Gå til innhold

Her er grunnene til 9GB DVD er for lite


Anbefalte innlegg

Ingen som tar for seg eventuelle økte produksjonskostnader av Bluray-disker? I statene spekuleres det heftig i hva prisen på PS3-spill kommer til å bli - noen mener den vil ligge på samme nivå som på 360 (60$), mens andre sier de vil ligge opp i mot 100$..

 

Dersom spillene blir merkbart dyrere, tror jeg hverken Frank American eller Ola Nordmann vil betale mer for å slippe å bytte en disk eller to.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom dette blir tilfelle, så kjøper jeg ikke PS3.

Har klart å svelge den særs stive lanseringsprisen, men om jeg skal måtte betale 1000,- for et spill så kan de bare glemme å få noe av meg.

HATER at de tok med blu-ray.

Når jeg først skal betale 2000,- ekstra, vil jeg ikke gjøre det for å hjelpe Sony å vinne en formatkrig.

Tenk hvor mye bedre det hadde vært om de droppet blu-ray og heller på kostet seg 2000,- i maskinkraft.

Lenke til kommentar
når de spillene som finnes nå ikke bruker mer enn DVD-5, så forstår jeg ikke hvorfor vi plutselig skulle behøve DVD-9 hvis X360 er så grafisk dårlig som du hele tiden påstår.

6233398[/snapback]

 

Av 7.4GB de kan bruke på DVD9 plater, har vi noen spill som

Amped 3 - 7.12 GB

Rockstar Games Table Tennis - 6.76 GB

Call Of Duty 2 - 6.74 GB

Project Gotham Racing 3 - 6.54 GB

 

De jeg har sjekket. Finnes sikkert mange flere.

No need to say anymore

Endret av avanore
Lenke til kommentar
når de spillene som finnes nå ikke bruker mer enn DVD-5, så forstår jeg ikke hvorfor vi plutselig skulle behøve DVD-9 hvis X360 er så grafisk dårlig som du hele tiden påstår.

6233398[/snapback]

 

Av 7.4GB de kan bruke på DVD9 plater, har vi noen spill som

Amped 3 - 7.12 GB

Rockstar Games Table Tennis - 6.76 GB

Call Of Duty 2 - 6.74 GB

Project Gotham Racing 3 - 6.54 GB

 

No need to say anymore

6234335[/snapback]

Det finnes mange komprimeringsrutiner som vil senke mengden dataforbruk i spill. Siste ord er absolutt ikke sagt i denne saken.

 

Som jeg skrev tidligere, kommer det et par formater som er har større kapasitet og ytelse. Holografisk disk kommer til høsten. Den har en teoretisk kapasitet på 1.6TB, samt 1Gb/s overføring. Så hvorfor ikke vente til den blir standard istedet? Blu Ray og HD DVD kommer for tidlig og har en for liten økning.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Blu Ray og HD DVD kommer for tidlig og har en for liten økning.

6234377[/snapback]

 

Blue-Ray kan bruke 50GB av maks 50GB. DVD9 plater bruker 7.4GB av maks 9GB.

 

Blue-Ray kan lagre omtrent 7 ganger så mye data enn DVD9 plater kan brukes i dag.

Jeg tripper det holder for en veldig god stund. Derfor HP og DELL støtter dette formatet. De er en av verdsens største leverandører og de gir 100% støtte til Blue-Ray

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Blu Ray og HD DVD kommer for tidlig og har en for liten økning.

6234377[/snapback]

 

Blue-Ray kan bruke 50GB av maks 50GB. DVD9 plater bruker 7.4GB av maks 9GB.

 

Blue-Ray kan lagre omtrent 7 ganger så mye data enn DVD9 plater kan brukes i dag.

Jeg tripper det holder for en veldig god stund. Derfor HP og DELL støtter dette formatet. De er en av verdsens største leverandører og de gir 100% støtte til Blue-Ray

6234394[/snapback]

For lite. Holografisk disker som kommer senere i år vil la deg lagre 1600GB og har en overføring på ca. 128MB/s. Det er slik jeg vil se, ikke et format som markant øker kapasiteten.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

For lite

6234412[/snapback]

 

Hvis du mener 50GB er for lite til spill, hva med 7.4GB som 360 har?

Ser det for meg "Please insert disc 269"

 

At 7.4GB er for lite er det ingen tvil om. Bare lese første posten så får du grunn nok i bøtter og spann fra produsenter.

Lenke til kommentar

For lite

6234412[/snapback]

 

Hvis du mener 50GB er for lite til spill, hva med 7.4GB som 360 har?

Ser det for meg "Please insert disc 269"

 

At 7.4GB er for lite er det ingen tvil om. Bare lese første posten så får du grunn nok i bøtter og spann fra produsenter.

6234430[/snapback]

Snakker ikke om bare spill. Jeg mener formatet generelt. Fra 9GB opp til 50GB er for lite. 5/6 ganger mer? CD og DVD var rundt 13 ganger.

Lenke til kommentar

Fordi microsoft MÅTTE få 360 ut på markedet før sony ps3.

 

hadde ps3 og 360 kommet på markedet på likt så kan eg jo gjette utfallet men det hadde ikkje blitt i MS sitt favør..

 

microsoft klarte heller ikkje og forutsjå at sony ville få problem med produksjon av ps3.. alt MS viste var at den skulle komme "våren" 06..

 

da måtte M$ rett og slett kaste 360 ut på markedet halv ferdig uten next gen format innebygd, men dei hadde det nok i tankene til senere når hd-dvd blei kom på markedet..

 

dere kan jo da skjønne hvilken STOR sjangse sony tar ved og lansere en konsoll med neste generasjons medium som ikkje er komme på markedet enda..

