Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er thai-kvinner så populære?


Anbefalte innlegg

Quakecry skrev (14 minutter siden):

Jeg bare spør hvorfor man ikke undres over at det er kun i et fattig strøk på andre siden av planeten du lykkes? Mange klarer jo det fint her. Høres merkelig ut at det tilfeldigvis kun er kvinner fra Thailand eller Filipinene som er noe. 

Jeg har undret mye over det og det er mer min egen feil enn norske damer sin feil at det ble sånn er min konklusjon.

Men når det først har skjedd så er jeg evig takknemlig for å møte dama fra Philippinene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Quakecry skrev (31 minutter siden):

Jeg bare spør hvorfor man ikke undres over at det er kun i et fattig strøk på andre siden av planeten du lykkes? Mange klarer jo det fint her. Høres merkelig ut at det tilfeldigvis kun er kvinner fra Thailand eller Filipinene som er noe. 

Asia*

Endret av Duriello
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (12 timer siden):

Ja man kan bidra på andre måter. Men økonomisk frihet gir også frihet til å ta  valg uten å være avhengig av en manns økonomi. Penger er makt. Og denne makten er fremdeles skjevt fordelt,  særlig i deler av verden hvor man har mange som lever i fattigdom.

https://www.fn.no/om-fn/fns-baerekraftsmaal/likestilling-mellom-kjoennene

Jo, tradisjonelle forhold hvor kvinnen er avhengig av mannens godvilje  og penger er absolutt en uting. 

Jeg er dog enig med deg at man har rett til å velge hvem man selv vil bruke tid på og være i et forhold med, så lenge man holder seg innenfor norske lover (eller lovene i det landet man bor hvis man bor et annet sted).

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Litt misforståelser der, men er mulig det varierer. I min kones og hennes venninners familier så er det faktisk damene som står for det økonomiske ansvaret. Butikkeier, eiendom, lærinne og bioingeniør utdanning.

Jeg tror de satser på utdanning for jentene muligens fordi guttene er bedre på fysisk arbeid tidlig og ikke er like flinke på skolen og jentene ofte er bedre på skolen.

Det er ikke lovpålagt skole for alle, eller gratis, slik som i Norge.

De må tenke strategisk for familien og satse på de som har evner til å bli noe. Disse hjelper igjen familien..

Gutta jobber masse, men tjener langt ifra de i familien som har utdannelse eller eier butikker og eiendom.

Dette er kanskje underlig for nordmenn der familien er oppløst, og staten har tatt over ansvaret..

Det er familiebasert økonomi altså storfamilie og community dvs gode naboer.

 

Sammenlignet så har en familie i Norge kun ansvar for sine barn, mulig noen får litt økonomisk hjelp av foreldre ved huslån eller sånt. Men det varierer vel i Norge.

Tror jeg lånte til leie depositum av min mor en gang.

Det er ikke selvfølgelig at vi hjelper nabolaget heller da Nav har den jobben og Helsevesenet er gratis.

Om en nabo ikke har råd til medisin i Asia så støtter ofte naboene til på spleiselag feks. Er mye likt som i usa dvs Community, gode naboer.

Endret av Gouldfan
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Gouldfan skrev (17 minutter siden):

Litt misforståelser der, men er mulig det varierer. I min kones og hennes venninners familier så er det faktisk damene som står for det økonomiske. Butikkeier, eiendom, lærinne og bioingeniør utdanning.

Jeg tror de satser på utdanning for jentene muligens fordi guttene er bedre på fysisk arbeid tidlig og ikke er like flinke på skolen og jentene ofte er bedre på skolen.

Det er ikke lovpålagt skole for alle, eller gratis, slik som i Norge.

De må tenke strategisk for familien og satse på de som har evner til å bli noe. Disse hjelper igjen familien..

Gutta jobber masse, men tjener langt ifra de i familien som har utdannelse eller eier butikker og eiendom.

