Gå til innhold

PS3 prisen er avklart (ifølge komplett.no)


EssspeN

Anbefalte innlegg

tull og tøys, Sony har til nå på alle sine BRD utgivelser brukt H.264 eller MPEG-4 AVC om du vil, Og det er tydelig at Sony satser videre på mpeg teknoligien, at du sitter å siterer Wikipedia er bare poengløst..

6705703[/snapback]

 

dette begynner å bli pinlig for din del :blush:

 

dette kommer rett fra Microsoft:

 

"The digital video industry is already adopting VC-1. It is a mandated codec for next-generation optical media formats such as High Definition DVD (HD DVD), Blu-Ray, and the forward versatile disc (FVD) standard, and is a required codec for Digital Video Broadcasting—Handheld (DVB-H)."

 

http://www.microsoft.com/windows/windowsme...iles_and_Levels

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvordan kan du forklare da at HD DVD har overlegen bildekvalitet?

6705603[/snapback]

 

i testen du referer til brukes sikkert samsung sin BD-1 spiller eller hva den nå heter,

dette er den første BD-spilleren som nådde markedet.

kanskje samsung ikke har licensiert vc-1 techet?

kanskje den er av dårligere kvalitet/dårligere codec en HD DVD spilleren som ble brukt i testen?

kanskje dataene på BD på en eller annen måte var dårligere encoda?

 

Hvem vet?, men du burde vite bedre en å sette så mye lit på en eller annen random test fra nettet

6705637[/snapback]

 

Det er hva selve plata er kodet i som teller, Asia H. Og de første filmene på BlueRay er kodet i Mpeg2. Så det er ikke Samsung spilleren. For å være en BlueRay spiller må den jo kunne spille av alle kodeker godkjent for BlueRay. Tror nok senere titler kommer med de nyere og bedre kodekene.

 

Dr Peedee

Lenke til kommentar

Det er jo kanskje en god nyhet, det at Sony enda ikke har brukt VC1 som er et klart bedre alternativ har fått meg til å tro at de ikke kom til å støtte det, og hvorfor skulle ms ville gi alle fordelene til Sony, de skyter jo seg selv litt i foten her?

Endret av Whoracle
Lenke til kommentar
hvordan kan du forklare da at HD DVD har overlegen bildekvalitet?

6705603[/snapback]

 

i testen du referer til brukes sikkert samsung sin BD-1 spiller eller hva den nå heter,

dette er den første BD-spilleren som nådde markedet.

kanskje samsung ikke har licensiert vc-1 techet?

kanskje den er av dårligere kvalitet/dårligere codec en HD DVD spilleren som ble brukt i testen?

kanskje dataene på BD på en eller annen måte var dårligere encoda?

 

Hvem vet?, men du burde vite bedre en å sette så mye lit på en eller annen random test fra nettet

6705637[/snapback]

 

Det er hva selve plata er kodet i som teller, Asia H. Og de første filmene på BlueRay er kodet i Mpeg2. Så det er ikke Samsung spilleren. For å være en BlueRay spiller må den jo kunne spille av alle kodeker godkjent for BlueRay. Tror nok senere titler kommer med de nyere og bedre kodekene.

 

Dr Peedee

6705759[/snapback]

 

takker for opplysningen Dr.PeeDee, noe måtte det jo være ;)

 

edit: leif

Endret av asia_hills
Lenke til kommentar
Det er jo kanskje en god nyhet, det at Sony enda ikke har brukt VC1 som er et klart bedre alternativ har fått meg til å tro at de ikke kom til å støtte det, og hvorfor skulle ms ville gi alle fordelene til Sony, de skyter jo seg selv litt i foten her?

6705763[/snapback]

 

Må huske på at HD-DVD ikke er Microsofts format. Microsoft støtter det, ja. Men det er jo utviklet av flere elektronikk-giganter, deriblant Toshiba + fler. Microsoft tjener penger uansett på lisensiering av kodeker osv... Og når det gjelder VC1 så tror jeg at de ikke var alene om den. Vi er på spillforumet er så inne i formatkrigen om spill at vi glemmer at HD-DVD vs BlueRay er de store elektrogigantene og filmselskapene som braker sammen, og at Microsoft har tatt side. Sony derimot har vel utviklet BlueRay i samarbeid med andre.

