Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er thai-kvinner så populære?


Anbefalte innlegg

Gjest 219e3...fe5 skrev (1 time siden):

Nå vet ikke jeg maktfordelingen innad i Thailand. Men etter hva jeg har kjapt lest meg til så er den makten kvinner i Thailand har en uformell makt. Det er altså fremdeles mannfolka som har makt av betydning der. FNs likestillingsindeks fra 2021 gir en god pekepinn på situasjonen.

https://www.fn.no/Statistikk/gii-likestilling

Her er Norge nest best på likestilling, bare slått av Danmark. Thailand er på 78.plass. Det er vel en grunn for at de som reiser til Thailand for å finne seg kone gjør det. Årsakene er sikkert sammensatte, men tradisjonelle forhold har blitt nevnt som en av årsakene. Tradisjonelle forhold vil altså si at man ønsker mindre likestilling.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Vel Filippinene har hatt kvinnelig president, Gloria. Ikke så lenge siden heller. Men hun var upopulær og korrupt sies det. Sara Duterte er derimot visepresident nå og hun og faren er populære selvom de var kontroversielle og harde på kriminalitet. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Sara_Duterte Men det må jo Sverige være også nå, lurer på om Filipinene er tryggere enn Stockholm nå?

Det er ikke likestillings aspektet i Thailand som gjør at norske menn søker kjærlighet der.

Det er fordi det er turistmål som er populært for nordmenn, og at de liker både væremåte og utseende til damene der.

Du innbiller deg vel ikke at norske onde menn ser på kartet for å spekulere ut hvor damer er mest undertrykt? De blir bare forelsket.

På samme måte tror jeg ikke at de hvite norske damene ser på kartet hvor de kan bli mest undertrykt i Midtøsten..

De synes bare de arabiske mennene er kjekke og barske og trommevirvel blir forelsket.

Endret av Gouldfan
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror at de norske damene som blir forelsket med arabere og persere er for likestilling jeg. Virker sånn på forumet. De er bare forelsket, og det kan overstyre mye logikk og fornuft.

Jeg forstår de, de er glad i mannen, og tenker vel ikke så mye på familien hans som vi nordmenn ikke er vant til å bekymre oss nevneverdig for.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Thailand og Filippinene er veldig vakre land, og fungerende land, men ja det finnes fattigdom der også...

Ikke alle land som er som vesten med høye skatter og oljerikdom og Nav.

Men vi nordmenn skal ikke alltid tro at vi er best på alt. Er mange kvaliteter de har der borte som familie og gode naboer, Filippinene har også bedret seg. De har nå noe som heter philhelp som er en almenn helseforsikring som de har. Men medisiner koster ekstra da.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Philippine_Health_Insurance_Corporation

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (44 minutter siden):

Tviler sterkt på at det er de samme kvinnene som snakker om likestilling som finner seg menn fra disse landene

Hun jeg vet om som fant seg gutteben fra marokko (hun var 45 han var 25 når dem giftet seg) er av den som skriker likestilling.
Samme var mora til en kompis av meg som gifta seg med en tyrker. (dem var ca like gamle)
Han var rask med å be om skilsmisse i det øyeblikket han fikk norsk pass.

 

Gjest 219e3...fe5 skrev (50 minutter siden):

den makten kvinner i Thailand har en uformell makt

Som kvinne må du jo vite at det faktisk er den uformelle makten som er viktigst.
Ingen gift man i Thailand gjør noe uten at kona sier det er ok.

Men nå er hele denne debatten sporet helt av.
Kanskje på tide å enten komme tilbake til hva tråden egentlig handler om (som er besvart opp til flere ganger) eller få den sperret.

Den begynner å bli fylt av rasisme og fordommer.

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest d2074...65a skrev (7 timer siden):

Frustrasjon over at noen går til skrittet å finne noen veldig langt vekke fra fremfor å endre seg og møte kravene dere norske kvinner stiller

Jeg tok aldri det skrittet, selv om jeg har dame fra Fillipinene
Jeg som MANGE andre fant min asia-dame i norge.
Hva med at norske damer går i segselv og spør hva dem gjør galt siden norske men ikke lengre vil ha dem.

