Gå til innhold

World Of Warcraft - Tåpelig?


Anbefalte innlegg

Jeg ville ikke kalt WoW tåpelig, men personer som ikke klarer å styre seg bør holde seg langt unna. Jeg har flere som har "ødelagt" livet sitt, droppet utdanning og isolért seg fra omverdenen. For de som klarer å styre seg er nok spillet moro så skal ikke jeg ødelegge moroa på noen måte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du ser noen i full epic utstyr er det omtrent som å se en ganske overvektig person. Om du påpeker de usunne spise/spillevanene vil du som regel få et ganske irritert og lite rasjonelt svar tilbake. Dessuten har de allerede et spindelvevnett av løgner de selv har spunnet og som de ser på som selvsagte sannheter. "Jeg drikker cola-light og tenker dermed på helsen." - "WoW er mere sosialt enn andre spill." "Det er 6 millioner mennesker som spiller WoW, det er bedre med data enn TV."

 

Og noe jeg har skrevet før, å spille WoW er ikke det samme som å raide. WoW-spillere trenger ikke skille seg ut ifra de som spiller Battlefield 2 eller Counter-Strike, men det gjør raidere.

Lenke til kommentar
Soth: Mens du ser på reklamene på tv2 spiller vi andre WoW.

Sosialt? Ja. (Sitter med venner på skype)

Nytt? Nei, kanskje ikke, men hvem bryr seg om det når man synes det er kjekt?

Edit: Kommunikasjon over internet kan vere sosialt jo.

 

 

Du trenger ikke lyve til deg selv, mene att vi som ikke spiller wow bare ser på TV eller vasker rommet vårt eller noe slikt.

 

Dette med att WoW er sosialt kan vel egentlig diskuterest. Lat oss si det på denne måten: Jeg sitte isolert fra omverdenen i 6 månder pga. WoW. Jeg har manger kjekke folk i guilden, altså "venner". Men hva skjer når jeg slutter med wow? Eller når dem som jeg er "venn" med slutter med WoW?

 

Jeg ser dem 99% sikkert aldrig igjen, jeg kanskje prater litt med dem på MSN, men er dette sosialt? Nei, fordi jeg har faktisk ingen venner egentlig, om alle fra guilden er venner jeg aldri ser eller snakker med RL (uten TS osv. men dette er jo det samme som å chatte).

 

MEN, om dem jeg raidet sammen med, jeg bodde lat oss si i oslo, og der er 10 folk fra guilden, vi møtest ofte, gjør ting sammen utenom wow, blir godt kjent osv, ja da kan wow kallest sosialt til en viss grad. Du prater med vennene dine en kveld mens dere tar en ny boss, ja sosialt nok det, men ikkje om du gjør dette 5 dager i uken og de 2 andre ser dere ikke hverandre.

 

forstår dere hva jeg vil fram til?

Lenke til kommentar

Jeg spiller "WoW".. ikke flau for det egentlig.

spiller maks. 3 timer i "raids".

I de 3 timer spiller jeg med mine venner fra klassen min i "raidet".

 

Jeg tar bare dette som en del av livet.. akkurat som å se på en TV-film på TV3 som man egentlig har sett 3gamger før.

 

forresten.. en i "guilden" min kom forresten på besøk uten videre..

Like hele mennesker som jeg selv vil jeg si.

programmet ventrilo blir også brukt til å våre "sosial", som så klart er gratis (WoW koster vell 80kr månden). like sosialt som når mødre snakker i en telefon i et par timer (200kr).. "jaja".

 

Skolestart er begynt og det blir en del lekser.. faen ikke om jeg gidder slå på dataen før jeg har unnagjort det :nei:

 

Jeg føler det er en hel vanlig rutine faktisk.. desuten trenger man ikke spille vær dag heller... jeg pleier ofte og si til "guilden" at jeg arbeider en dag hvor jeg egentlig unnagjør lekser osv. men det er joh bare sunn fornuft å si det vil jeg si ;)

 

men å si at WoW er en sprøyte blir litt feil da... Det har ikke noen spesialle bivirkninger.. trangen til å spille er egentlig bare rett og slett fordi man kjeder seg.

 

 

Mitt råd er:

- Ta en pause og sett deg inn for hva du vil med fremtiden.

- Har du ikke noe å gjøre, så få deg en jobb, WoW er din hobby.

 

takk for meg.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner har mange venner som spiller warcraft, nesten alle disse drar det alt for langt og har ødelagt masse for seg selv.

 

jeg støtter trådstarter 100%

 

Wow har ødelagt mange liv, basta. Verre enn narkotika, tar mer liv enn kreft og det verste er at du ikke merker det, du dør lykkelig i allefall.

