Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hi alle sammen! :)

 

Kan dere gi meg et forslag om hva slags norsk musik (bands, single artists) kan jeg høre på? Jeg liker å høre på nesten alt genre av rock (f. eks. Nirvana, The Cure, Richard Ashcroft and The Verve, Coldplay, The Kooks, Pearl Jam, Placebo, RHCP osv) . Også hører jeg på blues, good old pop, noen av ny elektronisk musik, celtic music... Jeg liker nesten alt! :wee:

 

Beklager for min dårlig norsk grammatikk, det er fordi jeg lærer seg norsk nå, så trodde jeg at musikk er bra møte for å lære ny språk (selfølgelig, hvis du liker musik :green: )

 

 

Raga Rockers, Seigmen, Black Debbath. Madrugada har Engelske tekster, men har du ikke hørt dem før er de verdt å ta med - Norske som de er. Kaizers Orchestra?

 

http://www.youtube.com/watch?v=i9KcVRwRfkk&list=PLLniiH1IBXKf9mmJGDOTa5xVmKbBfd7cy

Endret av Vintersafta `86
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg aldri har hørt polsk metal fra midten av 70-tallet. Men jeg, som de fleste andre, hører på god musikk uavhengig av sjanger.

Mja, noe i den duren da.

Pleide ikke du og den andre Necro, samt Cyph og co å poste alskens særiteter innen metal kjøpt på kassetter og vinyl opp og i mente?

 

Min mening er at "Blurred Lines" ikke er god musikk for fem flate øre, men smaken er som baken osv.

Lenke til kommentar

Mja, noe i den duren da.

Pleide ikke du og den andre Necro, samt Cyph og co å poste alskens særiteter innen metal kjøpt på kassetter og vinyl opp og i mente?

 

Nei. Kjører særs lite musikk pga. dårlig økonomi, og de få gangene jeg handler er det lite sært å spore.

 

 

pibcover.jpg

 

 

Ny skive som kom en eller annen dag. Neppe hennes beste, men låter veldig bra uansett.

Endret av Cutman
Lenke til kommentar

Har hørt endel på skiva siden den leaka. Liker den ganske godt, selv om den har endel å gå på sammenlignet med Apokalypsis. Satset på den vokser.

Et av årets funn for min del:
http://www.youtube.com/watch?v=1IhMek7bQlc

Fantastisk singer/songwriter med folk-elementer. Er sikker på at det her er hvordan Nick Drake hadde hørtes ut om han var en 23 år gammel japansk jente.

Endret av Anvlaibar
Lenke til kommentar

hvilekn av disse metodene er best for ripping av vinyl?

1

platespiller -> konverteringgreie -> aux -> pc

2

platespiller -> preamp -> konverteringgreie -> aux -> pc

3

platespiller -> preamp -> forsterker -> aux -> pc

 

 

fant ut av det, hadde putta ledningen i feil inngang på pcen så lyden ble litt "wobbly"

:D

 

er dety noen instilllinger som er lurt å gjøre i audacity?

vinylrippp.wav

Endret av Bork Laser
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...