Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er thai-kvinner så populære?


Anbefalte innlegg

Gjest 219e3...fe5
Gouldfan skrev (13 minutter siden):

Hvorfor vender legene da seg alltid til mor om mor og far er med? og alltid om de går fra hverandre så havner barna hos mor uten unntak.

Mora må vel være heroinslave eller veldig voldelig mot barn om det ikke skulle skje…

Maslow hadde feil, man blir ikke lykkelig av pyramide-spill. Man blir lykkelig av ting som gir mening. På den toppen setter jeg barna anyday før penger og karriere.

Gjør de det? Kanskje du trenger en oppdatering i hvor mange som har barna 50 / 50 nå når de går fra hverandre? Klart, i et tradisjonelt forhold hvor far har vært fraværende så er det ikke så rart om dama ender opp med barna, men en tilstedeværende far som har bidratt like mye på hjemmebane som det mor har blir altså ikke avspist med samvær annenhver helg...

Jeg er enig med deg i at barna kommer først,  det gjør de også for karrierekvinner. Men barn trenger et sted å bo og mat på bordet i tillegg til omsorg, og foreldre som ikke er deprimerte fordi de ikke får bidratt med sine evner utenfor hjemmet.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 219e3...fe5 skrev (13 minutter siden):

Gjør de det? Kanskje du trenger en oppdatering i hvor mange som har barna 50 / 50 nå når de går fra hverandre? Klart, i et tradisjonelt forhold hvor far har vært fraværende så er det ikke så rart om dama ender opp med barna, men en tilstedeværende far som har bidratt like mye på hjemmebane som det mor har blir altså ikke avspist med samvær annenhver helg...

Jeg er enig med deg i at barna kommer først,  det gjør de også for karrierekvinner. Men barn trenger et sted å bo og mat på bordet i tillegg til omsorg, og foreldre som ikke er deprimerte fordi de ikke får bidratt med sine evner utenfor hjemmet.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/qAPw/naar-smaabarnsforeldre-moeter-helsevesenet-er-rangordningen-klar-mor-vet-mest-og-best-thorgeir-kolshus

Det er alltid konsensus i helse og stat at barna skal være hos mor om det er brudd, uansett hvor knyttet de er til far gjelder dette. Unntaket er om moren er hard narkoman eller voldelig mot barn.

Dette er ikke noe å diskutere.

Det er helt greit for meg at damer gjør karriere, om de også setter tid til barna og sørger for at deres behov blir ivaretatt med Nanny eller au pair.

Jeg passer som med Kolshus barnet mest her da kona jobber mye. Likevel henvender legen seg alltid til mor, og det er nesten komisk.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Gjest d2074...65a skrev (5 minutter siden):

Største gleden i livet er å få barn. Altfor mange ergrer seg over at de ikke fikk være hjemme for å oppleve barnets første ord, første skritt osv. Å ikke være tilstede på opp og nedturene fordi jobben tok så mye tid. Dette slipper min øst asiatiske dame. Hun får knytte sterke bånd til barna og hun er veldig glad for det. Nettopp derfor er jeg glad jeg ikke valgte norsk dame med spisse albuer som vil gjøre karriere og som ser ned på menn.

Jeg kunne vært hjemme og damen kunne jobbet, men let's be real. Hvilket kjønn er best i omsorgsyrker? Kvinnedominerte yrker er omsorgsyrker fordi kvinner er biologisk flinkere til det enn menn. Menn er flinkere med ting, kvinner med mennesker - kort fortalt. Og skulle hun jobbet og jeg vært hjemme.. Hvor lett tror du hun hadde fått jobb uten norsk? Hun hadde tjent halvparten av det jeg tjener og hatt en mye kjipere jobb en meg. Høres det logisk ut? Nei. Denne diskusjonen her er eksempel på noe av det vi slipper med ikke-vestlig dame 😉

Anonymous poster hash: d2074...65a

Å ha en jobb som kvinne betyr ikke at man har spisse albuer og ser ned på menn. Jeg ser ikke ned på menn (bortsett fra de som tror at de betyr mer, bruker vold,  tror de er verdt mer, skal bestemme over kvinner o.l). En feminist som enkelte menn er så redd for ser ikke ned på menn, de ønsker at mannen og kvinnen skal være likeverdige. Dvs at på områder hvor det er lite likestilling for menn, så ønskes det at dette skal oppnås for menn. Og på områder hvor det er lite likestilling for kvinner så ønskes det at dette skal oppnås for kvinner.

Norske kvinner har også sterke bånd til barna. Men også mange norske menn har sterke bånd til barna, nettopp fordi de har vært mer tilstedeværende i barnas liv, og ikke bare kommet hjem med lønningsposen, og funnet sofaen resten av dagen (satt litt på spissen).

