Gå til innhold

PS3 prisen er avklart (ifølge komplett.no)


EssspeN

Anbefalte innlegg

Det er iallefall bombesikkert at spillutviklerne ser den ekstra plassen velkommen. Husk at det allerede på Ps2 var spill som så seg nødt til å benytte 2 DVD`er (Star Ocean 3 f.eks), og den ekstra plassen gjør at de kan inkludere bonusmateriale som "making of"-dokumentarer o.l uten å bekymre seg for plass.

 

Prismessig syns jeg prislappen på 5495kr eren hyggelig overaskelse, selv om det fortsatt ikke er en hyggelig pris :p . Det har sikkert vært mange som har poengtert dette nord og ned, men skal du ha noe som er tilnærmet det Ps3 bringer i form av "ekstrautstyr" til 360 så sparer du ikke mange kronene.

 

- HD-DVD-tilbehør for å se film i høy definisjon. (Sannsynligvis 1500kr ser jeg).

- Større harddisk. (849kr for 20GB til Core-versjonen. Går nok iallefall en tusenlapp med til en på 40-60GB).

- Trådløst nettverksadapter, 699kroner.

 

Kilde: Komplett, Gamespot.

 

Plusser du dette på prisen for 360 "Premium"-pakken får du 3000kr + 1500 + 1000 + 699 = 6199 kroner.

Selvsagt er dette et rundt anslag, men du skal gjøre det godt for å få alt det til UNDER den prisen. Dessuten er jo ikke alt dette tilgjengelig i dag heller.

Dette er bare NOE av det du får inkludert i prisen med Ps3. I tillegg får du selvsagt spill på Blu-Ray, HDMI-inngang, en sterkere og nyere maskin og flere innganger og oppkoblingsmuligheter.

 

Men for all del, det er jo opp til den enkelte å bestemme hvorvidt en syns en trenger alt det som Ps3 tilbyr. Jeg forstår godt de som vil ha en Wii for eksempel, det tilbyr noe virkelig alternativt. For min egen del syns jeg 360 danser litt for mye rundt grøten. Hver eneste gang noen trekker fram det ekstra Ps3 bidrar med så sier Microsoft til markedet at "dette trenger dere ikke", for så å tilby en dårligere versjon av det samme som dyrt ekstrautstyr.

Uansett, min mening. ;)

Endret av ShredLord
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er iallefall bombesikkert at spillutviklerne ser den ekstra plassen velkommen. Husk at det allerede på Ps2 var spill som så seg nødt til å benytte 2 DVD`er (Star Ocean 3 f.eks), og den ekstra plassen gjør at de kan inkludere bonusmateriale som "making of"-dokumentarer o.l uten å bekymre seg for plass.

 

Prismessig syns jeg prislappen på 5495kr eren hyggelig overaskelse, selv om det fortsatt ikke er en hyggelig pris :p . Det har sikkert vært mange som har poengtert dette nord og ned, men skal du ha noe som er tilnærmet det Ps3 bringer i form av "ekstrautstyr" til 360 så sparer du ikke mange kronene.

 

- HD-DVD-tilbehør for å se film i høy definisjon. (Sannsynligvis 1500kr ser jeg).

- Større harddisk. (849kr for 20GB til Core-versjonen. Går nok iallefall en tusenlapp med til en på 40-60GB).

- Trådløst nettverksadapter, 699kroner.

 

Kilde: Komplett, Gamespot.

 

Plusser du dette på prisen for 360 "Premium"-pakken får du 3000kr + 1500 + 1000 + 699 = 6199 kroner.

Selvsagt er dette et rundt anslag, men du skal gjøre det godt for å få alt det til UNDER den prisen. Dessuten er jo ikke alt dette tilgjengelig i dag heller.

Dette er bare NOE av det du får inkludert i prisen med Ps3. I tillegg får du selvsagt spill på Blu-Ray, HDMI-inngang, en sterkere og nyere maskin og flere innganger og oppkoblingsmuligheter.

 

Men for all del, det er jo opp til den enkelte å bestemme hvorvidt en syns en trenger alt det som Ps3 tilbyr. Jeg forstår godt de som vil ha en Wii for eksempel, det tilbyr noe virkelig alternativt. For min egen del syns jeg 360 danser litt for mye rundt grøten. Hver eneste gang noen trekker fram det ekstra Ps3 bidrar med så sier Microsoft til markedet at "dette trenger dere ikke", for så å tilby en dårligere versjon av det samme som dyrt ekstrautstyr.

Uansett, min mening. ;)

6703140[/snapback]

 

 

Skjønner ikke helt hva microsoft tilbyr som er så mye dårligere og dyrere.

