Gå til innhold

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-292501

RDA viste ansikt i Universe, men Atlantis gikk ikke samtidig som Universe. Universe begynte høsten etter Atlantis var ferdig. Det var derimot litt overlapp mellom SG-1 og Atlantis når begge gikk samtidig.

Må ha vært trist for fansen som vokste opp med serien når siste serie ble kanselert og det for første gang på 14 år ikke var noen stargate serie på tv

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

It was a sad day, indeed. Men samtidig syns jeg at det var mye gjenbruk av temaer i SG-1 og Atlantis. Hadde det fortsatt tror jeg nok seerne hadde forlatt serien tilslutt.

Når sant skal sies så har det spøkt mye for serien, de gjenbrukte blant annet scenene fra inngangen til Cheyenne Mountain fram til sesong 9 fordi produsentene viste ikke om serien kom til å bli kansellert etter nåværende sesong. Litt kjipt å være fan også, for enkelte ganger var sesongen nesten over før det ble avklart om serien skulle fortsette eller ikke.

 

Jeg husker TV3 sendte første sensong av SG-1, faktisk to ganger. De brydde seg aldri om å skaffe sesong 2. Ganske kjipt med tanke på første sesong slutter på en cliffhanger av dimensjoner og at dette var tiden før nedlasting var aktuelt. Det gikk noen år før jeg fikk se fortsettelsen.

 

Et bra sted for å få oppdateringer om Stargate er forøvrig gateworld.net

Mye die-hard Stargatefans i forumet der også, til og med folk som kan 'ancient'.

 

/rant

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

It was a sad day, indeed. Men samtidig syns jeg at det var mye gjenbruk av temaer i SG-1 og Atlantis. Hadde det fortsatt tror jeg nok seerne hadde forlatt serien tilslutt.

Når sant skal sies så har det spøkt mye for serien, de gjenbrukte blant annet scenene fra inngangen til Cheyenne Mountain fram til sesong 9 fordi produsentene viste ikke om serien kom til å bli kansellert etter nåværende sesong. Litt kjipt å være fan også, for enkelte ganger var sesongen nesten over før det ble avklart om serien skulle fortsette eller ikke.

 

Jeg husker TV3 sendte første sensong av SG-1, faktisk to ganger. De brydde seg aldri om å skaffe sesong 2. Ganske kjipt med tanke på første sesong slutter på en cliffhanger av dimensjoner og at dette var tiden før nedlasting var aktuelt. Det gikk noen år før jeg fikk se fortsettelsen.

 

Et bra sted for å få oppdateringer om Stargate er forøvrig gateworld.net

Mye die-hard Stargatefans i forumet der også, til og med folk som kan 'ancient'.

 

/rant

Jeg kan ihvertfall tippe hard fansen gjorde på seg i buksa av glede når de hørte om filmen og stupte bort til pcen for å diskutere med felles fansen:)

 

Cheyenne mountain har jeg ikke hørt om, mener du de brukte samme slutt scene i andre sesong avslutninger? Ja mange serier blir kjedelige med tiden, smallville og csi las vegas er et veldig godt eksempel på en serie jeg elsket og til slutt ble utholdelig å se en hel episode

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Men jeg har jo ikke sett noe enda, jeg driver å planlegger det:) Men du nevnte den ble brukt om igjen i flere sesong avslutninger eller noe?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Du trenger ikke planlegge. Bare sett på sesong en og se. Serier er ikke noe man trenger å planlegge i lang tid. De er bare å slå på.

Jo men du skjønner jeg har ikke kjøpt serien enda så jeg planlegger, jeg er en av de som liker å ha filmer og serier jeg liker på dvd:)

 

Men det er ikke noe vits i å se lengre enn sesong 9 av SG1, etter det byttes ca hele casten ut og serien forfaller imo.

Hm, men vist jeg først setter meg ned å ser 9 sesonger er jeg nok blitt så hekta at jeg vil ikke klare å la være. Vet det fra tidligere opplevelser hvor jeg har sett alle sesongene av en serie og er blitt helt hekta, slik som med for eksempel scrubs hvor jeg sikkert så sesong 1 til 5 over 15 til 20 ganger

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

En god måte å se SG-1 og Atlantis er å kjøre annenhver sesong fra Atlantis kom ut. Funket bra for meg :)

Noe man kunne gjort er å laste ned eller brenne serien og ta episodene fra sesong 8 til 9 og atlantis episodene og gjøre det om til en serie hvor episode 1 er ep 1 i sesong 8 og ep 1 er episode 2 stargate sg1 vist du skjønner?

 

Stargate Atsgantis1:)

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

Det går selvfølgelig an, men for å være helt ærlig så henger ikke plotlinene så tett at det er nødvendig, og sånn jeg husker det vil det være mer givende å følge historien til en serie av gangen.

