Gå til innhold

Zepto Znote 6214W erfaringstråd


Anbefalte innlegg

Fanden nå blir jeg gal. Denne skal leveres inn snarest! Sliter med voldsom lagging i spill og til og med under skriving av innlegg som dette. Skjønner ikke hva det kommer av, samtidig opplever jeg at skjermen flimrer og bytter mellom¨å være mørk. Flimringen er varierende, noen ganger er den bare mørk eller vanlig lys, noen ganger flimrer den voldsomt mellom lys og mørk. Flere titalls ganger i minuttet. I tillegg er det dette overopphetingsproblemet.

 

Vil levere den inn Onsdag, men det jeg lurer på, er vel fortsatt Netshop den skal leveres til selv om Zepto nå er tilbake med sin norgesavdeling? Kjøpte den hos netshop.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil levere den inn Onsdag, men det jeg lurer på, er vel fortsatt Netshop den skal leveres til selv om Zepto nå er tilbake med sin norgesavdeling? Kjøpte den hos netshop.

 

Det lurar eg også på! Min 6214W tok kvelden på sist onsdag, og no må den altså sendast inn. Spørsmålet er KVAR!! For eit par månadar sidan sendte ein kompis av meg sin zepto 6214W inn til Netshop i Sandefjord. Han fekk PCn tilbake reparert, men eg veit ikkje om Netshop vidaresendte PCn til Zepto (ettersom zepto ikkje lengre er eigd av Zepto).

 

[HASTESAK] Nokon her som veit korleis, og KVAR ein sender inn ein zepto-laptop til reparasjon? [/HASTESAK]

Lenke til kommentar
Vil levere den inn Onsdag, men det jeg lurer på, er vel fortsatt Netshop den skal leveres til selv om Zepto nå er tilbake med sin norgesavdeling? Kjøpte den hos netshop.

 

Det lurar eg også på! Min 6214W tok kvelden på sist onsdag, og no må den altså sendast inn. Spørsmålet er KVAR!! For eit par månadar sidan sendte ein kompis av meg sin zepto 6214W inn til Netshop i Sandefjord. Han fekk PCn tilbake reparert, men eg veit ikkje om Netshop vidaresendte PCn til Zepto (ettersom zepto ikkje lengre er eigd av Zepto).

 

[HASTESAK] Nokon her som veit korleis, og KVAR ein sender inn ein zepto-laptop til reparasjon? [/HASTESAK]

 

Sitat fra netshop sin mail til meg:

 

"Ta kontakt med Zepto på http://www.zepto.no/Information/Contact.aspx . Zepto DK har tatt over salg og service på maskiner i Norge.

 

Dersom det kun er snakk om varmeproblem, kan det også fikses hos oss."

Lenke til kommentar

Det har eg allereie gjort (fylt uy kontaktskjemaet til zepto.no). Men ettersom zepto er ute av netshop att, fryktar eg at PCn må sendast til Danmark for reparasjon.. eller tek eg feil? PCn min må reparerast pga:

  1. Gule/blå/raude strekar frå topp til botn på skjermen
  2. Total klikk ved oppstart / rosa skjerm / maskina er heilt blåst
  3. Støvrensing

Men korleis er det med 2-årsgarantien me fekk i frå Netshop? Dersom reparasjon går på garanti, håpar eg ikkje det vert store utgifter ved reparasjon i danmark.

Lenke til kommentar

Fikk selv følgende svar fra Netshop 03. Mars, bare timer etter jeg sendte e-post.

Hei,

 

Det er helt riktig spom du sier at Zepto har fått sitt konor opp å gå igjen.

 

Det du gjøre er å hendvende deg på www.zepto.no

også tar de saken der i fra.

Legg frem kvitering i fra oss.

Sendte like etter samme e-post med spørsmål og feilliste til Zepto. Fikk automatisk svar at det ble lovet svar innen 24 timer, etter 24 timer fikk jeg et nytt automatisk svar om at det kunne ta lenger tid og 3 timer senere fikk jeg svar fra en saksbehandler om at det var under behandling. Venter fortsatt på svar nå etter ytterligere 5-6 dager, inntrykket mitt er derfor nå er Zepto er ganske trege med å svare, men vi får håpe det kommer godt.

 

Slik det er nå må jeg ha koplet til en annen skjerm til PCn fordi skjermen til den bærbare er nærmest konstant mørk og kan til tider flimre helt ut...

Lenke til kommentar
Fikk selv følgende svar fra Netshop 03. Mars, bare timer etter jeg sendte e-post.
Hei,

 

Det er helt riktig spom du sier at Zepto har fått sitt konor opp å gå igjen.

 

Det du gjøre er å hendvende deg på www.zepto.no

også tar de saken der i fra.

Legg frem kvitering i fra oss.

Sendte like etter samme e-post med spørsmål og feilliste til Zepto. Fikk automatisk svar at det ble lovet svar innen 24 timer, etter 24 timer fikk jeg et nytt automatisk svar om at det kunne ta lenger tid og 3 timer senere fikk jeg svar fra en saksbehandler om at det var under behandling. Venter fortsatt på svar nå etter ytterligere 5-6 dager, inntrykket mitt er derfor nå er Zepto er ganske trege med å svare, men vi får håpe det kommer godt.

 

Slik det er nå må jeg ha koplet til en annen skjerm til PCn fordi skjermen til den bærbare er nærmest konstant mørk og kan til tider flimre helt ut...

 

Netshop er ikke stort bedre de heller. Tok over en uke fra jeg sendte mail til dem for å beskrive problemet mitt til jeg hørte fra dem igjen.

Lenke til kommentar

Kjære zepto-vener:

 

Mottok i dag denne mailen frå zepto:

 

Hej XXXX.

 

Maskinen skal sendes inn til vores teknikere på adressen i signaturen.

 

Pakken skal pakkes forsvarlig, og skal merkes med RMA119485

 

Når maskinen kommer inn til oss, tar det max 15 dager før den blir sendt herfra igjen, så lenge vi har reservedelene på lager. Og til denne model bør vi ha det.

 

Med venlig hilsen / Best regards

Mads Reksten

Salgsafdelingen

 

Zepto

Baldersbuen 38,

DK-2640 Hedehusene

Phone: 70 204 304

www.zepto.dk

 

Ser ut som maskina må ut av landet ja. No er eg ikkje sikker på om garantien gjeld lengre, ettersom Zepto ikkje lengre er eit selskap som er eigd av Netshop, men me får vel ta utgangspunkt i at garantien framleis gjeld. Det er det mest rimelege, forbrukarmessig.

Lenke til kommentar

Ja det kan fort bli ein del å betale for å sende pcn nedover ja. Spørsmålet er imidlertid om reparasjonskostnadane er dekka av garantien, ettersom Netshop ikkje lenger eig Zepto. Eg går ut i frå det, ettersom noko anna ville ha vore heilt urimeleg. Er ikkje garantien 2 år eller noko slikt?

Lenke til kommentar

Usikker. Men har personlig sendt en e-post med 7-8 spørsmål til Zepto og det spørsmålet var ett av dem. Men de har ikke svart enda.

 

Men siden Netshop ba i deres e-post om at kvittering fra dem skulle legges ved til Zepto antar jeg at det går på garantien.

Endret av TSP
Lenke til kommentar

Endelig svar!

 

Hej Preben.

 

Jeg har laget en service sak til deg.

 

Det du skal gjøre er å sende maskinen til adressen i signaturen, og merke pakken med *********

 

Det er viktig at du pakker maskinen forsvarlig, så den ikke tar skade av transporten.

 

1 GB ram til denne maskin koster 326,50. Vet du om du har 1x1024 eller 2x512 i maskinen din. Det er kun plass til 2 ram klosser.

 

Tidsmessig, så tar det max 15 dager fra vi får maskinen til vi sender deg igjen. Vi har dessverre ikke noen lånemaskin vi kan sende til deg.

 

Om alle dine feil i maskinen blir dekket av reklamasjonsretten kan jeg ikke svare på før jeg har maskinen her, men det høres sånn ut fra de feil du sier at den har.

 

 

Med venlig hilsen / Best regards

****** *******

Salgsafdelingen

 

Zepto

Baldersbuen 38,

DK-2640 Hedehusene

Phone: 70 204 304

www.zepto.dk

Lenke til kommentar
Er det et GeForce Go 7600 eller GeForce Go 7600GT som sitter i Zepto 6214W?

???

 

Flott om noen kunne svart på dette, har en selger som sier at det står et GT kort i hans Zepto 6214W, mens på nettsiden står det at det er et "vanlig" GeForce Go 7600.

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar
Er det et GeForce Go 7600 eller GeForce Go 7600GT som sitter i Zepto 6214W?

???

 

Flott om noen kunne svart på dette, har en selger som sier at det står et GT kort i hans Zepto 6214W, mens på nettsiden står det at det er et "vanlig" GeForce Go 7600.

 

Er ganske sikker på at det er et "vanlig" go 7600 kort i min.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke sikker på det, men uantsett. Om du skal kjøpe finnes det en uavhentet PC på netshop nå til 7000 kroner. Uavhentet vil si at den opprinnelig ble konfigurert av en annen, Netshop har montert den og eieren henter den ikke. Derfor selger de den så til lavere(?) pris.

 

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=47707

 

De har en annen uavhentet PC her, men den er dyrere spesfisert. 12500,-

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=40064

 

Virker som om dette er de 2 siste Znote 6214W netshop.no har inne.

 

Prøver nemlig å finne ut vekten på Zeptoen, har ikke noe å måle med og finner ikke modellen på Zepto sine egne sider. Noen som kan hjelpe med å finne vekten?

 

Edit: Vekten virker å ligge på 2.46kg så om vi runder av det til 3kg vil det koste meg 270 kroner å sende den til Danmark i følge posten.no.

Endret av TSP
Lenke til kommentar

Ein kompis av meg nevnte noko om at leverandøren pliktar å betale frakta. Eg veit ikkje kva han bygte dette argumentet på, men han hadde i allefall blitt tilsendt ein lappe av leverandøren som han klistra på pakka. Dermed betalte han ingenting for å sende den.

 

Høyrest dette kjent ut?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...