 

Kondolerer til alle som lider sin sjebne.

Lenke til kommentar
Verre enn narkotika, tar mer liv enn kreft --

6713509[/snapback]

 

 

Mener du det helt seriøst? Jeg tror ikke wow spillere er de som behøver hjelp, sånn som du snakker her tror jeg du burde ta noen timer hos en psyokolog.

 

Pycnopedia: Jeg er enig med deg på noen punkter, men når du sier at folk med epic gear er overvektige personer, generaliserer du for mye, skjerp deg litt der.

Lenke til kommentar
Pycnopedia: Jeg er enig med deg på noen punkter, men når du sier at folk med epic gear er overvektige personer, generaliserer du for mye, skjerp deg litt der.

 

Les det han skriver igjen, det er ikke det han sier, han trekker paraleller mellom en som spiller alt for mye wow, og en som er overvektig. Les igjen kanskje du ser hva han mener.

Lenke til kommentar

Sånn går nå tida - wall of text crits you for 34363.

 

Mandag:

Vekkerklokka ringer. Står opp, går på badet. Setter på vann-kokern til kaffi. Refresher start-siden på nettleseren (guild siden). Sjekker forumet. Finner frem notatene fra forrige kvelds raid. Henter kaffi. Oppdaterer EQDKP. Oppdaterer phpraid-signup. Sjekker vg/dagbladet og hw-forum. Drar på jobb. Drar hjem. Handler middag. Lager middag og spiser sammen med samboer. Sjekker forum. Oppdaterer phpraid-signup. Logger på Draenor. Sjekke bank-alt, legge ut nye ting på AH. Dersom tid - logge på rogue for å farme blomster og mine rich thorium. Logge main. Starter invites til kveldens raid kl 19.30. Raid starter kl 20.00 og varer til 00.00. Oppsummerer kveldens raid i officers-channel. Ser over dkp-notatene. Pusser tenna og går til sengs.. god natt!

 

Tirsdag:

Se mandag.

 

Onsdag:

Se tirsdag.

 

Torsdag:

Se onsdag.

 

Fredag:

Se torsdag.. frem til "Spiser middag". Resten av kvelden består av en variasjon av alting, non-dkp raids, pvp, farming og øl!

 

Lørdag:

Sove, spise, alte, farme, pvp, non-dkp raids, øl, sove.

 

Søndag:

Sove, spise, alte, farme. Oppdatere raid-signup. Starter invites til kveldens raid kl 19.30. Raid starter kl 20.00 og varer til 00.00. Oppsummerer kveldens raid i officers-channel. Ser over dkp-notatene. Pusser tenna og går til sengs.. god natt!

 

Neste uke:

Same procedure as every week!

--------------------------------------------

 

Tåpelig... ja!

Usunt... sikkert!

Gøy... ikke alltid!

Forståelsesfull samboer... veldig!

Tid til andre venner... lite!

Ett problem... ja!

 

Kommer jeg til å slutte i dag... nei!

Kommer jeg til å slutte i nær fremtid... nei!

Og hvorfor ikke ...

Lenke til kommentar

Vel vel, mitt spørsmål er....har du det gøy når du spiller eller føler du at du må spille? jeg hadde dette problemet...det er derfor jeg sluttet for jeg syns det ble litt drøyt når jeg ikke hadde det så morro egentlig, men jeg bare måtte spille=/

Livet i wow dreiet seg ikke om noe annet enn å få tak i epics...være glad noen dager for det... du er vel guild/class leader du da siden du oppdaterer dkp sidene?

Å være guild leder krever litt mer også....folk i guildet blir avhengi av deg og da er det ikke lett å ikke spille....been there.....kjett!! syns jeg da hvertfall^^

Endret av Sk8on
Lenke til kommentar
Addict kaller vi det.

6718132[/snapback]

 

Slutt å bry dere da. Bryr du deg om alle røykavhengige? Dere bryr dere ikke virkelig så mye som det her? Herregud, skaff dere et liv, slutt å rakk ned på de som liker hobbien sin. Siden dere er så forbanna sosiale kan dere kanskje komme dere ut istedet for å trolle forumet.

 

Jævla tullinger.

Lenke til kommentar
Pycnopedia: Jeg er enig med deg på noen punkter, men når du sier at folk med epic gear er overvektige personer, generaliserer du for mye, skjerp deg litt der.

 

Les det han skriver igjen, det er ikke det han sier, han trekker paraleller mellom en som spiller alt for mye wow, og en som er overvektig. Les igjen kanskje du ser hva han mener.

6713677[/snapback]

 

Mmm..

Verdt å merke er at en blir ikke tjukk av å ete chips en liten stund, ikke får en kreft av å røyke en uke, og ikke blir en asosial av å raide i et MMOPRG-spill en uke.

