Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er thai-kvinner så populære?


Anbefalte innlegg

Gjest 219e3...fe5 skrev (8 minutter siden):

Det er det absolutt ingen problem med. Men hvis du ser på artikkel lagt ut tidligere i tråden så ender 1 av 10 av disse damene på krisesenter fordi mannen er voldelig mot henne. Det er et problem.

En kjærlig ektemann som får kvinnen ut av fattigdom er bare flott 👍

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Slutt med dette nå. Er ikke mindre ille at 9, noe % av norske kvinner er utsatt for grov vold av partner, dvs banket opp.

Det er ille helt klart, men ikke la disse taperne ødelegge for alle normale par som har det bra.

Ellers kan du gå inn for at Stortinget dømme alle nordmenn til Sølibat pga de 9,x% med grov vold.

Blir ikke barn av det da.

Det er nødvendigvis ikke vold. Kona til kameraten min i Norge dro på krisesenter pga hun ble kastet ut. Han kastet henne ut fordi hun knuste mobiler og inventar i huset. Ingen vold altså.

de 9,x % norske damer derimot var grov vold banket opp.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 219e3...fe5
fokkeslasken skrev (12 minutter siden):

Du virker til å ikke skille på kvinner som vil være hjemme og kvinner som ikke vil være hjemme. Tror du menn tvinger kvinner til å være hjemme mot sin vilje?

Ja i noen tilfeller så gjør de faktisk det. F.eks "ja du må gjerne jobbe ute så sant du varter meg opp like mye som før".

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (5 minutter siden):

Disse ting trenger man ikke kjønnskvotering til fordi man ikke blir valgt bort pga kjønn når man velger utdanning.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Så hva er da kjønnskvotering innen utdanning til for? Du vet, den feministene vil ha for utjevningens skyld.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (4 minutter siden):

Ja i noen tilfeller så gjør de faktisk det. F.eks "ja du må gjerne jobbe ute så sant du varter meg opp like mye som før".

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Hvor henter du egentlig dette fra? Mulig det er bare min omgangskrets (eller din), men dette er holdninger jeg aldri i mitt liv har hørt fra noen mann.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Colin. skrev (22 minutter siden):

Jeg synes det er fint og skjønner deg fullt ut.

Her ligger grunnlaget for dine holdninger tenker jeg. Ikke overrasket for å si det sånn. Du skriver heldigvis, men jeg tror du innerst inne har slitt med dette og kanskje enda sliter med det. Det er nok ikke lett å vokse opp i en familie uten både den biologiske mor og biologiske far til stede der begge tar ansvar. 

Nei. Dette er ikke grunnlaget for mine holdninger. Det er mange som vokser opp i familier uten 2 foreldre.

Ellers så tror jeg faktisk det er verre å vokse opp i en familie med en far som er fysisk tilstede, men som mentalt ikke er det, enn å vokse opp i en familie med bare en mor. 

Jeg var nærmere 30 da han fant seg denne tenåringen, og mine holdninger har vært like lenge før dette. Faktisk var det jeg, som ikke hadde bodd sammen med han som tok nyheten om hans utenlandske tenåringskjæreste på best måte av mine søsken.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
fokkeslasken skrev (4 minutter siden):

Hvor henter du egentlig dette fra? Mulig det er bare min omgangskrets (eller din), men dette er holdninger jeg aldri i mitt liv har hørt fra noen mann.

Ok. Men jeg har hørt dem fra en mann.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (16 minutter siden):

Ja i noen tilfeller så gjør de faktisk det. F.eks "ja du må gjerne jobbe ute så sant du varter meg opp like mye som før".

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Nå må, du gi deg, ingen jeg vet om argumenterer slik i et forhold. Jeg tror du lever i lala land eller har dårlige erfaringer med din far, jeg vet ikke. Jeg bare lurer på hvor du får alt fra.

Er ting her inne jeg ikke er enig med mht dine motdebattanter. At det er norske damers feil osv, samfunnet er som det er, det er ingen sin feil. Det bare er sånn.

