Gå til innhold

PS3 prisen er avklart (ifølge komplett.no)


EssspeN

Anbefalte innlegg

DVD9 vil holde i maaangen år enda, men det kommer til å kreve mer av utviklerne. De fleste har vel hørt om de forskjellige 64k prosjektene/konkurranser og det er smått utrolig hva man kan få til om ting blir gjort riktig og når optimaliseringen er grundig gjennomført. Det 97k store .kkriger er vel det beste eksempelet på akkurat det(se link).

 

http://produkkt.abraxas-medien.de/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig mye penger synes jeg, men det er jo den største maskinen altså den med 60g... Skal bli spennende å se hva PS3 kommer til å sparke ifra seg når den kommer.

 

Jeg personelig har X360 men er selvf veldig nysgjerrig på PS3 også, men kommer til å avente for å se hvordan konsoll krigen går. Wii er den eneste VIRKELIGE next-gen konsollen...men det tar vi i en anen topic ;)

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Desp? Syntest da PS3 tilhengere er nokså aktive i sin PS3 propaganda jeg, og ikke bare 360 tilhengere ;)

 

Bra pris det der for en maskin som kan spille blue-ray, og Elkjøp kommer sikkert til å selge til rundt 5000KR! Har utrolig lyst til å se film i skikkelig high-def, enten det er HD-DVD eller BlueRay!

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke prisen var så ille. Med tanke på at du får 60gb harddisk. Der du sikkert kan bruke 50 av de til hva du vil Som er litt mer en 13.

 

Man får en blue ray spiller. Noe som er ganske så bra ifølge meg ivertfall. Jeg vil gjerne se high def filmer. (litt rar slik. Vil utnytte TVen min nå som jeg har den)

 

Å med tanke på at Elkjøp sikkert kommer til å selge denne til 4999,- så er jeg ganske så fornøyd med prisen. (eller kanskje 5299,-)

 

Synes ikke det var noe stor upris.

 

PS2en var ikke billig den heller når den kom. Å da hadde dreamcast solgt ganske mange konsoller før den. (men dog ikke så bra spill som 360)

 

Det som gir meg mest lyst på en PS3 er:

Ridge Racer 7

De har bra adventure spill (imotsetning til 360s fps lineup)

Heavenly sword ser bra ut

og det er playstation :love:

Lenke til kommentar

Jeg vil nok si at man må være litt fanboy for å synes 5500 er et røverkjøp. Jeg sier ikke at det er kriminelt dyrt, men billig er det langt i fra å være.

 

Selv synes jeg 3000kr jeg betalte for min X360 var i drøyeste laget for det jeg egentlig bruker den til: spill. En DS Lite til 1000 gir minst like mye morro og mye mer igjen for penga. Jeg håper PS3 blir utsolgt i Norge fram til den blir satt ned i pris slik at jeg slipper å falle for fristelsen innen det :)

Lenke til kommentar

Mulig jeg har fritidsproblemer, men jeg tok meg faktisk tid til dette...

 

Priser for konsoller ved lansering i Norge medregnet inflasjon (veiledende priser omregnet til juli 2006-kroner, rundet av til nærmeste hundrelapp):

 

Mega Drive: kr. 2.000,-

Super Nintendo m/SMW: kr. 2.600,-

 

PS1: kr. 3.700,-

Nintendo 64: kr. 2.600,-

 

Dreamcast: kr. 3.400,-

PS2: kr. 5.000,-

Xbox: kr. 4.600,-

Gamecube: kr. 2.100,-

 

Xbox 360 Premium: kr. 3.400,-

PS3: kr. 5.500,-

 

 

Merk at den konsollen som var dyrest ved lansering i hver generasjon ble den mest populære...

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Mulig jeg har fritidsproblemer, men jeg tok meg faktisk tid til dette...

 

Priser for konsoller ved lansering i Norge medregnet inflasjon (veiledende priser omregnet til juli 2006-kroner, rundet av til nærmeste hundrelapp):

 

Mega Drive:  kr. 2.000,-

Super Nintendo m/SMW: kr. 2.600,-

 

PS1:  kr. 3.700,-

Nintendo 64:  kr. 2.600,-

 

Dreamcast:  kr. 3.400,-

PS2:  kr. 5.000,-

Xbox:  kr. 4.600,-

Gamecube:  kr. 2.100,-

 

Xbox 360 Premium: kr. 3.400,-

PS3:  kr. 5.500,-

 

 

Merk at den konsollen som var dyrest ved lansering i hver generasjon har vært den mest populære...