 

Annenhver sesong er nok hopping til å få med seg samhandlingen mellom seriene. Lite forbehold om at det er mange år siden jeg så seriene, så hvis noen er dypt uenig så får de rope ut :)

Lenke til kommentar

Minner meg om et IRC-sitat til en kompis angående Minecraft :p

 

@kompis1 | men skype i kveld? fikse minecraft? erru med erru med? :):) :)
@kompis2 | jada
@kompis2 | jeg bare frykter at om vi setter det opp
@kompis2 | så kommer jeg til å teste det
@kompis2 | og da må jeg finne meg en plass
@kompis2 | så begynner jeg å hakke
@kompis2 | også er det jul

 

(uttalt tidlig juni)

Endret av hernil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Det går selvfølgelig an, men for å være helt ærlig så henger ikke plotlinene så tett at det er nødvendig, og sånn jeg husker det vil det være mer givende å følge historien til en serie av gangen.

 

Annenhver sesong er nok hopping til å få med seg samhandlingen mellom seriene. Lite forbehold om at det er mange år siden jeg så seriene, så hvis noen er dypt uenig så får de rope ut :)

Jeg syns å huske jeg jeg leste det fantes filmer med som ble utgitt etter seriene starta?

Lenke til kommentar

 

Det går selvfølgelig an, men for å være helt ærlig så henger ikke plotlinene så tett at det er nødvendig, og sånn jeg husker det vil det være mer givende å følge historien til en serie av gangen.

 

Annenhver sesong er nok hopping til å få med seg samhandlingen mellom seriene. Lite forbehold om at det er mange år siden jeg så seriene, så hvis noen er dypt uenig så får de rope ut :)

Jeg syns å huske jeg jeg leste det fantes filmer med som ble utgitt etter seriene starta?

 

Det er 2 filmer laget etter SG1. Ark of Truth som avslutter storyen som startet i sesong 9/10. Continuum er den andre filmen, og er satt 1år etter Ark of truth.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

Det går selvfølgelig an, men for å være helt ærlig så henger ikke plotlinene så tett at det er nødvendig, og sånn jeg husker det vil det være mer givende å følge historien til en serie av gangen.

 

Annenhver sesong er nok hopping til å få med seg samhandlingen mellom seriene. Lite forbehold om at det er mange år siden jeg så seriene, så hvis noen er dypt uenig så får de rope ut :)

Jeg syns å huske jeg jeg leste det fantes filmer med som ble utgitt etter seriene starta?

 

Det er 2 filmer laget etter SG1. Ark of Truth som avslutter storyen som startet i sesong 9/10. Continuum er den andre filmen, og er satt 1år etter Ark of truth.

 

Da må jeg huske å se dem før jeg starter på atlantis. Oi det blir mange timer dette hehe:) Men jeg kommer bare til å kjøpe stargate sg1 serien og om jeg blir hekta kjøper jeg de andre. Forhåpentligvis blir det ikke som når jeg kjøpte alle sesongene av presidenten og så over et år etterpå bare etter å ha sett en episode bytta jeg dem inn for 5kr pr stykke, totalt 35

Lenke til kommentar

Det er vel en smaksak, men for meg (og veldig mange andre) er "Presidenten", eller The West Wing som den er bedre kjent som, en skikkelig perle. Det er vanskelig å finne en bedre gjennomført dramaserie i mine øyne. Hvis du kun så én episode vil ikke jeg si at du har gitt den en sjanse.

 

Angående Stargate, så begynte jeg med Atlantis, likte det veldig godt, og etter å ha sett det som fantes av Atlantis på det tidspunktet (2 sesonger), ville jeg se mer. Jeg startet på SG-1, og slet meg gjennom første sesong. Med unntak av piloten, cliffhangeren, og et par andre episoder, er sesongen rimelig dårlig. Men hold ut, den tar seg kraftig opp, og jeg ble slukt etter å ha kommet i gang med sesong 2. SG-1 tok rimelig fort over plassen som min absolutte Stargate-favoritt, langt over Atlantis, jeg synes også at Atlantis tapte seg mot slutten, spesielt i sesong 5.

 

Forresten, hvorfor hater de aller fleste Politics-episoden i sesong 1? Ja, det er et clipshow, men jeg ser den hver gang jeg har gjensyn med SG-1. Jeg ser piloten, så Politics for å for en oppfriskning over hva som har skjedd i sesongen, før jeg fortsetter derfra. På den måten får jeg komprimert ned sesong 1 til 4-5 episoder, men samtidig får et bra sammendrag over hva som har skjedd. Til det bruket er episoden utmerket, og også underholdende. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...