Dette er kanskje underlig for nordmenn der familien er oppløst, og staten har tatt over ansvaret..

Det er familiebasert økonomi altså storfamilie og community dvs gode naboer.

 

Sammenlignet så har en familie i Norge kun ansvar for sine barn, mulig noen får litt økonomisk hjelp av foreldre ved huslån eller sånt. Men det varierer vel i Norge.

Tror jeg lånte til leie depositum av min mor en gang.

Det er ikke selvfølgelig at vi hjelper nabolaget heller da Nav har den jobben og Helsevesenet er gratis.

Om en nabo ikke har råd til medisin i Asia så støtter ofte naboene til på spleiselag feks. Er mye likt som i usa dvs Community, gode naboer.

Det varierer nok. Jeg tenker ikke på et et land eller kontinent spesielt. Påpeker at fattigdom er spesielt ille for kvinner, uansett hvor dem bor.

Og som du også viser til, så er utdanning og økonomisk selvstendighet (som i din familie / krets) bare positivt og gjør kvinnene mer selvstendige.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (7 minutter siden):

Det varierer nok. Jeg tenker ikke på et et land eller kontinent spesielt. Påpeker at fattigdom er spesielt ille for kvinner, uansett hvor dem bor.

Og som du også viser til, så er utdanning og økonomisk selvstendighet (som i din familie / krets) bare positivt og gjør kvinnene mer selvstendige.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Jeg tror de fleste steder i land som ikke har like mye velstand og velferd at det er slik. Du gjør nok feil i at damene er undertrykt i Filippinene.

Dette er mest de familieløse og foreldreløse det, og det finnes det mange av særlig i hovedstaden. 

Det er storesøster til min kone som er hva skal vi si den som bestemmer mye i min kones familie....

Det er mye lignende i andre familier i Filippinene.

Jeg mener klart velferdsstaten i Norge er bedre og mer rettferdig, vi har ikke folk i nød annet enn rusavhengige og folk med spesielle problemer. Disse har også en eller annen form for sosialhjelp og legehjelp.

Men vi har negativt mistet mye av kontakten med familien og naboer tror jeg iforhold til de. Rett og slett fordi vi er uavhengige av de i stor grad.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Guest 219e3...fe5 said:

Ja man kan bidra på andre måter. Men økonomisk frihet gir også frihet til å ta  valg uten å være avhengig av en manns økonomi. Penger er makt. Og denne makten er fremdeles skjevt fordelt,  særlig i deler av verden hvor man har mange som lever i fattigdom.

https://www.fn.no/om-fn/fns-baerekraftsmaal/likestilling-mellom-kjoennene

Jo, tradisjonelle forhold hvor kvinnen er avhengig av mannens godvilje  og penger er absolutt en uting. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Ser du den røde tråden i innleggene dine? Du gjør alltid kvinnene til offeret og mennene til den store stygge ulven. Vanlige folk som bare ønsker et lykkelig forhold blir av deg møtt med fordommer om at de ønsker seg en slave. Det er så sykt stygt sagt. 

Gidder ikke diskutere med deg mer.

 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Colin. skrev (1 time siden):

Ser du den røde tråden i innleggene dine? Du gjør alltid kvinnene til offeret og mennene til den store stygge ulven. Vanlige folk som bare ønsker et lykkelig forhold blir av deg møtt med fordommer om at de ønsker seg en slave. Det er så sykt stygt sagt. 

Gidder ikke diskutere med deg mer.

 

 

Ta en titt i speilet og sjekk ut egne fordommer om norske kvinner og feminister.

Vanlige folk som ønsker et lykkelig forhold og som finner denne lykken andre steder enn Norge syns jeg bare er flott.

 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest d2074...65a

30 sider med innlegg. Temaet engasjerer både kvinner og menn spesielt de som har hatt dårlige erfaringer med å date norske kvinner/menn. Grunnen er frustrasjon. Frustrasjon over at noen går til skrittet å finne noen veldig langt vekke fra fremfor å endre seg og møte kravene dere norske kvinner stiller. Norske kvinner har akkurat samme mulighet som norske menn til å finne seg en partner fra et land utenfor Vesten,men det skjer i mindre grad.

