Gå til innhold

PS3 prisen er avklart (ifølge komplett.no)


EssspeN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
menneh.. Dr.Deep?

 

siden du tydeligvis har mye peil innenfor området (sarcasm aside)

hvordan ligger synet ditt an nå i forhold til formatkrigen?

 

synes du vi er nærmere noen vinner nå en sist vi snakket om dette?

husker du sa at det vil ta flere år inn i krigen før vi med sikkerhet kan kåre en "vinner"

 

whats ur take?

6705880[/snapback]

 

Gå inn på hjemmsiden så har han en del info og synspunkter hva han mener

Link

6705891[/snapback]

 

ja, det ga meg ett ganske godt bilde :)

 

men må si at jeg føler de testene som gjøres nå er litt urettferdige da det egentlig ikke representerer det ferdige produktet :ermm:

6705988[/snapback]

 

Hvilket produkt er ikke ferdig? - riktignok er vi på generasjon 1 både på HD-DVD og BlueRay. Men standarden er jo klar, og de første spillerene er ute. Både Toshiba's HD-DVD spillere og Samsungs BlueRay spiller har hatt (og har) sine barnesykdommer. Det kommer til å bli bedre for begge standarder dette. Æ glææær mæ. Glad i film serru.

 

Forøvrig har jeg vel ikke sagt all verdens om mine egne synspunkter på siden min angående formatene. Jeg har lagt ut linker til noen tester. Og så får folk bedømme selv. Dog, overskriften er HD-DVD vs BlueRay 3-0 på den ene snutten min der. Men det kan jo endre seg tul 3-9 eller hva som helst bare BlueRay selskapene får ut fingeren. Jeg støtter og kommer til å støtte det formatet som gir best bilde for minst penger. Per i dag virker det som det er HD-DVD. Snur det seg så heier jeg på BlueRay. Men det er en par småting med BlueRay som gjør meg litt skeptisk som filmformat. Men det ER tidlig å si noe fast egentlig ennå synes jeg.

 

Dr Peedee.

6706079[/snapback]

 

hehe akseptabelt :)

men du må innrømme at markedandelene for HDDVD i pc'er kommer til å bli små,

der leder vel BR 4-0 allerede?

Lenke til kommentar

1080p er jo teoretisk sett dobbelt så bra som 1080i, kan tenke meg at du vil se bra forskjell på større skjermer iallefall, men til syvende å sist kommer det ann på kildematerialet/kompresjon etc ;)

 

Nå har jeg ikke så mye peil som dere på dette området her. Men til syvende og sist. Når jeg står ved en 1080i og en 1080p skjerm som viser den samme filmen vil jeg se stor forskjell?

6706186[/snapback]

Endret av Whoracle
Lenke til kommentar
1080p er jo teoretisk sett dobbelt så bra som 1080i, kan tenke meg at  du vil se bra forskjell på større skjermer iallefall, men til syvende å sist kommer det ann på kildematerialet/kompresjon etc ;)

6706220[/snapback]

 

Ok greit å vite ;)

Blir ikke noe HD TV på meg på en stund. Innen den tid er det sikkert kommet mange tester, både negative og det positive med begge formatene.

 

Neste steg blir å bestemme seg for å kvitte seg med nåværende X360 og kjøpe den nye verisjonen eller bare kjøpe HD-Drevet

Endret av avanore
Lenke til kommentar
1080p er jo teoretisk sett dobbelt så bra som 1080i, kan tenke meg at  du vil se bra forskjell på større skjermer iallefall, men til syvende å sist kommer det ann på kildematerialet/kompresjon etc ;)

6706220[/snapback]

 

Ok greit å vite ;)

Blir ikke noe HD TV på meg på en stund. Innen den tid er det sikkert kommet mange tester, både negative og det positive med begge formatene.

 

Neste steg blir å bestemme seg for å kvitte seg med nåværende X360 og kjøpe den nye verisjonen eller bare kjøpe HD-Driven

6706261[/snapback]

 

Nå er det storhøst for 1080p prosjektører iallefall, så det er på vei.. men det vil alltid lønne seg å vente litt..

Lenke til kommentar
de har kanskje betalt lisens, de skal betale copyright for hver film oxo vettu, koding i VC1 skal ms ha betalt for oxo..

Det er ikke så enkelt!

6706149[/snapback]

 

Det er da vel ikke Sony som betaler for hva Warner, Paramount, Universal (og hva nå enn de heter alle disse filmselskapene som døtter ut dvdfilmer, bluerayfilmer og hd-dvd filmer), gir ut?? Vi må slutte å tenke på dette som bare en kamp mellom Microsoft og Sony. Microsoft sa jo at de først var interessert i å støtte BlueRay, men av forskjellige årsaker (bl.a. at de mente at formatet ble dyrere) så ville de støtte HD-DVD gruppen.

