Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Katt og hund! Dobbel lykke :love:

 

= menneskeskapt "harmoni"

 

Jeg foretrekker dyra, fremfor dyr jeg kan hvile fotan mine på

 

Dette vet du åpenbart ingenting om, og da er det like greit å ikke synse om det.

 

Smella på deg, hvis du ikke klarer bedre.

Lenke til kommentar

a

Katt og hund! Dobbel lykke :love:

 

= menneskeskapt "harmoni"

 

Jeg foretrekker dyra, fremfor dyr jeg kan hvile fotan mine på

 

Dette vet du åpenbart ingenting om, og da er det like greit å ikke synse om det.

 

Smella på deg, hvis du ikke klarer bedre.

 

Hvis du hadde fulgt med litt her på dyrehold-kategorien så hadde du sett at hund og katt kan stortrives sammen. Mye rart man skal lese her inne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det noe man kan gjøre for å få katten til å slutte å drite på verandaen?

 

Du får kjøpt grønn gøgge fra dyrebutikken som skal holde dem unna ting, men det er fare for at det setter flekker. Forøvrig så funker sitron og pepper avskrekkende på pus (OBS! Er noen som ingenting funker på, har erfart det the hard way da jeg hadde en omplasseringskattunge på besøk!)

 

Edit: eddik funker også bra

Lenke til kommentar

Det som funker veldig bra, er å bare ha en vanlig spruteflaske som dusjer vann og gi katten en bitteliten vanndusj når de gjør noe de ikke får lov til. Naturlig nok må man ha oversikt så man ser når katten gjør det, men etter et par-tre ganger så har de skjønt at de ikke får lov.

 

Har fungert med stort hell hjemme hos mine foreldre når det gjelder katter og juletrær. Etter et par ganger så holder de seg borte fra juletreet.

Lenke til kommentar

Er desverre blitt nødt til å tenke på omplassering på pusen min som jeg stort sett har bodd alene med i fire år. Problemet er at etter jeg fikk ny samboer så vil han ikke slutte å angripe hennes nesten to år gamle datter. Nå har han bodd her i 2 måneder, og han begynte å angripe henne relativt tidlig. Vi har i lengre tid prøvd å se om ting roet seg, men etter såpass lang tid og fire angrep mot ansiktet på henne virker det ikke som vi har noe valg. Det er med tungt hjerte. :(

Lenke til kommentar

Er desverre blitt nødt til å tenke på omplassering på pusen min som jeg stort sett har bodd alene med i fire år. Problemet er at etter jeg fikk ny samboer så vil han ikke slutte å angripe hennes nesten to år gamle datter. Nå har han bodd her i 2 måneder, og han begynte å angripe henne relativt tidlig. Vi har i lengre tid prøvd å se om ting roet seg, men etter såpass lang tid og fire angrep mot ansiktet på henne virker det ikke som vi har noe valg. Det er med tungt hjerte. :(

Det er så trist når slike ting skjer.

 

Men det er nok en følge av sjalusi. Du har bodd alene med han i fire år, så han er vant til å ha deg for seg selv. Kanskje han synes du retter mer oppmerksomhet mot din samboers datter og mindre mot han, men i hans øyne så er du "hans", og da prøver han å skremme bort datteren til samboeren din.

 

Har du prøvd å vise han at du fortsatt er glad i han, selv om datteren er i nærheten? Vise han at du fortsatt kan gi han oppmerksomhet selv om hun er tilstede, slik at han ikke føler at hun er mer verdt for deg enn det han er?

Lenke til kommentar

Er desverre blitt nødt til å tenke på omplassering på pusen min som jeg stort sett har bodd alene med i fire år. Problemet er at etter jeg fikk ny samboer så vil han ikke slutte å angripe hennes nesten to år gamle datter. Nå har han bodd her i 2 måneder, og han begynte å angripe henne relativt tidlig. Vi har i lengre tid prøvd å se om ting roet seg, men etter såpass lang tid og fire angrep mot ansiktet på henne virker det ikke som vi har noe valg. Det er med tungt hjerte. :(

Du har nok bare en fornærmet pus, og det kan løses. Min pus ble dødsfornærmet på meg da jeg var fosterhjem for 2 kattunger, og ville ikke være i nærheten av meg på mange mnd. Så begynte jeg å gi henne våtmat, og da jeg byttet over til dyrere våtmat, ble vi bestevenner igjen. Så løsningen er enkel. Kjør på med våtmat (Whiskas med havfisk er favoritten her i huset) og la gjerne ungen gi katten maten. Ellers bør dere lære ungen kattens kroppsspråk, slik at ungen kan gå vekk dersom katten er irritert.

Lenke til kommentar

Har prøvd å gi han mye oppmerksomhet uten hell. Mange av de gangene han har klort henne har jeg ikke engang vært tilstedet, men det har min samboer. Han gir heller ingen forvarsler før han angriper, og han blir heller ikke presset til å forsvare seg. Hun kan sitte fint på gulvet og leke mens han er i nærheten, men helt ut av det blå klore henne i ansiktet mens han freser, helt uprovosert. Om han ikke hadde likt situasjonen kunne han gått et annet sted uten problemer. Det er utrolig slitsomt å måtte følge med på kattens bevegelser rundt barnet dagen lang så lenge han angriper uprovosert og uten forsvarsel.

Lenke til kommentar

Hvordan er du sikker på at det er uprovosert da, spesielt siden katten angivelig kun angriper når du ikke er til stede? Det er godt kjent at små barn har en tendens til å være røffere med dyr enn det det grensen deres tillater, og kan derfor ''ta igjen''. Har sett det gjentatte ganger med min lillesøster når hun har vært på besøk. Sitter hun og 'leker' med kattene, og en av dem klorer henne så sier jeg bare at hun må respektere dyrene og deres grenser.

 

Hva med å også trimme klørne til pus? Da kan ikke pus volde så veldig mye skade.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...