6701841[/snapback]

 

Viss du har mer fritid hadde det vært fint å sett en statistikk på hvordan plassbehovet på spillmedier har utviklet seg gjennom årene. Syns det har gått ganske rolig og stødig oppover frem til nå, men plutselig får alle slik enorm behov for 40 gigs med stæsj:)

Lenke til kommentar
Mulig jeg har fritidsproblemer, men jeg tok meg faktisk tid til dette...

 

Priser for konsoller ved lansering i Norge medregnet inflasjon (veiledende priser omregnet til juli 2006-kroner, rundet av til nærmeste hundrelapp):

 

Mega Drive:  kr. 2.000,-

Super Nintendo m/SMW: kr. 2.600,-

 

PS1:  kr. 3.700,-

Nintendo 64:  kr. 2.600,-

 

Dreamcast:  kr. 3.400,-

PS2:  kr. 5.000,-

Xbox:  kr. 4.600,-

Gamecube:  kr. 2.100,-

 

Xbox 360 Premium: kr. 3.400,-

PS3:  kr. 5.500,-

 

 

Merk at den konsollen som var dyrest ved lansering i hver generasjon ble den mest populære...

6701841[/snapback]

Alltid interessant å se slike tall og sammenligninger. PS sin trend er opp, mens MS og Nintendo har gått ned. Skal bli intessant å se hvordan denne konsollkringen utvikler seg.

Lenke til kommentar
Mulig jeg har fritidsproblemer, men jeg tok meg faktisk tid til dette...

 

Priser for konsoller ved lansering i Norge medregnet inflasjon (veiledende priser omregnet til juli 2006-kroner, rundet av til nærmeste hundrelapp):

 

Mega Drive:  kr. 2.000,-

Super Nintendo m/SMW: kr. 2.600,-

 

PS1:  kr. 3.700,-

Nintendo 64:  kr. 2.600,-

 

Dreamcast:  kr. 3.400,-

PS2:  kr. 5.000,-

Xbox:  kr. 4.600,-

Gamecube:  kr. 2.100,-

 

Xbox 360 Premium: kr. 3.400,-

PS3:  kr. 5.500,-

 

 

Merk at den konsollen som var dyrest ved lansering i hver generasjon har vært den mest populære...

6701841[/snapback]

 

Viss du har mer fritid hadde det vært fint å sett en statistikk på hvordan plassbehovet på spillmedier har utviklet seg gjennom årene. Syns det har gått ganske rolig og stødig oppover frem til nå, men plutselig får alle slik enorm behov for 40 gigs med stæsj:)

6701896[/snapback]

 

PS1=700mb

 

PS2=9gb

 

PS3 52gb

 

man ser at hoppet fra PS1 til 2 er større rent prosentmessig en det er fra PS2 til 3.

 

Som sony selv sa. Så når de lanserte konsollen (toern) så var mesteparten av spillene fremdeles CDplater. Nå i slutten av genrasjonen så ville jeg likt å sett et nytt spill som kommer ut på CDplater.

 

Så at behovet ikke er skrikende stort nå. Betyr ikke at det ikke vil være det om 2 år ;)

Lenke til kommentar
Mulig jeg har fritidsproblemer, men jeg tok meg faktisk tid til dette...

 

Priser for konsoller ved lansering i Norge medregnet inflasjon (veiledende priser omregnet til juli 2006-kroner, rundet av til nærmeste hundrelapp):

 

Mega Drive:  kr. 2.000,-

Super Nintendo m/SMW: kr. 2.600,-

 

PS1:   kr. 3.700,-

Nintendo 64:  kr. 2.600,-

 

Dreamcast:  kr. 3.400,-

PS2:   kr. 5.000,-

Xbox:   kr. 4.600,-

Gamecube:  kr. 2.100,-

 

Xbox 360 Premium: kr. 3.400,-

PS3:   kr. 5.500,-

 

 

Merk at den konsollen som var dyrest ved lansering i hver generasjon har vært den mest populære...

6701841[/snapback]

 

Viss du har mer fritid hadde det vært fint å sett en statistikk på hvordan plassbehovet på spillmedier har utviklet seg gjennom årene. Syns det har gått ganske rolig og stødig oppover frem til nå, men plutselig får alle slik enorm behov for 40 gigs med stæsj:)

6701896[/snapback]

 

PS1=700mb

 

PS2=9gb

 

PS3 52gb

 

man ser at hoppet fra PS1 til 2 er større rent prosentmessig en det er fra PS2 til 3.

 

Som sony selv sa. Så når de lanserte konsollen (toern) så var mesteparten av spillene fremdeles CDplater. Nå i slutten av genrasjonen så ville jeg likt å sett et nytt spill som kommer ut på CDplater.