 

Syns det er greit jeg, å kunne kjøpe det jeg trenger i form av ekstrautstyr istedet for å ha det inkludert og kanskje aldri bruke det, men betale for det allikevel.

 

Hadde heller ikke hatt stort imot å fått alt integrert da jeg personlig helt sikkert hadde brukt de tingene ps3 kommer ferdig med. Men det er nok et sterkere argument for pappa nordmann som tenker mer på hva han bruker penga sine til. (Ikke at han gidder å sette seg inn i det :))

Lenke til kommentar
Når jeg ser sånn grovt på størrelsen på de første ps2 og xbox spillene kontra de siste, så ser de største ut til omtrent å ha doblet størrelsen, kanskje litt mindre. Utifra det så skulle 360 greie seg med 2 skiver på det meste. Tror jeg skal greie å leve med et diskbytte iløpet av et spill

 

 

(alle "data" tatt på øyemål) :)

6702701[/snapback]

Personlig betaler jeg gjerne litt ekstra for å slippe nettopp det diskbytte. Ikke fordi jeg er så utrolig lat. Men det er det lille ekstra man bare ikke VIL gjøre.

 

Så leve med det. Kanksje.

 

Leve godt med det. Nope.

6702922[/snapback]

 

Joda, kunne godt ha betalt en 3-400 kroner for å sluppet diskskifte selv, men når forskjellen er så stor så vil jeg i alle fall vente med anskaffelse.

 

Det er også interessant at 360 er den eneste konsollen som ikke har skiftet medium fra forrige generasjon, så for liten plass er jo en mulighet. Men når alt kommer til alt så tror og håper jeg MS og utviklerne har kontroll på sakene.

Lenke til kommentar
Det er iallefall bombesikkert at spillutviklerne ser den ekstra plassen velkommen. Husk at det allerede på Ps2 var spill som så seg nødt til å benytte 2 DVD`er (Star Ocean 3 f.eks), og den ekstra plassen gjør at de kan inkludere bonusmateriale som "making of"-dokumentarer o.l uten å bekymre seg for plass.

 

Prismessig syns jeg prislappen på 5495kr eren hyggelig overaskelse, selv om det fortsatt ikke er en hyggelig pris :p . Det har sikkert vært mange som har poengtert dette nord og ned, men skal du ha noe som er tilnærmet det Ps3 bringer i form av "ekstrautstyr" til 360 så sparer du ikke mange kronene.

 

- HD-DVD-tilbehør for å se film i høy definisjon. (Sannsynligvis 1500kr ser jeg).

- Større harddisk. (849kr for 20GB til Core-versjonen. Går nok iallefall en tusenlapp med til en på 40-60GB).

- Trådløst nettverksadapter, 699kroner.

 

Kilde: Komplett, Gamespot.

 

Plusser du dette på prisen for 360 "Premium"-pakken får du 3000kr + 1500 + 1000 + 699 = 6199 kroner.

Selvsagt er dette et rundt anslag, men du skal gjøre det godt for å få alt det til UNDER den prisen. Dessuten er jo ikke alt dette tilgjengelig i dag heller.

Dette er bare NOE av det du får inkludert i prisen med Ps3. I tillegg får du selvsagt spill på Blu-Ray, HDMI-inngang, en sterkere og nyere maskin og flere innganger og oppkoblingsmuligheter.

 

Men for all del, det er jo opp til den enkelte å bestemme hvorvidt en syns en trenger alt det som Ps3 tilbyr. Jeg forstår godt de som vil ha en Wii for eksempel, det tilbyr noe virkelig alternativt. For min egen del syns jeg 360 danser litt for mye rundt grøten. Hver eneste gang noen trekker fram det ekstra Ps3 bidrar med så sier Microsoft til markedet at "dette trenger dere ikke", for så å tilby en dårligere versjon av det samme som dyrt ekstrautstyr.

Uansett, min mening. ;)

6703140[/snapback]

 

jeg kunne ikke sagt det bedre selv :)

Lenke til kommentar

Enig med deg ShredLord. 360 blir faktisk veldig dyr dersom man tenker på det på den måten... men harddisk er jo ikke like viktig siden man kan streame i det uendelige, og det er jo slik at dersom man allikevel har en 360 fra før, og vil ha seg HD-DVD avspiller får man det utrolig billig ;) Men det er vel det positive synet som kanskje ikke alle deler med meg.

Samtidig har 360 en utrolig komprimering, og jeg klager ikke på DVD før jeg virkelig ser at spillene blir "ødelagt" på grunn av mangel på mer lagringsplass.

 

Men PS3 har en god god pris, og skal man først ha en BlueRay avspiller, kan man jo like greit kjøpe en PS3, dersom den har avspilling på linje med andre BR avspillere i alle fall.

