Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er thai-kvinner så populære?


Anbefalte innlegg

12 minutes ago, Quakecry said:

Kommer jo tydelig frem her i tråden at grunnen til at folk velger fattige thai-kvinner, er at dem blir avhengige av mannen, og tar til takke med han. Det er jo, som jeg har nevnt før av gode grunner at du aldri ser dem dra til England, USA, Korea, Japan, også videre. Burde jo ringe en bjelle når hver eneste kvinne her avviser, men plutselig er du veldig populær i det fattigste strøket. i tillegg ønsker dem noen som ikke tvinger dem til å gjøre husarbeid, ikke forventer likestilling, og er bare en person du kan gjøre som du vil med. Klart nordiske kvinner har høyere standard fordi dem er ikke nødt å ta til takke med noen, slik andre er. 

Når jeg får anledning til å bli kjent med andre ifra Asia, så kan jeg lett komme i kontakt med alt slags forskjellige kvinner. I 20-årsalderen vil jo mange fortsatt være studenter, men ellers har jeg også kommet i kontakt med kvinner med gode jobber. I alt fra byer som Bangkok, Tokyo og Seoul. Med det sagt, så bedømmer jeg ingen utifra økonomi, men det virker som du og flere er opphengt i økonomi og status. 

Ingen er nødt til å ta til takke med noen.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Quakecry skrev (2 timer siden):

Men hvorfor det fattige strøket du finner i Thailand spesifikt? Passer vel dårlig når nordiske kvinner ønsker likestilling, at man bidrar like mye i hjemmet, at man er finansielt uavhengig. 

Fordi dypest i mannens kjerne har vi evolvert til å forsørge og beskytte, derfor er det naturlig å gå for ei feminin og mer tradisjonell familieorientert kvinne som elsker å bli tatt vare på av mannen sin. 

Endret av Vonta
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
6 hours ago, Quakecry said:

Kommer jo tydelig frem her i tråden at grunnen til at folk velger fattige thai-kvinner, er at dem blir avhengige av mannen, og tar til takke med han. Det er jo, som jeg har nevnt før av gode grunner at du aldri ser dem dra til England, USA, Korea, Japan, også videre. Burde jo ringe en bjelle når hver eneste kvinne her avviser, men plutselig er du veldig populær i det fattigste strøket. i tillegg ønsker dem noen som ikke tvinger dem til å gjøre husarbeid, ikke forventer likestilling, og er bare en person du kan gjøre som du vil med. Klart nordiske kvinner har høyere standard fordi dem er ikke nødt å ta til takke med noen, slik andre er. 

Que pasa mi amigo? Vi gikk ifra "jammen europeiske damer er pene" til "Thai damer er fattige og burde styres unna" nokså fort her. Hva blir ditt neste forsøk på argumentering mon tro?

Hvorfor antar du at Thai damene er fattige og at menna prøver å "finne seg ei fra et fattig strøk"? Synes det er nedverdigende å argumentere at fordi noen mulig er fattig at de ikke er en god ektemann/kone. Og viser tankegangen din når du sitter her og argumenterer at folk går rundt i fattige strøk for å "finne seg noen billig". Thailand er ikke akkurat et fattig land når det skal sies. Dette er ikke noe annet enn en stråmann, et dårlig forsøk på gaslighting og manipulering, og det er ingen som biter på dette åpenbare og dårlige forsøket på å dytte folk inn i båser de ikke passer i første omgang. Men, la oss underholde vrangforestillingene dine for et sekund.

Han får seg en kjærlig kone, hun får seg en kjærlig ektemann. Hun blir løftet opp av fattigdom og familien hennes blir positivt påvirket gjennom at hun har fått seg en rikere ektemann. Hun får et mye bedre liv med bedre helsevesen og muligheter. Det er for henne en mye bedre deal enn for han skal vi tenke bare økonomi/finanser. Hva er problemet? Er du imot at kvinner skal bli løftet ut av fattigdom? Virker som om du er imot at folk skal finne kjærligheten utenfor landegrensene våres siden du er så imot at folk skal finne seg ei Thai- eller generell asiatisk dame. Dette er vinn/vinn for begge parter.