Skal man tro argumentasjonen til kvinner/feminister her inne er grunnen til at de selv ikke gjør dette er fordi det er utnyttelse å bli sammen med noen som er fattig og som potensielt kan bli utnyttet.

Grunnen er heller den at norske kvinner ikke ønsker å brødfø en fattig mann. De er hypergamous. Hadde norske kvinner/feminister vært så engasjert i velværet til fattige hadde jeg forventet å se en mye større hjelpende hånd fra dem. Det er milliarder som lever i fattigdom og lidelse av begge kjønn i verden. Den gode nyheten er at dere kan hjelpe! Men istedet går dere på diskusjonsfora for å shame menn som bidrar til å dra de opp av fattigdom under påskuddet at vi potensielt kan være overgripere.

Mitt moralske kompass er helt rett, men kompasset til dere feminister som prøver å utøve makt ved å shame oss som har funnet kjærligheten er jeg ikke så sikker hvor peker.

Såklart kan det være frustrerende å vite at sør øst asiatiske damer gir mer til mennene sine og krever mindre i retur enn du selv gjør. Men hvorfor bruke energien din på å endre noe du ikke kan endre på? Kjærlighet vinner over skam.

Det hele virker rasistisk og misandrisk. At norske menn må "ta til takke med" en thailender. Hadde jeg fått høre noe sånt av et familiemedlem eller venninne hadde jeg kuttet kontakten med hun umiddelbart. For det er som oftest "hun" som kommer med sånne utsagn. Kvinner blir ofte idealisert som perfekte og gode. Men det er et ideal. Mannsforakt og rasisme blant norske kvinner har vokst i min levealder, det er iallefall mitt inntrykk.

Hva skjedde med gleden over at to mennesker fant kjærligheten med hverandre. Hva skjedde med godheten? Det må være noe gale i hodet på folk som automatisk tenker utnyttelse når de ser en thai og nordmann sammen. Det må være folk som er blitt såret og vokst seg kynisk og dømmende. Så de sprer falsk moralisme på linje med moralpolitiet i Iran.

Når jeg skriver dette vet jeg ærlig talt ikke hvorfor jeg bruker tid på dere. Dere har låst dere fast i en holdning som er vanskelig hvis ikke umulig å endre.

Anonymous poster hash: d2074...65a

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
DukeNukem3d skrev (4 timer siden):

Jeg har undret mye over det og det er mer min egen feil enn norske damer sin feil at det ble sånn er min konklusjon.

Men når det først har skjedd så er jeg evig takknemlig for å møte dama fra Philippinene.

Syns ikke du skal tenke så mye at det er noens "feil". Noen ganger så kan man bare ikke styre dette. (Hvis man ikke går skikkelig inn for å lete kun et sted da).

 

DukeNukem3d skrev (4 timer siden):

Uten at jeg er 100% enig i premisset i spørsmålet. Man kan godt få seg dame i utlandet uten at det betyr man ikke lykkes her.

Jeg er enig med deg i at man fint kan få seg dame i utlandet uten at det betyr at man har mislykkes med damer her hjemme.

Jeg reiser selv endel utenlands, (europa) og hadde det klaffet med en mann der så hadde jeg ikke tenkt over at jeg hadde mislykkes hjemme av den grunn. Men jeg er fornøyd med min norske mann jeg da og har ingen planer om å bytte han ut 👍

 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Colin. skrev (1 time siden):

Ser du den røde tråden i innleggene dine? Du gjør alltid kvinnene til offeret og mennene til den store stygge ulven. Vanlige folk som bare ønsker et lykkelig forhold blir av deg møtt med fordommer om at de ønsker seg en slave. Det er så sykt stygt sagt. 

Gidder ikke diskutere med deg mer.