 

Dr Peedee

Lenke til kommentar

Veldig off topic men jeg lo bra av denne Doc :)

 

Vi planlegger nå et lan for alle våre to medlemmer av Avengers of Muradin Battlefield 2 Group klanen. Foruten 2 PC'er trengs det vel en 4 ports switch, en par kabler og et ADSL modem for kontakt med omverdenen. Dette burde holde. Pluss noen grandy og sixpacks med drikke. Programmet kommer til å inneholde følgende:

 

1. Oppmøte, betaling, registrering av de to deltagerne.

2. Kabling og oppkobling av våre 2 PC'er

3. BF 2 singleplayer campaign mens vi ser på hverandre spille

4. BF 2 via ADSL modemet. Oss mot røkkla!

5. BF 2 LAN mesterskap. Vinner og nummer 2 skal kåres.

6. Styremøte: Klanleder og vise-klanleder velges.

7. Planlegging av årets julebord

8. Fyll og fanteri

Lenke til kommentar
Veldig off topic men jeg lo bra av denne Doc :)

 

Vi planlegger nå et lan for alle våre to medlemmer av Avengers of Muradin Battlefield 2 Group klanen. Foruten 2 PC'er trengs det vel en 4 ports switch, en par kabler og et ADSL modem for kontakt med omverdenen. Dette burde holde. Pluss noen grandy og sixpacks med drikke. Programmet kommer til å inneholde følgende:

 

1. Oppmøte, betaling, registrering av de to deltagerne.

2. Kabling og oppkobling av våre 2 PC'er

3. BF 2 singleplayer campaign mens vi ser på hverandre spille

4. BF 2 via ADSL modemet. Oss mot røkkla!

5. BF 2 LAN mesterskap. Vinner og nummer 2 skal kåres.

6. Styremøte: Klanleder og vise-klanleder velges.

7. Planlegging av årets julebord

8. Fyll og fanteri

6705826[/snapback]

 

He he, veit du hva... Lan'et ble avlyst. Ingen av oss to møtte opp! :D

 

Dr Peedee

Lenke til kommentar

menneh.. Dr.Deep?

 

siden du tydeligvis har mye peil innenfor området (sarcasm aside)

hvordan ligger synet ditt an nå i forhold til formatkrigen?

 

synes du vi er nærmere noen vinner nå en sist vi snakket om dette?

husker du sa at det vil ta flere år inn i krigen før vi med sikkerhet kan kåre en "vinner"

 

whats ur take?

Lenke til kommentar
menneh.. Dr.Deep?

 

siden du tydeligvis har mye peil innenfor området (sarcasm aside)

hvordan ligger synet ditt an nå i forhold til formatkrigen?

 

synes du vi er nærmere noen vinner nå en sist vi snakket om dette?

husker du sa at det vil ta flere år inn i krigen før vi med sikkerhet kan kåre en "vinner"

 

whats ur take?

6705880[/snapback]

 

Gå inn på hjemmsiden så har han en del info og synspunkter hva han mener

Link

Endret av avanore
Lenke til kommentar
menneh.. Dr.Deep?

 

siden du tydeligvis har mye peil innenfor området (sarcasm aside)

hvordan ligger synet ditt an nå i forhold til formatkrigen?

 

synes du vi er nærmere noen vinner nå en sist vi snakket om dette?

husker du sa at det vil ta flere år inn i krigen før vi med sikkerhet kan kåre en "vinner"

 

whats ur take?

6705880[/snapback]

 

Jeg tror fortsatt formatene vil eksistere side om side en god stund. Og jeg har vanskelig for å tro at BlueRay kommer til å fortsette å slippe filmer i den gamle Mpeg2 kodeken. HVIS de gjør det, så har HD-DVD en stor fordel. Men jeg tror nok de går over til VC1 de også. Ellers er jeg redd BlueRay blir hengende etter. Dette fordi i starten er de entusiastene som kommer til å drive formatene framover - og de går etter billedkvalitet tror jeg.

 

Dr Peedee

Lenke til kommentar
menneh.. Dr.Deep?

 

siden du tydeligvis har mye peil innenfor området (sarcasm aside)

hvordan ligger synet ditt an nå i forhold til formatkrigen?

 

synes du vi er nærmere noen vinner nå en sist vi snakket om dette?

husker du sa at det vil ta flere år inn i krigen før vi med sikkerhet kan kåre en "vinner"

 

whats ur take?

6705880[/snapback]

 

Gå inn på hjemmsiden så har han en del info og synspunkter hva han mener

Link

6705891[/snapback]

 

ja, det ga meg ett ganske godt bilde :)

 

men må si at jeg føler de testene som gjøres nå er litt urettferdige da det egentlig ikke representerer det ferdige produktet :ermm:

Lenke til kommentar

Jeg tror fortsatt at Sony ikke vil gå for VC1, de vil heller bearbeide mpeg dekoderen istedet for å betale ms for lisens, en annen ting er at alle HD DVD utgivelsene så langt er alt maximert i kvalitet, så det er ikke nødvendig med større kapasitet, og komprimeringen vil bli bedre også..

Samsung spilleren støtter som sagt ikke 1080p eller VC1..

Lenke til kommentar
menneh.. Dr.Deep?

 

siden du tydeligvis har mye peil innenfor området (sarcasm aside)

hvordan ligger synet ditt an nå i forhold til formatkrigen?

