Gå til innhold

Ditt favoritt soundtrack fra film!


Snorre

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I tilegg til å si hvilke du like rbest må du også si hvorfor! Ellers vil jo denne tråden ha null mening.

6680777[/snapback]

 

Nå er det en fin håndfull her inne som vistnok ikke fikk de to setningene med seg. Så da vil jeg bare anmode de som poster etter dette om å gi noen meningsfulte innlegg og ikke bare rene postcountinnlegg :)

 

Så slipper sletteknappen å bli varm.

Lenke til kommentar
The Good The Bad and Ugly (Morricone). The Godfather (Nino Rota).

6681051[/snapback]

Fixed :)

 

Gudfaren sitt soundtrack er utrolig stemningsfult. Nino Rota er en genial mann. The Good, The Bad and Ugly trenger ikke nærmere forklaring. Soundtracket der var banebrytende for store deler av etterkommere i westernsjangern. Melodien i hoved-temaet har en utrolig kul melodi.

Endret av HenHau
Lenke til kommentar

Pirates Of The Carribean, Forrest Gump, Master And Commander og Motorsykkel-dagbøkene har noen fine soundtrack, men etter min mening så er vel Gladiatorens soundtrack noe av det beste som er laget. Den rolige sangen med den dramatiske hendingen får meg til å grine, og jeg er en hardbarket fyr ellers.

Lenke til kommentar

Her er de tre filmsoundtrackene jeg liker best.

1. The Rock

2. The Gladiator

3. Pirates of the Caribbean

 

Andre som er verdt å nevne:

- A beautiful mind - Veldig inspirerende musikk

- BlackHawk Down - Pga. Leave No Man Behind og Gortoz A Ran

- Cinderella Man - Pga. det fine themet (The Inside Out)

- Forrest Gump - En del gode klassikere her

- Rocky - God treningsmusikk i hvert fall :p

 

I tillegg har selvfølgelig LOTR veldig mye bra. Hvis jeg skal ta med soundtrack til en serie, så må jeg bare si at The O.C har utrolig bra soundtrack.

Lenke til kommentar

Hans Zimmer gjorde en fortreffelig jobb med soundtracket til The Rock.

Til Top Gun har vi jo godlåtene Danger Zone og Mighty Wings, for ikke å glemme den fantastiske, gåsehudfremprovoserende Top Gun Anthem.

 

The Boondock Saints har jo et fantastisk soundtrac, favoritten min der må bli Love and Rockets - Holy Fool.

 

Gary Jules - Mad World til Donnie Darko.

 

Cavatina til The Deer Hunter.

 

Temaet til TV-serien Hitchhiker's Guide to the Galaxy er fantastisk.

 

Diverse temaer fra filmen og seriene Stargate av David Arnold, må si at temaet til Stargate Atlantis er utrolig stemningsfullt.

 

Og sist, men ikke minst; hvem kan glemme John Williams og soundtracket til Star Wars.

Endret av Iceman™
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...