Nå tenker jeg ikke spesielt på ditt forhold da, du som har en utenlandsk kvinne med evt språkvansker, men hvordan man ønsker at det norske samfunnet skal være fra politisk hold. Norge er et av de beste land i verden på likestilling (nest best faktisk) (og framdeles så er det lenge igjen før total likestilling er oppnådd. Thailand som er nevnt her, er på 78. Plass. Bare det at du tenker at hun ville tjent halvparten av det du gjør sier egentlig sitt om hvor dårlig likestilte man egentlig er med tanke på lønn.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (3 timer siden):

Han får seg en kjærlig kone, hun får seg en kjærlig ektemann. Hun blir løftet opp av fattigdom og familien hennes blir positivt påvirket gjennom at hun har fått seg en rikere ektemann. Hun får et mye bedre liv med bedre helsevesen og muligheter. Det er for henne en mye bedre deal enn for han skal vi tenke bare økonomi/finanser. Hva er problemet? Er du imot at kvinner skal bli løftet ut av fattigdom? Virker som om du er imot at folk skal finne kjærligheten utenfor landegrensene våres siden du er så imot at folk skal finne seg ei Thai- eller generell asiatisk dame. Dette er vinn/vinn for begge parter.

Det er vinn-vinn hvis alt går bra. Kjærlighet er et sjansespill. Har man funnet en asiatisk dame man passer godt sammen med?

Det er ikke sikkert at å like tradisjonell kultur er nok, hvis man ikke har vokst opp med det selv. Det kan bli kræsj. Penger kan etterhvert bli underordnet, hvis man oppfører seg forskjellig fra en asiatisk mann. Kulturforskjellene kan være større enn man tror.

Et ekteskap er jo ikke en transaksjon som en annen nevnte. Det ligger en risiko der. Jeg hadde aldri tord det.

 

Jeg tror det er bedre å møte en asiatisk dame i Norge. Da har man god tid til å bli kjent. Og hun er selvstendig i fra før, har lært språket og kjenner kulturen.

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Gouldfan skrev (3 minutter siden):

https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/qAPw/naar-smaabarnsforeldre-moeter-helsevesenet-er-rangordningen-klar-mor-vet-mest-og-best-thorgeir-kolshus

Det er alltid konsensus i helse og stat at barna skal være hos mor om det er brudd, uansett hvor knyttet de er til far gjelder dette. Unntaket er om moren er hard narkoman eller voldelig mot barn.

Dette er ikke noe å diskutere.

Det er helt greit for meg at damer gjør karriere, om de også setter tid til barna og sørger for at deres behov blir ivaretatt med Nanny eller au pair.

Jeg passer som med Kolshus barnet mest her da kona jobber mye. Likevel henvender legen seg alltid til mor, og det er nesten komisk.

Men hvorfor drar du ikke til legen alene med barnet da? 😘

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (35 minutter siden):

Men hvorfor drar du ikke til legen alene med barnet da? 😘

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Det har jeg gjort, men allikevel ringer de mor osv. Så det er slitsomt å ikke få svar osv.

All kommunikasjon går via mor, man får ikke beskjed om timer annet enn via kona, det gjelder skolen også. Selvom jeg er kontaktperson så ringer de mor på jobben.

Jeg tror ikke dette er spesielt for oss, det skal ikke være sånn, men det er sånn.

Jeg antar at gamle normer og regler i samfunnet henger etter politiske vedtak om pappaperm etc....

Det er sånn jeg tolker dette... Gamle normer kan være trege å endre på.

Kolshus er vel utdannet Psykolog professor? Rettelse sosialantropologi Likevel er mor viktigst...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Subara skrev (1 minutt siden):

Jeg tror det er bedre å møte en asiatisk dame i Norge. Da har man god tid til å bli kjent. Og hun er selvstendig i fra før, har lært språket og kjenner kulturen.

Dette er jeg veldig enig med deg i.

En annen ting som også er relevant (jeg ser at tråden her egentlig er fra 2006, og meningen var å problematisere menn rundt 50 som finner seg en 18 åring utenlandsk.) er om man finner seg en jevnaldrende eller om man faktisk henter seg inn en tenåring. Dette er det stor forskjell på.

Ikke at det er relevant for mitt syn på dette, men jeg har en stemor østeuropeer som er 10 år yngre enn meg selv og som ble sammen med min far da hun var tenåring og han var nærmere 50. Heldigvis vokste jeg ikke opp hos min far, for han har et helt bedritent kvinnesyn på lik linje som enkelte menn  i tråden her. Nå har jeg fått halvsøsken da som alle er yngre enn mine egne barn 😵😂

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Gouldfan skrev (7 minutter siden):

Det har jeg gjort, men allikevel ringer de mor osv. Så det er slitsomt å ikke få svar osv.