Jeg hadde ingen planer i å finne meg dame fra asia, det bare ble sån.
Det samme gjelder ekstremt mange andre.
Min beste kompis fant seg dame fra burma (dem møttes på arbeidsreise i et annet land i asia)
En på jobb fant seg dame fra thailand (dem møttes i Scotland hvor hun bodde.)
En annen kompis som er i denne 10% av menn i norge som kan velge å vrake i dame, endte opp med å finne seg ei mens han var på ferie i tyrka.
Han ble hodestups forelsket i henne og dem giftet seg.
Kjenner også folk som har møtt sine på jobb mens dem har jobbet på crusbåter. både men og kvinner.

Virker som du tror at alle som har dame fra utenfor EU har dratt til asia ene og alene for å finne dame.
De fleste som har dame fra utenfor EU har møtt dem på ferie eller jobbreiser.

Edit: og hvorfor er det bare men som skal endre seg?
Kan ikke kvinner også endre seg?

Endret av Eskove
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Eskove said:

Hva med at norske damer går i segselv og spør hva dem gjør galt siden norske men ikke lengre vil ha dem.

Det her må være cope på høyt nivå. Det er jo fordi ingen norske (eller europeiske) tilsynelatende ville ha dem som finner dame fra Thailand. Folk flest er i forhold også, og mange av dem har forhold med andre norske eller europeiske menn, så din antagelse stemmer åpenbart ikke. Ifølge enkelte her i tråden vil ingen ha norske og alle drar til Afrika eller i nærheten for å finne en mann. Det er ganske så langt fra sannheten. Så klart har kvinner her høyere standard når det ikke er behov for å finne en mann for å brødfø dem, men at dem er selvstendig og fri. 

Endret av Quakecry
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Eskove skrev (3 minutter siden):

Jeg tok aldri det skrittet, selv om jeg har dame fra Fillipinene
Jeg som MANGE andre fant min asia-dame i norge.
Hva med at norske damer går i segselv og spør hva dem gjør galt siden norske men ikke lengre vil ha dem.

Jeg hadde ingen planer i å finne meg dame fra asia, det bare ble sån.
Det samme gjelder ekstremt mange andre.
Min beste kompis fant seg dame fra burma (dem møttes på arbeidsreise i et annet land i asia)
En på jobb fant seg dame fra thailand (dem møttes i Scotland hvor hun bodde.)
En annen kompis som er i denne 10% av menn i norge som kan velge å vrake i dame, endte opp med å finne seg ei mens han var på ferie i tyrka.
Han ble hodestups forelsket i henne og dem giftet seg.
Kjenner også folk som har møtt sine på jobb mens dem har jobbet på crusbåter. både men og kvinner.

Virker som du tror at alle som har dame fra utenfor EU har dratt til asia ene og alene for å finne dame.
De fleste som har dame fra utenfor EU har møtt dem på ferie eller jobbreiser.

Det er flere menn enn kvinner i Norge. Det er altså ikke nok norske kvinner til at alle norske menn skulle finne seg en norsk dame.

 

 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Guest 219e3...fe5 said:

Det er flere menn enn kvinner i Norge. Det er altså ikke nok norske kvinner til at alle norske menn skulle finne seg en norsk dame.

 

 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Ingenting unormalt med at ikke alle finner en partner, og ikke er det noe galt med det heller. 

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (10 minutter siden):

Det er flere menn enn kvinner i Norge. Det er altså ikke nok norske kvinner til at alle norske menn skulle finne seg en norsk dame.

 

 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Det er ene og alene pga innvandrere fra Polen, Sverige og Midtøsten...

Polakkene gifter seg aldri med norske damer sier statistikken. Ingen regel uten unntak sef..

Svenskene gifter seg nok med norske damer.

Og de damene på forum viser at en del norske damer gifter seg med disse araberne, akkurat som jeg giftet meg med en asiatisk kvinne.

Vi er et globalt samfunn, og masse nasjonaliteter i vårt land.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Duriello skrev (13 timer siden):

Riktig, og enig, men hvordan er dette mannens jobb? Begge kjønn slår, selv om at menn er overrepresentert i statistikken. Av grunner jeg kunne ramset opp, men det blir veldig offtopic. 

Begges jobb åpenbart, men kvinner er mer utsatt for å bli drept pga vold i hjemmet, da menn er sterkere enn kvinner fysisk i fra naturen side. Det er en viktig forskjell. At barn kan miste moren sin på denne måten.

