Gå til innhold

Bot for bruk av bilbelte


Bushnell

Anbefalte innlegg

Jeg og en til var på tur tilbake til jobben da vi ble stoppet i beltekontroll, en politimann kom bort til oss, smilte og sa att vi hadde kjørt forbi en beltekontroll, og att begge besto med glans, ingen av oss hadde belte sa han, vi trodde han tulla på grunn av måten han sa det på, men det gjorde han ikke. Vi hadde nemmlig kjørt 3 mil å vi hadde begge to på oss belte, men det mente da politiet att vi ikke hadde, vi nektet selvsagt og han snakket med han som satt med kikkerten. Han var sikker på att vi ikke hadde beltet, å han politimannen som vi snakket med kom mot oss med bil og svinget inn på plassen likt med oss, og han også påstod att vi ikke hadde bilbelte. Hva er det egentlig vi kan gjøre med saken? siden vi begge vet att vi hadde bilbelte. Vi fikk bare beskjed om å betale å sende inn klage, men vil det ha noe å si egentlig? det blir jo bare ord mot ord, å det blir jo da 3 politimenn mot oss 2.

 

Jeg hadde på meg blå t-skjorte med stor logo forran i rødt og kvitt, så de burde se att jeg har bilbelte, og han andre hadde brun t-skjorte med gul og rød logo, bilen har heller ikke sota ruter eller noen ting.

 

750 kr er kanskje ikke mye for mange, men for en lærling er det nok!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Hmm. Stå på krava hvis dere har alt på det rene.. Evt. kan dere forhøre dere med hvor langt unna "kikkertmannen" var, og få tatt noen testbilder med telelinse og vedlegge klagen.... Er jo relativt enkelt og konstatere om det er mulig å ta feil for konstabelgutten.

 

Svevende seilflyhilsen & lykke til

TH

Lenke til kommentar

Når man ikke engang utnytter muligheten man har til å klage har man allerede tapt. Kjemp, for faen.

 

SkyMarshall, kjørte du med eller uten belte og fikk bot?

 

Siden vi er inne på sikkerhetsbeltebruk: Jeg har aldri forstått hvorfor noen er så i mot sikkerhetsbelte. Om noen skal sitte på med meg når jeg får lappen får de vær så god bruke det jævla beltet. Det er ikke bare deg selv det går utover om du sitter i baksetet på en bil, uten belte.

 

post-31016-1154009232_thumb.jpg

 

Den beste holdningskampanjen jeg noen gang har sett i hvert fall.

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar
Fått to i Tønsberg på 2 uker. 1500,- rett i dass.

Bare smiler, er så sarkastisk og subtilt møkkafrekk jeg bare kan jeg.

Så kjører jeg .... UTEN belte!

 

I D I O T E R ! ! !

6567133[/snapback]

Kjører du uten belte så er det du dom er en idiot...

 

Det er akkuratt sånne som deg som fortjener boten... :)

Lenke til kommentar

Må forsåvidt si meg enig i at de som kjører uten belte fortjenter en bot for manglende beltebruk mer enn de som kjører med belte.

 

Forøvrig tror jeg nok gjerne at det er litt tilfeldig hvem politiet tar for manglende beltebruk.

 

Hadde jeg opplevd å få en bot på tross av at jeg alltid bruker belte, ville jeg bedt om alternativ som soning, da 750 kroner er ganske mye for meg, og jeg nekter å betale for noe som rett og slett er pur løgn.

Lenke til kommentar

En grei løsning hadde vært å montere kamera i bilen som filmer passasjerne hver gang bilen er i bruk. For hver nye dag slettes forrige dags innspilling osv. Da ville man kunne bevise for politiet at de tok grundig feil, og man ville lett kunne unngå bot. Nå vet jeg ikke riktig hva et slik kamera ville koste, men trenger jo ikke å være superdyrt heller da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...