Det er ikke et argument. Vel, det er vel ikke helt riktig. Det er et argument men ikke et argument du tror det er. Økonomi og finanser spiller en rolle, men de er ikke hovedgrunnen eller for den saks skyld prioriteringen for mannen. 

For andre i tråden her vil jeg foreslå å ikke ta Quake her seriøst når han skal drive med såpass åpenbare forsøk på manipulering. 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (På 30.9.2023 den 5:39 PM):

Respekt skal gå begge veier. En mann som behandler dama si som en hushjelp og ikke som en likeverdig partner, respekterer ikke denne dama og fortjener heller ikke noe respekt tilbake...

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Hvor kom egentlig dette fra? Respektere mannen er ikke det samme som å måtte jobbe som hushjelp.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (På 30.9.2023 den 5:48 PM):

De fleste menn som "henter" en dame fra Thailand gjør nok dette med gode intensjoner. Men likevel så er det såpass mange av disse kvinnene som blir utsatt for vold,  og "kastet bort" når mannen blir lei av dem at det ikke er rart at man får en bekymring for disse kvinnene.

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/utenlandske-kvinner-leveres-pa-dora-1.14744185

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Skal jeg gjette så har det nok å gjøre med at disse kvinnene vet godt hva de vil, de klarer fint å sette grenser, og de finner seg ikke i hva som helst. "Headstrong" heter det vel på godt norsk. Det er nok en overraskelse for mange som opplever det.
Denne underdandige asiaten er en myte. Derimot har jeg møtt mange asiatiske damer, og uten unntak har de alle sammen vært - i mangel av et bedre uttrykk; veldig bestemte på ting som er viktig for dem.

Forskjellen ligger vel mer i hva man personlig anser som viktig, og der kan nok kulturforskjellene få det til å se ut som utnyttelse fra den andre siden av gjerdet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (På 30.9.2023 den 8:25 PM):

Bullshit er det så absolutt ikke. Kvinner tjener mindre i samme jobb. Dette er der forsket på. Legger ved forskning. 

https://forskning.no/kjonn-og-samfunn-okonomi/na-er-det-dokumentert-kvinner-tjener-mindre-enn-menn-i-samme-jobb/2117421

Kjønn spiller ingen rolle ved ansettelse så sant det ikke er kvoteringsregler på dette. Kvotering skal uansett  bare gjelde hvis man står med 2 kandidater som er like gode, man skal ikke velge en dårligere kandidat bare fordi den har et bestemt kjønn.

At kvinner blir diskriminert i arbeidslivet, (og jeg snakker om privatsektor nå) kan du faktisk ikke nekte for. Jeg har forresten selv fått erstatning fra en bedrift fordi jeg ble diskriminert i forbindelse med graviditet.

Nå er det også sånn at flere kvinner enn menn som tar høyere utdanning,  så etterhvert så vil vi nok se en dreining her av en større bedre kvalifiserte andel kvinner enn menn.

Men jeg kjenner vi begynner å gå litt langt utenfor tema nå. Tema er hvorfor menn velger seg en brud fra Thailand...

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Leste du det du selv linket til? Der står det:
"Kvinner som har fått barn, faller 20 prosent i lønn, sammenliknet med menn som har fått barn. Dette er et større problem enn at kvinner og menn har ulik gjennomsnittslønn, mener han.
– Det ser nemlig ut til at kvinner aldri henter menn igjen etter at denne perioden er over.
"

For at dette skal ha noe som helst å si så betyr det at underlagstallene er basert på inntekt over tid, og dermed at arbeidstiden i seg selv er en faktor.

Eller forsøker du si at når en kvinne får barn så kutter arbeidsgiver grunnlønnen med 20%?

Hvis det ikke er hva du sier så stemmer det ikke at kvinner tjener mindre enn menn selv om de sammenlagt får mindre utbetalt.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (På 30.9.2023 den 8:34 PM):

Man trenger heldigvis ikke en datingapp for å få seg dame da.

Nå syns ikke jeg at de tilfellene du nevner er helt overdramatiske da. Men i et forhold hvor man faktisk er likestilte (som vi er i vårt) så sier jeg alltid ja hvis han vil ut på noe, kunne aldri latt han kutte en noen hobby, som han heller ikke begrenser meg på noen måte. For det er det respekt og kjærlighet handler om. At man gjør det best mulig for den andre parten, for da gjør man også det beste for samlivet totalt.

