Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Noen som vet om det er mulig å få en katt som er ute om natta til å holde kjeft når han maser og vil inn? Har hatt han i fire år, og etter vi kastrerte han vil han ikke ut. Dette er en katt som kjempet for å gå ut før han ble kastrert, og nå kan han vræle på trappa i flere timer mens vi prøver å sove om natta. Min samboer ønsker ikke kattedo, og etter noen dårlige erfaringer med blære er det heller ikke ønskelig å holde han inne om natta uten tilsyn, da et uhell fort kan ødelegge gulvet. Det fungerer veldig fint å holde han inne på dagtid, da han er veldig sosial, bare vi kan få han til å slutte å mase på natterstid.

 

Edit: har i nød prøvd å holde han inne på badet om natta, men dette er tydeligvis ikke bra nok for han. Dette er eneste stedet hvor han ikke kan ødelegge gulvet.

 

Bytte samboer?

Endret av Solaar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet om det er mulig å få en katt som er ute om natta til å holde kjeft når han maser og vil inn? Har hatt han i fire år, og etter vi kastrerte han vil han ikke ut. Dette er en katt som kjempet for å gå ut før han ble kastrert, og nå kan han vræle på trappa i flere timer mens vi prøver å sove om natta. Min samboer ønsker ikke kattedo, og etter noen dårlige erfaringer med blære er det heller ikke ønskelig å holde han inne om natta uten tilsyn, da et uhell fort kan ødelegge gulvet. Det fungerer veldig fint å holde han inne på dagtid, da han er veldig sosial, bare vi kan få han til å slutte å mase på natterstid.

Be henne skjerpe seg, har dere katt så må dere nesten planlegge etter det. :)

Vi har kattedoen i stua uten noe problem, og lukker kattene inne der om natten uten noe problem. (Forruten når de bestemmer seg for å skru på robot-støvsugeren vår da...)

Lenke til kommentar

Noen som vet om det er mulig å få en katt som er ute om natta til å holde kjeft når han maser og vil inn? Har hatt han i fire år, og etter vi kastrerte han vil han ikke ut. Dette er en katt som kjempet for å gå ut før han ble kastrert, og nå kan han vræle på trappa i flere timer mens vi prøver å sove om natta. Min samboer ønsker ikke kattedo, og etter noen dårlige erfaringer med blære er det heller ikke ønskelig å holde han inne om natta uten tilsyn, da et uhell fort kan ødelegge gulvet. Det fungerer veldig fint å holde han inne på dagtid, da han er veldig sosial, bare vi kan få han til å slutte å mase på natterstid.

 

Edit: har i nød prøvd å holde han inne på badet om natta, men dette er tydeligvis ikke bra nok for han. Dette er eneste stedet hvor han ikke kan ødelegge gulvet.

Enkleste løsning; Be samboeren ryke og reise (eller noe i den retninga), og kjøp kattedo. Dropp å ha så fine gulv om du vil ha dyr.

 

Kattedoer trenger ikke å hverken vises eller lukte noe særlig. Det er bare å gjøre det riktig..

 

 

EDIT

Sorry Thomas, på vegne av oss alle, for den heller manglende sympatien :p

Endret av jonlem
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Litt mere støtte må til ...

 

Dette er en spennende tråd, og her blir vi nok aldri enige! Jeg her helt på linje med Betine og mener at alle dyr har en rett til å få brukt alle sine sanser. Og jeg har sett mange eksempler på at vi stenger inne kattene våre av hensyn til egne følelser mer en kattenes ve og vel. Men igjen, utemiljø har veldig mye å si, ikke alle kan tilby kattene et godt utemiljø, og da må de være inne – selvsagt! Og mange katter har lidelser som gjør at de ikke bør gå ut, eller det er menneskeskapte raser hvor instinkter går på tvers av hva de i dag faktisk tåler. Det siste er vanskelig, for kattene som er uten pels (eller for lang pels) har jo samme behov og sanser som katter med pels! Jeg er nok en av de mest kontroversielle oppdretterne som finnes – jeg vet… Mine jenter får gå fritt ute når de går på p-piller. Så jeg har faktisk fertile rasekatter fritt ute. Men det er hunnkatter, og om noe skulle skje så er det jeg og mine katter som rammes. Og mine jenters enorme glede av å være ute, jakte og fange mus og rotter og alt det som Betine beskriver så fint har jeg ikke hjerte til å nekte dem.Jeg bor også helt fantastisk til, på en gård i enden av en vei et stykke fra folk med dyrlegen og hennes katter som nærmeste nabo. Jeg vet at veldig få kan tilby kattene sine slike uteområder som jeg kan.

 

 

 

 

Min lenke

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Noen som vet om det er mulig å få en katt som er ute om natta til å holde kjeft når han maser og vil inn? Har hatt han i fire år, og etter vi kastrerte han vil han ikke ut. Dette er en katt som kjempet for å gå ut før han ble kastrert, og nå kan han vræle på trappa i flere timer mens vi prøver å sove om natta. Min samboer ønsker ikke kattedo, og etter noen dårlige erfaringer med blære er det heller ikke ønskelig å holde han inne om natta uten tilsyn, da et uhell fort kan ødelegge gulvet. Det fungerer veldig fint å holde han inne på dagtid, da han er veldig sosial, bare vi kan få han til å slutte å mase på natterstid.

 

Edit: har i nød prøvd å holde han inne på badet om natta, men dette er tydeligvis ikke bra nok for han. Dette er eneste stedet hvor han ikke kan ødelegge gulvet.

Få opp en katteluke?

 

Vi har installert en katteluke etter vi fikk ny katt for et par år siden. Er så utrolig praktisk. Trenger ingen kattedo (naboplenene er den nye kattedoen :D), og ingen behov for å stå opp midt på natta for å slippe katten inn eller ut. Skulle bare ønske vi hadde en katteluke til den forrige katten også.

Lenke til kommentar

Haha! Den ene katta mi er helt lik! Jeg kan ikke åpne noe hermetikk uten at det tilter for han. Hyler og skriker og løper i beina på meg. Da hører de andre to kattene det også og hylekorte starter for alvor :lol:

For noen år siden hadde jeg fem voksne katter. Hoho, de bråka "litt"

 

 

Fant en video med kyllingutdeling fra den tiden. Crazy catlady :ph34r:

 

 

th_DSCN0009.jpg

 

Fire av dem sammen

DSC02365.jpg

 

 

Huff nå savner jeg de to kattene jeg ikke har lengre. Hun ene passet ikke inn og det ble mye krangling, så hun solgte jeg. Den andre gav jeg til søsteren hennes siden den var så venner med hennes katt, etter noen mndr ble han påkjørt og døde :cry:

 

Har så lyst på en til katt. :love:

Endret av mushi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva i all verden fikk deg til å poste dette? :p Tyrkiske serier hører ikke i denne tråden.

 

Bør nok ta noen bilder av katta vår, hun har lagt på seg skikkelig ila vinteren og var skikkelig kosete og leken nå i helga. En del av magen har begynt å dingle også. :p

Lenke til kommentar

hokatt 3år gies bort, avlivest 15 mars(i mårgen) vist ingen vil ha henne, vist en snill person kunne gi henne et godt hjem, så ville jeg vert evig takknemelig!

 

lokalisert på nordmøre

 

Hvorfor gis hun bort?

fordi vi har 6 katter. hun er den siste katten vi fikk, moren min ville ha henne da hun skulle avlivest vist ingen ville ha henne etter et dødsbo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...