Gå til innhold

Kjøp av xbox 360?


nilva

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, jeg tror PS3 blir mye bedre. Garantert. PSP for eksempel har jo nesten ikke hatt noen problemer.

6531765[/snapback]

Det blir spennende å se. Noen returnerte maskiner blir det nok, slik er det med alle forbrukerprodukter. Xbox360 er ingen unntak, men tror på ingen måte at problemet er så stort som du blåser det opp til. Cell-arktiekturen er ny og uprøvd, så det kan bli interresant å se hvor stabile brikkesett o.l. de får til.

 

Det er sikkert en del her på forumet som har hatt problemer med 360'en sin, men du må også tenke på hvor mange som faktisk har kjøpt det også. De som har problemer, skriker ut, mens de som ikke har det, er som regel rolige.

 

Det å sammenligne PSP med 360 blir litt feil. Det er forskjell på å trykke ett par gode, gamle MIPS-prosessorer (som forøvrig er klokket til 222Mhz som standard) og en liten 3D-aksellerator i en enhet, og det å sette sammen ett monster av en maskin med en trippelkjernet PowerPC-prossessorer og ett kraftig ATI-kort.

 

Forøvrig var det noe tull med firkant-tasten på enkelte PSP-modeller i Japan om jeg husker riktig. Har ikke hatt det problemet med min, heldigvis, men den har forsåvidt støvet ned det siste året...

Endret av bK_Coder
Lenke til kommentar
Kult... Jeg har også bestilt pgr 3;-) det ser rått ut..Har også bestilt en HD kabel til 360 som jeg skal bruke til HD tven min;-)

 

Gleder meg som en unge

 

Tror jeg skal ha meg en optical lyd ledning også..jeg har en bra forsterker og bruke som lyd kilde..

6540338[/snapback]

 

jepp, eg må skaffe meg en optisk kabel eg og, så kan eg koble til logitec z-5500 anlegget :) tenker motorlyden på pgr 3 blir sweet då :)

Lenke til kommentar

Er mange her som spør om det vil lønne seg å kjøpe ein Xbox 360 no, eller om ein bør vente til Playstation 3-lanseringa for å spare nok re hundrelappar, og eg har nokre tankar rundt dette.

 

Som økonomi-student er eg opptatt av det ein kallar "tapt" inntekt ved å la vere å gjere ei innvestering, i spelverda blir vel denne inntekta speletid og moro. Tenk deg om: Kor mykje tid har du framover til å spele no? Vil eg tape "inntekt" på å la vere å kjøpe ein Xbox 360 no?

 

Sei at 100 speletimar = 400kr, noko som gjer at du betalar 4kr for ein time med underhaldning (noko som er latterleg lite i forhold til prisen ein må betale for ein kinobillett eller liknande) Eller kanskje du vil verdsette dine speletimar til ein endå høgare pris? Uansett: Sei at du får pressa inn 200 speletimar fram til 17 november. Du vil då ha hatt underholdning til 800kr, og kor mykje trur du at du kjem til å spare ved å vente? 5-600kr?

 

Og endå verre: Om du ikkje kjøper maskina, kva kjem til å skje med pengane dine? Skal dei stå på ein "høgrentekonto"? Eller kjem dei til å stå på brukskontoen din, og blir brukt opp på anna tull? Ei innvestering på 3-4.000kr kan virke mykje, men mi erfaring, og eg trur mange er einige med meg, er at dei pengane forsvinn uansett.

 

Er sikkert mange hol i teorien min, men det er no slik eg prøvar å tenkje når eg skal gjere litt store innkjøp.

Lenke til kommentar

Jeg liker den teorien der.

Selv har jeg flere ganger betalt 50-100 kroner mer for et spill fordi en dyr butikk har det i hyllen 2 dager før release, og de billige nekter å selge det før release.

Da har jeg brukt regnestykket over og tenkt at "det er verdt for meg" å betale 100 ekstra og spille dette spillet allerede fra i dag av.

 

Sammenligning. Leie en dvdfilm.

En kompis av meg som ikke driver med spill syntes 500,- for et spill er dyrt.

Han kjøper mye dvd-filmer. Både til 99,- og nye titler til 149,-

Han klarte selv faktisk å regne ut at en film til 100,- som varer i 2 timer gir underholdning tilsvarende 50,- per time.

Et spill har typisk omkring 10 timer, og gjerne mye lengre varihet, og det blir 50,- per time og eller mindre.

Men spill som PGR3, GTA, Gran Turismo og andre "evigvarende spill" har jo en timepris på langt under 10,- per time.

