Gå til innhold

Radioresepsjonen - Diskutér tidenes lettbeinte underholdningsprogram her!


Anbefalte innlegg

Postkasse. Det startet med at de sang med under jingelen, hvor ordet blir gjentatt flere ganger. De fortsatte å synge med på jingelen de neste gangene, og en gang senere ble ordet brukt utenfor jingelen, og da var det en av resepsjonistene (sikkert Bjarte) som gjentok ordet til de andres latter. Over en lengre tid ble ordet etter hvert gjentatt også utenfor spalten, og har blitt en evigvarende tradisjon.

 

Første gangen det sang med på jingelen var muligens i 2006 eller 2007, uten at det var et spesielt øyeblikk. Første gangen det ble gjentatt var ikke mye senere, men det tok lang tid før de begynte å reagere på ordet, og alle gjentok det automatisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan startet egentlig det der med gjentakelse av ordet postkasse? Finnes det en podcast fra den hendelsen?

 

 

 

http://rr.eikern.net/wiki/Ord,_uttrykk_og_fakter#Postkasse Postkasse

Gjentagelsen av ordet postkasse (fortrinnsvis i spalten Radioresepsjonens postkasse) kommer av at Tores jingel til postkassen satt til sangen You Win Again av Bee Gees repeterer ordet tre ganger[5]og dette ble fort en av kjennetegnene for programmet. Dersom det er publikum tilstede når de sier det, skal publikum si det som en fjerde gang etter resepsjonistene. Som en avstikker av dette repeterer Tore og Bjarte ordet post også. Dette har vært til Steinars fortvilelse, særlig på liveshowet på Rockefeller, da publikum repeterte ordet ganske ofte. Noen ganger dropper Steinar ordet postkasse og bruker heller begrep som «Radioresepsjonens spalte for spørsmål» eller «kassa, type post» noe som likevel resulterer i gjentagelse. Noen ganger har Steinar selv vært med å repetere ordet post [6][7][8][9][10] og andre ord med post i seg. [11][12][13][14]

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Var på hospitering på en videregående skole en gang. Vi hadde en sånn markedsføringstime, og brukte Coca Cola og andre bruser som eksempler. Han mente at ingen i salen ville klart å skille mellom Fanta og Solo. Jeg mener fortsatt at jeg kan klare det, da det er såpass stor forskjell mellom de. Det eneste var at ingen i salen hadde baller nok til å si han i mot, angrer virkelig på at jeg ikke sa noe :p

Lenke til kommentar

Jeg digger når resepsjonistene briljerer med mattekunnskapen deres. Som da Tore og Bjarte var helt målløse da Steinar klarte å regne ut en prosentandel på kalkulator, eller da de prøvde å gjette seg til gjennomsnittet av 2, 4 og 6 RRer. I dag påsto Tore at han var den 7000. beste kokken (cocken) i verden, fordi han var en solid hobbykokk. Mon tro om han visste at det ville gjort han til en bedre kokk enn 99,9999% av verdens befolkning. :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...