Trist å høre om din norske oppvekst,  og så håper jeg at du har det fint der du er nå 🙂

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

At du ikke syntes det er dramatisk å måtte kutte ut en hobby sier vel egentlig nok.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Gjest 219e3...fe5 skrev (På 30.9.2023 den 9:22 PM):

Jeg har da hvertfall gjort min jobb når det gjelder reproduksjonen, med 5 barn,  men det gjør meg ikke til en underkuet dørmatte på hjemmebane av den grunn, som jeg har forstått det er noen menn som ønsker seg.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Hvor har du forstått dette fra? Jeg har aldri hørt noe slikt fra noen mann i hele mitt liv, så fortell gjerne.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (På 30.9.2023 den 9:50 PM):

Du må gjerne komme med denne statistikken din på at det ikke er mulig å finne et seriøst forhold i Norge. De fleste menn greier det, så disse 75 % menn du påstår ikke finner seg en norsk dame det er ingen statistikk som kan støtte opp om dette. Vet ikke om du leste artikkelen jeg la ut tidligere i tråden om norske menn som avleverer kvinner på krisesentrene når de blir lei av damene, for så å sette seg på fly for å importere ei ny ei han kan utnytte...  Dette er noe man må prøve å få stoppet. At de aller fleste som importerer koner er snille og gode menn tror jeg på, men vi må ikke lukke øynene for de kvinner som kommer hit og faktisk trenger hjelp til å komme seg bort fra disse voldelige menn.

Forstår at du er stolt over å ha bidratt til at elevene har fått mulighet til utdanning. Det har du all grunn til å være. 🙂

 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

I 2021 bikka vi millionen for enslige i Norge. Så rent statistisk sett så klarer jo "de fleste" det, men selv 51% er "de fleste". Folk flest er fra Kina, osv.

https://www.ssb.no/befolkning/barn-familier-og-husholdninger/statistikk/familier-og-husholdninger/artikler/na-bor-over-1-million-nordmenn-alene

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (På 30.9.2023 den 10:55 PM):

Jeg tenker at norske menn drar til Thailand (eller andre ikke vestlige land)  for å finne seg dame, ikke fordi de ikke kan få en norsk en, men fordi de ønsker en som ikke sier dem imot.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Da tenker du feil.

I tillegg er du rimelig på viddene om hvordan disse utenlandske damene er.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (På 1.10.2023 den 2:47 PM):

Men det er ikke sikkert at alle utenlandske damene er klar over at det finnes tilbud som krisesenter, og det er da vannvittig dumt om de blir værende i voldelige ekteskap.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Hvis de skal bli værende i Norge er det vel krav om norskkurs, og der får de informasjon om alle disse tilbudene.

Endret av fokkeslasken
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
fokkeslasken skrev (33 minutter siden):

Leste du det du selv linket til? Der står det:
"Kvinner som har fått barn, faller 20 prosent i lønn, sammenliknet med menn som har fått barn. Dette er et større problem enn at kvinner og menn har ulik gjennomsnittslønn, mener han.
– Det ser nemlig ut til at kvinner aldri henter menn igjen etter at denne perioden er over.
"

For at dette skal ha noe som helst å si så betyr det at underlagstallene er basert på inntekt over tid, og dermed at arbeidstiden i seg selv er en faktor.

Eller forsøker du si at når en kvinne får barn så kutter arbeidsgiver grunnlønnen med 20%?

Hvis det ikke er hva du sier så stemmer det ikke at kvinner tjener mindre enn menn selv om de sammenlagt får mindre utbetalt.

Joda, jeg leste det jeg linket til. Til og med det bittelille avsnittet på slutten som du la ut fra artikkelen.

Hovedtrekkene gjennom hele artikkelen passer bedre med dette som er beskrevet i artikkelen:

"Etter å ha kontrollert for forskjell i alder, utdanning og om personen jobber fulltid eller deltid, kommer de fram til en tydelig konklusjon.

