Gå til innhold

TES: Oscuros Oblivion Overhaul 1.31 Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Prøver å holde meg så godt oppdatert om denne modden som mulig, men det er ikke altid like lett siden det ikke kan snakkes om OOO på det offisielle Oblivion forumet, så derfor lurer jeg på om noen her har hørt noe nytt?

6728313[/snapback]

Hvorfor kan det ikke snakkes om OOO på oblivion sitt off. forum? Trodde Bethesda likte modding og la opp til at slike ting skulle skje? Det gjør jo ikke noe annet enn å styrke spillet for fans og alle andre?

Eller er det noe jeg missforstår, eller som er spesielt i denne saken.

Lenke til kommentar
Prøver å holde meg så godt oppdatert om denne modden som mulig, men det er ikke altid like lett siden det ikke kan snakkes om OOO på det offisielle Oblivion forumet, så derfor lurer jeg på om noen her har hørt noe nytt?

6728313[/snapback]

Hvorfor kan det ikke snakkes om OOO på oblivion sitt off. forum? Trodde Bethesda likte modding og la opp til at slike ting skulle skje? Det gjør jo ikke noe annet enn å styrke spillet for fans og alle andre?

Eller er det noe jeg missforstår, eller som er spesielt i denne saken.

6729702[/snapback]

 

Grunnen til at det ikke er lov å prate om OOO der er at det ALLTID ender opp med mye off-topic prat og spamming, dette gjelder helt til Soto lager release-tråden (noe jeg håper skjer snart :yes: ).

Lenke til kommentar

Mornings.

 

Jeg venter på denne mod'en jeg også. Skal fyre opp maskinen min med den montert så snart den er ute. Det ble visst et litt større prosjekt enn Soto(Oscuro) hadde tenkt seg, dette..

Anyway, moden er som før nevnt ferdig sammensnekret nå, og kommer nok med det første.

 

Ellers må jeg få lov å tilføye her at dette *hyperiet* omkring OOO v.1.3 er litt til å smile av. Det finnes allerede andre alternativer som har like så god leveling som Oscuro's, og armour's er det haugevis av moder med bedre saker i. OOO er veldig bra (i alle fall v.1.23), - men ikke uunværlig.

 

Selv kjører jeg for øyeblikket med Francescos Leveled Creatures-Items Mod (3.c), pluss tilleggspakken, og det rocker fett..

 

God venting fortsatt, folkens!

Endret av Helgenen
Lenke til kommentar
skulle ikkje moden komme ut på mandag?

det e jo snart torsdag

og han sa jo at han var ferdig med den i går tidleg på dagen!

e det noen som vet noen om kortid den kommer??

6731170[/snapback]

 

Han sa ikek at han var ferdig, det var en annen som hadde fått en Pm hvor det sto att han var "ferdig". Og han karen sa videre at det var ferdig!

Lenke til kommentar
Mornings.

 

Jeg venter på denne mod'en jeg også. Skal fyre opp maskinen min med den montert så snart den er ute. Det ble visst et litt større prosjekt enn Soto(Oscuro) hadde tenkt seg, dette..

Anyway, moden er som før nevnt ferdig sammensnekret nå, og kommer nok med det første. 

 

Ellers må jeg få lov å tilføye her at dette *hyperiet* omkring OOO v.1.3 er litt til å smile av. Det finnes allerede andre alternativer som har like så god leveling som Oscuro's, og armour's er det haugevis av moder med bedre saker i. OOO  er veldig bra (i alle fall v.1.23), - men ikke uunværlig.

 

Selv kjører jeg for øyeblikket med Francescos Leveled Creatures-Items Mod (3.c), pluss tilleggspakken, og det rocker fett..

 

God venting fortsatt, folkens!

6733326[/snapback]

 

 

OOO 1.3 har ingenting med leveling å gjøre...

Lenke til kommentar
Mornings.