 

Grunnen til at jeg har forhåndsbestilt PS3 for LENGE siden er fordi denne høsten gidder jeg ikke gå rundt å gnage på om jeg får fatt i en til launch eller ikke. Da er det verdt 500-1000,- i overpris for meg om MPX blir noe dyrere en Elkjøp. Jeg ser på den ekstrakostnaden som prisen på min "forsikring" om at jeg har en PS3 ved launch.

Husker fortsatt hvordan jeg gikk rundt de siste dagene før 360-launch og spekulerte stadig på hvor tidlig jeg skulle stille meg i Elkjøp kø.

Fri fra jobben måtte jeg også ta, så der var jo det tapt arbeidsfortjeneste.

 

Konklusjonen er:

Hvis du vet du kommer til å eie en Xbox 360 en eller annen gang, kan du like godt kjøpe den i dag.

Pengene den kan bli billigere over tid, delt på antall dager til den tid blir en så liten sum per dag at det ikke er noe å snakke om.

Hvis vi snakker om en prisreduksjon på 500,- oppunder jul, og det er ca 120 dager til. Så snakker vi om en dagspris på ca 4,- per dag.

Og det er lite å spare i forhold til å starte HD-gaming på konsoll allerede i dag.

Endret av trykkertor
Lenke til kommentar
Jeg har hatt min Xbox 360 siden 2 desember, har aldri hatt trøbbel med den, funker 100% :) .

Har 18 spill til den, og er storfornøyd. Skal skaffe meg WII hvis den ikke blir for dyr.

6541207[/snapback]

 

Nintendo har sagt at Wii vil vere den billigste konsollen i denne generasjonen :)

Lenke til kommentar

Sitter her med en Xbox 360 som har oppført seg eksemplarisk helt siden release. Lurer litt på om jeg skal kjøpe en PS3 også, men venter til den har falt i pris og jeg har spillt gjennom Lost Planet og Saints Row....

 

 

 

Kjøp 360 nå og kjøp PS3 når den faller i pris(eller hopp over den) ...

Lenke til kommentar
Det er ganske mange ihvertfall. Bare ta en titt på alle trådene bare her på lille Gamer.no miljøet. Det er rimelig grovt spør du meg.

6531707[/snapback]

 

Sånn er det ALLTID. Uansett, har noen tall i det hele tatt på hvor mange tråder det er som har blitt opprettet i forhold til hvor mange som eier konsollen her på forumet? Eller om det tallet i det hele tatt er representativt for totalen?

6531722[/snapback]

 

Selv IGN har hatt flere artikler om hvor mange 360`er som tar kvelden. Det virker som problemene er laaangt større enn normalt.

6531735[/snapback]

 

og du tror ps3 blir noe bedre?

 

Lest denne? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=603275&hl=

6531744[/snapback]

 

hehe artikkelen du henviser til handler om hvor feilfri PS3 vil være, ikke motsatt selv om tittelen antyder det. Jeg tviler det er noen på bruker her som har såpass teknisk forståelse på dette. Jeg har lest om hva det betydde etter å ha søkt i over en time men det er ikke noe negativt. Dessuten så har Sony bestandig hatt Playstation feilfri. Microsoft er den første med en konsoll som bugger så sinnsykt. Men det er vel ikke så rart siden interfacen på Xbox360 er jo stort sett som ett operativsystem.

Lenke til kommentar
hehe artikkelen du henviser til handler om hvor feilfri PS3 vil være, ikke motsatt selv om tittelen antyder det. Jeg tviler det er noen på bruker her som har såpass teknisk forståelse på dette. Jeg har lest om hva det betydde etter å ha søkt i over en time men det er ikke noe negativt.

Likevel har det ennå ikke gått opp for deg at dette handler om produksjons kapasitet og kostnader og ikke hvor feilfri den ferdige konsollen vil være.

 

Dessuten så har Sony bestandig hatt Playstation feilfri.

Selv en person med en halv hjerne skjønner at dette faller på sin egen urimelighet.

 

Microsoft er den første med en konsoll som bugger så sinnsykt. Men det er vel ikke så rart siden interfacen på Xbox360 er jo stort sett som ett operativsystem.

6541729[/snapback]

La oss si for diskusjonen skyld at dette var tilfelle og man følger logikken din, hvorfor skulle dette bli noe bedre med PS3? Fordi Sony er mye flinkere på software enn Microsoft?

Lenke til kommentar

Du her fortsatt komplett idioit du og tror at PS konsollene har vert feilfrie?Ta deg ein liten tur inn på wiki du Avean. Eg har også trykkt sitatene opp i trynet på deg før. Men det er godt mulig at 360 lider av å bli "hastet" ut på markedet. Kor vidt feilprosenten er høgere her enn på andre konsoller har ingen idè om. Men å si at Sony sine maskiner har vert feilfrie er bare rein og skjær ihjelslått idioti.

 

Gratulerer!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...