Lenke til kommentar

For lite

6234412[/snapback]

 

Hvis du mener 50GB er for lite til spill, hva med 7.4GB som 360 har?

Ser det for meg "Please insert disc 269"

 

At 7.4GB er for lite er det ingen tvil om. Bare lese første posten så får du grunn nok i bøtter og spann fra produsenter.

6234430[/snapback]

Snakker ikke om bare spill. Jeg mener formatet generelt. Fra 9GB opp til 50GB er for lite. 5/6 ganger mer? CD og DVD var rundt 13 ganger.

6234436[/snapback]

 

Nå snakker jeg om spill og ikke om filmer som har oppløsning i 10.000x10.000

Er ikke vits å dra det lenger enn det er.

Fakta er at 7.4GB er alt for lite i følge produsentene mens 50GB holder.

 

Det er 7 ganger mere datalagring på 1 plate.

Lenke til kommentar
Men hvorfor valgte Microsoft å ikke implementere HD-DVD? Vet de noe vi ikke vet?

6231657[/snapback]

Det er vel en kombinasjon av kostnad, leveringstid, behov og risikoen for å sitte med et format som ikke ble en standard. Når Xbox 360 kom på markedet så var det vel knapt nok HD-DVD driver å få tak i til PC'er en gang, så i det hele tatt å få tak i flere millioner driver hadde vel vært en umulig oppgave siden det ikke var noen organisert storproduksjon av dem .

6231723[/snapback]

 

Du har nok helt rett i det, men det jeg ville fram til var at hvorfor valgte de å ikke vente lenge til de kunne lansere til hddvd var klart hvis lagringskapasiteten ville være avgjørende ett eller to år fram i tid...

6231767[/snapback]

 

Hvor mange 360 er solgt før PS3 engang er klar? Det kan være grunnen.

Lenke til kommentar
Nå snakker jeg om spill og ikke om filmer som har oppløsning i 10.000x10.000

Er ikke vits å dra det lenger enn det er.

Fakta er at 7.4GB er alt for lite i følge produsentene mens 50GB holder.

 

Det er 7 ganger mere datalagring på 1 plate.

6234474[/snapback]

Du klarer ikke se på hele bildet. Utviklere vil alltid ha så mye plass som mulig. De har blitt late med tanke på å utnytte plassen på DVD-platene, slik de var i starten med CD-er. Såklart kan en rekke ting bli ekskludert fra spill.

 

Uansett, skal man ha et format for framtiden så vil jeg ikke ha et format som bare er en liten økning. HD DVD/Blu Ray er et forhastet format som ikke burde bli den neste standarden. De har kjempet lenge om å bli neste generasjons lagring, men nå har teknologien overgått de.

 

Har det vært opp til meg; Skrap begge formatene og sats på f.eks. Holographic Disk istedet. Den vil vare i manger år i motsettning til HD DVD/Blu Ray.

Lenke til kommentar

Har ikke HD-DVD maks lagringkapasitet på 25GB? Det holder nok ikke når produsenter som Mar Rein, mannen bak Unreal sier neste generasjon spill trenger 20GB+

 

Ingen som vet hvem som vinner krigen. Men jeg holder på Blu-Ray med sine 50GB mot HD-DVD som har 25GB.

 

Hvordan MS skal løse dette blir spennende og se. Nå ser det ut som Sony har balletak på MS.

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Har ikke HD-DVD maks lagringkapasitet på 25GB? Det holder nok ikke når produsenter som Mar Rein, mannen bak Unreal sier neste generasjon spill trenger 20GB+

 

Ingen som vet hvem som vinner krigen. Men jeg holder på Blu-Ray med sine 50GB mot HD-DVD som har 25GB.

 

Hvordan MS skal løse dette blir spennende og se. Nå ser det ut som Sony har balletak på MS.

6234553[/snapback]

Sony og MS har ikke balletak på hverandre i det hele tatt. Ingen av formatene er standarder ennå. Om Blu Ray blir standard har Sony en stor fordel og vil føre til en stor økning i solgte konsoller. Om spilleren er god på PS3 i forhold til dedikerte Blu Ray-spillere.

Lenke til kommentar
Har ikke HD-DVD maks lagringkapasitet på 25GB? Det holder nok ikke når produsenter som Mar Rein, mannen bak Unreal sier neste generasjon spill trenger 20GB+

 

Ingen som vet hvem som vinner krigen. Men jeg holder på Blu-Ray med sine 50GB mot HD-DVD som har 25GB.

 

Hvordan MS skal løse dette blir spennende og se. Nå ser det ut som Sony har balletak på MS.

6234553[/snapback]

 

Tror Sony har pissa litt i sin egen brønn med PS3. I denne generasjonen kommer sansynligvis 360 til å stikke av med seieren på salgsstatistikken. I og med at et spill kan lanseres på flere DVD-er, er det strengt tatt ikke nødvendig med noe nytt format før om noen år.

Lenke til kommentar
Av 7.4GB de kan bruke på DVD9 plater, har vi noen spill som

Amped 3 - 7.12 GB

Rockstar Games Table Tennis - 6.76 GB

Call Of Duty 2 - 6.74 GB

Project Gotham Racing 3 - 6.54 GB

 

De jeg har sjekket. Finnes sikkert mange flere.

No need to say anymore

6234335[/snapback]

Kunskap om hardwaren og tid er ganske stor mangelvare med første generasjons spillene, så dette er ikke så fryktelig gode eksempler. Kom igjen, det er ikke som vi ikke vil se fantastiske spill med store flotte splill verdner til Xbox360, men utviklerene har større utfordringer til å få det til.

 

DVD14 og 18 er også en mulighet for de større spillene (dual-sided), man må likevel bort å snu plata, men det blir færre å holde styr på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...