Gå til innhold

Zepto Znote 6214W erfaringstråd


Anbefalte innlegg

Eg kan ikkje heilt sjå det ideelle i at Zepto lar intern arbeidsfordeling gå utover forbrukarane/kundane til de grader. Fyrste gongen eg sendte mail om reparasjon sa dei at maskina ville vera meg ihende innan 2 veker, for dei hadde garantert reservedeler til zepto 6214W på lager. No har det gått 3,5 mnd... Det verste er at eg sikkert får maskina tilbake i ca samme tilstand som eg sendte den inn.

Endret av Frigata
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ba rett og slett om tilbud på ny PC som jeg vel har nevnt, av den grunnen at jeg synes det generelt er dårlige erfaringer rundt om, med å få tilbake PC-er som er helt fikset. Tror derfor det beste er å få tilbud på en ny en, når jeg evt. måtte betalt 3400 for å få tilbake min gamle PC.

 

Men at Zepto bruker halvannen måned på å gi meg et konkret tilbud (jeg ville akseptert det meste) blir det nærmest uakseptabelt ;)

 

Min har vel vært borte i 3 måneder og 5 dager. Er det en forbrukerrettigheter man har med tanke på reperasjon etc.?

Lenke til kommentar

Dette med rettar kan jo undersøkast nærare.

 

Så vidt eg veit kan kjøpet hevast (dvs. få pengane attende) etter 3 reparasjonar. Eg håpar sjølvsagt ikkje at det vil skje, for eg vil jo ha zeptoen min i plettfri stand. Og når eg ser kor jævla lang tid zepto brukar på å reparere ting så grøssar eg ved tanken på å sende den inn att. Anyways, skulle eg kjøpe meg ny pc så hadde eg aldri valgt zepto igjen. Kanskje heller gått over til Mac, for der er feilprosenten mykje lågare! :ermm:

Lenke til kommentar

UPDATE:

 

Fekk attende min Zepto 6214 i dag. Det var heldigvis ingenting å betale, så reklamasjonen gjekk gjennom slik eg tenkte (og hadde krav på). Det var ein heil del som var bytta ut; grafikkkortet hadde teke kvelden, moderkortet var svidd, vifta var defekt etc. Dessutan hadde dei bytta lcd display. Litt kjipt at dei ikkje sette på eit crystal clear i samme slengen, men det hadde eg jo ikkje forventa heller. Har testa maskina, og den går bra så langt i alle fall. Viss det går til helvete så er det jo berre å sende den inn att, men det vil eg jo helst ikkje... har jo no erfart kor lang tid dei brukar der nede! :ph34r:

 

Imidlertid hadde dei gløymt å leggje ved straumkabelen som eg sendte med PCn på veg neddover. Sjølve adapteret og ledningen som går inn i PCn var med, men ikkje sjølve straumkabelen. Kor får eg kjøpt slike til ein billeg penge? Clasern?

Lenke til kommentar

Eg ringte dei aldri nei, men masa veldig mykje over mail. Eg fekk imidlertid aldri noko svar frå Zepto etter den 30. juli, så eg trur ting har gått litt av seg sjølv her. Plutseleg fann eg brev i postkassa om at UPS v/Posten hadde prøvd å levere på døra mi.

 

Men som sagt; kvar får eg tak i straumledning (utan sjølve adapteret) til Zepton? Er dette spesialledning eller?

Lenke til kommentar

Ahhh...der de ligger =), thanks!

 

B.t.w frigata: du får kjøpt sånn universal strømledning til bærbar som passer til zepto på Clas Olson, jeg kjøpte en igår og den funker helt kurant. Hør med de söm jobber der hvis du er usikker.

 

Min går ann å regulere hvor mye V som går i ledningen, husk å ha den på 19V ;).

Endret av namhp
Lenke til kommentar

Nå er jeg lei av Zepto, de få gangene jeg har muligheten til å ringe er det ingen som tar den norske telefonen, første gangen jeg prøvde i dag fikk jeg til og med opptattsignal, at det er mulig på en telefon hvor man må stå i telefonkø, visste jeg ikke. Etter rundt 11 minutter får jeg tastemuligheter for den danske eller "sitt her og vent på kundebehandler"... 1 minutt senere ble plutselig samtalen terminert og jeg fikk ikke lenger høre deres "fantastiske" ventemusikk.

 

Ringte minuttet etter, opp deres direktenummer i Danmark. Hadde bare 4 minutter på meg, en dame tok omsider telefonen. Jeg trodde dansker forsto norsk like bra som jeg forstår dansk, men hun ba meg bytte om til engelsk med det samme. Følte ikke for å forklare hele saken for henne og nevnte heller at jeg hadde et Etracknumber, så sa hun at jeg vel ville snakke med salg eller support. Jeg sa jeg vel måtte snakke med salg i og med at jeg ikke hadde kundenummer. Hun bestemte seg likevel ikke for å sende meg videre, og ba meg heller gi navn og nummer så en norsk selger/kundebehandler kunne ringe meg opp igjen på mandag.