Psykisk vold kan nesten være like ille, og er kanskje oftere brukt av kvinner enn menn, men man kan ikke dø av det.

Statistikken over voldelige ektemenn - ofte med rus inne i bildet - er en viktig årsak til at kvinner kaller seg feminister. Ikke sånn sosiale-medier-feminist, incels den andre veien, politisk ekstremist, men en form for søster-solidaritet for å ta vare på hverandre.

Når menn kaller seg feminister, kan man være trygg på at de tar avstand fra vold.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (13 timer siden):

Som de sier på den riktige sia ta Mjøsa: "You lost the plot". Dette har ingenting med om en kvinne er pen eller ikke. Ja, de er åpenbart pene, men dette handler ikke bare om skjønnhet. Dette handler om holdninger og verdier. Mange menn vil ha en kvinne med mer tradisjonelle verdier og holdninger og som faktisk respekterer han som en mann, ikke som bare "en som tjener inn penger og forsørger meg". Om noen må dra utenlands for å finne en slik kvinne er da ikke ditt eller andres problem? Finnes mange norskfødte asiatere og østeuropeere her også, og de er like pene og sjarmerende. 

Som sagt, det er ikke størsteparten som ligger med alt og alle og oppfører seg som narcs som kan aldri gjøre noe galt, men det er nok av dem til at menn både logger ut helt av markedet eller finner seg noen andre fra en annen verdensdel. 

Synd at ikke norske kvinner har den samme muligheten. De ønsker først og fremst likestilling, dvs. lik fordeling av arbeidsoppgaver i hjemmet så de orker både å jobbe og passe på småbarn, menn som hører på hva de sier og ikke bestemmer over hodet på dem. Da er det ikke lurt å hente ektemann utenfor norden eller nord- Europa. Men kjærlighet gjør blind, er det noe som heter.

Tradisjonelle verdier som å være gift livet ut, en mann som ikke stikker av fra ansvaret når barna er små, er det alle kvinner ønsker seg. Men noen ganger er det bedre å ta ut skilsmisse. Hvis man lever i et destruktivt forhold, hvis man ikke er glad i hverandre mer og behandler hverandre uten respekt.

Jeg tror forbrukskulturen er et større problem enn norske kvinners natur.  At vi har blitt bortskjemte og kan kjøpe alt vi vil ha, og overfører det til kjærlighetslivet. Bruk og kast mentalitet.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
41 minutes ago, Guest 219e3...fe5 said:

Det er flere menn enn kvinner i Norge. Det er altså ikke nok norske kvinner til at alle norske menn skulle finne seg en norsk dame.

Akkurat. Det hjelper ikke hvor "attraktive" norske menn gjør seg, eller at de "forbedrer" seg, hvis det uansett ikke fins flere kvinner. Det beste for alle er at de finner seg ei fra utlandet og etablerer familie. Vinn-vinn for alle. Hvis menn forbedrer seg bare for å finne en norsk dame vil det bare føre til at de norske damene hever lista ytterligere for hva de vil kreve. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Gouldfan skrev (46 minutter siden):

Det er ene og alene pga innvandrere fra Polen, Sverige og Midtøsten...

Polakkene gifter seg aldri med norske damer sier statistikken. Ingen regel uten unntak sef..

Svenskene gifter seg nok med norske damer.

Og de damene på forum viser at en del norske damer gifter seg med disse araberne, akkurat som jeg giftet meg med en asiatisk kvinne.

Vi er et globalt samfunn, og masse nasjonaliteter i vårt land.

Nei, det er ikke ene og alene det.  Det fødes flere gutter, og menn lever lengre enn de gjorde tidligere. Men ja  innvandringen et nok hovedårsaken.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (1 time siden):

Nei, det er ikke ene og alene det.  Det fødes flere gutter, og menn lever lengre enn de gjorde tidligere. Men ja  innvandringen et nok hovedårsaken.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Det var SSB som sa at det var kun pga mye mannlig innvandring. At menn levde lenger ble ikke nevnt.

Derimot nevner de etter 60 år så er kvinner fler pga at kvinner lever lenger.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
29 minutes ago, hatredFan911 said:

Må vel være sinnsykt god "U-hjelp" å gifte seg med en fra utlandet, og tenk den enorme kulturutvekslingen det paret får.

