Gå til innhold

Zepto Znote 6214W erfaringstråd


Anbefalte innlegg

Er det noen som har fått problemer med det trådløse nettverkskortet etter å ha installert SP1 ril Vista? Det har iallfall jeg. Mister forbindelsen en kort stund før den går på igjen. Dette skjedde etter at jeg installerte de siste oppdateringene i SP1. Har installert siste driver fra intel, men det vil seg ikke.

 

Noen som har forslag på løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Vista Business 32bit SP1 engelsk, og har ikke merket noen lignende problemer. Jeg har dog ikke hatt muligheten til å kjøre Windows Update siden midten av april, så kanskje det er en nyere oppdatering som forårsaker det? Oppsto problemet da du installerte SP1 eller da du oppdaterte Windows etter å ha installert SP1?

Lenke til kommentar

I dag går min 6214w inn til sin siste reperasjon. Nå har den vært hos netshop en gang og hos zepto en gang. Begge gangene har de skiftet skjermkortet og "testet OK" og begge gangene har PC-en vært akkurat like ødelagt som da jeg sendte den.

 

Når jeg spiller får jeg denne:post-77009-1211188626_thumb.jpg

 

Zepto sin supprt tjeneste kom riktignok med en ny forklaring på problemet da jeg ringte dem her om dagen, det er visstnok konflikt mellom hovedkortet og skjermkortet som er problemet på PC-en min. Så får vi se om de klarer å reparere det.

 

Om PC-en kommer tilbake like ødelagt denne gangen så vil jeg for alvor begynne å vurdere mine alternativer. Er det noen som har prøvd å heve kjøpet etter gjentatte feil? Hvordan stiller zepto seg til det?

Lenke til kommentar
Jeg har Vista Business 32bit SP1 engelsk, og har ikke merket noen lignende problemer. Jeg har dog ikke hatt muligheten til å kjøre Windows Update siden midten av april, så kanskje det er en nyere oppdatering som forårsaker det? Oppsto problemet da du installerte SP1 eller da du oppdaterte Windows etter å ha installert SP1?

 

Jeg fikk problemer i etterkant av oppdateringen. Virker som om det har kommet en oppdateringen som ikke var god for kortet. Rart ingen andre opplever det samme (har trålet Google uten å finne noe - fant bare en del hotfixer som er ett år gamle).

Lenke til kommentar
I dag går min 6214w inn til sin siste reperasjon. Nå har den vært hos netshop en gang og hos zepto en gang. Begge gangene har de skiftet skjermkortet og "testet OK" og begge gangene har PC-en vært akkurat like ødelagt som da jeg sendte den.

 

Det same skjedde med meg, så eg har sendte den inn til reparasjon. Dessutan kom det striper vertikalt frå topp til botn på skjermens høgre side som ikkje var mogleg å få vekk. Som du seier, om pcn kjem tilbake med like mange feil og manglar, så lurar eg på om det går an å heve kjøpet.. :hmm:

Lenke til kommentar

74869340: Problemet du beskriver har faktisk rammet meg og av og til. Skjermen blir full av artifacts, nøyaktig like dem som kan sees i bildet du har postet. Det har bare skjedd sporadisk og veldig sjeldent, og å starte spillet på nytt har alltid ordnet problemet. Dersom jeg tar screenshots i spillet kan man ikke se problemet på disse. Det eneste spillet jeg har opplevd problemet i er WoW, men så er det også det eneste spillet jeg har spilt den siste tiden så det er godt mulig det ville oppstått i andre spill også. Er det nyeste Trackmania bildet ditt er fra?

 

Jeg skal snart sende inn min 6214W på grunn av at skjermen er helt død. Kanskje det er en sammenheng mellom at artifactsene oppsto og at skjermen døde? Det jeg vet er at skjermkortet i maskinen min blir meget varmt under spilling, og at dette over tid (jeg har hatt maskinen i nesten to år nå) neppe er spesielt bra for det eller de andre komponentene rundt det. Skjermkortet fungerer 100% normalt når jeg bruker eksterne skjermer.