Folk må bare akseptere dette, ikke bli bitre osv. Alle unge folk feks omtrent går på byen for å ta en øl og møte folk, det gjorde jeg når jeg var ung også.

Det er ikke god fisk heller å vise skrekk eksempler på damer på YouTube, men den hva har du selv å tilby- Meg selv var jo morsom da.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Gouldfan skrev (1 minutt siden):

Nå må, du gi deg, ingen jeg vet om argumenterer slik i et forhold. Jeg tror du lever i lala land eller har dårlige erfaringer med din far, jeg vet ikke. Jeg bare lurer på hvor du får alt fra.

Er ting her inne jeg ikke er enig med mht dine motdebattanter. At det er norske damers feil osv, samfunnet er som det er, det er ingen sin feil. Det bare er sånn.

Folk må akseptere dette, ikke bli bitre osv. Alle unge folk feks omtrent går på byen for å ta en øl og møte folk, det gjorde jeg når jeg var ung også.

Det er ikke god fisk å vise skrekk eksempler på damer på YouTube, men den hva har du å tilby- Meg selv var jo morsom da.

Jeg har dårlige erfaringer med han ja. Der var det sånn at kvinner ikke skulle ta utdanning, til nød utdanning innen omsorg, kvinner som var på besøk skulle hjelpe til i huset, menn skulle selvfølgelig ikke. Kvinner kunne jobbe både utendørs og innendørs,  menn skulle ikke gjøre huslige oppgaver osv osv.

Selv om vi er uenige i mye så anser jeg deg likevel som den mest saklige av mennene i tråden her. Takk for din betraktning om at det ikke er norske kvinner sin "feil".

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (Akkurat nå):

Jeg har dårlige erfaringer med han ja. Der var det sånn at kvinner ikke skulle ta utdanning, til nød utdanning innen omsorg, kvinner som var på besøk skulle hjelpe til i huset, menn skulle selvfølgelig ikke. Kvinner kunne jobbe både utendørs og innendørs,  menn skulle ikke gjøre huslige oppgaver osv osv.

Selv om vi er uenige i mye så anser jeg deg likevel som den mest saklige av mennene i tråden her. Takk for din betraktning om at det ikke er norske kvinner sin "feil".

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Vet du hva sånn er min stefar også, tåler ikke å støvsuge eller gjøre noe som helst dame arbeid som han kaller det.

Men det er den gamle skolen, husk det har med deres oppdragelse å gjøre.

Min mor var tydelig på at vi gutta/barna skulle støvsuge og vaske hjemme. Det er jeg glad for. I militæret var det samme greie, vasking og nazi bretting av klær i hylla og sengetøy. Idag vet jeg at dette ikke kun var disiplin, det var en politisk dannelse/vilje der akkurat som min mor…

Det er bare slik det var, de var lært opp sånn.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
fokkeslasken skrev (17 minutter siden):

Så hva er da kjønnskvotering innen utdanning til for? Du vet, den feministene vil ha for utjevningens skyld.

En feminist ønsker ikke kjønnskvotering. En feminist ønsker at man skal ha de samme mulighetene uavhengig av kjønn. Dessverre så er det normer / holdninger i samfunnet som gjør at man i noen tilfeller må ty til kvotering. Jeg er motstander av kvotering.

Kjønnskvotering innen utdanning (altså at man får noen ekstra poeng hvis man velger visse studier) skal bidra til at flere kvinner eller flere menn kommer inn på de studiene. Dette gjelder ikke på vgs nivå,  men ved høyere utdanning.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Gouldfan skrev (1 minutt siden):

Vet du hva sånn er min stefar også, tåler ikke å støvsuge eller gjøre noe som helst dame arbeid som han kaller det.

Men det er den gamle skolen, husk det har med deres oppdragelse å gjøre.

Min mor var tydelig på at vi gutta/barna skulle støvsuge og vaske hjemme. Det er jeg glad for. I militæret var det samme greie, vasking og nazi bretting av klær i hylla og sengetøy. Idag vet jeg at dette ikke kun var disiplin, det var en politisk dannelse/vilje der akkurat som min mor…

Det er bare slik det var, de var lært opp sånn.