All kommunikasjon går via mor, man får ikke beskjed om timer annet enn via kona, det gjelder skolen også. Selvom jeg er kontaktperson så ringer de mor på jobben.

Jeg tror ikke dette er spesielt for oss, det skal ikke være sånn, men det er sånn.

Jeg antar at gamle normer og regler i samfunnet henger etter politiske vedtak om pappaperm etc....

Det er sånn jeg tolker dette... Gamle normer kan være trege å endre på.

Kolshus er vel utdannet Psykolog professor? Likevel er mor viktigst...

Vet du hva, dette har jeg ikke vært borti, vi har 5 barn som nevnt. Så det syns jeg var veldig spesielt.

Gamle normer kan være vanskelige å endre det er sant.  Men kommer vel litt an på hvordan man innretter seg selv, hvilke signaler man gir utad.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
1 hour ago, Guest 219e3...fe5 said:

Nei, jeg tenker ikke feil. Og det bekreftes jo fra flere menn her i tråden at de ønsker seg en medgjørlig kvinne, ikke en norsk selvstendig en som faktisk (uff uff uff) har krav til en mann...

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

En mann med dårlig utseende på grunn av genetikk, vil trolig slite med å tilfredstille kravene til norske kvinner. En thaidame fra et fattig område har færre krav, han kan få seg dame, Norge får flere barn og en thaidame kan komme seg ut av fattigdom og få en kjærlig ektemann. 

Hva er problemet med det?

Endret av Camlon
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest d2074...65a
Gjest 219e3...fe5 skrev (16 minutter siden):

Å ha en jobb som kvinne betyr ikke at man har spisse albuer og ser ned på menn. Jeg ser ikke ned på menn (bortsett fra de som tror at de betyr mer, bruker vold,  tror de er verdt mer, skal bestemme over kvinner o.l). En feminist som enkelte menn er så redd for ser ikke ned på menn, de ønsker at mannen og kvinnen skal være likeverdige. Dvs at på områder hvor det er lite likestilling for menn, så ønskes det at dette skal oppnås for menn. Og på områder hvor det er lite likestilling for kvinner så ønskes det at dette skal oppnås for kvinner.

Norske kvinner har også sterke bånd til barna. Men også mange norske menn har sterke bånd til barna, nettopp fordi de har vært mer tilstedeværende i barnas liv, og ikke bare kommet hjem med lønningsposen, og funnet sofaen resten av dagen (satt litt på spissen).

Nå tenker jeg ikke spesielt på ditt forhold da, du som har en utenlandsk kvinne med evt språkvansker, men hvordan man ønsker at det norske samfunnet skal være fra politisk hold. Norge er et av de beste land i verden på likestilling (nest best faktisk) (og framdeles så er det lenge igjen før total likestilling er oppnådd. Thailand som er nevnt her, er på 78. Plass. Bare det at du tenker at hun ville tjent halvparten av det du gjør sier egentlig sitt om hvor dårlig likestilte man egentlig er med tanke på lønn.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Å er det noen utenfor feminist boblen din som tror på dette? At kvinner tjener mindre enn menn?

Alle vet at lønnen er lik for kvinner og menn som har samme stilling, i samme stillingsprosent. Når flere kvinner gjennomsnittlig velger å jobbe deltid og å ta dårlig betalte jobber tjener de selvfølgelig mindre.

For å være ærlig burde ikke kvinner tjent like mye som menn selv om de faktisk gjør det i dag. Siden kvinner er hypergamous og velger partner som er høyere i statushierarkiet enn dem selv hadde det beste for samfunnet vært at de tjente mindre. Bolig og leieprisene hadde vært lavere, flere par, flere barn fordi det relativt sett hadde lønnet seg mindre å jobbe fremfor å stifte familie. Da hadde ikke det norske folk dødd ut som vi gjør i dag.

Anonymous poster hash: d2074...65a

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (1 time siden):

Å ta vare på egne barn og hjem er altså ikke selvrealisering. Hvis det er selvrealisering så kan du som mann gjøre det, og la kona dra på jobb. Eller enda bedre, at dere begge går på jobb, dere begge tar ansvar for barn og hus.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Det høres unektelig ut som du sier at denne damen som vil være hjemme ikke realiserer seg selv siden det er valget hennes.