Lenke til kommentar
Det same skjedde med meg, så eg har sendte den inn til reparasjon. Dessutan kom det striper vertikalt frå topp til botn på skjermens høgre side som ikkje var mogleg å få vekk. Som du seier, om pcn kjem tilbake med like mange feil og manglar, så lurar eg på om det går an å heve kjøpet.. :hmm:

 

Hvilke rettigheter sitter vi med da? Er det mulig å heve kjøpet når zepto helt åpenbart har solgt ett produkt med vesentlige mangler. De klarer jo ikke å reparere det heller. Det er snart 2 år siden jeg kjøpte min, men garantien er på 5 år ikke sant? Eller for å si det på en annen måte, man er besyttet av forbrukerlovene i 5 år ikke sant?

Lenke til kommentar
Jeg skal snart sende inn min 6214W på grunn av at skjermen er helt død. Kanskje det er en sammenheng mellom at artifactsene oppsto og at skjermen døde?

 

Ja samme skjedde her. Masse artifacts --> deretter død skjerm. Også eg har hatt PCn i rundt 2 år.

Eg er litt usikker på kva rettar me har i forhold til dette. Du kan jo lage eit emne om det i jus-forumet her inne, for der er det garantert nokon med peil på dette.

Lenke til kommentar
74869340: Problemet du beskriver har faktisk rammet meg og av og til. Skjermen blir full av artifacts, nøyaktig like dem som kan sees i bildet du har postet. Det har bare skjedd sporadisk og veldig sjeldent, og å starte spillet på nytt har alltid ordnet problemet. Dersom jeg tar screenshots i spillet kan man ikke se problemet på disse. Det eneste spillet jeg har opplevd problemet i er WoW, men så er det også det eneste spillet jeg har spilt den siste tiden så det er godt mulig det ville oppstått i andre spill også. Er det nyeste Trackmania bildet ditt er fra?

 

Jeg skal snart sende inn min 6214W på grunn av at skjermen er helt død. Kanskje det er en sammenheng mellom at artifactsene oppsto og at skjermen døde? Det jeg vet er at skjermkortet i maskinen min blir meget varmt under spilling, og at dette over tid (jeg har hatt maskinen i nesten to år nå) neppe er spesielt bra for det eller de andre komponentene rundt det. Skjermkortet fungerer 100% normalt når jeg bruker eksterne skjermer.

 

Det jeg viste på bildet vil jeg strengt tatt ikke kalle artifacts. Jeg har heller aldri prøvd å printscreene i og med at PC-en låser seg helt når de "artifacktsene" kommer. Eneste jeg får gjort er en hard reboot ved hjelp av power knappen. Dette problemet har jeg nå hatt med 3 forskjellige skjermkort i PC-en. Og problemet inntreffer etter ca 20-30min spilling uansett hva slags grafikkinnstillinger jeg kjører på. Bildet er i fra trackmania ja, men det er helt tilfeldig. Det oppstår uansett om jeg spiller trackmania, team fortress2, supreme commander eller wc3(!!)

Lenke til kommentar
Jeg skal snart sende inn min 6214W på grunn av at skjermen er helt død. Kanskje det er en sammenheng mellom at artifactsene oppsto og at skjermen døde?

 

Ja samme skjedde her. Masse artifacts --> deretter død skjerm. Også eg har hatt PCn i rundt 2 år.

Eg er litt usikker på kva rettar me har i forhold til dette. Du kan jo lage eit emne om det i jus-forumet her inne, for der er det garantert nokon med peil på dette.

 

Jeg har også hatt min i snart 2 år, men jeg har aldri hatt noen problemer med selve skjermen. Bare det som blir vist/ikke vist på den:p

 

Har snoket litt rundt på forbrukerforumet her, og det er ingen tvil om at det er 5 års reklamasjonsrett. Om man opplever mangler ved varen så kan man kreve å få det utbedret kostnadsfritt(reperasjon) Zepto har da to forsøk på seg til å utbedre feilen. Om jeg nå får igjen PC-en med den samme feilen som tidligere så kan jeg kreve å heve kjøpet. Det har jeg også tenkt å gjøre så får vi se hvordan zepto stiller seg til det.

 

Om det er noen andre som har hevet kjøpet så er det bare å dele deres erfaringer. Hvordan stiller zepto seg til ett slik krav? Får man igjen hele kjøpesummen? Er zepto kranglete?

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg spiller bioshock ganske greit på lav grafikkkvalitet, men av og til når jeg er i kamper blir skjermen plutselig blå med masse skrift på (bluescreen). Den varer bare et sekund før maskina starter på nytt. Jeg vet derfor ikke hva som står der, men etter restarten kommer det opp en melding om "alvorlig systemfeil"...