Men har du spiseforstyrrelser (spiser for feil eller for lite/mye) er du i en prosess der kroppen blir stadig mere undervektig eller overvektig. Røyker du er hver sigarett et skritt nærmere kreftdøden eller i beste fall et liv med et fyldig medisinskap, samt på kort sikt blir fortennene gulere også for hver sigarett du røyker. Og med raid i MMORPG? Du blir som skrevet ikke usosial av et raid men er du avhengig av det og bærer på den uvanen går det i en retning - og du selv vil sannsynligvis være den siste som blir oppmerksom på det.

Ettersom du selv vil ignorere problemet så lenge som mulig veier du kanskje en dag under 30 kilo, eller over 200kg, eller lungene er helt ødelagt og hjertet utslitt, eller du har mistet jobb og hus på grunn av pokerspill, eller du kan ha mistet kontakt med alle venner siden de til slutt gir opp og ikke gidder hale deg med ut mer. Når du slutter å ignorere problemet og bestemmer deg for å gjøre noe med det er det selvsagt altfor sent.

Marti, Jeg vet ikke hvor gammel du er men hvis du vil gjøre en voksen og moden avgjørelse slutter du å ignorere at du har et problem, dersom du måtte ha det.

 

Kort skrevet, bærer du på uvanen er det som om du har en debuff på deg som fortærerer deg sakte men nokså sikkert.

Lenke til kommentar

Ett spørsmål til kenneth_s:

 

Liker du dagene dine slik som de er nå? Eller skulle du heller byttet ut en del av tiden du bruker på WoW, som du ikke ser på som "gøy", men mer som jobbing for å gjøre forskjellige ting klart til raid osv, med å gå bade/spille fotball/gjøre ting med dama, kino eller noe?

 

Eller har du det helt perfect nå? :p Er vel kanskje smart å skifte vaner litt vertfall om du vil beholde dama, hun må da gå lei til slutt? Om ikke er hun tydeligvis ei rå dame hehe.

 

Venter på svar ;)

Lenke til kommentar
Pycnopedia: Jeg er enig med deg på noen punkter, men når du sier at folk med epic gear er overvektige personer, generaliserer du for mye, skjerp deg litt der.

 

Les det han skriver igjen, det er ikke det han sier, han trekker paraleller mellom en som spiller alt for mye wow, og en som er overvektig. Les igjen kanskje du ser hva han mener.

6713677[/snapback]

 

Mmm..

Verdt å merke er at en blir ikke tjukk av å ete chips en liten stund, ikke får en kreft av å røyke en uke, og ikke blir en asosial av å raide i et MMOPRG-spill en uke.

Men har du spiseforstyrrelser (spiser for feil eller for lite/mye) er du i en prosess der kroppen blir stadig mere undervektig eller overvektig. Røyker du er hver sigarett et skritt nærmere kreftdøden eller i beste fall et liv med et fyldig medisinskap, samt på kort sikt blir fortennene gulere også for hver sigarett du røyker. Og med raid i MMORPG? Du blir som skrevet ikke usosial av et raid men er du avhengig av det og bærer på den uvanen går det i en retning - og du selv vil sannsynligvis være den siste som blir oppmerksom på det.

Ettersom du selv vil ignorere problemet så lenge som mulig veier du kanskje en dag under 30 kilo, eller over 200kg, eller lungene er helt ødelagt og hjertet utslitt, eller du har mistet jobb og hus på grunn av pokerspill, eller du kan ha mistet kontakt med alle venner siden de til slutt gir opp og ikke gidder hale deg med ut mer. Når du slutter å ignorere problemet og bestemmer deg for å gjøre noe med det er det selvsagt altfor sent.

Marti, Jeg vet ikke hvor gammel du er men hvis du vil gjøre en voksen og moden avgjørelse slutter du å ignorere at du har et problem, dersom du måtte ha det.

 

Kort skrevet, bærer du på uvanen er det som om du har en debuff på deg som fortærerer deg sakte men nokså sikkert.

6719223[/snapback]

 

Beklager, men jeg er langt unna situasjonen du nevner her. Jeg har gjort det bra på skolen, jeg er sammen med venner og jeg trener jevnlig (3-4 ganger i uka, pluss 1-2 kamper i uka nå som sesongen begynner). Det kan hende du ser litt annerledes på "avhengigheten", men jeg ser iallefall ikke på det som; har du epix er du feit. Kan godt hende det er bare meg, egentlig bryr jeg meg ikke om folk blir feite, da trener de ikke, spiser for usunn mat osv, det vil si, dems eget problem (og ja, jeg gir fulle faen i sånne folk).