 

Jeg venter på denne mod'en jeg også. Skal fyre opp maskinen min med den montert så snart den er ute. Det ble visst et litt større prosjekt enn Soto(Oscuro) hadde tenkt seg, dette..

Anyway, moden er som før nevnt ferdig sammensnekret nå, og kommer nok med det første. 

 

Ellers må jeg få lov å tilføye her at dette *hyperiet* omkring OOO v.1.3 er litt til å smile av. Det finnes allerede andre alternativer som har like så god leveling som Oscuro's, og armour's er det haugevis av moder med bedre saker i. OOO  er veldig bra (i alle fall v.1.23), - men ikke uunværlig.

 

Selv kjører jeg for øyeblikket med Francescos Leveled Creatures-Items Mod (3.c), pluss tilleggspakken, og det rocker fett..

 

God venting fortsatt, folkens!

6733326[/snapback]

 

 

OOO 1.3 har ingenting med leveling å gjøre...

6733565[/snapback]

 

Dette skrev Soto bl.a. om OOO v.1.23:

 

"Leveled" system changes

Those changes addressed some of the problems that I found with the "leveled" system. I believe that the game's atmosphere and gameplay improve greatly with them. I added a few more changes for the sake of rounding the mod, also with the aim of improving realism, tweaking lackluster skills, birthsigns and a few other issues. The changes are:

 

Item Tables: Every pertinent loot table for armor, weapons, gems, jewelry and special items has been revamped, except most of the quest-related ones. The aim here was to make items more scarce and rare until higher levels. For example, Dwarven will not appear at lvl 6, but lvl 13+; Daedric will not begin to drop until around very early thirties. The same formula, scaled appropriately, I applied to the remaining lists. Powerful items will be more special and not simply lying around at every corner after level 20. (As an aside, the editor for Oblivion has a few bugs, one of which affects how items and levels in lists are organized, I went through the lists as many times as I could before going completely bananas--you try going through hundreds of items across hundreds of cross-referenced lists--but inconsistencies may remain here, some by design, others by bug and yet others because I didn't feel like tweaking them any longer.)

Value: The value of gems, jewelry, silver house-wares and pelts is now higher so that thieves have a greater enticement in risking their neck than the measly gold coin that they can squeeze out of a silver fork.

New Items: A few new items now appear near or in powerful NPCs. These are not mighty or common enough to imbalance the game, but they add some flavor to the also new NPCs.

Birthsigns: Birthsigns have changed. I have kept the original spirit of each constellation but I have modified their effects, and added new ones, to balance them out. Birthsign effects are:

Apprentice: +130 Magicka, 100% Weakness to Magicka

Atronach: +200 Magicka, 50% spell absorption, Stunted Magicka

Lord: 90hp heal lesser power, 40% Frost Resistance, 25% Weakness to fire

Lady: +10 Willpower, +10 endurance, 15% Paralysis resistance

Lover: Lover's Kiss spell (unchanged), +10 Personality

Mage: +30 Magicka, Increased Magicka Regeneration (1p)

Ritual: 200hp heal ability, Turn Undead ability, 15% to Disease Resistance

Serpent: Serpent Spell, +10 Willpower

Shadow: 60 seconds Invisibility ability, +10 Agility

Thief: +10 Agility, +10 Speed, +10 Personality

Steed: +20 Speed, increased Fatigue Regeneration (2p)

Tower: Tower Key power, Tower Warden, +15 Poison Resistance

Warrior: +10 Strength, +10 Endurance, increased Fatigue Regeneration (1p)

Skills: The skills of Hand to Hand and Sneak have some modifications. Hand to Hand was sorely lacking at release. Its range is very short, its damage can't hold a candle to powerful weapons, its rate of block was half of wielded weapons and the player cannot use gauntlets to add offensive on-hit spell effects as with every other weapon. Now, hand to hand damage max is higher, its rate of block also went up (although still lower than that for weapons), it has a longer reach and its staggering chance while blocking was adjusted upwards. Sneak Attacks now do slightly higher damage at Journeyman and Expert ranks, x7 and x8 respectively. Marksman Sneak attacks in the same ranks are x3.5 (displays just as the normal x3) and x4 respectively. Also, disarming chances of Special Attacks and Blocks are now higher than a poor 5%, which meant that only 1 out of 20 blows would actually disarm an opponent. The chances to Knockdown and Paralyze with Marksman Special Attacks also went up slightly.

