Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*


Neppe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og det at jeg må opp så tiiiiidlig!
Det er jo bare til å justere døgnet litt. Du får begynne å legge deg kl 21 :p

7213778[/snapback]

Gjør det og det går somregel bra :), annet enn på Mandager. Kan ikke dy meg å sove til 11-12 tia på Lørdag og Søndag og da kan det bli hardt å justere inn igjen, men er somregel på plass på Tirsdag igjen.

Lenke til kommentar
Etterpå fikk jeg masse kommentarer for å ha vært bl.a. frekk og slem.  :dontgetit:

7189360[/snapback]

Teit, så i stedet skal man smiske og rose medelevene opp i skyene?

7189377[/snapback]

De mente det, ja. :hmm:

7189385[/snapback]

 

I min klasse blir det oftest sånn at flinke elever blir kritisert og når dårlige elever skal ha tilbakemelding holder alle kjeft, eller gir litt ros for et eller annet som ikke var bra i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Noen eksempler? Jeg pleier å synes sånt er ganske morsomt; litt som å se en kattepus stirre i speilet. Stakkars, de skjønner jo ingenting. :wee:

7214555[/snapback]

Jeg er blitt kalt mannsjåvinist. Det var vissnok helt seriøst ment, og jeg har ennå ikke fått svar på hvorfor :ermm:

Og i natt var jeg en hykler fordi jeg ikke laster ned filmer. Eh? O.o

 

Menja, dårlig hukommelse, det jeg kom på nå (:

Lenke til kommentar
Skal vi se *gni seg i hendene*

 

- Amerikanere

 

7213535[/snapback]

 

Folk som feier alle over én kam er noe som irriterer meg grenseløs. :wallbash:

 

Edit: Irriterer meg også over folk som bruker temmelig sterke ord for å beskrive vanlige ting. F.eks.: Jeg ELSKER sjokolade.

Endret av Rakkerunge
Lenke til kommentar
Edit: Irriterer meg også over folk som bruker temmelig sterke ord for å beskrive vanlige ting. F.eks.: Jeg ELSKER sjokolade.

7216224[/snapback]

Det irriterer meg litt at folk irriterer seg over akkurat det. Sterke ord som hate og elske er også ord, og når vi ikke har noen situasjoner der vi faktisk kan bruke ordene i deres rette betydning, bruker vi dem i andre sammenhenger for å skape variasjoner i språket. Det må da være greit.

Lenke til kommentar
Edit: Irriterer meg også over folk som bruker temmelig sterke ord for å beskrive vanlige ting. F.eks.: Jeg ELSKER sjokolade.

7216224[/snapback]

Det irriterer meg litt at folk irriterer seg over akkurat det. Sterke ord som hate og elske er også ord, og når vi ikke har noen situasjoner der vi faktisk kan bruke ordene i deres rette betydning, bruker vi dem i andre sammenhenger for å skape variasjoner i språket. Det må da være greit.

7216982[/snapback]

Jeg irriterer meg litt over at andre skal irritere seg av at noen irriterer seg.

Det må da være lov å irritere seg i fred?

Lenke til kommentar
Folk som feier alle over én kam er noe som irriterer meg grenseløs.  :wallbash:

7216224[/snapback]

Det irriterer meg ikke akkurat grenseløst, men litt, at så mange ikke kan dette: Den eneste korrekte varianten av det ordtaket er "å skjære alle over én kam".

Hvis man skal bruke finurlige ord og vendinger for å virke sofistikert bør man lære dem skikkelig først.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Edit: Irriterer meg også over folk som bruker temmelig sterke ord for å beskrive vanlige ting. F.eks.: Jeg ELSKER sjokolade.

7216224[/snapback]

Det irriterer meg litt at folk irriterer seg over akkurat det. Sterke ord som hate og elske er også ord, og når vi ikke har noen situasjoner der vi faktisk kan bruke ordene i deres rette betydning, bruker vi dem i andre sammenhenger for å skape variasjoner i språket. Det må da være greit.

7216982[/snapback]

Jeg må si meg uenig. Ord har ingen definisjoner, kun konnotasjoner. Ved å misbruke et ord, så mister det makten. Dette kan være positivt (f eks signaturen min) eller negativt (ved å misbruke elske/hate). Vi skaper ikke variasjon ved å bruke flere ord til samme formål, vi likestiller ulike ord slik at de mister betydning.

 

"Jeg hater nazister."

"Jeg hater busskøen."

 

Ett av disse eksemplene er en voldtekt av ordet.

Lenke til kommentar

En ting som irriterer meg ganske mye er folk som absolutt skal klage til folk som de vet at ikke kan gjøre noe med det.

 

Ta for eksempel her om dagen: Jeg sitter på bussen for min daglige 45 minutters bussreise. Når en mor med 2 barn stanser bussen på en holdplass, de to barna går på bussen mens moren Legger ut om at den forrige bussen ikke stoppet, og at de har ventet i 20 minutter og at det er kaldt ute. Ikke nok med det, men hun sier også at hun allerede har ringt til busselskapet og klaget...

 

Hvordan i helvete skal det hjelpe noe mer å klage til en annen random bussjåfør fordi en annen ikke har gjordt jobben sin skikkelig? I allefall når hun allerede hadde kontaktet det riktige organet. Jeg er sikker på at bussjåføren og, alle vi andre satt og hørte på den poengløse klaginga hennes i over halvannet minutt.

Lenke til kommentar

Jeg irriterer meg over at folk bare legger på, rett etter at jeg har introdusert meg på telefonen (jeg er telefonselger). Det irriterer meg også at folk syter til meg over at de har reservert seg mot telefonsalg, og dermed burde jeg ha sett på listen min at jeg ikke skal ringe dem.

 

Folkens: Jeg får en liste, og jeg aner ikke om noen er reservert. Men det jeg vet, er at dersom du er virkelig reservert, kan jeg ikke ringe deg! Det fungerer nemlig slik, at telefonselgere blokkeres, det vil si at jeg ikke er i stand til å oppnå kontakt med jobbtelefonen.

 

Og det er heller ingen vits i å klage over at det er så irriterende med telefonsalg, at jeg skal la dem være. Jeg har en jobb å gjøre, og det kan jeg liksom ikke noe for.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...