 

 

I dagens samfunn er det greit å snakke ned om menn, fordi menn har godtatt det. Fleste menn i Norge er blir dørmatter i forholdet med norske kvinner. Om de skilles vi vet hvem taparen blir, generelt andre menn står i kø for ei kvinne, menn ender opp med selvmordstanker. Samfunnet er rigget opp slik at kvinner favoriseres og forsvares uansett. Kvinner har aldri ansvar for handlingene sine. 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Det at kvinner ikke tar ansvar for handlingene sine blir som regel av menn puttet i kategorien kvinnfolklogikk. Dette er en særegen form for logikk der følelser får overstyre fakta så mye at hele situasjonen blir vanskelig å forholde seg til for noen som er rimelig logisk og rasjonell.

Det er nok av kvinner som over tid har fortalt at de foretrekker menn fordi det er mye lettere å forholde seg til dem da det er veldig sjelden det blir drama man ikke forstår bæret av. En ting er at menn ikke forstår kvinner, men når en av samme art har konkludert med det samme kan en jo begynne å lure på om det er noe i det.

For min egen del skyr jeg dem som forsøker seg på den måte å oppføre seg mot meg, så jeg holder dem bevisst ute av livet mitt sånn at de må ta dramaet sitt andre steder. Minimumskravet mitt er at en har gjort seg opp noen refleksjoner ang fakta vs følelser og ikke lar følelser få diktere alt uten å koble inn litt faktasjekking, logikk og rasjonalitet. Hvis de da ikke tåler et fornuftig motsvar og ser fornuften i det så har vedkommende skrevet seg effektivt ut av min videre livshistorie.

Mener på ingen måte at dette er 100% standard egenskap på alle mannfolk heller, men sannsynligheten for at det er aktivert er etter min erfaring ganske høy.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
4 hours ago, Guest 219e3...fe5 said:

Ta en titt i speilet og sjekk ut egne fordommer om norske kvinner og feminister.

Vanlige folk som ønsker et lykkelig forhold og som finner denne lykken andre steder enn Norge syns jeg bare er flott.

 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

"Fordommer mot feminister". Ja, det finnes plenty med folk som har fordommer mot feminister, dog det skyldes av hvor forjævlige og motbydelige de er, ikke bare i oppførsel men også hvordan de behandler både menn og kvinner. Kun 1 av 10 identifiserer som en, så det sier veldig mye om hvor mange som ikke vil ha noe med disse gærningene å gjøre. 

De aller aller fleste vil ikke ha noe med en mannevond ekstrem gruppe å gjøre. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
8 hours ago, Guest 219e3...fe5 said:

Påpeker at fattigdom er spesielt ille for kvinner, uansett hvor dem bor.

Hvorfor er det spesielt ille for kvinner med fattigdom? Mener du at kvinner har det verre som fattig kontra menn som fattig?

Kvinne-biasen din glinser, og du virker mer og mer fjern med dine urgamle holdninger som ikke lenger hører hjemme i nåtid. 

Eg er i hvertfall veldig glad eg ikke bryr meg om status når eg velger min partner. Men du lever så i dette narrativet om at fordi menn har økonomisk makt, så er han automatisk en utnytter av en sårbar stakkars sjel som ikke har noe annet valg. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
itgrevelin skrev (4 minutter siden):

Hvorfor er det spesielt ille for kvinner med fattigdom? Mener du at kvinner har det verre som fattig kontra menn som fattig?

Kvinne-biasen din glinser, og du virker mer og mer fjern med dine urgamle holdninger som ikke lenger hører hjemme i nåtid. 

Eg er i hvertfall veldig glad eg ikke bryr meg om status når eg velger min partner. Men du lever så i dette narrativet om at fordi menn har økonomisk makt, så er han automatisk en utnytter av en sårbar stakkars sjel som ikke har noe annet valg. 