Og det har den vel egentlig MEST sannsynlig, siden SONY sikkert vil appelere til de som også er mer hifi frelst enn de fleste.

 

Skulle gjerne hatt en PS3 siden jeg skal ha alt av tilbehør til 360, så drmed ville det egentlig blitt billigere med en PS3 enn en 360. Men så kommer det eneste i verden som får all hardware i verden til å bli ubetydelig: Jeg er storfornøyd med Live, og elsker nåværende og kommende 360 spill :)

Lenke til kommentar
[Enig med deg ShreLord :)

6704044[/snapback]

 

Hehe, Jeg har kjørt et par sånne reknestøkker selv med litt andre tall og uten å ta med nettverksadapteren, den har jeg ikke tenkt på. :hmm:

 

Men uansett hvordan man vender og vrir på det, havner man i samme prisklassen eller mer dersom man skal ha et tilsvarende system.

 

Det pleier å bli ganske så stilt fra 360 leiren etterpå :yes:

 

Enten det, eller så begynner man med den "DVD er nok for meg i maaange år fremover" tiraden, som i og for seg er saken uvedkommende. Skal det være next gen, så skal det være next gen. :w00t:

Lenke til kommentar
[Enig med deg ShreLord :)

6704044[/snapback]

 

Hehe, Jeg har kjørt et par sånne reknestøkker selv med litt andre tall og uten å ta med nettverksadapteren, den har jeg ikke tenkt på. :hmm:

 

Men uansett hvordan man vender og vrir på det, havner man i samme prisklassen eller mer dersom man skal ha et tilsvarende system.

 

Det pleier å bli ganske så stilt fra 360 leiren etterpå :yes:

 

Enten det, eller så begynner man med den "DVD er nok for meg i maaange år fremover" tiraden, som i og for seg er saken uvedkommende. Skal det være next gen, så skal det være next gen. :w00t:

6704083[/snapback]

 

Jeg har ikke gitt mer enn 3000 for min X360 og jeg har alt jeg behøver. Det regnestykket er ikke direkte feil for de som SKAL ha alt det utstyret. Jeg klarer meg bra med det jeg har og er fornøyd med at jeg ikke blir nødt til å betale for alt utstyret. Valgfrihet er positivt i mine øyne. PS3 er ikke dyr for de som skal ha/trenger det utstyret, men for de som klarer seg uten er X360 et mye billigere alternativ. Enkelt og greit.

 

Du kan kanskje finne en god pris på en PC med printer, scanner og faks, f.eks 7500kr. Hvis du enten ikke har behov for det eller har det fra før av så blir jo ikke den PC'en et godt kjøp hvis du får en for et par tusenlapper billigere uten det utstyret. Så hva som er en god pris er relativt i forhold til behov, ønsker og hva du skal bruke det til.

Endret av espent
Lenke til kommentar

Som mange tidligere har nevnt så får du det du betaler for. Det er nok ingen av konsollene som er overpriset med hensyn på hva man får.

 

Så er jo spørsmålet om man ønsker alt utstyret de forskjellige konsollene tilbyr. Noen vil ha f. eks Blue-Ray, andre ikke, og da er det helt topp at vi i det minste har tre ganske forskjellige konsoller å velge i. Så hvis noen synes kr. 5500 er i meste laget for å spille litt, når de kan nøye seg med å legge ut rundt 1500,- (?) så har jeg forståelse for det.

 

OT:

Jeg mener likevel at det beste er å ta utgangspunkt i spillene. Gå til anskaffelse av den konsollen som har de spillene du kunne tenke deg (for Wii sin del teller da også spilloplevelse en del på grunn av kontrolleren).

 

Det virker for meg som at spilling stadig blir mer populært i og med at stadig flere jeg kjenner begynner å spille i tillegg til den økte dekningen i media. Jeg håper derfor at alle 3 konsollene (og pc for den saks skyld) selger unna som varmt hvetebrød slik at spillmarkedet kan vokse seg enda større og bedre :D

Lenke til kommentar
Det er iallefall bombesikkert at spillutviklerne ser den ekstra plassen velkommen. Husk at det allerede på Ps2 var spill som så seg nødt til å benytte 2 DVD`er (Star Ocean 3 f.eks), og den ekstra plassen gjør at de kan inkludere bonusmateriale som "making of"-dokumentarer o.l uten å bekymre seg for plass.

 

Prismessig syns jeg prislappen på 5495kr eren hyggelig overaskelse, selv om det fortsatt ikke er en hyggelig pris :p . Det har sikkert vært mange som har poengtert dette nord og ned, men skal du ha noe som er tilnærmet det Ps3 bringer i form av "ekstrautstyr" til 360 så sparer du ikke mange kronene.

