Gå til innhold

Diskusjonstråd for kosttilskudd


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har erfaringer med Kre-Alkalyn® EFX her?

http://www.ej-shop.no/product_info.php?cPa...products_id=239

Jeg skal bygge styrke fremover og gå opp i vekt.

Så da stiller jeg følgene spørsmål.

Hvorfor skal jeg ikke kjøpe de?

Høres veldig bra ut ifra det jeg har lest.

9269451[/snapback]

 

Funker bra etter mine erfaringer i alle fall. Eneste argumentet folk har i kostogene sine mot kre-alkalyn er vel at det liksom skal koste så mye mer, men det er jo bare tull. Koster like lite som monohydrat.

 

Last ned guiden fra produsenten sin hjemmeside og følg den med hensyn til dosering osv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Okey, etter det jeg har lest (om kreatin monohydrat) så tar det opp vann i musklene og gjør deg sterkere på både styrke og kondisjon. Fungerere Kre-Alkalyn på samme måten, el gir omtrent de samme resultatene?

Det virker lettere å forholde seg til Kre-Alkalyn, spesielt siden det også er i kapselform.

9273022[/snapback]

 

Jeg bruker kre-alkalyn av grunnen du nevner - enklere å "bruke".

Lenke til kommentar
Okey, etter det jeg har lest (om kreatin monohydrat) så tar det opp vann i musklene og gjør deg sterkere på både styrke og kondisjon. Fungerere Kre-Alkalyn på samme måten, el gir omtrent de samme resultatene?

Det virker lettere å forholde seg til Kre-Alkalyn, spesielt siden det også er i kapselform.

9273022[/snapback]

 

Kreatin i alle former har som funksjon å gjøre deg sterkere/mer utholdende i muskulaturen. Det at monohydrat tar opp mye vann i musklene er en bivirkning som ikke i seg selv har noen prestasjonsfremmende effekt.

 

Kre-Alkalyn gjør samme jobben som monohydrat uten å binde opp masse vann, noe som gjør at mange velger dette alternativet. Ser ut som om noen folk liker monohydrat bedre fordi de binder opp alt dette vannet, det får dem vel til å føle seg større eller noe sånt.

 

Når det gjelder hva som er lettest å bruke så vet jeg ikke helt. Monohydrat er jo ganske lettvint, en porsjon pulver til frokost og en til kvelds liksom. Poeinget er at man har i seg så mye kreatin at lagrene er helt fulle hele tiden, så timingen er ikke så viktig lengre. Kre-Alkalyn skal man derimot time i forhold til treningen. I følge produsenten så skal man ha i seg halve døgndosen en halvtime før trening, den andre halvparten umiddelbart etter siste sett på trening. Og her vil jeg påstå at man merker en viss reduksjon i effekten hvis man bommer med timingen og har i seg kreatinet for tidlig. Er ikke sånn hårfint at man må gå med stoppeklokke, men tar man kreatinet 3 timer før trening så er effekten mye dårligere enn en halvtime før trening.

 

Uansett hva slags type kreatin man velger å gå for, så er det sansynligvis noe av det billigste kosttilskuddet man kan finne på å ha i seg. Snakker vel om 3-6 kroner om dagen her, så det er ikke som om man blir ruinert av å prøve litt forskjellige varianter for å finne det produktet som passer best for hver enkelt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Det at monohydrat tar opp mye vann i musklene er en bivirkning som ikke i seg selv har noen prestasjonsfremmende effekt.

9274089[/snapback]

 

Det minsker allikevel faren for å bli skadet.

Lenke til kommentar
Noen som har erfaringer med Kre-Alkalyn® EFX her?

http://www.ej-shop.no/product_info.php?cPa...products_id=239

Jeg skal bygge styrke fremover og gå opp i vekt.

Så da stiller jeg følgene spørsmål.

Hvorfor skal jeg ikke kjøpe de?

Høres veldig bra ut ifra det jeg har lest.

9269451[/snapback]

Jeg merket ingenting med Kre-Alkalyn. Men det kan godt være jeg ikke hadde merket noe med vanlig kreatin heller. Men jeg har lest litt rundt og det virker som at det safeste er å kjøpe kreatin monohydrat produsert i Tyskland.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg er en gutt på 16 som skal begynne på treningsstudio om ikke noen få dager, og i den forbindelse tatt meg friheten i å bestille diverse kosttilskudder. Har fått noen tips fra broren min som har holdt på i ca 2 år, og kom opp med denne handlelisten:

 

90+ Protein

 

Major Carbs

 

Selolje

 

Kre-Alkalyn

 

Jeg følger også Release YOUR potential som broren min tipset meg om.

 

Bare lurte på noen ting:

 

Noen tips om blandingsforhold, og om man ev. må vente mellom å ta f.eks. kreatin og protein-pulver?

 

Ser handlelisten min ålreit ut?

 

Noen generelle tips om trening som er greit å vite? ;)

 

Ta ellers friheten til å kommentere hva jeg har kjøpt og treningsopplegget jeg har tenkt å følge.

 

 

Mvh

Lenke til kommentar

Proteinshaker? eller selve pulveret?

Life ++ selger shakere og TN pulver

Ellers er nett der man handler kosttilskudd.

 

------------------------------------

Fantrullen, du burde lese ryp heftet, det viktigste er kostholdet.

Ellers ser det bra ut , proteinpulveret for å øke proteinmengden i kosten og karbs for å øke kaloriene + etter trening. Oljen er viktig og sunn og kreatinen vil gjøre deg sterkere så du kan trene tyngre. Ikke et must første året da teknikker osv er et hinder men skader ikke om du har rå.

 

Bland kreatinen oppi proteinshaken om du vil.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...