Kvinner i fattigdom er mer utsatt for negative konsekvenser enn det menn er ja.

https://www.fn.no/tema/menneskerettigheter/kvinner-og-likestilling

Holdningene mine er ikke urgamle, tvert om så er de fremtidsrettet, som også FN sine bærekraftsmål er.

Nei, det er ikke automatikk i at økonomisk makt misbrukes. Men makt i alle former, uansett hvem som besitter den gjør at den lett kan misbrukes. Derfor syns jeg det er greit at makt er fordelt likt mellom kjønnene, slik at begge kjønn har like store muligheter, ikke bare i Norge, men i hele verden.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
13 minutes ago, Guest 219e3...fe5 said:

Kvinner i fattigdom er mer utsatt for negative konsekvenser enn det menn er ja.

https://www.fn.no/tema/menneskerettigheter/kvinner-og-likestilling

Holdningene mine er ikke urgamle, tvert om så er de fremtidsrettet, som også FN sine bærekraftsmål er.

Nei, det er ikke automatikk i at økonomisk makt misbrukes. Men makt i alle former, uansett hvem som besitter den gjør at den lett kan misbrukes. Derfor syns jeg det er greit at makt er fordelt likt mellom kjønnene, slik at begge kjønn har like store muligheter, ikke bare i Norge, men i hele verden.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Dette gjelder ikke i asia, eller rettere sagt, Thailand. Der er kvinner ofte brødvinnere, og har mye jobb, mens mennene må gjøre "husarbeid", dvs ta seg av gård og tyngre arbeid. 
Å blande inn saudi arabia og andre land i denne gryten passer ikke i tråden. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
itgrevelin skrev (32 minutter siden):

Dette gjelder ikke i asia, eller rettere sagt, Thailand. Der er kvinner ofte brødvinnere, og har mye jobb, mens mennene må gjøre "husarbeid", dvs ta seg av gård og tyngre arbeid. 
Å blande inn saudi arabia og andre land i denne gryten passer ikke i tråden. 

Det litt ironiske i dette er at de norske kvinnene som gifter seg utenlands ofte velger menn fra nettopp Irak, Kurdistan, Marokko, Saudi Arabia og Iran.

Er massevis av disse norske hvite damene på Facebook hjelpe forum for utenlandske ekteskap. Det er faktisk flertallet av de som er der.

Litt rart når vi snakker om kvinners rettigheter og likestilling at de gifter seg med folk fra slike land. Land i midtøsten er ikke akkurat forkjempere for kvinners rettigheter.

Endret av Gouldfan
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
itgrevelin skrev (48 minutter siden):

Dette gjelder ikke i asia, eller rettere sagt, Thailand. Der er kvinner ofte brødvinnere, og har mye jobb, mens mennene må gjøre "husarbeid", dvs ta seg av gård og tyngre arbeid. 
Å blande inn saudi arabia og andre land i denne gryten passer ikke i tråden. 

Nå vet ikke jeg maktfordelingen innad i Thailand. Men etter hva jeg har kjapt lest meg til så er den makten kvinner i Thailand har en uformell makt. Det er altså fremdeles mannfolka som har makt av betydning der. FNs likestillingsindeks fra 2021 gir en god pekepinn på situasjonen.

https://www.fn.no/Statistikk/gii-likestilling

Her er Norge nest best på likestilling, bare slått av Danmark. Thailand er på 78.plass. Det er vel en grunn for at de som reiser til Thailand for å finne seg kone gjør det. Årsakene er sikkert sammensatte, men tradisjonelle forhold har blitt nevnt som en av årsakene. Tradisjonelle forhold vil altså si at man ønsker mindre likestilling.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Gouldfan skrev (36 minutter siden):

Litt rart når vi snakker om kvinners rettigheter og likestilling at de gifter seg med folk fra slike land. Land i midtøsten er ikke akkurat forkjempere for kvinners rettigheter.

Tviler sterkt på at det er de samme kvinnene som snakker om likestilling som finner seg menn fra disse landene.

 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...