Gå til innhold

Er Multinote Compal HGL30 en bra laptop?


xerxess

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...
Det jeg kan si er at skjermkortet er kraftig underklokket og yter endel dårligere enn hva du forventer det skal gjøre. 500-1000 poeng lavere i 3Dmark05. Tror batteriet varer 3-4 timer.

7302835[/snapback]

 

At skjermkortet er underklokken kan vel brukeren selv gjøre noe med?

 

Av det jeg har forstått så er det ikke overdrevent varmeutvikling på denne laptopen og av den grunn kan man klokke skjermkortet opp til "vanlig" når man trenger det. (de ganger man trenger det har man som regel tilgang til strømkontakt)

Lenke til kommentar
Det jeg kan si er at skjermkortet er kraftig underklokket og yter endel dårligere enn hva du forventer det skal gjøre. 500-1000 poeng lavere i 3Dmark05. Tror batteriet varer 3-4 timer.

7302835[/snapback]

 

At skjermkortet er underklokken kan vel brukeren selv gjøre noe med?

 

Av det jeg har forstått så er det ikke overdrevent varmeutvikling på denne laptopen og av den grunn kan man klokke skjermkortet opp til "vanlig" når man trenger det. (de ganger man trenger det har man som regel tilgang til strømkontakt)

7303294[/snapback]

 

Ja, du kan overklokke det endel såvidt jeg vet, men du kan jo risikere å ødelegge det om du skal ha det opp på "normal" hastighet, sikkert en grunn til at compal har valgt å underklokke det.

Lenke til kommentar

hmmm...takk for respons.

 

Har lest mye annet bra om denne laptop andre plasser, men er fremdeles usikker på om jeg bestiller denne eller Zepto Znote 6214W. Begge vil være med 2GB minne og en Core 2 Duo 2GHz CPU.

 

Zeptoen sin har problemet med batteritid da den har eg meget kraftig skjermkort, men de leverer og nå med 12-cellers batteri som kan løse det problemet. Zepto blir og et bar lapper dyrere enn HGL30-løsningen som og har noe å si på avgjørelsen.

 

Får kaste meg litt i tankeboksen igjen.... :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...