Gå til innhold

K-Soft saksøker en web-debatant


Anbefalte innlegg

Leste gjennom det som står skrevet på http://www.gatago.com/no/it/diverse/12813548.html og måtte le da jeg leste :

Vi på K-Soft Norge AS prøver å være ærlig og ryddige, ha sannheten

på vår side og behandle andre slik som vi ønsker å bli behandlet.

 

Hvorfor nevner k-soft ingenting om hva faktisk den midlertidige forføyningen inneholdt. Hvorfor skriver de istedet at de har "vunnet i retten" i sammenheng med såkalt "løgn og sjikane". Er "pirat"kopiering det samme som "løgn og sjikane" i k-soft's verden?

Hva er egentlig k-soft's definisjon av "ærlig og ryddig"? Hadde vært veldig interessant å få vite dette. :lol:

 

Men slenger meg også på den gjengen som gleder seg til å lese dommen. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg får bare hive meg med på støttegruppen din Georg. Du burde skrevet en motanmeldelse for falsk markedsføring. Mener bestemt å huske at K-Soft refererte til diverse firmaer som benyttet produktene deres, b.la Telenor (bruker selvsagt et annet faktureringsprogram), Kongberg Våpenfabrikk (som forøvrig var nedlagt før K-Soft startet) osv osv

Vi har fått noen fakser hit til jobben fra de også. Mest moro var det når faksen kom bare noen dager etter jeg fulgte med på debatten er på hw.no. Jeg fant en gammel rullefaks, tapet papiret i sammen i enden (evig loop) og kjørte tilbudet tilbake et kvarters tid. ;)

Lenke til kommentar

Det har vært mye morsom lesing i denne saken. Synd at ikke liveman, aka K-Soft himself, har vært mer aktiv. Nesten synd at dette snart er over.

 

ps. bruk hvite bokstaver på sort bakgrunn når du sender faks tilbake til K-Soft for å melde deg av spam listen hans. Og i loop, for at han skal forstå.

 

Ørjan...

Lenke til kommentar

Til Mozze:

 

Dette er en diskusjon og ikke noen støttegruppe. Jeg ønsker bare å få diskutert spørsmålet hvorvidt et firma kan saksøke en kunde for det de mener er skadelig omtale av deres firma på internett. La oss bruke en metafore:

 

Kunde A kjøper en tjeneste/vare V fra Selger B.

Selv om kjøper A ikke har inngått noen salgsavtale med selger B prøver selger B å tvangsselge tjeneste/vare V til kjøper A. Kjøper A starter en diskusjon på World Wide Web der kjøper A deler sine erfaringer om selger B og hele prosessen. Selger B liker ikke det faktum at kjøper A har våget å kommentere salgsprosessen og behandlingen og saksøker kunde A for ærekrenkelse i den formen at selger B mener at kjøpers A omtale er skadelig for selger B fordi den gir full sannhetsbilde av selger B og dermed taper selger B potensielle (hvorvidt akkurat denne omtalen skremmer potensielle kjøpere fra selger B er en annen ting) nye kunder og saksøker kunde A for 50.000 kr i "erstatting".

 

For meg er dette et klart eksempel på brudd av forbrukerrettigheter. Vi lever ikke i Nord-Korea eller i Hviterussland der alt er tausbelagt og alle må holde kjeften.

 

Jeg ser virkelig fram til denne saken kommer opp i rettsystemet og etter å ha snakket med en professor i jus er denne saken en unødvendig belasting for rettsystemet og blir meget sansynlig avvist, dersom K-Soft ikke foretar seg noen desperate handlinger i form av anke til høyere rettsinstans, noe som jeg vil tro vil medføre en ting for dem, ja dere vet hva.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Sier meg enig med jusproffessoren! Det er imidlertid ikke UMULIG å bli dømt for injurier, heller ikke mot bedrifter. Det er imidlertid svært vanskelig og vanskeligere har det blitt ettersom den Europeiske Menneskerettsdomstolen i Strasbourg har utvidet grensene for ytringsfriheten vesentlig de siste årene.

