Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

På Rays of Darkness beveger til seg til og med over i post-hardcore/screamo-land i noen minutter, med Tetsuya Fukagawa å vokal. Max fethet. Veldig imponert av The Last Dawn, selv om jeg etter den 5-6 gjennomhøringer setter Rays of Darkness et stykke foran. Uansett, Mono beviser nok en gang hvem som er best i sjangeren. Finnes ikke et eneste band som kommer i nærheten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Solide kjøp, Onyx. Invaders Must Die er min The Prodigy-favoritt. Latterlig kult album.

 

Sjekke ut de nye EPene til Mono nå. Rays of Darkness er helt fantastisk, og noe av det beste de noensinne har gjort. Overraskende dystert og mørkt, og som forventet mer i stil med de første skivene. Mono skuffer aldri.

Regner med at kjøpene er solide. Bestilte Special Edition av Invaders Must Die fra Amazon.co.uk, men det eksemplaret jeg fikk ville ikke spille på stereoen. Orker ikke å sende det tilbake til U.K., kosta ikke all verden. Derfor nytt eksemplar fra Platekompaniet.

 

Må nevne at Lyckantropen Themes falt i smak. Liker godt Brian Eno og Clint Mansell fra før. Mansells soundtrack til Moon (2009) er bare helt fantastisk forresten. Jeg tenkte på dette albumet da jeg hørte Lyckantropen Themes.

 

Legger det nye fra Mono til i backlogen. Sjekk ut Ludovico Einaudi hvis du ikke har gjort det ennå.

Lenke til kommentar

Sittet og hørt på de nye utgivelsene til Mono. I utgangspunktet trodde jeg at jeg skulle like The Last Dawn best, da den er mer i stil med de siste Mono-utgivelsene: fantastisk post-rock; men må faktisk si at Rays of Darkness overasker stort. Intenst, dystert, mørkt .....og vakkert. Selv om jeg personlig ikke er kjempebegeistret for vokalen til Envy-vokalisten (selv om Envy er et kult band), fungerer det. Nå får jeg enda mer lyst til å dra på konserten. Rays of Darkness-låtene kan bli bra live!

 

Og når vi er inne på post-hardcore etc., så har Pianos Become the Teeth gitt ut ny plate, "Keep You". Det "nye" er at den gamle skrikevokalen er forsvunnet og vokalisten går for ren synging. Dette gjør noe med lydbilde, det er ikke like intenst som før, men pokker så vakkert det er. Nærmer seg lydbilde til Moving Mountains, gates etc., uten å bli like storslagent. Nye til gates, Bloom and Breathe, er forøvrig et av årets album. Majestetisk!

Endret av Tomeito
Lenke til kommentar

Noen som har hørt gjennom The Endless River enda? Satte det på akkurat nå og åpningssporet og track 2 er veldig lik begynnelsen på Shine on you Crazy diamond.. Lover godt, bare det ikke blir for likt.

 

Edit: Hva faen er det som foregår med plateomslaget egentlig? Flaue greier. "Kitsch" re-defined...

Endret av E.I. Lonoff
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kommer nok kanskje ikke til å bli verdsatt i denne tråden, men siste låta til Glenn Campbell har kommet ut.

 

 

En svært god låtskriver og vokalist takker for seg med siste låta han kommer til å levere. Campbell har fått alzheimer, og låta handler mye om hvordan det blir å ikke savne kona. Dette er noe av det vakreste jeg har hørt innen musikk de siste årene. Får vibber til Ronald Regan når han røpet han hadde alzheimer (selv om det ikke var musikalsk), eller da musikkvideoen til Hurt kom ut etter Johnny Cash døde.

 

Dette kaller jeg å avslutte karrieren sin riktig.

Endret av Maury
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Emo/indie-labelet Count Your Lucky Stars har en kampanje denne helgen hvor man kan laste ned hele katalogen deres gratis på deres bandcampside. Her finner du utgivelser fra Empire! Empire! (I Was A Lonely Estate), Kittyhawk, Dowsing, The Reptilian, Brave Bird, Annabel, Rika, Joie de Vivre, Penfold, Football etc., og våre egne Youth Pictures of Florence Henderson mm. Synd at Moving Mountains-albumet "Pneuma" ikke kan lastes ned.....

 

https://countyourluckystars.bandcamp.com/

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg som trodde jeg kunne si meg ferdig med min topp ti-liste for album i år, så finner jeg ut at en gjeng svensker har laga et fantastisk album.

 

Vi som älskade varandra så mycket - Den sorglista musiken i världen.

 

Stream: http://visomalskadevarandrasamycket.bandcamp.com/album/den-sorgligaste-musiken-i-v-rlden

 

Musikkvideo til Du och jag och tiden, som ikke er på albumet

Endret av Tomeito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...