Jeg har lastet ned de nyeste driverne fra zepto (97.92), men det hjelper ikke.

Jeg har hørt om noe "Nvidia ForceWare X 163.44", men vet ikke om den passer til skjermkortet...

 

Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Hei.

Jeg spiller bioshock ganske greit på lav grafikkkvalitet, men av og til når jeg er i kamper blir skjermen plutselig blå med masse skrift på (bluescreen). Den varer bare et sekund før maskina starter på nytt. Jeg vet derfor ikke hva som står der, men etter restarten kommer det opp en melding om "alvorlig systemfeil"...

Jeg har lastet ned de nyeste driverne fra zepto (97.92), men det hjelper ikke.

Jeg har hørt om noe "Nvidia ForceWare X 163.44", men vet ikke om den passer til skjermkortet...

 

Kan noen hjelpe?

 

det første du kan gjøre er å høyreklikke på min datamaskin og velge egenskaper. Så finner du frem til fanen avansert og trykker på innstillinger under oppstart og gjenopprettinger. Da spretter det opp ett nytt vindu og under systemfeil der så fjerner du haken ved start på nytt automatisk. Når du har gjort det så setter du deg til å spille fremt til du får blåskjermen, så tar du bilde av den med et digitalkamera og poster bildet her. Så kan vi muligens hjelpe deg.

Lenke til kommentar

Takk for tipset. Skal prøve nå.

...

Her er bildet jeg nettopp tok etter å ha prøvd å spille Bioshock igjen:

post-151981-1211534216_thumb.jpg

 

Jeg reformaterte dataen for bare 2 uker siden og innstallert alle nye drivere jeg fant fra zepto, men det ser ikke ut til å hjelpe.

Endret av Kaio_Kenshin
Lenke til kommentar

Hei Kaio. Som du kan se på google er dette et problem mange har opplevd før. Det oppstår ved mange forskjellige kombinasjoner av skjermkort og hovedkort, noe som antyder at det er et rent driverproblem. Jeg har dessverre ikke selv prøvd Bioshock på min 6214W, så jeg vet ikke om problemet oppstår på min maskin også. Jeg vil anbefale deg å prøve litt forskjellige drivere fra http://laptopvideo2go.com/, her vil du også finne veiledning til hvordan du bør gå frem for å foreta en komplett og grundig reinstallasjon av skjermkortdriverne (å bare avinstallere normalt er ikke alltid nok for å bli kvitt alle rester etter driveren). I tillegg kan det være lurt å teste minnet med Memtest når man får blåskjermer, selv om det i dette tilfellet ikke ser ut til å være minnet som er problemet.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Takk for tipset. Skal prøve nå.

...

Her er bildet jeg nettopp tok etter å ha prøvd å spille Bioshock igjen:

post-151981-1211534216_thumb.jpg

 

Jeg reformaterte dataen for bare 2 uker siden og innstallert alle nye drivere jeg fant fra zepto, men det ser ikke ut til å hjelpe.

 

Det står jo hvitt på blått at det er driveren som er problemet. Men å skifte den er jeg ikke overbevist om at hjelper. For min forrige reperasjon fikk jeg også denne blåskjermen av og til (og av og til hardware malfunction) jeg prøvde alt av drivere uten at det hjalp nevneverdig. Etter PC-en hadde vert på reperasjon og fått skiftet skjermkortet så har jeg ikke fått en eneste blåskjerm. Og driverne er de samme som før jeg sendte den inn.

 

Men uansett, prøv med litt forskjellige driverversjoner. Om det ikke løser problemet så sender du bildet av blåskjermen til zepto på mail og ringer dem på mandag (de er utrolig trege til å svare på mail, men du kommer gjennom på telefon nesten med en gang og da finner han frem mailen din å ser)

Lenke til kommentar
Det står jo hvitt på blått at det er driveren som er problemet.

Hadde det bare vært slik at BSODer alltid gir mening... Ofte ligger grunnen til problemet et helt annet sted enn det man får oppgitt at det gir utslag i. Uansett, gode råd her, bruk helgen til å prøve deg frem og ta så kontakt med Zepto, som 74869340 sier. Spiller du forresten andre krevende spill uten å få BSOD?

Lenke til kommentar

Aiaiai.

 

Det tok sin tid, men nå er en pakke med PC-en min i avlevert på mitt lokale postkontor og klargjør seg til å begynne på reisen sin mot Danmark om 2 timer. Sendte nettopp Zepto e-post om at den er sendt og. Så får vi håpe alt går bra og at den er tilbake innen en 3-4 uker hvertfall.