 

Jeg skjønner ikke hvorfor man må spise chips for å spille wow? Blir nesten det du sier her. Jeg skjønner heller ikke hvorfor du skal sammenligne et spill med noe som faktisk er farlig for helsen (ja jeg vet jeg gjorde det samme lenger opp, men det var bare et svar til enda en person som sammenlignet det med røyk, drikke osv.).

 

 

Edit: Kort beskrevet (samme som du gjorde), den debuffen du sikter til er i spill sitt tilfelle poison fra level 5 rogues i elwynn, mens røyk og annet er burning adrenaline fra vaelastrasz, du skjønner sikkert poenget mitt.

Endret av Marti
Lenke til kommentar
Beklager, men jeg er langt unna situasjonen du nevner her. Jeg har gjort det bra på skolen, jeg er sammen med venner og jeg trener jevnlig (3-4 ganger i uka, pluss 1-2 kamper i uka nå som sesongen begynner).

 

Dt er jo ikke slike fok som deg vi sitter å prater om som burde prøve andre ting. Hvorfor blir du så hissig når det ikke har noe med deg å gjøre?

Lenke til kommentar

Marti, Når du leste mine innlegg forsto du ikke det som var mitt poeng, nemlig at å være sykelig avhengig av et mmorpg er en byrde omtrent på lik linje med andre farlige avhengigheter, med tiden setter det sitt preg på deg, en kan ikke bli immun imot dette.

Men som genetex sier tilhører du neppe den gruppen som lider av en sykelig avhengighet av et MMORPG-spill, iallefall virker det (for meg) på ingen måte slik.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Vel vel, mitt spørsmål er....har du det gøy når du spiller eller føler du at du må spille?

Nå var posten min satt litt på spissen da. Ja det er fortsatt gøy store deler av tiden. Men det føles også som en jobb til tider.

du er vel guild/class leader du da siden du oppdaterer dkp sidene?

Å være guild leder krever litt mer også....folk i guildet blir avhengi av deg og da er det ikke lett å ikke spille....been there.....kjett!! syns jeg da hvertfall^^

DKP-officer og class-leader.. og ja.. var mer morro å spille når man ikke hadde ansvar.

 

Ett spørsmål til kenneth_s:

 

Liker du dagene dine slik som de er nå? Eller skulle du heller byttet ut en del av tiden du bruker på WoW, som du ikke ser på som "gøy", men mer som jobbing for å gjøre forskjellige ting klart til raid osv, med å gå bade/spille fotball/gjøre ting med dama, kino eller noe?

 

Eller har du det helt perfect nå? :p Er vel kanskje smart å skifte vaner litt vertfall om du vil beholde dama, hun må da gå lei til slutt? Om ikke er hun tydeligvis ei rå dame hehe.

 

Venter på svar ;)

6719967[/snapback]

Joda, en skulle gjerne byttet ut noe av tida med andre ting. Skulle fått testa en del nye spill, lest noen nye bøker, sett flere filmer osv osv.

 

Som en del folk skriver "its an addiction".. ja så klart er det det. Noen ganger er WoW bare rævva, syting og klaging og sinnsyke repair-bills. Men alt blir liksom glemt når man får ett nytt "skudd" .. i mitt tilfelle er det f.eks en ny boss-kill.

 

Nå spiller madammen en god del WoW selv.. heldigvis. Men om hun sier at "nå er det nok".. da blir det casual gaming på meg.

Lenke til kommentar

Ansvar? Morroklumpen, det eneste ansvaret du har inne i spillet er å bidra til å vedlikeholde avhengigheten til andre. Det er ikke noe tap om du skulle si opp "stillingen" din.

Dessuten tror jeg du ville få noe artig fra spillet ved å spille fordi du vil, når det passer deg og samtidig gjøre det du aller mest ønsker - ikke spille fordi du har et "ansvar" eller en "plikt" til det.

Mange som søker ansvar og plikt i spill gjør det fordi de ikke har ansvar ellers, dess mere ansvar noen ønsker i et spill dess mere ubetydelig jobb (eller ingen jobb) har de kanskje utenfor spillet.

Du får spille spillet på din egen måte såklart, selv fikk jeg mere utav spillet på lavt nivå enn på høyt nivå. Å sitte ved siden av kjæresten og spille med henne fra level 1 er kjempekoselig, er mye spennende eventyr å ta seg til, mye koseligere enn for eksempel en film. Det er sjelden jeg spiller spillet alene, sjelden jeg spiller på en av mine level 60 soldater, å spille etter nivå 60 gikk jeg lei en gang ifjor.

 

"endgame" - Artig ord, ironisk nok betyr det "the point where you should end the game but you never did". Det finnes ikke noen ende i et slikt spill.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...