Men jeg vokste ikke opp med han som sagt, og vokste opp i samme tiden. Likevel ble det et kultursjokk for min del å komme på besøk der og se hvordan ting var mellom han og hans kone (som ikke var min mor). (Som han forøvrig etter hvert forlot til fordel for denne tenåringen).

Jeg hadde m.a.o mine holdninger om likestilling lenge før jeg møtte på han.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (27 minutter siden):

Kjønnskvotering innen utdanning (altså at man får noen ekstra poeng hvis man velger visse studier) skal bidra til at flere kvinner eller flere menn kommer inn på de studiene. Dette gjelder ikke på vgs nivå,  men ved høyere utdanning.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Ja, det er rart med det hvordan de får det til bare der de selv vil ha det. Det var jo hele poenget mitt fra starten.

Endret av fokkeslasken
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
fokkeslasken skrev (1 time siden):

Det høres unektelig ut som du sier at denne damen som vil være hjemme ikke realiserer seg selv siden det er valget hennes.

Eller er vi på nok en runde med "det er mannens skyld når en (annen) kvinne velger noe annet enn jeg selv ville valgt"?

Ja det er akkurat det jeg sier. At denne kvinnen ikke selvrealiserer seg. I tillegg så gjør hun seg ekstra sårbar hvis / når den dagen de går hvert til sitt om hun ikke har utdanning / jobb.

Nei, det er ikke mannens skyld at hun velger å ikke selvrealisere seg. Såsant ikke han tvinger henne til å være hjemme i stedet for å jobbe fordi han skal selvrealisere seg.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (6 minutter siden):

Ja det er akkurat det jeg sier. At denne kvinnen ikke selvrealiserer seg. I tillegg så gjør hun seg ekstra sårbar hvis / når den dagen de går hvert til sitt om hun ikke har utdanning / jobb.

Nei, det er ikke mannens skyld at hun velger å ikke selvrealisere seg. Såsant ikke han tvinger henne til å være hjemme i stedet for å jobbe fordi han skal selvrealisere seg.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Hvorfor er ikke det å realisere seg selv?

EDIT:
For å se på min egen situasjon så kan jeg ikke på noen måte si at jobben min i noen grad stiller som noen kvalifisering for hvem jeg er. Derimot at jeg har trygge, snille, respektfulle og omtenksomme barn tar jeg som det absolutt største tegnet på hvem jeg selv er.

Om det skal være noe i verden hvor jeg er realisert så er det gjennom mine barn. Jobben ville knapt nok vært på listen engang. Selv fritidsinteresser stiller over jobben i så henseende.

Endret av fokkeslasken
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
fokkeslasken skrev (8 minutter siden):

Hvorfor er ikke det å realisere seg selv?

Å realisere seg selv er å ha ambisjoner, stadig nye mål i livet. Å kun gå hjemme med barn og være tilfreds med det er vel egentlig det motsatte av selvrealisering.

Å oppdra barn er en viktig jobb, men i dagens samfunn så greier de fleste kvinner både dette samtidig med at de jobber ved siden av. I tillegg så slipper de å ta dette ansvaret alene fordi de får de fantastisk god hjelp av likestilte, gode fedre.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (1 minutt siden):

Å realisere seg selv er å ha ambisjoner, stadig nye mål i livet. Å kun gå hjemme med barn og være tilfreds med det er vel egentlig det motsatte av selvrealisering.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Det er hva det er for deg. Det ligger litt i ordet at det er indiviuduelt.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
fokkeslasken skrev (Akkurat nå):

Det er hva det er for deg.

Ja det er hva det er for meg, og for alle andre som vet betydningen av ordet selvrealisering. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
fokkeslasken skrev (2 minutter siden):

Det er hva det er for deg. Det ligger litt i ordet at det er indiviuduelt.

Ikke glem at man har kun barna boende i et visst antall år. Hva skal denne damen gjøre når barna flytter ut om hun kun har hatt barna som prosjekt?

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...