 

Så at behovet ikke er skrikende stort nå. Betyr ikke at det ikke vil være det om 2 år ;)

6702096[/snapback]

 

 

Kapasiteten til mediet ja, men ikke hvor mye et spill faktisk bruker.

 

Hvis man ser på de seneste rippene på http://www.nforce.nl/index.php?switchto=nf...ons&sectionid=9 så er det ingen som bruker 9 gb, de fleste holder seg på 2-3 gb.

Lenke til kommentar
Snip

 

Kapasiteten til mediet ja, men ikke hvor mye et spill faktisk bruker.

 

Hvis man ser på de seneste rippene på (Url explicitly deleted) så er det ingen som bruker 9 gb, de fleste holder seg på 2-3 gb.

6702129[/snapback]

 

Hallo? Å rippe betyr da vitterlig å redusere størrelse ved å fjerne filmer o.l. fra spill. :roll: Dette er ikke lenger fullversjon spill.

Med alle filmklippa er bildet ganske så annet. Det er riktignok ikke så mange spill som krever DVD9 for eks. PS2. De har en rundt 5 spill som krever DVD9. Men skal man til med HD filmsnutter og greier i spilla, er man raskt over DVD9 også. HD spiser GB....

Endret av Fhj
Lenke til kommentar
Snip

 

Kapasiteten til mediet ja, men ikke hvor mye et spill faktisk bruker.

 

Hvis man ser på de seneste rippene på (Url explicitly deleted) så er det ingen som bruker 9 gb, de fleste holder seg på 2-3 gb.

6702129[/snapback]

 

Hallo? Å rippe betyr da vitterlig å redusere størrelse ved å fjerne filmer o.l. fra spill. :roll: Dette er ikke lenger fullversjon spill.

Med alle filmklippa er bildet ganske så annet. Det er riktignok ikke så mange spill som krever DVD9 for eks. PS2. De har en rundt 5 spill som krever DVD9. Men skal man til med HD filmsnutter og greier i spilla, er man raskt over DVD9 også. HD spiser GB....

6702189[/snapback]

 

viss du leser nfo'ene der så står det N/A på de som i det hele tatt nevner ripped. så over en 10-15 stykker og den eneste som nevner noe var midnight club som måtte downsample noen filmer for å få plass på dvd5.

Lenke til kommentar

Omtrent hvor mye plass et gjennomsnittlig spill tar på de respektive konsollene:

 

Nintendo NES: 0,25 MB

 

Mega Drive: 0,5 MB

Super Nintendo: 2 MB

 

PS1: 300 MB

Nintendo 64: 20 MB

 

Dreamcast: 600 MB

PS2: 2500 MB

Xbox: 3000 MB

Gamecube: 1000 MB

 

Xbox 360 (så langt): 7000 MB

Lenke til kommentar

Når jeg ser sånn grovt på størrelsen på de første ps2 og xbox spillene kontra de siste, så ser de største ut til omtrent å ha doblet størrelsen, kanskje litt mindre. Utifra det så skulle 360 greie seg med 2 skiver på det meste. Tror jeg skal greie å leve med et diskbytte iløpet av et spill

 

 

(alle "data" tatt på øyemål) :)

Lenke til kommentar
Når jeg ser sånn grovt på størrelsen på de første ps2 og xbox spillene kontra de siste, så ser de største ut til omtrent å ha doblet størrelsen, kanskje litt mindre. Utifra det så skulle 360 greie seg med 2 skiver på det meste. Tror jeg skal greie å leve med et diskbytte iløpet av et spill

 

 

(alle "data" tatt på øyemål) :)

6702701[/snapback]

Personlig betaler jeg gjerne litt ekstra for å slippe nettopp det diskbytte. Ikke fordi jeg er så utrolig lat. Men det er det lille ekstra man bare ikke VIL gjøre.

 

Så leve med det. Kanksje.

 

Leve godt med det. Nope.

Lenke til kommentar

5490 - positivt overraska faktisk! Det samma som jeg ga for Playstation 2 da den kom hvis jeg ikke husker feil.. (eller var det 4590??) Åkke som.

 

BlueRay spilleren i PS3 forsvarer prisen så lenge. Og i å med at jeg kommer til å gå for en stand alone HD-DVD spiller så kan det jo være greit at jeg får blueray maskin i ps3'n.

 

Mulig det blir handel da. :) Me får sjå når anmeldelsen av de første spillene triller inn. det er de som teller uansett.

 

Dr Peedee

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...