Gå til innhold

Firefox 2.0 Beta 1 sluppet


Anbefalte innlegg

I skrivende øyeblikk bruker min FF 1.5.0.4 hele 214MiB mens jeg har 10 forholdsvis enkle sider oppe i nettleseren. Det er mer enn et directx9 spill jeg kjører i et vindu samtidig.

 

Men hvor får jeg muligheten til å få opp disse 10 sidene hvis den kræsjer? Eller hvilke andre fordeler gir det meg som ikke filcache gir? Og hvor kan jeg slå det av?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I skrivende øyeblikk bruker min FF 1.5.0.4 hele 214MiB mens jeg har 10 forholdsvis enkle sider oppe i nettleseren. Det er mer enn et directx9 spill jeg kjører i et vindu samtidig.

 

Men hvor får jeg muligheten til å få opp disse 10 sidene hvis den kræsjer? Eller hvilke andre fordeler gir det meg som ikke filcache gir? Og hvor kan jeg slå det av?

6485731[/snapback]

 

Burde ikke kreve så mye minne å ha på den funksjonen. I feks opera, om man slår av memory-chachingen av sider helt (liker personlig å låse den på et gitt nivå, 60 MB holder leenge, cacher masse sider, og setter en øvre grense på minnebruken, selv om jeg har masse vinduer oppe og lar programmet stå i mange dager), så bruker allikevel ikke den funksjonen noe særlig med minne.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Ser bra ut det nye default themet også. Tror det skal komme i  beta 2.

Langt ifra IE7 det der.

6485762[/snapback]

 

Ja det får jeg da håpe.

 

Hva mente du egentlig?

6486110[/snapback]

Designet på browseren, som IE7 ligger langt foran konkurrentene på.

6486120[/snapback]

 

Hehe, dream on :) For det først er det rimlig simpelt å endre design på både FF og opera, og det er jo bare ett design som duger, og det er et lite og enket ett, og da er ikke rommet for forbedring spesielt stor.

 

AtW

Lenke til kommentar
Nettleseren har også fått innebygd stavekontroll, ..
Genialt! Gleder meg allerede til å se effektene av det på forumet :D

 

# Faner som lukkes ved et uhell kan gjenåpnes.

Genialt! Dette har irritert meg så mye. Endelig et smart hode som letter hverdagen min :)

 

# Surfe-sesjoner blir automatisk gjenopprettet dersom nettleseren krasjer.

Glimrende! Det er skjeldent noe problem her, men det hender jo at et eller annet program (Pinnacle PCTV Vision) får maskina til å henge skikkelig i blandt. Da er det godt å ikke miste hele rekka med interessante tabs. :)

6485428[/snapback]

 

"Stjelt" fra opera.

 

Og Jammen, også stjelt fra opera :)

 

AtW

6485714[/snapback]

heh :) Det burde egentlig ant meg at Firefox går i Opera sine fotspor her.

Lenke til kommentar
Hehe, dream on :) For det først er det rimlig simpelt å endre design på både FF og opera, og det er jo bare ett design som duger, og det er et lite og enket ett, og da er ikke rommet for forbedring spesielt stor.

 

AtW

6486142[/snapback]

Jeg mener ikonene til Firefox og Opera ligger langt bak kvaliteten på IE7. I tillegg ser tab-basert browsing unektelig bedre ut i IE7:

 

internettlesere9pg.th.jpg

Lenke til kommentar
Hehe, dream on :) For det først er det rimlig simpelt å endre design på både FF og opera, og det er jo bare ett design som duger, og det er et lite og enket ett, og da er ikke rommet for forbedring spesielt stor.

 

AtW

6486142[/snapback]

Jeg mener ikonene til Firefox og Opera ligger langt bak kvaliteten på IE7. I tillegg ser tab-basert browsing unektelig bedre ut i IE7:

 

internettlesere9pg.th.jpg

6486239[/snapback]

 

Jeg er ikke enig ihvertfall, og uansatt er opera så fleksibel i looken at det helt sikkert kommer en look som er lik IE sin nesten med en gang etter det er lansert (om det ikke er kommet enda), egentlig er alle 3 default-lookene litt for store og plassløsende. Men det kan jo i FF og opera lett konfigureres etter egen smak.

 

AtW

Lenke til kommentar
Designet på browseren, som IE7 ligger langt foran konkurrentene på.

6486120[/snapback]

Hehe.. her tror jeg vi lever i to totalt forskjellige verdner.

 

IE7 er riktignok et sjumilssteg fremover men det er jo synd for MS at det er ennå et sjumilssteg frem til FF og Opera. Mye av utviklingsvanskene tror jeg skyldes at de ikke vil ta i mot hjelp til utviklingen fra frivillige og entusiaster og at det har gått alt for lenge siden sist IE ble pusset på. Lar man båten, bilen, hytta eller sykkelen stå ute i 5 vintre mellom hver gang man vedlikeholder den så blir ikke resultatet særlig bra selv om man gjør et skikkelig skippertak. Eller lar det gå 5 år mellom hver gang man tar en joggetur eller regner ligninger. Man kommer ikke i så god form som de som trener jevnlig ved å ta et stort skippertak en skjelden gang. Opera og FF vedlikeholder og oppdaterer sine nettlesere hyppig, holder staben i trening og nettleseren moderne til en hver tid.

 

MS har ennå ikke en offisiell ferdig nettleser med tabs en gang.. Hvor mange år er det de henger etter Opera på det området nå? 4? 5?

 

Jeg kom forresten over denne siden nå nettopp: http://www.ie7.com/ :!:

Lenke til kommentar
Designet på browseren, som IE7 ligger langt foran konkurrentene på.

6486120[/snapback]

Dagens store :lol:

Det er ingen grunn til å gjere narr av folk som ikkje har same meinger som det du har.

 

 

MS har ennå ikke en offisiell ferdig nettleser med tabs en gang.. Hvor mange år er det de henger etter Opera på det området nå? 4? 5?

Du kan få tabs til IE.

Lenke til kommentar
Designet på browseren, som IE7 ligger langt foran konkurrentene på.

6486120[/snapback]

Dagens store :lol:

6486310[/snapback]

 

 

Tja... Defaultlooken til IE7 mener nå jeg er bedre designet enn default til de andre to. Bruker selv mest Opera og FF, selv om det har gått en del i IE7+ når jeg tester Vista. IE7 bruker klart minst plass på selve vinduet rundt av de 3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...