 

Hvis man vil lese mer om temaet så har Kapital blitt utsatt for en del liknende saker -ofte frontet av en annen ubrukelig advokat; Per Danielsen. Det ligger vel en del lettfattelig om disse sakene hos Hegnar.no. Verdt å merke seg at KSoft sakene har et enda dårligere fundament enn alle disse sakene som uten unntak har endt med seier for Kapital.

 

Som jurist er jeg ikke så intressert i denne saken. Man er mest opptatt av å finne grensene for ulike regler og denne saken er IKKE en grensesak overhodet hvis det er uttalelsene fra HW som er grunnlaget.

 

Men det blir morsomt lell! :fun:

Endret av Slettet-52Y1nIV0tv
Lenke til kommentar

Gregas: Jeg er klar over at dette ikke er en støttegruppe i ordets rette forstand. Jeg var med i sin tid og fulge den opprinnelige posten din med argusøyne. K-soft har etter min mening injuriert like så mye som deg, HVIS det i det hele tatt er snakk om injurie her. Det er i alle fall ingen tvil om at K-soft har en kundebehandling som skriver sin inn i rekken av totalt lavmål.

Det har vært mange poster i dette og andre forum som har harselert med nettbutikker og enkeltpersoner som langt overgår denne saken.

Lenke til kommentar

hm.. skøy. Så nettopp en brennpunktdokumentar på NRK nettv om svindlerfirmaer. Det hadde vært skøy å latt brennpunkt få leke seg med saken...

 

Vil forøvrig anbefale dokumentaren på det sterkeste. Den var meget interessant, og har faktisk en del relasjoner mot en slik sak som denne.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Nå har jeg lest over det som omhandler denne tråden og vil ganske enkelt konkludere med at K-Soft er på rimelig god gammeldags skautur langt uti hutiheita og litt til.

 

Kan vel og teste ut om jeg nå blir skrevet på en spam liste siden jeg poster her.

Skal holde dere oppdatert på det.

 

Gregas lykke til i rettsaken, trur ikke du vil ha store problemer.

Lenke til kommentar

Fra artikkelen i Tønsbergs Blad:

 

– Alle bedriftsledere vet at rekommanderte brev som oftest gjelder en tvist, der avsender ønsker å bruke vår underskrift på mottatt brev mot oss. Siden en ikke kan vite innholdet i brevet før en skriver under, har vi samme policy som mange andre, nemlig å ikke motta brev fra noen som ikke tør sende det på vanlig måte, sier Karlsson.

 

Dette er jo også fantastisk. Jeg skulle likt å vite hvilke seriøse bedrifter som har som policy å ikke åpne rekommandert post. Dersom man med vitende og vilje søker å ødelegge bevissikring, sier det egentlig absolutt alt om firmaet.

 

Høyst sannsynlig sitter det en eller annen tulling på Tolvsrød som styrer dette firmaet og ikke vil oppgi adressen sin siden han er livredd kunder som ikke går av veien for å banke opp en (sett inn fritt skjellsord).

 

(edit: mellomrom og typo)

(edit2: spesifisert skjellsord fjernet, siden det høyst sannsynlig var i strid med retningslinjene på forumet.)

Endret av Nagel
Lenke til kommentar
Ja, når ble det mulig å bruke en underskrift på et mottatt brev til noe annet enn å bevise at Posten gjorde jobben?

6962966[/snapback]

 

paranoia er over oss alle, snart kan vel det å ta telefonen bekrefte at vi er enig i noe...

 

 

nei, huff, denne saken er over alle vidder. Om K-soft føler seg snytt, så undres jeg hva komplett,netshop og andre ville følt seg med det forumet har om dem.