Fatter ikke at noen gnåler om at dette er dumt på noen måte. Må vel være noe alt right dritt-mentalitet som står å durer i bakgrunnen av pannen.

Enten Alt-Right eller "Progressiv". Like motbydelige begge to for mange av de samme grunnene, og bruker mye av de samme "argumentene". 

2 hours ago, Subara said:

Når menn kaller seg feminister, kan man være trygg på at de tar avstand fra vold.

HAHAHAHAHA. Nei, de vil ha sex som de aller fleste menn. Problemet er.. De som kaller seg feminister pleier å være "opportunistic sex predators", cucks eller simps. 

https://www.quora.com/Why-do-so-many-male-feminists-turn-out-to-commit-the-crimes-they-fought-against

https://www.thecrimson.com/column/femme-fatale/article/2017/3/23/hu-beware-male-feminist/

Lista er lang over artikler jeg kan grave fram fra arkivet på emnet, men nå går vi for off-topic så vil la det ligge. 

2 hours ago, Subara said:

Synd at ikke norske kvinner har den samme muligheten. De ønsker først og fremst likestilling, dvs. lik fordeling av arbeidsoppgaver i hjemmet så de orker både å jobbe og passe på småbarn, menn som hører på hva de sier og ikke bestemmer over hodet på dem. Da er det ikke lurt å hente ektemann utenfor norden eller nord- Europa. Men kjærlighet gjør blind, er det noe som heter.

Tradisjonelle verdier som å være gift livet ut, en mann som ikke stikker av fra ansvaret når barna er små, er det alle kvinner ønsker seg. Men noen ganger er det bedre å ta ut skilsmisse. Hvis man lever i et destruktivt forhold, hvis man ikke er glad i hverandre mer og behandler hverandre uten respekt.

Jeg tror forbrukskulturen er et større problem enn norske kvinners natur.  At vi har blitt bortskjemte og kan kjøpe alt vi vil ha, og overfører det til kjærlighetslivet. Bruk og kast mentalitet.

"Likestilling". Dette fra de samme folka som ser at menn og kvinner tjener forskjellig så skriker de "WAAA, FORSKJELLSBEHANDLING!". Når menn jobber flere timer i gjennomsnitt(inkludert overtid, jobber mulig skift, etc), noe som igjen påvirker sluttresultatet. Det å tjene og det å ha forskjellig lønn er to forskjellige ting. Det å gi noen en annerledes lønn for samme arbeidet er ulovlig, men det ignoreres av visse folk. Jeg tar ikke slike folk seriøst når de ignorerer og kaster ut både fakta og statistikker pluss personlige valg som blir tatt avhengig om noen er en mann eller kvinne. Menn og kvinner er forskjellige, de tar forskjellige valg, de føler forskjellig, de tenker forskjellig og de har forskjellige prioriteringer. 

Tradisjonen er en mann og en kone i samme hushold, med unger. Hvordan de gjør ting i hjemmet er opp til dem og ikke noe vi har noe med, med unntak om det er faktisk misbruk og/eller vold i hjemmet. Mannen har sine oppgaver og jobb, kvinnen har hennes. Så hvorfor skal folk klage over at vestlige kvinner blir valgt bort ovenfor ei søt dame som kommer fra Asia eller Øst-Europa? Det er ingen som kan tvinge meg eller andre til å velge en vestlig kvinne ovenfor en fra Asia/Øst-Europa, og det hjelper ikke å prøve å bruke skam heller. Menn har like mye rett til å velge hva de selv vil på samme måte som kvinner gjør, men når menn velger bort kvinner de ser på som lav kvalitet, "promiskuøse" og eller bare batshit gal, etc, nei da blir det klaging og syting så det ljomer fra visse grupper. Det kan også godt hende at mannen bare rett og slett liker asiatere mer og synes de er penere. Smak og behag.

Kvinner fra Asia og Øst-Europa har mer tradisjonelle verdier og holdninger som jeg har allerede nevnt tidligere. Dette blant annet fordi familie og forhold er mye høyere opp på lista enn "muh likestilling". Tradisjonelle roller som menn og kvinner har i et forhold og giftemål har vært tradisjon for mange tusen år for en grunn. De virker og gjør jobben sin utmerket.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...