Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan oppdager dere ny musikk? Jeg sliter virkelig med å finne nye artister jeg kan like. Mye fordi jeg ikke er noe særlig god til å lete og ikke har venner med lik musikksmak, men også fordi jeg er skikkelig kresen...uten å selv vite hva jeg egentlig liker.

 

Jeg har i hvert fall kommer frem til at jeg liker gode vokalprestasjoner, særegenhet i stemmen uten at det høres tilgjort ut og gode tekster. Når det kommer til sjanger kan jeg like ganske mye, men det heller ofte mot rock av den litt roligere typen. Jeg liker ikke når det blir for hardt.

 

Jeg hører for tiden mye på Queen, Tom Waits, Led Zeppelin, Leonard Cohen, The Clash, Genesis....

 

Noen som har noen tips til nye(re) artister jeg burde sjekke ut?

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar

Hvordan oppdager dere ny musikk? Jeg sliter virkelig med å finne nye artister jeg kan like. Mye fordi jeg ikke er noe særlig god til å lete og ikke har venner med lik musikksmak, men også fordi jeg er skikkelig kresen...uten å selv vite hva jeg egentlig liker.

 

Jeg har i hvert fall kommer frem til at jeg liker gode vokalprestasjoner, særegenhet i stemmen uten at det høres tilgjort ut og gode tekster. Når det kommer til sjanger kan jeg like ganske mye, men det heller ofte mot rock av den litt roligere typen. Jeg liker ikke når det blir for hardt.

 

Jeg hører for tiden mye på Queen, Tom Waits, Led Zeppelin, Leonard Cohen, The Clash, Genesis....

 

Noen som har noen tips til nye(re) artister jeg burde sjekke ut?

 

Hvis dette er skikkelig kresent så vet ikke jeg altså.

 

Men uansett, du burde opprette last.fm profil, der får man mange fine anbefalinger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...