Lenke til kommentar

Det hadde vært moro med en liten oppdatering fra trådstarter snart. Blir det faktisk noe av denne rettsaken? I så fall bør vi andre være solidariske nok til å starte en paypal-pengeinnsamling til å dekke advokatutgiftene hans :)

K-soft sender fortsatt ut mail/fax i hytt og pine, har akkurat bytta jobb og det ramler inn her også.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg har fått en telefon fra Ringerike Forliksråd om at de er i ferd med å finne et tidspunkt for når tid saken kommer opp for retten. Når det gjelder advokatutgifter, så vet jeg ikke helt hvor mye dette blir, men for en student er det klart at en sånn sak er meget ødeleggende for økonomien. Man har håp at rettferdigheten vinner og samtidig skulle jeg ønske at K-Soft skulle betale et beløp, helst til en humanitær organisasjon for vårt arbeid og stress denne saken har medført.

Lenke til kommentar

Hehe.. dette er allerede en ganske latterlig sak fra K-Soft sin side. Og at det finnes advokater som tar en slik sak vitner om at vi muligens får en holdningsendring i norge også. Håper ikke vi ser USA tendenser hvor man kan saksøke gud og hvermansen for saker som vanligvis løses i sandkassen med litt kasting av sand og påfølgende sutring.

 

Jeg sier ikke at denne saken kunne vært løst i sandkassen, men at K-Soft muligens burde tenke seg litt bedre om før de gjør ting. Når folk ikke ønsker et produkt de har kjøpt og benytter seg av den lovfestede angrefristen så skal K-Soft ta tilbake produktet og ikke gjøre noe mer ut av det. Hadde de tatt seg tiden til å sjekke hvorvidt det var registrert et firma på kundens navn så hadde de fort funnet ut at det ikke var tilfellet og at det da var snakk om et privatkjøp. Saken hadde dermed endt der.

 

Men slik gikk det ikke, og vi er vel egentlig ikke så forundret over akkurat det. At denne saken endte på norske forum og at en del mennesker har behov for å ytre sine meninger om salgsteknikkene har K-Soft kun seg selv å takke for.

 

Jeg har selv fulgt denne saken siden de første postene begynte å dukke opp på HW.no sitt forum. Og jeg var glad for at det finnes mennesker som tør å si fra når de har kjøpt et produkt som helt klart ikke burde vært kjøpt. Det er mange som blir så flaue over at de har klart å gjøre noe så dumt som å kjøpe produkter fra K-Soft at de aldri forteller historien sin videre. Problemet da er at K-Soft får fortsette med svindelen og at mange flere blir lurt. Det er mulig at K-Soft har sett en liten nedgang i antallet som kjøper programvaren etter at historien ble kjent, og eneste muligheten de har nå er å prøve å presse folk for penger.

 

Lykke til med denne saken, og hold oss oppdatert på hvordan det går. Det kan også være greit å informere om hvor saken skal opp og tidspunkt. Sikkert mange på hw.no forumet som kunne tenke seg å følge saken ”live”.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg må si at dette selskapet her er et gøyalt et. Har lest litt på regnskapet deres, og må si at det er noen småting som forundrer meg- og ut ifra revisors bemerkninger har det nok forundret revisor og.

 

K-soft omsatte i 2005, som forøvrig var første driftsår som AS for cirka 1,2 millioner. Det er jo for så vidt helt greit, selg 1200 lisenser iløpet av året.

Men det som er forunderlig er kontantstrømmen i selskapet. Ved årsskiftet hadde K-soft utestående fordringer på svimlende 900 000 kroner. Dette betyr at K-soft ikke har klart å drive inn mer enn 20 % av årets omsetning. For et hvert annet selskap ville en slik situasjon vært kroken på døra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sjelden jeg leser gjennom det som står i tråder som har så mange sider som den det linkes til her. Men jeg måtte bare finne ut "what all the fuzz is about".

 

Etter en lang lesestund må jeg si meg mildt sagt lamslått og sjokkert over K-soft sin oppførsel og fremtreden på forumet. At slike får drive business i det hele tatt, er en skandale!

 

Someone is in dire need of a good spanking!

 

EDIT: ...og en annen ting; hvorfor får jeg ikke opp noen treff når jeg søker etter brukeren liveman i forumet?

 

*Tronaldo*

Endret av *Tronaldo*
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...