 

- HD-DVD-tilbehør for å se film i høy definisjon. (Sannsynligvis 1500kr ser jeg).

- Større harddisk. (849kr for 20GB til Core-versjonen. Går nok iallefall en tusenlapp med til en på 40-60GB).

- Trådløst nettverksadapter, 699kroner.

 

Kilde: Komplett, Gamespot.

 

Plusser du dette på prisen for 360 "Premium"-pakken får du 3000kr + 1500 + 1000 + 699 = 6199 kroner.

Selvsagt er dette et rundt anslag, men du skal gjøre det godt for å få alt det til UNDER den prisen. Dessuten er jo ikke alt dette tilgjengelig i dag heller.

Dette er bare NOE av det du får inkludert i prisen med Ps3. I tillegg får du selvsagt spill på Blu-Ray, HDMI-inngang, en sterkere og nyere maskin og flere innganger og oppkoblingsmuligheter.

 

Men for all del, det er jo opp til den enkelte å bestemme hvorvidt en syns en trenger alt det som Ps3 tilbyr. Jeg forstår godt de som vil ha en Wii for eksempel, det tilbyr noe virkelig alternativt. For min egen del syns jeg 360 danser litt for mye rundt grøten. Hver eneste gang noen trekker fram det ekstra Ps3 bidrar med så sier Microsoft til markedet at "dette trenger dere ikke", for så å tilby en dårligere versjon av det samme som dyrt ekstrautstyr.

Uansett, min mening. ;)

6703140[/snapback]

Flopper BlueRay like mye som filmer gjorde til PSP blir det mange penger ut av vinduet. Folk har lyst til å bruke dette til en nextgen avspiller ettersom stand alone BR spillere blir i ca samme prisklasse som en PS3, kommer til å bli meget skuffet om HD DVD vinner.

 

Tingen med PS3 er at du blir påtvunget til å kjøpe en dyr avspiller som ikke er standarisert pr dags dato. For den vanlige forbruker så er dette en stiv pris og med en uoppklart medieformat krig blir prisen enda stivere. BR er overlegen i plass pr dags dato, men HD kan ta i bruk flere layers for å øke kapasiteten etterhvert som de trenger det, akkuratt som DVD gjorde. HD DVD har og en bitteliten bedre kvalitet fremfor kvantitet. Grovt utsnitt men rett meg om jeg tar feil.

Forbrukere vil ha et fremtidsprodukt, noe de kan ha i mange år fremover uten at det skal bli utdatert med det første.

 

For min del, og for den vanlige mannen i gata, kommer jeg til å vente med å kjøpe verken PS3 eller HD DVD spilleren til 360 ettersom ingenting er avklart. Jeg tror heller ikke begge formatene blir standarisert som dvd +/- ettersom egenskapene for begge formatene er mer forsjellig enn hva dvd +/- var.

 

Hardware på konsollen har veldig lite og si i forhold til filmene og spillene, det har også prisen. Vel og merke, spillkonsoller er ikke bare til å spilles på lenger, det er blitt en multimediakonsoll.

Lenke til kommentar
Det er iallefall bombesikkert at spillutviklerne ser den ekstra plassen velkommen. Husk at det allerede på Ps2 var spill som så seg nødt til å benytte 2 DVD`er (Star Ocean 3 f.eks), og den ekstra plassen gjør at de kan inkludere bonusmateriale som "making of"-dokumentarer o.l uten å bekymre seg for plass.

 

Prismessig syns jeg prislappen på 5495kr eren hyggelig overaskelse, selv om det fortsatt ikke er en hyggelig pris :p . Det har sikkert vært mange som har poengtert dette nord og ned, men skal du ha noe som er tilnærmet det Ps3 bringer i form av "ekstrautstyr" til 360 så sparer du ikke mange kronene.

 

- HD-DVD-tilbehør for å se film i høy definisjon. (Sannsynligvis 1500kr ser jeg).

- Større harddisk. (849kr for 20GB til Core-versjonen. Går nok iallefall en tusenlapp med til en på 40-60GB).

- Trådløst nettverksadapter, 699kroner.

 

Kilde: Komplett, Gamespot.

 

Plusser du dette på prisen for 360 "Premium"-pakken får du 3000kr + 1500 + 1000 + 699 = 6199 kroner.

Selvsagt er dette et rundt anslag, men du skal gjøre det godt for å få alt det til UNDER den prisen. Dessuten er jo ikke alt dette tilgjengelig i dag heller.

