Gå til innhold

Her er grunnene til 9GB DVD er for lite


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil ikke si at Sony har balletak på MS.

 

Såklart kommer nok lagringsplassen til å bli et hodebry for mange utviklere som jobber med Xbox 360 spill, spesielt vil nok FF liknende spill slitte med å få inn alle de store mellomsekvensene som ikke er laget av grafikkmotorn. Japan (hvor disse spillene er som mest populære) er ikke det markedet MS kommer til å tjene mest på uansett.

 

Utviklerne kommer kanskje til å måtte jobbe hardere med å senke plassforbruken, noe jeg tror de kommer til å klare etterhvert som spillene trenger det. Bare se på grafikken på de siste spillene i forrige generasjon, utviklerne gjorde underverker med det lille de hadde av maskinkraft.

 

Så utviklerne som jobber med spill til xbox360 må nok svette litt, men jeg tror de løser det. Her skal det nevnes at flere utviklere har nevnt i intervjuer at det også kreves mye svette, blod og tårer å programmere på ps3ens 7 kjerner, noe som gjør at ps3 spillene for øyenblikket ikke ser noe bedre ut enn 360.

 

DVD9 er på kanten til for lite og kommer garantert å bli det mot slutten av denne generasjonen, men akkurat nå så er det ingenting som egentlig viser at ps3 har balletak. Den sliter jo med en "litt" kraftig prislapp!

Endret av vateam
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Hvorfor ikke la oss studere Gamecuben litt nærmere. Dens diskformat tar ikke halvparten av en DVD9, og likvel har denne maskinen klart seg ypperlig med tanke på spillkvalitet og grafikk i forhold til konkurrentene. Sant nok har noen spill komt ut på flere disker, jeg nevner MGS, RE4, Tale of Symphonia, alle kvalitetspill. Var det noe problem å skifte den disken en gang i løpet av spillet? Det var ikke noe problem last-gen, og kan ikke se at det skulle by på større problemer next-gen om det så blir tilfelle. Synes det virker på grensen til det latterlige når man dømmer en konsoll nord og ned grunnet lagringskapasitetn når GC'en har klart seg ypperlig under de forholdene som beskrives av Avanore her. Dessuten er det ps3 som skiller seg ut denne gangen med å være den eneste maskinen som velger et annet format enn dvd nå som wii støtter samme format som X360. Vil wii-spillene også få plassproblemer da? Siden flertallet av spillutviklerne fortsatt kommer å forholde seg til DVD9, tror jeg mesteparten av diskplassen på BR kommer til å stå tomt, og tar man i betraktning det økonimiske ved å innføre dette nye formatet, er min menig at det ikke er verdt det. Mulig jeg ikke er i kjøpegruppen til Sony, da jeg er en hardcore gamer, student og uten råd til hd-tv...

Lenke til kommentar

Alt dette koker ned til er pris vs plass. PS3 har større plass, så Square Enix kan stappe spillene sine fulle av FMV på én plate, og koster deretter. Men når 88% av japanere mener at ps3 er for dyr, så sier det seg selv at det ihvertfall ikke er bombesikkert at dette var et klokt valg av sony. Spesielt ikke når det er så utrolig enkelt å omgå dette til en lavere kostnad, ved å lage spill på flere dvd'er.

Lenke til kommentar
Tror Sony har pissa litt i sin egen brønn med PS3.

6234661[/snapback]

 

Jeg trur det helt motsatte.

For meg er ikke 360 en Next Gen konsoll.

6234702[/snapback]

 

Tror du MS er idioter? Tror du de ikke har snakket med utviklere og undersøkt kapasitetbehovet på lagringsmediet?

 

Og dette next gen vrøvlet ditt er tåpelig.

 

1. Hvis man definerer next-gen med nytt og spennende gameplay er verken X360 eller PS3 next gen, da er det Wii vi må stole på.

 

2.Ser vi på grafikk og lyd er det ikke store spranget mellom hva PS3 og X360 klarer, men begge er jo merkbart bedre enn GC/PS2/Xbox på dette og kan uten tvil kalles next-gen.

 

3. Ser vi på bruk av nett er alle tre next gen, med mange muligheter til online spill, nedlasting og komunikasjon.

 

4. Lagringskapasitet er muligens en kategori, og der er det klart at PS3 er det eneste som kan kalles next gen.

 

For meg er ikke valg av lagringsmedie en faktor i om konsollen er next gen eller ikke. Skal jeg være helt ærlig så blåser jeg en lang marsj i om spillet kommer på dvd, gd, bd, md, umd eller cd så lenge spillet er bra. Å henge seg opp i dette er jo latterlig.