Descriptions: Descriptions for the notices of Mastery achievement in-game are re-written now to reflect a higher sense of pride and accomplishment, rather than the same old text used in the prior perks' notices. Descriptions of Birthsigns differ so as to include the changes and additions. Finally, changes to the perks of Sneak also appear in the notices brought up when a player reaches a new rank.

The speed of arrows and magic: Arrow and Magic attacks' speed increases by 20% and 10% respectively. This is done to offset the ease with which one could avoid the ranged attacks of NPCs and monsters by timing sidesteps. (This changes to higher speed from 1.2 onward, check below for specific values)

Daedra Lord Quests: The minimum levels necessary to receive Daedra Lord quests at their shrines is now higher for most of them--anywhere from lvl 15 to lvl 20. This change obeys two reasons. First, it did not make a lot of sense to me that a Daedric Lord would grant a lowly lvl 2 the honor of serving under them with the promise of an item of power. Now, in order to be a worthy champion, you are going to need to know how to skin some beast other than sheep. The second one is related to acquiring a decent level before tackling more dangerous stages of the main quest--a build-up towards a more epic finale.

Storage Chests: Fighter's and Mage's Guilds in the main towns of Cyrodiil now have special Storage Chests to stash the player's growing inventory."

Lenke til kommentar
Men poenget er at OOO gjør uendelig mye mer enn å fikse level scalinga, den gjør MYE som aldri har blitt gjort før.

6735310[/snapback]

 

Dette er jeg ikke helt enig i, desverre..

Jeg er enig i at OOO er bra, men den tilfører ikke noe revolusjonerende til dette spillet. Faktisk så er det slik at en del av det som er i OOO, - finnes i andre modder med bedre resultat.

 

La oss nå se babyen 1.3 i levende live først, så kan vi krangle siden.. ;)

 

Jeg gleder meg, og håper på innfridde forventninger.

Endret av Helgenen
Lenke til kommentar

Jaha? I hvilke andre mods finner du tusenvis av nye NPC'er og gjenstander? Nye factions og klasser til NPC'er? Nye monstre som f.eks spøkelser i menneskeform? Kvinnelige vakter? Alle de unike armorene og våpene i OOO som du ikke finner i noen annen mod? Ekstra vegistasjon og dyr under vann? Stor balansering av tyveri som gjør at stjeling nå er verdt noe? Overhaling av balansering av nesten alle dungeons og bosser som gjør at spillet nå faktisk er utfordrende og bellønende? Og masse mer, selvfølgelig er OOO revolusjonerende.

Lenke til kommentar
Jaha? I hvilke andre mods finner du tusenvis av nye NPC'er og gjenstander? Nye factions og klasser til NPC'er? Nye monstre som f.eks spøkelser i menneskeform? Kvinnelige vakter? Alle de unike armorene og våpene i OOO som du ikke finner i noen annen mod? Ekstra vegistasjon og dyr under vann? Stor balansering av tyveri som gjør at stjeling nå er verdt noe? Overhaling av balansering av nesten alle dungeons og bosser som gjør at spillet nå faktisk er utfordrende og bellønende? Og masse mer, selvfølgelig er OOO revolusjonerende.

6735609[/snapback]

 

Slutt å skriv om alt stæsje som er med, da får jeg bare mer og mer lyst til å prøve moden og blir mer utålmodig :p

 

Høres kembo lunt ut :D

Endret av Hawkn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...