Dette er bare NOE av det du får inkludert i prisen med Ps3. I tillegg får du selvsagt spill på Blu-Ray, HDMI-inngang, en sterkere og nyere maskin og flere innganger og oppkoblingsmuligheter.

 

Men for all del, det er jo opp til den enkelte å bestemme hvorvidt en syns en trenger alt det som Ps3 tilbyr. Jeg forstår godt de som vil ha en Wii for eksempel, det tilbyr noe virkelig alternativt. For min egen del syns jeg 360 danser litt for mye rundt grøten. Hver eneste gang noen trekker fram det ekstra Ps3 bidrar med så sier Microsoft til markedet at "dette trenger dere ikke", for så å tilby en dårligere versjon av det samme som dyrt ekstrautstyr.

Uansett, min mening. ;)

6703140[/snapback]

 

Jeg må si meg enig i dette.

X360 er ikke billig hvis man skal ha med alt tilbehøret.

 

Bra jeg ikke har råd til å betale 6000 for ny konsoll ellers hadde sikkert jeg også kjøpt meg en bare for å teste den ut

Lenke til kommentar
Flopper BlueRay like mye som filmer gjorde til PSP blir det mange penger ut av vinduet. Folk har lyst til å bruke dette til en nextgen avspiller ettersom stand alone BR spillere blir i ca samme prisklasse som en PS3, kommer til å bli meget skuffet om HD DVD vinner.

 

Tingen med PS3 er at du blir påtvunget til å kjøpe en dyr avspiller som ikke er standarisert pr dags dato. For den vanlige forbruker så er dette en stiv pris og med en uoppklart medieformat krig blir prisen enda stivere. BR er overlegen i plass pr dags dato, men HD kan ta i bruk flere layers for å øke kapasiteten etterhvert som de trenger det, akkuratt som DVD gjorde. HD DVD har og en bitteliten bedre kvalitet fremfor kvantitet. Grovt utsnitt men rett meg om jeg tar feil.

Forbrukere vil ha et fremtidsprodukt, noe de kan ha i mange år fremover uten at det skal bli utdatert med det første.

 

For min del, og for den vanlige mannen i gata, kommer jeg til å vente med å kjøpe verken PS3 eller HD DVD spilleren til 360 ettersom ingenting er avklart. Jeg tror heller ikke begge formatene blir standarisert som dvd +/- ettersom egenskapene for begge formatene er mer forsjellig enn hva dvd +/- var.

 

Hardware på konsollen har veldig lite og si i forhold til filmene og spillene, det har også prisen. Vel og merke, spillkonsoller er ikke bare til å spilles på lenger, det er blitt en multimediakonsoll.

6704278[/snapback]

 

du aner jo ikke hva du prater om :nei:

 

forskjellen på HD DVD og BD er plassen og IKKE kvalitet

kvaliteten kommer an på hvilke kodeker som brukes av medieavspilleren

 

Har aldri sett noe sted at HD DVD kan ha flere layers per disc, og av mangel på en bedre teori så vil jeg si at dette er noe du har funnet på

 

den eneste forskjellen i kvalitet er vel at BD har ett beskyttelseslag mot riper, noe som gjør BD litt tykkere en dagens discer.

 

så man kan vel egentlig si at BD er bedre på flere måter, hvis ikke alle...

 

edit:

 

nå må du ikke glemme at i motsetning til umd som kun er for psp,

så puttes BD inn i flere nye DELL,Apple og Vaio pc'er as we speak og er på god vei til å bli den neste standarden i markedet.

 

å sammenligne UMD med BD er ikke bare usaklig, men en smule tilbakestående IMO

med tanke på hvor vidt forskjellige faktorene som spiller inn faktisk er

Endret av ttt
Lenke til kommentar
Snip

 

du aner jo ikke hva du prater om  :nei:

 

forskjellen på HD DVD og BD er plassen og IKKE kvalitet

kvaliteten kommer an på hvilke kodeker som brukes av medieavspilleren

 

Har aldri sett noe sted at HD DVD kan ha flere layers per disc, og av mangel på en bedre teori så vil jeg si at dette er noe du har funnet på

 

den eneste forskjellen i kvalitet er vel at BD har ett beskyttelseslag mot riper, noe som gjør BD litt tykkere en dagens discer.

 

så man kan vel egentlig si at BD er bedre på flere måter, hvis ikke alle...

6704384[/snapback]

 

*Vente på pris argumentet* :D

Lenke til kommentar

Fett regnestykke, ShredLord. Har ikke tenkt på det på den måten, men det er nok fordi jeg ikke trenger "the lot". Sitter på en 4:3 CRT-tv enda, og den blir nok ikke byttet ut med det første. Da er det litt surt å betale for teknologi man ikke får brukt på en stund.

 

Så det er i bunn og grunn et spørsmål om du ønsker å se filmer i HD-kvalitet eller ikke som bestemmer om PS3 er dyr eller ikke. Nå, altså...

 

Forøvrig ang. diskbytte underveis i spill, så fins det to typer diskbytter. Det ene er som i Resident Evil 4 på GameCube, hvor man kommer litt over halvveis i spillet, må man bytte til disk 2. Husker ikke i farten om man kan starte å spille fra disk 2 når man har kommet så langt, men hvis det er slik, har jeg ikke problemer med diskbytte. Hvis man derimot sier at man har diskbytte i et spill som Oblivion, som gjør at du må bytte disk alt etter som hvor du er i verden (disk 1 for halvdelen i øst, disk 2 for halvdelen i vest), da er det ulevelig. Så problemet med diskbytte kommer helt an på hvor mye man må bytte. Hvis det bare er slik at andre halvdel av spillet ligger på disk 2, er det ikke akkurat stor forskjell å sette i disk 2 istedet for disk 1 når man skal spille.

Lenke til kommentar
så man kan vel egentlig si at BD er bedre på flere måter, hvis ikke alle...

6704384[/snapback]

Vet at jeg egentlig burde holde meg utenfor en slik diskusjon, men HD-DVD har jo en kul faktor da. Det at hvis du kjøper en film på HD-DVD, så kan du likevel spille den av på en vanlig DVD-spiller. Slik kan du kjøpe filmer "idag" og vite at du ikke trenger å kjøpe de på nytt når du engang tar deg råd til en HD-DVD-spiller. Dessuten kan man låne bort en film til f.eks. folka sine, som ikke engang vet hva HD-filmer er, men likevel se den på sin gamle DVD-spiller.

 

Men slike argumenter virker bare på de av oss som ikke har så grisemye penger. For den som har råd til store tv-er og dyre avspillere og filmer er det ikke noe poeng at ting skal virke på eldre utstyr.

 

Så ja, Fhj, det er et indirekte pris-argument... ;)

Lenke til kommentar
du aner jo ikke hva du prater om  :nei:

 

forskjellen på HD DVD og BD er plassen og IKKE kvalitet

kvaliteten kommer an på hvilke kodeker som brukes av medieavspilleren

 

Har aldri sett noe sted at HD DVD kan ha flere layers per disc, og av mangel på en bedre teori så vil jeg si at dette er noe du har funnet på

 

den eneste forskjellen i kvalitet er vel at BD har ett beskyttelseslag mot riper, noe som gjør BD litt tykkere en dagens discer.

 

så man kan vel egentlig si at BD er bedre på flere måter, hvis ikke alle...

 

edit:

 

nå må du ikke glemme at i motsetning til umd som kun er for psp,

så puttes BD inn i flere nye DELL,Apple og Vaio pc'er as we speak og er på god vei til å bli den neste standarden i markedet.

 

å sammenligne UMD med BD er ikke bare usaklig, men en smule tilbakestående IMO

med tanke på hvor vidt forskjellige faktorene som spiller inn faktisk er

6704384[/snapback]

 

HD DVD has a a single-layer capacity of 15 GB and a dual-layer capacity of 30 GB. Toshiba has announced a triple-layer disc which offers 45GB of storage. HD DVD can offer both the current DVD and HD DVD formats on one disc, which means that special HD DVD discs will play in any DVD player, old or the new high definition players (similar to the Blu-ray/DVD hybrid developed by JVC). This makes retail marketing and shelf space management easier. For consumers, shopping is simplified as they can simply buy a movie that plays in any DVD player in their house, standard definition or high definition. The HD DVD format also can be applied to current red laser DVDs in 5, 9, 15 and 18 GB capacities which offers an even lower cost option to content owners wanting to sell short form content.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/HD_DVD

 

Ta på deg brillene og skjekk fakta, gjerne 4-5 ganger.

 

Diverse tester:

 

Whatever its merits as a film, 'Training Day' has made history by becoming one of the first titles to be released on both the Blu-ray and HD DVD formats. In our first head-to-head comparison, we found the HD DVD to be superior. The unfortunate cropping of the Blu-ray image, coupled with more noticeable compression artifacts and an overall darker cast, can't compete with the more consistently pleasing presentation of the HD DVD. Also a strike against the Blu-ray version is that both the Dolby TrueHD and Dolby Digital-Plus soundtracks have been dropped in favor of plain old Dolby Digital, and even the disc's menu navigation is more clunky and with less interactive functionality. Certainly, this Blu-ray release delivers fine video quality in its own right, but the format's backers will need to step it up if they are going to win the hearts and minds of early adopters over HD DVD.