 

synes du vi er nærmere noen vinner nå en sist vi snakket om dette?

husker du sa at det vil ta flere år inn i krigen før vi med sikkerhet kan kåre en "vinner"

 

whats ur take?

6705880[/snapback]

 

Jeg tror fortsatt formatene vil eksistere side om side en god stund. Og jeg har vanskelig for å tro at BlueRay kommer til å fortsette å slippe filmer i den gamle Mpeg2 kodeken. HVIS de gjør det, så har HD-DVD en stor fordel. Men jeg tror nok de går over til VC1 de også. Ellers er jeg redd BlueRay blir hengende etter. Dette fordi i starten er de entusiastene som kommer til å drive formatene framover - og de går etter billedkvalitet tror jeg.

 

Dr Peedee

6705921[/snapback]

 

høres fornuftig ut.

er det noen som har noen salgstall så langt?

 

kan tenke meg at salget til nå har gått litt labert, men tror samtidig at ps3 kommer til å drive salgstallene i lufta hva angår BRD

tror ikke du at dette kan bli en big winning factor?

 

kunne tenkt meg at HD DVD hadde hatt en sjangs hvis det hadde vært integrert i xbox360

men når DELL og Apple attpåtil bundler sine nye maskiner med med BRDD må jeg si at sjansene ser små ut for HD DVD

Lenke til kommentar
kunne tenkt meg at HD DVD hadde hatt en sjangs hvis det hadde vært integrert i xbox360

men når DELL og Apple attpåtil bundler sine nye maskiner med med BRDD må jeg si at sjansene ser små ut for HD DVD

6706063[/snapback]

 

Nå er det rykter om at det skal slippes ut en nyere verisjon av X360 med innebygd HD-DVD spiller + mere dilldall.

 

MS har sikkert sine "motangrep" når det gjelder lanseringen av PS3 med BR.

Endret av avanore
Lenke til kommentar
menneh.. Dr.Deep?

 

siden du tydeligvis har mye peil innenfor området (sarcasm aside)

hvordan ligger synet ditt an nå i forhold til formatkrigen?

 

synes du vi er nærmere noen vinner nå en sist vi snakket om dette?

husker du sa at det vil ta flere år inn i krigen før vi med sikkerhet kan kåre en "vinner"

 

whats ur take?

6705880[/snapback]

 

Gå inn på hjemmsiden så har han en del info og synspunkter hva han mener

Link

6705891[/snapback]

 

ja, det ga meg ett ganske godt bilde :)

 

men må si at jeg føler de testene som gjøres nå er litt urettferdige da det egentlig ikke representerer det ferdige produktet :ermm:

6705988[/snapback]

 

Hvilket produkt er ikke ferdig? - riktignok er vi på generasjon 1 både på HD-DVD og BlueRay. Men standarden er jo klar, og de første spillerene er ute. Både Toshiba's HD-DVD spillere og Samsungs BlueRay spiller har hatt (og har) sine barnesykdommer. Det kommer til å bli bedre for begge standarder dette. Æ glææær mæ. Glad i film serru.

 

Forøvrig har jeg vel ikke sagt all verdens om mine egne synspunkter på siden min angående formatene. Jeg har lagt ut linker til noen tester. Og så får folk bedømme selv. Dog, overskriften er HD-DVD vs BlueRay 3-0 på den ene snutten min der. Men det kan jo endre seg tul 3-9 eller hva som helst bare BlueRay selskapene får ut fingeren. Jeg støtter og kommer til å støtte det formatet som gir best bilde for minst penger. Per i dag virker det som det er HD-DVD. Snur det seg så heier jeg på BlueRay. Men det er en par småting med BlueRay som gjør meg litt skeptisk som filmformat. Men det ER tidlig å si noe fast egentlig ennå synes jeg.

 

Dr Peedee.

Lenke til kommentar
Jeg tror fortsatt at Sony ikke vil gå for VC1, de vil heller bearbeide mpeg dekoderen istedet for å betale ms for lisens, en annen ting er at alle HD DVD utgivelsene så langt er alt maximert i kvalitet, så det er ikke nødvendig med større kapasitet, og komprimeringen vil bli bedre også..

Samsung spilleren støtter som sagt ikke 1080p eller VC1..

6706013[/snapback]

 

wow, du har jo ikke skjønt noen ting av det peedee sa :roll:

 

sony har allerede betalt licensen for VC-1, siden det står svart på hvitt på MS sine sider

at BRD formatet bruker denne kodeken

Samsung spilleren støtter VC-1, det må den siden den støtter BR.

for å si det sånn: alle mediespillere som støtter blue ray støtter VC-1, MPEG2 og MPEG4

grunnen til at BR slo ut dårligere på testen er pga at BRD filmen er encoda i MPEG2 format, mens HDDVD filmen er encoda i VC-1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...