Gå til innhold

Zepto Znote 6214W erfaringstråd


Anbefalte innlegg

Ein kompis av meg nevnte noko om at leverandøren pliktar å betale frakta. Eg veit ikkje kva han bygte dette argumentet på, men han hadde i allefall blitt tilsendt ein lappe av leverandøren som han klistra på pakka. Dermed betalte han ingenting for å sende den.

 

Høyrest dette kjent ut?

 

Det høres kjent ut, ja. Har gjort akkurat det samme ved innsending før. Om dette er noe Zepto praktiserer vet jeg ikke. Vet heller ikke om loven sier noe om dette. Kanskje noen andre kan svare oss på det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg vet er at jeg hvertfall må betale frakt selv, har ikke spurt om de kan sende en eventuell lapp heller da.

 

Men lurer på noe, før jeg spør dere spørsmålet vil jeg dog opplyse dere om:

 

Jeg har

1. stk Zepto pappeske

1. stk grå pappeske som er beregnet for Zepto-esken. (Zepto-esken får ikke rørt på seg inne i den)

2. stk komplette isopordeler som skal "ramme inn" sidene på PC-en.

1. stk liten grå pappeske hvor CD-er, ledninger osv er i.

 

NB: Vil informere om at den "isoporen" er veldig spesiell, mamma foreslo for meg at det het "plast-isopor", det er ikke "smuldre-isopor"

 

Den lille grå pappesken er oppe i Zepto-esken og med de to isopordelene til å "ramme inn" PC-en har heller ikke PC-en mulighet til å røre på seg, inne i Zepto-esken. Jeg har med andre ord nøyaktig det jeg fikk maskinen i, ikke verst :)

 

MEN; jeg husker at jeg pakker PCn ut av noe plast og det er mulig at det var noe annet og. Det jeg lurer på er om plasten er nødvendig for har ikke tatt vare på den, kan eventuell all plast brukes?

Jeg har og noen vage minner om at det kan ha vært noe type "tøyisoporlag"-typeting, men der husker jeg ikke helt...

 

Har hørt at PC-en skal pakkes slik at PC-en er beskyttet mot støt/fall/slag og "statisk elektrisitet", kan denne plasten være det som beskyttet mot statisk elektrisitet for isopor er vel litt statisk? (minner om at "isoporen" er veldig spesiell, mamma foreslo for meg at det het "plast-isopor", det er ikke "smuldre-isopor")

 

Og en annen ting: Noe mer enn selve PC-en, strømkabel, batteri, driver-cd, netshop-kvittering og zepto XP cd dere tror jeg skal levere? Har sendt denne forespørselen til Zepto og, men vil ikke vente for lenge med å sende inn. Vil helst sende i morgen så det er en viss mulighet for at den kommer frem før skjærtorsdag.

 

Ah, og en annen ting. Dere vet den "placeholderen" i "cardslotten"(?) den tok jeg ut etter et tips jeg fikk, har ikke styring på hvor den har tatt veien, tror dere det er veldig farlig om jeg ikke finner den? (Jeg snakker om den som sitter i det avlange "hullet" på venstre side av maskinen.

Endret av TSP
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nei har ikke det. Venter fortsatt svar på en del spørsmål. Sendte "purring" i dag etter påske så spørsmålene ikke blir glemt.

 

EDIT: Jeg synes det er tilfredstillendeog mer enn akseptabelt , men om du skal spille BF 2 bør en ha 2 GB og for så vidt uantsett, for med 1GB blir lastetidene veldig lange!

Endret av TSP
Lenke til kommentar
Den jeg skal kjøpe har 2GB ram. Men er grafikkortet utdatert eller kan det fortsatt brukes til gaming i 1-2 år til?

 

Du kjører sikkert det meste i 800x640 på Low.

 

8X00M skjermkort i laptop er det nye som kom i fjor sommer, 7X00 kom ut året før der igjen. Har sjekket og GeForce 7600 får rundt 1500 3dmark06. (8600M GT får 3400 3dmark06)

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar

Etter mye problemer med at maskinen slår seg av pga. varme gikk jeg til innkjøp av denne laptopkjøleren som koster 198,- hos Clas Ohlson både på nett og i butikk. Den fungerer ypperlig for meg, jeg har gått ned 10 grader under load og maskinen slår seg aldri av lenger. Viftene lager litt lyd, men dersom man spiller vil man ikke høre dette over lyden i spillet, og dersom man ikke spiller er det ikke nødvendig å ha dem på. Et tips kan være å ta av ramdekselet, da vil den ene viften blåse rett inn i maskinen. Den eneste ulempen med stativet er at støtteordningen krever at det er et batteri i maskinen, ellers vil den stå ustabilt. Ellers er byggekvaliteten selvfølgelig ikke den beste, men mer enn godt nok til mitt bruk.

 

382341_X_2007-07-11_080049_101.jpg

Lenke til kommentar

Etter å ha sendt Zepto flere spørsmål var det kun dette de klarte å gi meg i svar:

 

"Hej Preben.

 

Maskinen skal bare pakkes godt inn, helst i isopor, men eller i masser av bobleplast, så den ikke tar skade av transporten."

 

Ikke noe mer enn jeg visste. Vel vel, svar sendt tilbake igjen.

Endret av TSP
Lenke til kommentar

Fikk enda et svar og det virker ikke som man trenger å sende med kvittering en gang, jeg spurte:

 

Ok, så det vil si at det ikke er nødvendig med annet enn denne spesielle isoporen rundt i kantene? PC-en har ikke noen mulighet til å bevege seg inne i eskene, så det skal vel ikke ta noen skade. :)

 

I tillegg var det den svarte "placeholderen" på venstre side av maskinen, vet ikke helt hvor den er, men er vel ikke farlig om den ikke er der? (Den har jo ingen annen funksjon enn å "være der")

 

Noe mer enn PC, strømadapter, batteri, zepto driver cd, kvittering fra netshop og zepto windows xp cd dere vil ha?

 

Takker for svar, vil sende så fort det lar seg gjøre etter å ha fått svar på spørsmålene, ser frem til at problemene forhåpentlig blir fikset. ;)

 

Mvh Preben

 

og fikk til svar:

Hej Preben.

 

Det eneste vi trenger er maskinen. Og så lenge den er pakket som at den ikke kan bevege seg, så burde det ikke være et problem :-)

Så jeg får vel bare kun sende maskinen.

 

...Så var det bare å få gjort det...

 

Får vel dra på posten på lørdag ;)

Lenke til kommentar

Det er nok helt unødvendig å sende med kvitteringen. De har den (forhåpentligvis) i systemet sitt uansett, det eneste som er viktig å sende med av dokumentasjon er vel returnummeret slik at de vet hvilken maskin det er snakk om. Dette er selvfølgelig med forbehold om at du har fått oppgitt et returnummer.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvis det er et SD-kort du prøver med så vær klar over at du må trykke det helt inn. Rundt halvveis inne kommer det er klikk og det kan kjennes ut som om det sitter riktig, men du må altså trykke det helt inn. Av indikatorlysene til venstre på framsiden av pcen tilhører det lengst til høyre minnekortleseren dersom jeg husker riktig, og dette skal lyse når kortet sitter riktig.

Endret av Longboard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...