Kvinner får ikke samme lønn som menn, selv om de har samme jobb." Ifølge artikkelen så er lønnsforskjellen i Norge på 9 % etter at alt dette er justert for. 

Uansett om det faktisk er slik at kvinner går ned i lønn når de får barn og menn går opp i lønn, så kan man gjøre noe med dette ved at menn må ta halve permisjonen når paret får barn.

https://forskning.no/kjonn-og-samfunn-okonomi/na-er-det-dokumentert-kvinner-tjener-mindre-enn-menn-i-samme-jobb/2117421

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
fokkeslasken skrev (19 minutter siden):

Da tenker du feil.

I tillegg er du rimelig på viddene om hvordan disse utenlandske damene er.

Nei, jeg tenker ikke feil. Og det bekreftes jo fra flere menn her i tråden at de ønsker seg en medgjørlig kvinne, ikke en norsk selvstendig en som faktisk (uff uff uff) har krav til en mann...

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
fokkeslasken skrev (29 minutter siden):

 

Hvor har du forstått dette fra? Jeg har aldri hørt noe slikt fra noen mann i hele mitt liv, så fortell gjerne.

Da har du ikke lest denne tråden nøye nok. Tradisjonelle "verdier" 🤮

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
fokkeslasken skrev (37 minutter siden):

At du ikke syntes det er dramatisk å måtte kutte ut en hobby sier vel egentlig nok.

Å kutte ut en hobby er noe en likestilt dame aldri ville funnet på å kreve av en mann, som også en likestilt mann aldri ville funnet på å kreve av en kvinne. Det er en av grunnene til at det er så fint å være likestilt.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (3 minutter siden):

Joda, jeg leste det jeg linket til. Til og med det bittelille avsnittet på slutten som du la ut fra artikkelen.

Skulle jeg ha klippet inn hele artikkelen. I tillegg til å være uhyre pirkete av deg så bryter det med reglene å bruke store deler av en artikkel.

Gjest 219e3...fe5 skrev (3 minutter siden):

Hovedtrekkene gjennom hele artikkelen passer bedre med dette som er beskrevet i artikkelen:

"Etter å ha kontrollert for forskjell i alder, utdanning og om personen jobber fulltid eller deltid, kommer de fram til en tydelig konklusjon.

Kvinner får ikke samme lønn som menn, selv om de har samme jobb." Ifølge artikkelen så er lønnsforskjellen i Norge på 9 % etter at alt dette er justert for.

Og hva er det de ikke har justert for? Nettopp. Tid.

Det at man har justert for hel/del -tid er at man oppjusterer en deltidsstilling til 8 timer per dag. Når man snakker om tid så snakker man at menn typisk jobber mer enn dette hvor kvinner typisk ikke gjør det.

Gjest 219e3...fe5 skrev (3 minutter siden):

Uansett om det faktisk er slik at kvinner går ned i lønn når de får barn og menn går opp i lønn, så kan man gjøre noe med dette ved at menn må ta halve permisjonen når paret får barn.

https://forskning.no/kjonn-og-samfunn-okonomi/na-er-det-dokumentert-kvinner-tjener-mindre-enn-menn-i-samme-jobb/2117421

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Må man? Er ikke det opp til paret som har fått barn da? De må vel få velge dette selv.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (5 minutter siden):

Nei, jeg tenker ikke feil. Og det bekreftes jo fra flere menn her i tråden at de ønsker seg en medgjørlig kvinne, ikke en norsk selvstendig en som faktisk (uff uff uff) har krav til en mann...

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Nå er vel ikke en medgjørlig kvinne det samme som en kvinne som ikke sier dem imot - som jo var det du skrev i det jeg svarte på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
fokkeslasken skrev (42 minutter siden):

Fordi de damene ikke krever minimumhøyde på mannen eller millioninntekt. Særlig vanskeligere enn det er det ikke.

Gjør de ikke? Når de velger en norsk en i stedet for en asiat så har de virkelig normalt sett gått ganske langt opp i høyde. Samtidig så (etter hva jeg har lest i tråden) så blir det sendt penger hjem til hennes familie, så ikke bare skal hun forsørges, men også familien hennes. Kanskje man ikke må ha millioninntekt av den grunn, men en dårlig deal er det uansett for disse norske menn.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...