Gå til innhold

Bot for bruk av bilbelte


Bushnell

Anbefalte innlegg

Raptor,27/07-2006 : 17:59]
Ok, ærlig talt.

Fortell meg EN GANG FOR ALLE hvordan min mangel på bruk av beltet er en risiko for andre trafikkanter ... nå!

 

:)

6568151[/snapback]

Ganske enkel fysikk.... Når bilen stopper risikerer vi at du som et "løst" objekt fortsetter i full fart ut av frontruten, og treffer noen andre.

6568172[/snapback]

Haha, ok! Da melder jeg meg ut av diskusjon med deg. Najs one :!:

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er jo ikke påbudt å bruke bilbelte, bare på staten sine veier.

Staten må få sette regler for sikkerheten til folket som bruker veiene.

 

Men det med problemet til trådstarteren, så er det bare å klage ja. Uansett hva som skjer med klagen, så kan det ikke gå i negativ retning.

Lenke til kommentar

Sky.

 

"Jeg betaler når jeg lappes sammen og ligger på sykehus med skattepengene mine."

 

Det koster trolig mye mer å lappe deg sammen enn du betaler i skatt. Forøvrig også tap av arbeidskraft.

 

Belte er ikke ukomfortabelt, det er ikke veldig i veien (ikke normale belter i alle fall). Faktisk er argumentet ditt om at det er skadelig å bruke belte helt feil. Det er ikke det.

 

Man kan si veldig mye om den norske stat. Men de som bestemmer det som er relatert til sikkerhet er faktisk ikke dumme.

Lenke til kommentar
@ Den Røde Tsar:

 

Jo det er jeg som betaler når jeg lappes sammen. (begynn å jobb og lær deg konseptet "skatt")

Nei jeg skader ingen når jeg ikke bruker beltet. (nei, gjør ikke det gitt)

Ja man burde bruke beltet bak, for da gjelder det andre enn deg. (en selvfølge)

 

Så nei ... ikke enig! Også all denne navnekallingen da .. haha!

 

TOSK!  :)

 

@ Neptun_: Nettopp! Men lærer ingenting, blir bare provosert!

6568016[/snapback]

 

Har jobbet en stund jeg, men staten har bestemt at ikke jeg skal betale skatt av min deltidsinntekt inntil videre(jf frikort).

 

Det er ikke du som betaler for å lappes sammen. Du betaler staten for å ta vare på deg der du ikke klarer det selv. Dette inkluderer blant annet å passe på at ingen kriminelle skader deg, men også å gjennom retningslinjer og et responsapparat minimere den skaden du kan påføre deg selv. Når staten vil at du skal bruke bilbelte(billig), er det fordi de ikke ønsker å reparere deg.(dyrt)

Lenke til kommentar
hvis jeg først skal kræsje med bil, vil jeg heller dø enn å bli grønnsak.

6568005[/snapback]

 

Kva med å kræsje i bil, bruke bilbelte, og sleppe frå det heile med eit skrubbsår? Det er faktisk det som er realiteten i svært mange bilulykker. Ikkje at eg har eksakte kilder å vise til, men eg veit at ein stor del av dødsulykkene i trafikken kunne ha vore ikkje-dødsulykker ved bruk av bilbelte. Bilbelte er, uansett kva nokon måtte seie, det aller mest effektive sikkerhetstiltaket i ein moderne bil. Airbags, stålrammer - you name it - er ubrukelige i forhold/uten bilbelte.

 

Og i trafikken, og mange andre plassar, så er der reglar så seier at du ikkje skal sette deg sjølv eller andre i unødvendig fare. Det er jo nettopp den regelen som blir brutt ved å ikkje bruke bilbelte.

 

Dessuten - det er ulovleg å begå sjølvmord og. Paradoksalt? :)

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar
ja jeg har en jævela god forklaring også skal jeg si deg.

Det er deg SKREMMENDE likegyldig om jeg bruker bilbeltet eller ikke. Det er da mitt problem om jeg fronter med en lyktestolpe og forvandles til 1400 sølete biter når jeg passerer frontruta. Det skal ikke noen andre enn meg plages med. Å få en bot for å kjøre uten belte er meg totalt uforståelig faktisk. Regner med du har hundrevis av råe argumenter for beltebruk også?

 

Vet ikke om det er noe bedre å rive alt av nakkevirvler til pulver MED belte heller jeg altså.

6567921[/snapback]

 

jeg er så fristet til å kalle deg noe. Skit happens. Du er en mentalt tilbakestående person om du er fristet til å kjøre uten belte. Om du dør, fair. Om du blir skadet så er DU en kostand for samfunnet, du bidrar ikke til samfunnet og jeg syns veldig synd på dine nærmeste som skal måtte stå rundt deg.

 

den gangen du kræsjer og trenger eventuelt:

 

hjemmehjelp

sykehus opphold

attføring

rekovalisens

død

påfører dine nærmeste og deg selv umåtelig smerte og sorg

og holdningen din videreføres til ungene dine (om du gud forby får noen en gang)

 

osv osv

 

så kan du ringe meg og si om det enda er deg likegyldig.

 

og beklager for eventuelle personagrep, men dette var ren! provokasjon.

Lenke til kommentar
@ Neptun: Haha, nei? Men hvorfor skal det bøtelegges?

DET BURDE VÆRE EN INDUVIDUELL AVGJØRELSE!

6567939[/snapback]

 

Husk at dersom du kræsjer vil ikke sykehusoppholdet koste deg en krone. Det er sure skattepenger å bruke på ekstra skader bare fordi noen ikke bruker sikkerhetsbelte.

 

Det er likevel morsomt med sarkastiske, frekke og likegyldige personer :lol:

 

EDIT: Jeg var kanskje litt sent ute :p

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Dessuten - det er ulovleg å begå sjølvmord og. Paradoksalt? :)

6568651[/snapback]

Det er da ikke ulovlig å begå selvmord. Det var nok det tidligere, men ikke nå.

 

Sideblikk: Det var på 1500-tallet dødsstraff for selvmordsforsøk i det katolske Spania.

Og i USA kan du straffes dersom du forsøker å begå selvmord ved å hoppe fra en føderal bygning og overlever.

Lenke til kommentar
til dere som tror dere bare skader dere selv ved å ikke bruke bilbelte:

 

trykk her

6568402[/snapback]

Veldig bra film! :) Jeg bruker allitd! belte uansett hvem jeg sitter på meg. Jeg kommer til å gjøre det når jeg begynner å kjøre selv, alene og jeg kommer til å oppfordre dem jeg eventuelt måtte ha med i bilen til å gjøre det. Jeg skjønner ikke hva som er så fælt med å bruke det beltet jeg, er det ukult? Jeg syns ihvertfall ikke det er så forbanna kult å dø eller bli hardt skadd. Tar ikke lang tid heller, 3 sekunder eller noe. De 3 sekundene kan være veldig avgjørende.

Lenke til kommentar
"Heaven Can Wait"-reklamen over her var litt tøff.

Men jeg er sjåfør av yrke, og skal faktisk for moro skyld bruke beltet 100% av dagen i morgen. Har en følelse av at det kommer til å bli ubehagelig, men vi får se da!

6571134[/snapback]

Det et en ting om du er postmann og kjører fra postkasse til postkasse og oppnår rundt 15 km/t før du stopper igjen, er det greit nok å glemme belte, men over lengre strekk er det litt mindre lurt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...