Gå til innhold

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags


Anbefalte innlegg

endelig fått sett resten av SGU, og jeg må si at jeg likte hvordan de hadde fått til slutten. Ser at det er mange som ikke liker at man ikke samler tråder, eller at det er dumt når serien blir kansellert slik at man ikke får en skikkelig slutt, men der er jeg ikke helt enig. Noe jeg synes er dumt er når serier avsluttes i kjempe cliffhangere, hvor produksjon håper at ekstremt spennende avsluttning skal hjelpe til med å ungå kansellerning. Problemet er at de fleste serier blir kansellert før siste episode blir sendt, så seerenes respons på en cliffhanger har lite å si for avgjørelsen om seriens videre liv.

 

Her har man klart å få til en slutt som både legger opp til videre story, og runder serien rolig av. Og som noen nevnte; tilogmed runder sirkelen ved å klobel tilbake til pilotepisoden.

 

Min første tanke var at; oi her er det virkelig potesiale til å plukke opp historien i eventuelle filmer, men etter å ha tenkt meg om (i omtrent 5 sekunder) konkluderte jeg med at det håper jeg virkelig ikke at de gjør. For da blir det bare falskt. Sisteliten geniløsninger, eller å hoppe in i "alle blir vekt ut av stasis", hadde virkelig ikke fungert for meg. Noe som kanskje, muligens, kunne fungert er en ny spinnoff; en ny story-line der noen opdager Destiny, men jeg håper ikke de gjør det. I alle fall ikke på en del år.

 

 

Men nå sitter jeg med en ganske rar og tom følelse. Etter 14år med Stargate; 17 sesonger fordelt på 3 serier + 3 filmer er det ingen ting nytt i vente. For meg er dette en veldig spesiell dag. Så takk til Dean Devlin og Roland Emmerich for en godt grunnlag, til Brad Wright og Robert C Cooper fordi de nektet å la ballen ligge, og til alle andre som har vært med å skape, noen ganger frustrerende, men stort sett engasjerende underholdning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ettersom Stargate Franchiset ikkje alltid har vært i dei riktige henda, der spesielt dataspela ikkje har blitt suksess, og no som alt er avslutta, foreslår eg noke litt sprøtt :)

 

Starte ein Stargate Foundation, som setter som mål å kjøpe opp rettighetane til Stargate, og kan fokusere tid og energi til å lage eit godt show.

Som andre sa her, så hadde det vert ei god løysing der folk kan sjå episodane online, og betale litt for det istedenfor at det kun går på TV kanaler som ikkje aller har tilgang til.

 

Eg hadde gledelig donert penger til eit slikt formål, og det er ganske mange andre som ville gjort det samme.

 

Er det her interessant for nokon ?

Lenke til kommentar

Nei. Det vil koste latterlig mye, om det i det heletatt er mulig. Dessuten, gitt at alt går bra og et par ti tusen eller mer donerer penger til prosjektet, hvem bestemmer hva om serien? Og vil det være mulig å få solgt episodene til en TV-kanal?

 

Stargate er ferdig for meg. Kommer det noe mer i fremtiden ser jeg nok det også, men akkurat nå synes jeg det er greit at det er ferdig. Vi har tross alt fått i alt 17 fulle sesonger, og to filmer (pluss originalen).

Lenke til kommentar

Etter nyheten om kanseleringen så jeg ikke de siste episode før nå i helga. Og jeg må si at de avsluttet serien på en veldig fin måte. Håper egentlig at Eli ikke fikk det til bare for å være en kontrast til alle andre sisteliten fiksene som har preget stargate serien til nå. Har vært greit om alt rett og slett gikk åt skogen for en gangs skyld.

 

Om de skal lage en spinoff igjen om 5-10-20 år (BSG fikk jo en reboot etter ørten år) så håper jeg de kjører på med en Next Generation greie, eller prøver en helt annen vri ved å følge ett annet samfunn.

 

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 3 måneder senere...
  • 1 år senere...

What. Først nå ser jeg at det fins en Stargate tråd! Siste innlegg ble skrevet i 2011 og nå er det 2013 :hmm:

 

Det må være noe ruske feil med SyFy, som velger å avslutte Stargate-serien. Et av de beste sci-fi showene som eksisterer. SG1 hadde 10 sesonger og 2 filmer, SGA hadde 5 sesonger og SGU 2 sesonger. Også bare velger de å avslutte alt og alle. Hva er galt med de folkan?

 

Vel vel, for å lette på stemingen, da en kikk på det modifiserte stargate-skipet mitt :D

http://facepunch.com...d.php?t=1196561

Endret av nicwillu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...