Filmvenn Skrevet 28. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2013 http://www.youtube.com/watch?v=nC-Q6WGslBs Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 29. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2013 (endret) Hvordan oppdager dere ny musikk? Jeg sliter virkelig med å finne nye artister jeg kan like. Mye fordi jeg ikke er noe særlig god til å lete og ikke har venner med lik musikksmak, men også fordi jeg er skikkelig kresen...uten å selv vite hva jeg egentlig liker. Jeg har i hvert fall kommer frem til at jeg liker gode vokalprestasjoner, særegenhet i stemmen uten at det høres tilgjort ut og gode tekster. Når det kommer til sjanger kan jeg like ganske mye, men det heller ofte mot rock av den litt roligere typen. Jeg liker ikke når det blir for hardt. Jeg hører for tiden mye på Queen, Tom Waits, Led Zeppelin, Leonard Cohen, The Clash, Genesis.... Noen som har noen tips til nye(re) artister jeg burde sjekke ut? Endret 29. oktober 2013 av Phileas Fogg Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 29. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2013 Høres ut som du ønsker deg en tidsmaskin, ikke ny musikk. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 29. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2013 Høres ut som du ønsker deg en tidsmaskin, ikke ny musikk. Jeg har en tidsmaskin, men den har verken innebygde høyttalere eller mulighet for tilkobling av eksterne. Det er derfor mer praktisk for meg å holde meg i nåtiden mens jeg lytter til musikk. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 29. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2013 Du kan jo begynned med "Related"-funksjonen til Allmusic. Der får du se eksempler på hvem en artist ligner på, er inspirert av og har innflytelse på. Klarer ikke helt kjenne meg igjen i problemstillingen, siden jeg aldri har hatt tid nok til å høre på alt jeg vil. Lenke til kommentar
Spider Skrevet 29. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2013 Noen som har noen tips til nye(re) artister jeg burde sjekke ut? Jeg pleier å ta en titt innom The Needle Drop på YouTube for å høre om han har noe nytt å anbefale. Du burde også prøve ut topplistene på Rate Your Music. 1 Lenke til kommentar
SirUstinov Skrevet 30. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2013 Hvordan oppdager dere ny musikk? Jeg sliter virkelig med å finne nye artister jeg kan like. Mye fordi jeg ikke er noe særlig god til å lete og ikke har venner med lik musikksmak, men også fordi jeg er skikkelig kresen...uten å selv vite hva jeg egentlig liker. Jeg har i hvert fall kommer frem til at jeg liker gode vokalprestasjoner, særegenhet i stemmen uten at det høres tilgjort ut og gode tekster. Når det kommer til sjanger kan jeg like ganske mye, men det heller ofte mot rock av den litt roligere typen. Jeg liker ikke når det blir for hardt. Jeg hører for tiden mye på Queen, Tom Waits, Led Zeppelin, Leonard Cohen, The Clash, Genesis.... Noen som har noen tips til nye(re) artister jeg burde sjekke ut? Hvis dette er skikkelig kresent så vet ikke jeg altså. Men uansett, du burde opprette last.fm profil, der får man mange fine anbefalinger. 1 Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 30. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2013 Kresen når det kommer til å like ny musikk. Eller for å si det på en annen måte; jeg liker sjeldent det jeg får anbefalt. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 30. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2013 Hør på Chelsea Wolfe da. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 30. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2013 eller riff raff Lenke til kommentar
""" Skrevet 31. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2013 Drit i Riff Raff, kjør på med Neil Perry: HNGH! Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 1. november 2013 Rapporter Del Skrevet 1. november 2013 Kommer seriøst ikke over hvor bra Chelsea Wolfe er. np: Chelsea Wolfe - The Way We Used To Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 2. november 2013 Rapporter Del Skrevet 2. november 2013 http://www.youtube.com/playlist?list=PLCWIaFG72o5bHkrDbl3CBK3reAmDFjL4I M.I.A.s Matangi er visst ute på Youtube nå. http://www.youtube.com/watch?v=mTOADPPywq8 oh jeez Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 2. november 2013 Rapporter Del Skrevet 2. november 2013 Nesten like bra som verdensreglesangen til Ylvis. Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 2. november 2013 Rapporter Del Skrevet 2. november 2013 (endret) Tja. Endret 3. november 2013 av Gormers Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6 Skrevet 6. november 2013 Rapporter Del Skrevet 6. november 2013 Eminem med nytt album! Gleder meg til å høre gjennom det. Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 7. november 2013 Rapporter Del Skrevet 7. november 2013 Sitter på lesesalen og setter på Aphex Twin - Selected Ambient Works 85-92 for første gang på lenge. Hadde helt glemt hvor magisk bra det albumet er. Nesten så jeg faller av stolen. The Tired Sounds of Stars of the Lid next :--D 2 Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 7. november 2013 Rapporter Del Skrevet 7. november 2013 Eminem med nytt album! Gleder meg til å høre gjennom det. ble du skuffa? Lenke til kommentar
Coa Skrevet 7. november 2013 Rapporter Del Skrevet 7. november 2013 The Tired Sounds of Stars of the Lid next :--D Det blir mye Stars of the Lid i eksamensperioden. Blir endel Grouper og Fennesz også fremover. Dragging a dead deer up a hill albumet er så chill! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå