Gå til innhold

Diskusjonstråd for kosttilskudd


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg kunne ta dette her framfor å lage en ny topic.

 

Hvor får jeg tak i proteinshaker? Altså sånn pulver man blander ut med enten vann eller melk? Er dette nettbestilling eller butikk?

 

Noen merker å anbefale til en rimelig penge?

9291068[/snapback]

 

 

www.ej-shop.no, www.proteinfabrikken.no, www.myoshop.no, www.tn.no, www.norkost.no.. Er sikkert hundre flere nettbutikker som selger slikt, i tillegg har veldig mange treningssentre og butikker rundt omkring slikt. Smart Club f.eks.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eller dele kapslene, det jeg mente er at du ikke MÅ ha noen tidsrom mellom kreatinen og proteinen. Men den kreatinen du vil bruke må man ta etter ettiketten mer nøye en ren kreatin.

Husk at noen firma selger andres produkter = fortjeneste.

Det billigste er å finne en butikk med for eks gratis frakt eller rabatter til fastkunder.

Så er det også veldig stor forskjell på bedriftene når det gjeller renhet og kvalitet.

98% oppgir %protein på råvaren for eks 98% protein!

Og i virkeligheten er det 70 proent i bøtta og resen karbohydrater.

Og testen de linker til er selve råvaren.

Alle som skriver mer enn 87-90g renhet linker til råvaren pga det er umulig å tilsette smak og alt annet som skal oppi for holdbarheten og ende på 90+ tallet i % protein.

Endret av War
Lenke til kommentar

Jeg prioriterer faktisk kosthold og trening framfor kosttilskudd, har f.eks. sittet i flere timer i dag og lest artikler og på forum på om riktig kosthold, men jeg kjøpte inn diverse ting nå som jeg hadde penger på meg til å faktisk bruke på pulver o.l. som jeg kan bruke i senere tid.

 

Sannsynligheten er vel at jeg kommer til å bruke det hvis jeg føler at det er nødvendig, men et godt kosthold vil jeg prioritere hele veien, samt prøve meg litt frem med kosttilskudd.

Lenke til kommentar
Jeg prioriterer faktisk kosthold og trening framfor kosttilskudd, har f.eks. sittet i flere timer i dag og lest artikler og på forum på om riktig kosthold, men jeg kjøpte inn diverse ting nå som jeg hadde penger på meg til å faktisk bruke på pulver o.l. som jeg kan bruke i senere tid.

 

Sannsynligheten er vel at jeg kommer til å bruke det hvis jeg føler at det er nødvendig, men et godt kosthold vil jeg prioritere hele veien, samt prøve meg litt frem med kosttilskudd.

9296459[/snapback]

 

Du trenger mest sannsynelig ikke mer enn en kombinasjon av protis og karbo (40g protein og 80g karbo) i shaken din etter trening. Vet ikke hvordan det er med kreatin i kapsler, men regner med at også kreatinen skal helst taes etter trening. Resten av dagen er det bare å kjøre på med god mat.

Lenke til kommentar

Takk for tipset :)

 

Jeg smakte forresten havregryn for første gang i dag. Det skal være sagt at jeg bare blandet det med vann, men det smakte jo helt forferdelig :p

 

Får prøve å mikse det med litt forskjellig i morgen ^^

 

Rettelse: blandet det med melk :p

Endret av Fantrullen
Lenke til kommentar
Takk for tipset :)

 

Jeg smakte forresten havregryn for første gang i dag. Det skal være sagt at jeg bare blandet det med vann, men det smakte jo helt forferdelig :p

 

Får prøve å mikse det med litt forskjellig i morgen ^^

9297607[/snapback]

 

Havregryn spises med melk og syltetøy ;) (evt rosiser og frukt)

Lenke til kommentar
Skal man ha en pause i inntak av kreatin for å unngå at effekten minsker? Stod noe om det i anvisningen på pakken.

9303591[/snapback]

 

Lagrene dine vil bli mettet etter ca 6 uker, så det vil ikke være stor vits i å ta kreatin etter det. Grunnen til at det står på pakken er mest sannsynelig en av disse to grunnene:

 

1. Som nevnt over, så mettes kreatinlagrene etter ca 6 uker.

2. Før så var ikke virkningene (les: bivirkninger) ved bruk av kreatin over lengre tid kjent, så det var en litt "bedre føre var" ting å anbefale en pause. Nå vet vi derimot at det er helt trygt å ta kreatin året rundt :)

Lenke til kommentar
Hei,

 

Jeg er en gutt på 16 som skal begynne på treningsstudio om ikke noen få dager, og i den forbindelse tatt meg friheten i å bestille diverse kosttilskudder. Har fått noen tips fra broren min som har holdt på i ca 2 år, og kom opp med denne handlelisten:

Handlelisten ser meget bra ut den. Dog burde man kanskje være litt skeptisk til selolje. Det er mye bra i den, men etter en test av en del selvoljeprodusenter så var det en hel haug av de som trakk seg fordi olja inneholdt for mye miljøgifter. Dette kommer sikkert av dårlig filtrering fra produsentenes side, men også det faktum at seler er langt ut i næringskjeden derfor blir konsentrasjonen av gifter mye høyere.

 

Hvis du ikke synes det er mye penger å bruke på kosttilskudd så er det bare å kjøre i vei. Men jeg ville heller drøyet innkjøpet litt siden du ikke har begynt å trene en gang. Det er viktig å ha et solid kosthold først og fremst, så kommer viktigheten av tilskudd. Dog er det ikke alltid like lett å ha et treningsvennlig kosthold hjemme hos mor og far.

Lenke til kommentar
Hvilke forskjellige typer ala finnes det? Man har jo r-ala, men så mener jeg å huske at det var en type til som var enda bedre.

9319103[/snapback]

Vet ikke om det finnes noe som er bedre enn R-ALA. ALA består jo av ca. 50% R-ALA og 50% S-ALA. Det man har funnet ut er at R-ALA er meget effektivt og har en rekke gunstige effekter, mens S-ALA ikke har disse egenskapene. Dette finnes det en rekke kilder for, så jeg regner med at det stemmer. Derfor kan man si at i vanlig ALA har du det virksomme stoffet "blandet ut" 50/50 med noe som ikke er godt for noe, mens man i R-ALA bare har det virkestoffet som inneholder de positive effektene. Så derfor tviler jeg på at noen har kommet opp med noe som er bedre enn R-ALA.

Lenke til kommentar
Tenkte jeg kunne ta dette her framfor å lage en ny topic.

 

Hvor får jeg tak i proteinshaker? Altså sånn pulver man blander ut med enten vann eller melk? Er dette nettbestilling eller butikk?

 

Noen merker å anbefale til en rimelig penge?

9291068[/snapback]

 

 

www.ej-shop.no, www.proteinfabrikken.no, www.myoshop.no, www.tn.no, www.norkost.no.. Er sikkert hundre flere nettbutikker som selger slikt, i tillegg har veldig mange treningssentre og butikker rundt omkring slikt. Smart Club f.eks.

9291676[/snapback]

 

Hvis du handler på olympia spirit i oslo får du en gratis første ganga du handler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...