Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+874564

Er blitt helt totalt hekta paa Public Service Broadcasting, en duo som spiller en eklektisk og interessant form for indierock, med mye bruk av synth og til og med banjo paa et par laater. Det er heller ingen tradisjonell sang, bare en haug med gamle radioklipp som er ganske interessante i seg selv. Futt er det laatene, jeg vet at mange rygger naar jeg sier indie, men her er absolutt ingen grunn til aa rygge. Hoer paa disse, f.eks...

 

Spitfire

 

Everest

 

Og saa vil jeg anbefale aa sjekke ut albumet paa spotify, kanskje spesielt laaten The Now Generation, som jeg ikke fant paa tuben. Mitt favorittspor paa hele plata.

Lenke til kommentar

Jeg leter etter musikk som er lik til "Dead by April" eller som sangen Built for blame av "Get scared" Jeg har prøvd finne sjangeren, men andre band fra samme sjanger er som regel bare growling eller mørke, men uten denne fine mixen mellom vocal og den mørkere core vocalen eller growlen i refrenget.

Noen som kan nevne noen band/sanger som har denne mixen i samme sang?! Hadde vært veldig takknemlig etter at jeg bare kjenner til Dead by april og noen få enkelte sanger fra andre band og begynner bli litt lei dem etter å kunne alle nesten helt utenatt.
:)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...