 

Conclusion

 

HD-DVD has proven itself to be an outstanding value for the money. Blu-ray has not. If Blu-ray is to survive it needs to drop the price of its entry level players to $500 and increase the quality of its discs. In essence, it needs to match the price/performance benchmark established by HD-DVD. Surely better Blu-ray discs will be forthcoming at some point. But from the looks of things it may already be too late. HD-DVD is solid, it delivers superb quality for a nominal price, and there are twice the number of HD-DVD titles on the market as BDs. The outlook for the holiday season is that there will be over 400 HD-DVD titles released, while Blu-ray will be lucky to have 200.

 

Typisk fanboyisme, neglisjerer fakta. Men dette er ikke den rette tråden får å ta opp hele foramtkrigen dog man kan se på hva som skjer om et av formatene blir standarisert. Tingen er at 360 eiere kan velge hva de vil ha om HD DVD skulle tape, altså (inn med tesje) en 360 eier kan velge og ikke kjøpe HD DVD spilleren. Det kan ikke PS3 eiere, og den dyre multimediamaskinen du betalte for har mistet mye av sin funksjonalitet. Jeg sier bare at det er viktig for konsollene å vinne mediakrigen ut i fra hva jeg leser. Rett opp ting med bevisende fakta om jeg tar feil.

 

Jeg tok opp PSP sitt format som et worst case senario, heller du som er en retard om du leser så feil at jeg sier 'BR skal floppe like mye som UMD' eller noe i den duren.

Lenke til kommentar
du aner jo ikke hva du prater om  :nei:

 

forskjellen på HD DVD og BD er plassen og IKKE kvalitet

kvaliteten kommer an på hvilke kodeker som brukes av medieavspilleren

 

Har aldri sett noe sted at HD DVD kan ha flere layers per disc, og av mangel på en bedre teori så vil jeg si at dette er noe du har funnet på

 

den eneste forskjellen i kvalitet er vel at BD har ett beskyttelseslag mot riper, noe som gjør BD litt tykkere en dagens discer.

 

så man kan vel egentlig si at BD er bedre på flere måter, hvis ikke alle...

 

edit:

 

nå må du ikke glemme at i motsetning til umd som kun er for psp,

så puttes BD inn i flere nye DELL,Apple og Vaio pc'er as we speak og er på god vei til å bli den neste standarden i markedet.

 

å sammenligne UMD med BD er ikke bare usaklig, men en smule tilbakestående IMO

med tanke på hvor vidt forskjellige faktorene som spiller inn faktisk er

6704384[/snapback]

 

Er det noen som ikke vet hva man snakker om så er det du Asia_hills:

Hvis du mener at forskjellen på HD DVD og BD er plassen og IKKE kvalitet så har du ikke fulgt med, for det er akkurat det som er forskjellen, HD DVD får bedre bilde en Blu-Ray fordi de bruker en kodec kalt AVC som er utviklet av Microsoft, det er en egen utviklingsgruppe som hele tiden jobber med og optimaliserer denne, og de er i godt sammarbeid med filmselskapene..

Blu Ray bruker gammel og utdatert kodec som krever mye større lagringskapasitet, Sony jobber med ny codec som skal kunne konkurere mot AVC, men Microsoft har nå så stort forsprang at det blir veldig vanskelig for Sony å ta igjen..

For oss hardbarka HD film frelste som venter på avspiller så er det HD-DVD som er sakene, abolutt ingen problem om en film kommer på to HD-DVD disker heller..

Lenke til kommentar
Er det noen som ikke vet hva man snakker om så er det du Asia_hills:

Hvis du mener at forskjellen på HD DVD og BD er plassen og IKKE kvalitet så har du ikke fulgt med, for det er akkurat det som er forskjellen, HD DVD får bedre bilde en Blu-Ray fordi de bruker en kodec kalt AVC som er utviklet av Microsoft, det er en egen utviklingsgruppe som hele tiden jobber med og optimaliserer denne, og de er i godt sammarbeid med filmselskapene..

Blu Ray bruker gammel og utdatert kodec som krever mye større lagringskapasitet, Sony jobber med ny codec som skal kunne konkurere mot AVC, men Microsoft har nå så stort forsprang at det blir veldig vanskelig for Sony å ta igjen..

For oss hardbarka HD film frelste som venter på avspiller så er det HD-DVD som er sakene, abolutt ingen problem om en film kommer på to HD-DVD disker heller..

6704876[/snapback]

 

har du lest noe av det jeg har postet?

 

holder fast på mitt, det ER minnekapasiteten som er forskjellen.

kodeker kan LETT utvikles

i TEORIEN kan man anvende VC1 kodeken til windows på en BD

 

forskjellen du her snakker om i kvalitet er pga spillerne ikke mediet.

så når du sier at HD-DVD har bedre kvalitet så er det helt feil da kvaliteten ikke har noe med lagringsmediet å gjøre, capice?

Lenke til kommentar
HD DVD has a a single-layer capacity of 15 GB and a dual-layer capacity of 30 GB. Toshiba has announced a triple-layer disc which offers 45GB of storage. HD DVD can offer both the current DVD and HD DVD formats on one disc, which means that special HD DVD discs will play in any DVD player, old or the new high definition players (similar to the Blu-ray/DVD hybrid developed by JVC). This makes retail marketing and shelf space management easier. For consumers, shopping is simplified as they can simply buy a movie that plays in any DVD player in their house, standard definition or high definition. The HD DVD format also can be applied to current red laser DVDs in 5, 9, 15 and 18 GB capacities which offers an even lower cost option to content owners wanting to sell short form content.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/HD_DVD

 

Ta på deg brillene og skjekk fakta, gjerne 4-5 ganger.

 

Diverse tester:

 

Whatever its merits as a film, 'Training Day' has made history by becoming one of the first titles to be released on both the Blu-ray and HD DVD formats. In our first head-to-head comparison, we found the HD DVD to be superior. The unfortunate cropping of the Blu-ray image, coupled with more noticeable compression artifacts and an overall darker cast, can't compete with the more consistently pleasing presentation of the HD DVD. Also a strike against the Blu-ray version is that both the Dolby TrueHD and Dolby Digital-Plus soundtracks have been dropped in favor of plain old Dolby Digital, and even the disc's menu navigation is more clunky and with less interactive functionality. Certainly, this Blu-ray release delivers fine video quality in its own right, but the format's backers will need to step it up if they are going to win the hearts and minds of early adopters over HD DVD.

 

Conclusion

 

HD-DVD has proven itself to be an outstanding value for the money. Blu-ray has not. If Blu-ray is to survive it needs to drop the price of its entry level players to $500 and increase the quality of its discs. In essence, it needs to match the price/performance benchmark established by HD-DVD. Surely better Blu-ray discs will be forthcoming at some point. But from the looks of things it may already be too late. HD-DVD is solid, it delivers superb quality for a nominal price, and there are twice the number of HD-DVD titles on the market as BDs. The outlook for the holiday season is that there will be over 400 HD-DVD titles released, while Blu-ray will be lucky to have 200.

 

Typisk fanboyisme, neglisjerer fakta. Men dette er ikke den rette tråden får å ta opp hele foramtkrigen dog man kan se på hva som skjer om et av formatene blir standarisert. Tingen er at 360 eiere kan velge hva de vil ha om HD DVD skulle tape, altså (inn med tesje) en 360 eier kan velge og ikke kjøpe HD DVD spilleren. Det kan ikke PS3 eiere, og den dyre multimediamaskinen du betalte for har mistet mye av sin funksjonalitet. Jeg sier bare at det er viktig for konsollene å vinne mediakrigen ut i fra hva jeg leser. Rett opp ting med bevisende fakta om jeg tar feil.

 

Jeg tok opp PSP sitt format som et worst case senario, heller du som er en retard om du leser så feil at jeg sier 'BR skal floppe like mye som UMD' eller noe i den duren.

6704848[/snapback]

 

TDK har lagd en prototype BD fire lags disc på 200 GB.

hvor har du fått vite at

"HD kan ta i bruk flere layers for å øke kapasiteten etterhvert som de trenger det"

mente du i forhold til BD eller mente du next gen media generelt? litt misvisende å bare skrive HD da..

 

for hvis du mener at HD-DVD kan bruke flere layers en BD så vil jeg gjerne vite hvor du har fått det fra?

 

om bildekvaliteten:

 

holder fast på mitt, det ER minnekapasiteten som er forskjellen.

kodeker kan LETT utvikles

i TEORIEN kan man anvende VC1 kodeken til windows på en BD

 

forskjellen du her snakker om i kvalitet er pga spillerne ikke mediet.

så når du sier at HD-DVD har bedre kvalitet så er det helt feil da kvaliteten ikke har noe med lagringsmediet å gjøre, capice?

 

edit:

 

fortsatt, du sammenlignet BD med UMD uten noen saklige argumenter om hvorfor de skal sammenlignes

 

"Flopper BlueRay like mye som filmer gjorde til PSP blir det mange penger ut av vinduet."

 

synes fortsatt at:

 

å sammenligne UMD med BD er ikke bare usaklig, men en smule tilbakestående IMO

med tanke på hvor vidt forskjellige faktorene som spiller inn faktisk er

Endret av ttt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...