 

Jeg klarte ikke stave navnet mitt skikkelig på engelsk, så tviler på at hun fikk det riktig. :p

 

Jeg blir gal! Det at det ikke kan se nummeret jeg ringer fra på deres PC/telefon gjør meg nesten enda mer skremt. Det bør vel ethvert kundesenter kunne? Uantsett, jeg håper virkerlig han ringer mandag, ellers, ellers... vet jeg ikke hva jeg skal gjøre :hm:

 

Har jeg noen rettigheter her jeg kan smelle gjennom med på mandag hvis han blir vrien? Her har jeg vært uten PC i over 3 måneder og de tilbød meg et tilbud for omtrent 2 måneder siden, men har aldri kommet med en konkret sum som jeg har kunnet si ja til. I følge rettiheter, i norsk lov, hvertfall. Skulle jeg vel hatt mulighet til å låne PC om den var inne til reperasjon mer enn 2 uker? Men de unnskyldte seg den gangen med å si at de ikke kunne tilby meg det.

 

Saken er altså den at jeg måtte evt. betale 3400 kroner for reperasjon av PC, eller få tilbud på ny. Jeg har siden det gitt konkrete svar på hva jeg ønsker tilbud på og i det siste sendt 3 meldinger til kundebehandleren jeg var i kontakt med (fordi han ikke har svart), i tillegg til en e-post til generell kundebehandling, uten svar.

Endret av TSP
Lenke til kommentar

Ble ikke ringt opp av Zepto i dag.

 

I kveld skal jeg sende en e-post og oppgi jeg er dansk, forhåpentlig flere som kan svare meg der. Vet ikke om det er slik at om man velger man er fra Norge, så blir man kun sendt til norsk kundebehandling osv. Tålmodigheten min begynner hvertfall å renne ut.

Lenke til kommentar

Endelig svar!

 

Hva tror dere?

 

Redigert: Jeg aksepterte tilbudet nå, vil ikke presse på noe mer.

Hei ..

 

Nå har jeg laget et super tilbud til deg, på Mythos, som vi endelig har på lager..

 

Denne maskinen kan sendes tidlig neste uke, sammen med din gamle..

Maskinen koster normalt 13.942 NOK, og jeg kan selge den til deg for 9798 NOK siden dette har tatt ALT for lang tid..

Dette er 25% rabatt på selve maskinen.

 

Maskinen har følgende specs:

 

WSXGA skjerm, som har en oppløsning på 1680X1050 (WXGA har en lavere oppløsning 1200x800)

4GB RAM PC6400

200 GB 7200 RPM HDD

Intel WiFi 533, som er det kraftigste og raskeste kort vi har.

DVD brenner

Core 2 DUO P8600 2,40 GHz

Windows Vista Home Premium 64-BIT

6-Celle batteri

 

Dette er en maskin som kan kjøre stort sett alt av programmer og spill, og som er VELDIG hurtig. I tillegg er den hvit, noe som gjør at den er litt unik.

 

Jeg har ingen unnskyldning for at det har tatt så lang tid å svare.. Har bare hatt en ekstremt travel periode på arbeid med ferie avvikling.

 

Får vel flytte meg over til tråden for den PC-en :p

Endret av TSP
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vel. Jeg har nå fått min Mythos A15, den ble levert på døren.

 

Eneste er at jeg nesten føler meg bittelitt "lurt" nå, for samtidig ser jeg på Zepto.no at de har et tilbud på maskinen der. Spesifiserte på siden deres igjen og kom frem til at maskinen som jeg har kjøpt for en verdi av 13.942 nå koster 11.038 (mens tilbudet pågår), jeg kjøpte den for 9798. Men men, de har jo stadig slike tilbud, så det burde jo ikke overraske meg, og jeg fikk den jo fortsatt 1000 kroner billigere. Vet ikke jeg, ville dere vært litt misfornøyd med det?

 

Ikke misforstå meg, jeg er fornøyd med PC-en :)

Endret av TSP
Lenke til kommentar

Hvis de ikke hadde tilbudet ute da du godtok forslaget deres har de vel sitt på det rene. Dersom de allerede hadde planlagt tilbudet da de gav deg forslaget er det jo surt, men det er vel ingen måte å finne ut det på. Det beste du kan gjøre er nok bare å trives så godt du kan med maskinen din.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Andre som har problem med ftp-serveren til Zepto? Hjå meg er menyane for det meste tomme, og av og til finn eg fram til drivarane. Akkurat no treng eg den nyaste skjermkort-drivaren, og serveren funkar sjølvsagt ikkje.

 

Kvar kan eg då få tak i den nyaste skjermdrivaren til GeForce Go7600 til 6214W ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...