Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å, jeg hadde også en Sol!

 

Røde katter er nydelige, synes jeg. Jeg har lyst på en, en vakker dag.

 

Her er det nyeste tilskuddet til stammen - hils på lille Talos.

 

Talosclose-up29012012.jpg

 

Så fin katt ligner veldig på min eldste som kattunge! :thumbup: Grå katter er best, har selv tre i den fargen.

 

 

 

Som kattunge

 

floppy-1.jpg

 

 

Her er han nå. Han er snart 7 år, litt rart å tenke på at jeg har hatt han så lenge! :love:

 

Katter2108028.jpg

Lenke til kommentar

Ett eller annet har skjedd med ørene til katta mi, de har fått seg en knekk helt øverst:

 

img7173d.jpg

 

 

 

De ble sånn etter han hadde vært ute noe lenge(5t+), han har ikke vondt og takler helt fint at jeg rører ved ørene. Ser ingen tegn til verken infeksjon eller noe annet, de er bare bøyd. Vet det finnes en type katt som har foroverbøyde ører(scottish fold), kan være den har en sånn i familien?

 

-

Kolbjørn

Lenke til kommentar

Ett eller annet har skjedd med ørene til katta mi, de har fått seg en knekk helt øverst:

 

De ble sånn etter han hadde vært ute noe lenge(5t+), han har ikke vondt og takler helt fint at jeg rører ved ørene. Ser ingen tegn til verken infeksjon eller noe annet, de er bare bøyd. Vet det finnes en type katt som har foroverbøyde ører(scottish fold), kan være den har en sånn i familien?

 

-

Kolbjørn

 

Nei, det kan det ikke. Det finnes kun en håndfull av denne rasen i Norge, da den på grunn av bruskdefektene har medfølgenede helseproblemer og derfor ikke er en godkjent rase i Fife (hvor NRR er undergruppe), og ingen av disse er selvsagt parret (frivillig eller ufrivillig) med løsgående katter. Ørene ville heller ikke blitt sånn over natten, da de flate ørene er medfødt og ikke progressive. Har den ikke flate ører innen den er tre uker forblir de normale. Sannsynligvis en liten froskskade som kommer seg iløpet av noen dager :)

 

Edit: får også legge til at genetikk ikke er så enkel. En katt med flate ører + katt med normale ører, blir ikke en kattunge med litt flate ører. Enten blir det helt flate, eller helt normale (i akkurat denne saken, i alle fall).

Endret av Anaio
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sendte mail til den lokale vetrinæren om fenomenet, fikk tilbake at de hadde sett dette fenomenet på to katter nylig, begge rundt ett år gamle. De kunne ikke finne noen frostskade eller annet, så konklusjonen ble at det mest sansynlig var/er en del av utviklingen deres.

 

Skal følge med framover, men hvis det ikke forverrer seg så lar vi det være, han ser ikke ut til å plages av det og han ser jo litt søt ut sånn :)

 

-

Kolbjørn

Lenke til kommentar

Det er en katt utenfor vinduet mitt en plass som maler noe helt vanvittig. Har gjort det i hele kveld. I varierende men klagende tonefall. Hva er det som feiler den katta? Prøver å få sove, men må nok lukke vinduet.

 

Edit: Og der fant jeg det ut. Det er en katt som ikke kommer seg ned fra et tre, for det var noen her med stige nettopp. Hørte bare "vi kommer i morgen og henter deg". Så nå fortsetter den bare å gaule, høyt opp i et tre (kanskje 8-10 meter over bakken) på en grein.

Endret av Kalle_92
Lenke til kommentar

Katter kan male hvis de er redd eller har vondt, ikke bare når de koser seg. Kjenner til den med dumme katter som ikke kommer seg ned. Etter tredje gangen blir du litt irritert.

 

Godt å høre at det er flere som snakker til dyrene sine, ikke bare jeg som er litt skrullete :thumbup:

Den holder på enda, og nå prøver de å få den ned. Fatter ikke hvordan den har kommet seg helt opp der den er...

Lenke til kommentar

Tro meg, katter kan klatre høyt.. :p

Det er et tynt tre på rundt 15 meter, og den er helt i toppen... :p sagaen fortsetter utenfor vinduet mitt. Hvordan de skal få den ned er dog et mysterium for meg. Må vel ringe brannvesenet eller noe... :whistle:

Har de fått den ned enda? hehe

Etter mye godsnakking og fristing med mat (den hadde visst vært der i 2 døgn...), klatret en mann med ryggsekk på magen opp og lokket katten. Det fungerte faktisk! Litt etter litt kom katten lenger og lenger ned, og til slutt klarte mannen å få den opp i ryggsekken for så å klatre ned.

 

Så Hotel Papa Echo, det fungerte faktisk. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet om det er mulig å få en katt som er ute om natta til å holde kjeft når han maser og vil inn? Har hatt han i fire år, og etter vi kastrerte han vil han ikke ut. Dette er en katt som kjempet for å gå ut før han ble kastrert, og nå kan han vræle på trappa i flere timer mens vi prøver å sove om natta. Min samboer ønsker ikke kattedo, og etter noen dårlige erfaringer med blære er det heller ikke ønskelig å holde han inne om natta uten tilsyn, da et uhell fort kan ødelegge gulvet. Det fungerer veldig fint å holde han inne på dagtid, da han er veldig sosial, bare vi kan få han til å slutte å mase på natterstid.

 

Edit: har i nød prøvd å holde han inne på badet om natta, men dette er tydeligvis ikke bra nok for han. Dette er eneste stedet hvor han ikke kan ødelegge gulvet.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...