Eller er vi på nok en runde med "det er mannens skyld når en (annen) kvinne velger noe annet enn jeg selv ville valgt"?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
46 minutes ago, Guest d2074...65a said:

Største gleden i livet er å få barn. Altfor mange ergrer seg over at de ikke fikk være hjemme for å oppleve barnets første ord, første skritt osv. Å ikke være tilstede på opp og nedturene fordi jobben tok så mye tid. Dette slipper min øst asiatiske dame. Hun får knytte sterke bånd til barna og hun er veldig glad for det. Nettopp derfor er jeg glad jeg ikke valgte norsk dame med spisse albuer som vil gjøre karriere og som ser ned på menn.

Anonymous poster hash: d2074...65a

Jeg synes det er fint og skjønner deg fullt ut.

20 minutes ago, Guest 219e3...fe5 said:

Heldigvis vokste jeg ikke opp hos min far

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Her ligger grunnlaget for dine holdninger tenker jeg. Ikke overrasket for å si det sånn. Du skriver heldigvis, men jeg tror du innerst inne har slitt med dette og kanskje enda sliter med det. Det er nok ikke lett å vokse opp i en familie uten både den biologiske mor og biologiske far til stede der begge tar ansvar. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (30 minutter siden):

Vet du hva, dette har jeg ikke vært borti, vi har 5 barn som nevnt. Så det syns jeg var veldig spesielt.

Gamle normer kan være vanskelige å endre det er sant.  Men kommer vel litt an på hvordan man innretter seg selv, hvilke signaler man gir utad.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Signalet er at jeg skal kontaktes, de sier ja på dette. Signal utad utover dette vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (1 time siden):

Jeg er enig med deg i at barna kommer først,  det gjør de også for karrierekvinner. Men barn trenger et sted å bo og mat på bordet i tillegg til omsorg, og foreldre som ikke er deprimerte fordi de ikke får bidratt med sine evner utenfor hjemmet.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Du virker til å ikke skille på kvinner som vil være hjemme og kvinner som ikke vil være hjemme. Tror du menn tvinger kvinner til å være hjemme mot sin vilje?

Endret av fokkeslasken
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (50 minutter siden):

Dvs at på områder hvor det er lite likestilling for menn, så ønskes det at dette skal oppnås for menn. Og på områder hvor det er lite likestilling for kvinner så ønskes det at dette skal oppnås for kvinner.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Ja, de sloss hardt for kvinnekvotering til bilmekken og tømrerlinja.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (49 minutter siden):

Det har jeg gjort, men allikevel ringer de mor osv. Så det er slitsomt å ikke få svar osv.

All kommunikasjon går via mor, man får ikke beskjed om timer annet enn via kona, det gjelder skolen også. Selvom jeg er kontaktperson så ringer de mor på jobben.

Jeg tror ikke dette er spesielt for oss, det skal ikke være sånn, men det er sånn.

Jeg antar at gamle normer og regler i samfunnet henger etter politiske vedtak om pappaperm etc....

Det er sånn jeg tolker dette... Gamle normer kan være trege å endre på.

Kolshus er vel utdannet Psykolog professor? Rettelse sosialantropologi Likevel er mor viktigst...

Nøyaktig min erfaring også. Jeg er kontaktperson og barna er registrert boende hos meg, likevel ringer de moren for å få bekreftelser og gi beskjeder og det ene med det andre. På den ene skolen begynte de forøvrig å kontakte meg først etter at jeg snakket litt hardt til dem og refererte til informasjonen barna var registrert med. Alle andre skoler og helsesektoren har alltid gått automatisk til moren uansett.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Camlon skrev (35 minutter siden):

En mann med dårlig utseende på grunn av genetikk, vil trolig slite med å tilfredstille kravene til norske kvinner. En thaidame fra et fattig område har færre krav, han kan få seg dame, Norge får flere barn og en thaidame kan komme seg ut av fattigdom og få en kjærlig ektemann. 

Hva er problemet med det?

Det er det absolutt ingen problem med. Men hvis du ser på artikkel lagt ut tidligere i tråden så ender 1 av 10 av disse damene på krisesenter fordi mannen er voldelig mot henne. Det er et problem.

En kjærlig ektemann som får kvinnen ut av fattigdom er bare flott 👍

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
fokkeslasken skrev (6 minutter siden):

Ja, de sloss hardt for kvinnekvotering til bilmekken og tømrerlinja.

Disse ting trenger man ikke kjønnskvotering til fordi man ikke blir valgt bort pga kjønn når man velger utdanning. Når man er ferdig med utdanningen,  og skal søke jobb innen disse yrker trengs det derimot kvotering pga holdninger hos arbeidsgivere om at dette skal ikke damer holde på med...

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...