Gå til innhold

Etterlyser koselige filmer


IntelAmdAti

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vanilla Sky?!?! Koselig?!?! er du sikker på dette? er ikke akkurat en film eg hadde hadt lyst å sitte meg ned med kjæresten og sett. skal love deg at eg har gjort noen syke feil når det gjelder filmer å se med kjæresten. såg A Clockwork Orange og American Psyco med kjæresten. Ikke gode valg må eg si. Ikke i det heletatt.

Lenke til kommentar

Kjempefin respons, jeg har lagt til denne siden i favoritter i nettleseren :-) Genialt med direkte linker til imdb.

Kjæresten har vært bortreist en stund, vi savner hverandre svært mye, det skal bli godt å slappe av med en koselig film igjen.

sharona, Du kunne ha valgt dårligere.. Jeg valgte Saw 2 en gang :p

Lenke til kommentar

Pycnopodia min venn... Jeg så saw 2 med min gamle kjæreste og det synest eg var helt greit fordi det var en skrekkfilm. A Clockwork Orange var pervers og grotesk. fantastisk i min mening. Jentene eg har sett film med har vært ganske barnslige og ikke klart å se forbi det groteske og se det fantastiske i en film. A Clockwork Orange var litt grotesk, men også et stykke kunst. skal man se koselig film alene er A Clockwork Orange himmel.

Lenke til kommentar

Anbefaler på det varmeste:

The World's Fastest Indian

Makan til feelgood-film har jeg ikke sett på år og dag. Anthony Hopkins er blitt en riktig koselig gammel gubbe på sine eldre dager, og fyller hovedrollen som motorsykkelentusiast Burt Munro til fulle. Filmen er basert på en sann historie om en smårar fyr med hang til høye hastigheter. Hovedpersonens gamle Indian Scout-motorsykkel trimmes til det ukjente, og målet er å dra til Bonneville-saltslettene og sette fartsrekord. Jeg skal ikke avsløre for mye av handlingen, men "erkekoselig" er vel det beste ordet å beskrive den med.

Du kan kjøpe filmen her.

Lenke til kommentar

Noen nevnte Goodfellas, helt enig. Tommy DeVito er Mannen som definerer koselig, digger denne scenen..

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Henry Hill:You're a pistol, you're really funny. You're really funny.

Tommy DeVito: What do you mean I'm funny?

Henry Hill: It's funny, you know. It's a good story, it's funny, you're a funny guy.

[laughs]

Tommy DeVito: what do you mean, you mean the way I talk? What?

Henry Hill: It's just, you know. You're just funny, it's... funny, the way you tell the story and everything.

Tommy DeVito: [it becomes quiet] Funny how? What's funny about it?

Anthony Stabile: Tommy no, You got it all wrong.

Tommy DeVito: Oh, oh, Anthony. He's a big boy, he knows what he said. What did ya say? Funny how?

Henry Hill: Jus...

Tommy DeVito: What?

Henry Hill: Just... ya know... you're funny.

Tommy DeVito: You mean, let me understand this cause, ya know maybe it's me, I'm a little fucked up maybe, but I'm funny how, I mean funny like I'm a clown, I amuse you? I make you laugh, I'm here to fuckin' amuse you? What do you mean funny, funny how? How am I funny?

Henry Hill: Just... you know, how you tell the story, what?

Tommy DeVito: No, no, I don't know, you said it. How do I know? You said I'm funny. How the fuck am I funny, what the fuck is so funny about me? Tell me, tell me what's funny!

Henry Hill: [long pause] Get the fuck out of here, Tommy!

Tommy DeVito: [everyone laughs] Ya motherfucker! I almost had him, I almost had him. Ya stuttering prick ya. Frankie, was he shaking? I wonder about you sometimes, Henry. You may fold under questioning.

 

:!: , digger Joe Pesci, faen for en fet skuespiller,.

Lenke til kommentar

En genial film uten tvil. Likevel, det jeg tviler på, er om den kanskje ikke hører hjemme i denne tråden. Den er ikke akkurat en koselig film. Den er en "hyggelig", rå, actionfylt, brutal, voldelig, komisk og veldig bra film - men den kan ikke akkurat sammenlignes med filmer som Love Actually, Eternal Sunshine, osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...