 

Dr Peedee

Lenke til kommentar
1080p er jo teoretisk sett dobbelt så bra som 1080i, kan tenke meg at  du vil se bra forskjell på større skjermer iallefall, men til syvende å sist kommer det ann på kildematerialet/kompresjon etc ;)

 

Nå har jeg ikke så mye peil som dere på dette området her. Men til syvende og sist. Når jeg står ved en 1080i og en 1080p skjerm som viser den samme filmen vil jeg se stor forskjell?

6706186[/snapback]

6706220[/snapback]

 

Nei, gi deg nå. Kjære vene. Når vi snakker om film og avspilling av film via blueray og HD-DVD så er ikke 1080p dobbelt så bra som 1080i. Dette var i en annen tråd. Vi snakker film. Ikke spill, ikke TV produskjon tatt opp interlaced. Film - den befinner seg i 1080p, 24 bilder per sekund på enhver HD-DVD eller BlueRay plate. Hvordan den tar veien over til TV'n/projektoren har vist seg å ikke ha noe å si. ALL informasjonen, alle de 24 HELE bildene i 1920x1080 oppløsning kommer fram. Bare at ved 1080i overføring så må TV'n/projektoren sette bildet sammen - de-interlace det før det blir vist. Men i og med at kildematrialet VAR progresivt (les film) så slipper vi disse artifactene fra de-interlacinga som vi har per i dag på vanlig DVD.

 

The first was the common accusation that the initial HD-DVD players like the Toshiba HD-A1 are deficient because they don't output "full 1080p" resolution, that they are "1080i only." I don't see this as a practical concern. All HD-DVD and Blu-ray discs will encode film-sourced material in full 1920x1080 progressive scan resolution at 24 frames per second, which is the film industry standard.

 

Unfortunately many folks are confusing 1080i acquisition with 1080i transmission. The primary reason we get interlacing artifacts in a 480i, 576i, or 1080i signal is that the frame was originally captured in interlaced format, with the odd scan lines and even scan lines being recorded at two different moments in time. When you reassemble two fields that are offset in time, you get jaggies, moire patterns, barber pole effects, and line twitter. That is not true of either HD-DVD or Blu-ray film transfers since the image is scanned progressively from a film frame that represents a single moment in time.

 

Therefore we would expect to see none of the common evidence of deinterlacing when watching HD-DVD or Blu-ray movies that are being transmitted via 1080i. Our first look at HD-DVD in 1080i confirms this expectation. After hours of viewing three different HD-DVD movies there is simply no evidence of any artifact that might be attributed to the fact that the signal was transmitted in 1080i format. The picture is as clean, stable, and as artifact-free as it could be. There is no visible defect in the image that would be eliminated by switching to 1080p transmission. (By the way, the fact that all three of these particular HD-DVDs are in the video codec VC-1 is another factor that contributes to the pristine image quality.)

 

og

The Toshiba HD-DVD player outputs 1080i, and the Samsung Blu-ray player outputs both 1080i and 1080p. What they fail to mention is that it makes absolutely no difference which transmission format you use—feeding 1080i or 1080p into your projector or HDTV will give you the exact same picture. Why? Both disc formats encode film material in progressive scan 1080p at 24 frames per second. It does not matter whether you output this data in 1080i or 1080p since all 1080 lines of information on the disc are fed into your video display either way. The only difference is the order in which they are transmitted. If they are fed in progressive order (1080p), the video display will process them in that order. If they are fed in interlaced format (1080i), the video display simply reassembles them into their original progressive scan order. Either way all 1080 lines per frame that are on the disc make it into the projector or TV. The fact is, if you happen to have the Samsung Blu-ray player and a video display that takes both 1080i and 1080p, you can switch the player back and forth between 1080i and 1080p output and see absolutely no difference in the picture.

 

Mine uthevinger.

 

Så - har du et panel som viser progresive signaler så har det ikke noe å si om overføringen skjer interlaced eller progresivt fordi KILDEN (film) er tatt opp og lagret progresivt. (På TV produksjoner som er tatt opp interlaced er historien noe annen - da hvert bilde er laget av to halvbilder med pittepittelitt forskjell i tid, og da får du jaggies og de-interlacing artifacts.)

 

Dr Peedee

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
de har kanskje betalt lisens, de skal betale copyright for hver film oxo vettu, koding i VC1 skal ms ha betalt for oxo..

Det er ikke så enkelt!

6706149[/snapback]

 

Fant denne på den linken du selv postet. Så, foreløpig no money til MS når de andre bruker codecen.

 

Originally Posted by Robert D

If a studio uses VC1 in either HD DVD or BD titles does Microsoft receive any money?

 

 

Not today. Our VC-1 (WMV) patent license does not have any content fees. However, MPEG-LA will be running the pool in the future and might decide differently.

 

__________________

Amir

Microsoft (HD DVD insider)

Ask me questions about HD DVD here

 

Så... Der har du det fra Microsoft sellv. Det er ikke penger som holder Sony eller andre unna VC1 per i dag.

 

Dr Peedee

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...