Lenke til kommentar
Går det ikke ann å lage det sånn at du kan lagre spilla innpå harddisken?

Da slepper man å bytte disk midt i spillet.

MS hadde tenkt til å lansere en ny harddisk til 360 som har betydelig bedre plass. (husker ikke hvor jeg har lest det)

6235461[/snapback]

Større harddisk er noe de vurderer, så langt jeg husker Major Nelsons siste intervju/podcast med en de ansvarlige hard ware gutta fra Microsoft. Så det er ikke bestemt ennå. Major Nelson.Com

 

Dog, jeg tviler på at de vil la utviklerne gå fritt til å installere spillene på hard disken. Det vil utelate de som har kjøpt Core pakken - uten hard disk og som ikke har tenkt til å kjøpe hard disk heller.

 

Dr Peedee

Lenke til kommentar

forresten så har jeg hørt at det er mye "dummy data" på 360 DVDer, for å gjøre det vanskligere å brenne / kopiere.

 

ergo, de har mere å gå på enn vi tror. dessuten så har jo pc hatt HD spill i årevis og det er alikevel enda sjelden at spill krever mer enn en DL DVD.

Endret av 2mass
Lenke til kommentar
Går det ikke ann å lage det sånn at du kan lagre spilla innpå harddisken?

Da slepper man å bytte disk midt i spillet.

MS hadde tenkt til å lansere en ny harddisk til 360 som har betydelig bedre plass. (husker ikke hvor jeg har lest det)

6235461[/snapback]

 

Da må alle som har 360 kjøpe den oppgraderte hard disken også må man installere som man gjør på en PC. Da blir jo litt av spillekonsoll poenget borte.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke la oss studere Gamecuben litt nærmere. Dens diskformat tar ikke halvparten av en DVD9, og likvel har denne maskinen klart seg ypperlig med tanke på spillkvalitet og grafikk i forhold til konkurrentene. Sant nok har noen spill komt ut på flere disker, jeg nevner MGS, RE4, Tale of Symphonia, alle kvalitetspill. Var det noe problem å skifte den disken en gang i løpet av spillet? Det var ikke noe problem last-gen, og kan ikke se at det skulle by på større problemer next-gen om det så blir tilfelle. Synes det virker på grensen til det latterlige når man dømmer en konsoll nord og ned grunnet lagringskapasitetn når GC'en har klart seg ypperlig under de forholdene som beskrives av Avanore her. Dessuten er det ps3 som skiller seg ut denne gangen med å være den eneste maskinen som velger et annet format enn dvd nå som wii støtter samme format som X360. Vil wii-spillene også få plassproblemer da? Siden flertallet av spillutviklerne fortsatt kommer å forholde seg til DVD9, tror jeg mesteparten av diskplassen på BR kommer til å stå tomt, og tar man i betraktning det økonimiske ved å innføre dette nye formatet, er min menig at det ikke er verdt det. Mulig jeg ikke er i kjøpegruppen til Sony, da jeg er en hardcore gamer, student og  uten råd til hd-tv...

6234807[/snapback]

 

For det første så kan du ikke sammenligne GC mot spill som er laget for HD oppløsning. Textures og annet tar mye større plass i HD formatet og digital lyd tar jo også sin bit av kaka.

For det andre så sier produsentene at Next Gen spill tar mere plass enn dagens spill så ikke engang de vet hvordan de skal klare å lage Next Gen spill på DVD9 plater.

 

Wii vil ikke få disse problemene, svaret blir samme som jeg skrev om GC. Det støttes ikke HD og ikke digital lyd.

 

Mesteparten av de store selskapene støtter Blu-Ray og de mener dette er fremtiden for å lage Next Gen spill.

Lenke til kommentar
og i tillegg har ps3 HD "out of the box" slik at det er rom for mellomlagring

og cahing for lavere loadetider..slik eg ser det har ps3 en liten fordel på det området..

6236112[/snapback]

 

Er en fordel at produsentene kan dra nytte av hard disk og ikke må lage spill som må leses fra dvd til minne. PS3 har innebygd hard disk og da kan alle spill catches for raske loade tid og andre ting.

Lenke til kommentar
Siden det ikke er mulig å lage nextgenspill til 360, foreslår jeg at avanore forteller dette til Microsoft, siden de tydeligvis har oversett det

6236753[/snapback]

 

MS vet nok hva de driver på med.

Det at PS3 har balletak på 360 når det gjelder HD er det ingen tvil om.

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...