 

Nå kan jeg nok ikke lenger sitte like mye ved PC-en :wee:

Lenke til kommentar
Aiaiai.

 

Det tok sin tid, men nå er en pakke med PC-en min i avlevert på mitt lokale postkontor og klargjør seg til å begynne på reisen sin mot Danmark om 2 timer. Sendte nettopp Zepto e-post om at den er sendt og. Så får vi håpe alt går bra og at den er tilbake innen en 3-4 uker hvertfall.

 

Nå kan jeg nok ikke lenger sitte like mye ved PC-en :wee:

He he du trenger nok ikke å bekymre deg. Jeg sendte PC-en min til danmark på mandag og den kom til trondheim igjen i går (men jeg får den ikke før på mandag fordi ups ikke hadde mulighet til å levere i går) det betyr 7 dager tur retur danmark inkludert reperasjon. Det er sterkt av zepto!

 

Nå sto imidlertid jeg på kravet mitt om at de skulle betale frakt nedover også, noe som resulterte i at ups kom å hentet PC-en på døra. Når du sender med posten kan jeg garantere at det tar lengre tid.

 

Ps. Om du ikke er klar over det så må du fylle ut en faktura invoice som posten bruker til å lage en tolldeklarasjon slik at du slipper å betale toll når PC-en kommer tilbake. Når jeg sendte PC-en min ned forrige gang så var jeg ikke klar over dette og fikk tilsendt ett sjema etter en uke. Dette måtte jeg fylle ut og sende tilbake, noe som førte til at det tok 14 dager før PC-en i det hele tatt forlot norge (det var på bakgrunn av dette at jeg krevde frakten dekket av zepto nå) hvor du får tak i invoice og hvor du sender det er jeg ikke sikker på, men ring posten å hør om du ikke allerede har fylt det ut.

Lenke til kommentar

Ah, det er ille om det skjer da. Hun dama i posten kommenterte til og med: "Hmm, er ikke ofte jeg fyller ut disse utenlandsskjemaene" :/

 

Vel. Jeg får følge med på pakkesporingen og har det ikke skjedd noe innen mandag eller tirsdag får jeg ringe. Pakken er hvertfall blitt registrert som "innlevert postkontor".

 

Men om en trenger en slik "Invoice" -lapp er vel det noe posten selv skal være klar over? Møtte jo opp på postkontoret i egen høye person, betalte og fylte ut adresselappen, som er merket PNL (Pan Nordic Logistics CarryOn Cash).

 

Ser forøvrig og nå at underskriften min ikke står på kvitteringen (senders signatur), ble aldri bedt om noen underskrift og la ikke merke til feltet. Off, håper dette går bra, de har jo nummeret mitt på pakken i alle fall så de kunne jo ringt om det var noe.

 

Gah, nervøs :p

Lenke til kommentar
Ah, det er ille om det skjer da. Hun dama i posten kommenterte til og med: "Hmm, er ikke ofte jeg fyller ut disse utenlandsskjemaene" :/

 

Vel. Jeg får følge med på pakkesporingen og har det ikke skjedd noe innen mandag eller tirsdag får jeg ringe. Pakken er hvertfall blitt registrert som "innlevert postkontor".

 

Men om en trenger en slik "Invoice" -lapp er vel det noe posten selv skal være klar over? Møtte jo opp på postkontoret i egen høye person, betalte og fylte ut adresselappen, som er merket PNL (Pan Nordic Logistics CarryOn Cash).

 

Ser forøvrig og nå at underskriften min ikke står på kvitteringen (senders signatur), ble aldri bedt om noen underskrift og la ikke merke til feltet. Off, håper dette går bra, de har jo nummeret mitt på pakken i alle fall så de kunne jo ringt om det var noe.

 

Gah, nervøs :p

 

Ingen vits å være nervøs da:p Værste som skjer er at du får PC-en i retur. At hu dama i butikken(?) ikke visste at du skal fylle ut en proforma invoice er ikke overraskende da de heller ikke har slike.

 

Bare følg med på sporingen. Kommer den ut av landet så er det ikke noe problem. På min sporing kom det opp noe om at den var lagt til side i fortollingen i påvente av fortollingspapirer. Dette kommer jo uansett ikke før pakken din kommer til oslo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...