Gå til innhold

Den Store paintball tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hmm, jaja den ble solgt til en annen nå for 1000kr

Men har dere noen andre pakker dere kan anbefale i 2000-2500 klassen? har aldri spilt paintball før, er helt nybegynner

 

 

da burde du kanskje prøve og leie neo først før du bruker 2000 på paintball :thumbup:

Endret av lekse2
Lenke til kommentar
hmm, jaja den ble solgt til en annen nå for 1000kr

Men har dere noen andre pakker dere kan anbefale i 2000-2500 klassen? har aldri spilt paintball før, er helt nybegynner

 

 

da burde du kanskje prøve og leie neo først før du bruker 2000 på paintball :thumbup:

 

For å først bruke 1500kr på en spyder pakke og spille en gang og bli giga hekta, og så finner du ut at det alltid er noe galt med utstyret for å så kjøpe seg en tippmann senere?

5 stk som jeg kjenner skulle begynne med paintball. Jeg anbefalte seff en tippmann pakke siden de skulle spille woods. Men "Døøhh, hakke spilt det før da!" "Gidder ikke å betale 500kr mer!!!" Endte med at alle kjøpte en tippmann pakke etter 2 måneder med spilling med spyder.

Lenke til kommentar

Nei, du trenger enten kompressor som yter 200-300bar, eller dykkerflasker på samme nivå som er fylt hos f.eks brannvesnet eller dykkerstasjon.

Du finner nok ingen, utenom paintball utleie/klubber, som ønsker å fylle din lille flaske direkte.

 

Personlig har jeg en 15Liter dykkerflaske med overgang, så jeg kan fylle mine spille tanker når det er behov for dette i skogen, evt på bane der de kun har co2 (noe det blir mindre og mindre av takk og pris).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Heisann!

Endelig fått fiksa alt utstyret og spilt noen runder, har Tippmann A5. Men her om dagen skulle vi finne ut hvordan vi stilte på utløpshastigheten, og jeg skrudde litt for mye på en skrue, når jeg skulle prøve å skyte og se om det var noen endring "hoppet" skruen ut og jeg fant den ikke igjen :/

Når jeg nå skyter uten den kommer det et sterkt trykk med luft ut av hullet, har det noe å si, link hvor skruen var: (brukte et tilfeldig bild4e jeg fant på A5OG.com)

http://bildr.no/view/363406

Lenke til kommentar

Det blir jo sløsing med luft når du ikke har skruen i.

Utgangshastigheten er vel og alt for høy.

Ville anbefalt deg og kjøpe et ->slikt<- sett.

Her følger det med andre nyttige reservedeler og. Koster ikke så mye heller.

Ellers er det antageligvis en UNC settskrue du trenger i passende størrelse. Hør med din lokale jernvare/industriutsalg.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Spørsmål fra en potensiell nybegynner.

 

Vi er en vennegjeng som har planer om å alle kjøpe oss paintballutstyr og spille sammen i skogen. Selv har jeg tittet på en Tippmann X7 med Flatline løp. Om det står noe på valget tar jeg mer enn gjerne imot tips. Trenger også hjelp til hva av utstyr ellers som er essensielt (rengjøring og verktøy f.eks?) og hva som er behagelig og bra av masker og beskyttelse.

 

Ettersom vi skal spille i en skog som er ganske flat, men med en del lav vegetasjon satser jeg også på noen form for kamuflasje, men ikke vet jeg om det har noen spesiell hensikt på avstandene en forholder seg til i paintball.

 

Satser vel på å bruke rundt 5000kr tilsammen.

Lenke til kommentar

Skal du spille i skogen er det Tippmann som gjelder. Tippmann A5 og X7 er to supre valg. Jeg har selv A5 med flatline og er storfornøyd. Av maske har jeg JT Status som også fungerer meget bra. Jeg bestilte fra utlandet, kan være litt å spare der så kan være lurt å sjekke priser usa kontra norge. :)

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp kjøpt meg en Eclipse EGO Sl66 2006 modell markør, men jeg finner ikke noe vedlikeholds-kit til den markøren noen plass utenom i utlandet. Er det noen som vet om noen slike kit's selges en plass i norge? Jeg er temmelig sikker på at det går fint med et vanlig Ego 06 kit.

 

EDIT: Løst! Paintballnorge.no fikset et sett til meg.

Endret av Harribo
Lenke til kommentar

Hvem i norge er det egentlig som tar på seg trykktesting av markør tanker?

Vet enkelte brannstasjoner trykktester større tanker, som dykkertanker m.m., men de ønsker ikke å ha noe med markør tankene å gjøre (så langt jeg har fått beskjed).

 

Ser ED paintball ber folk ta kontakt om trykktesting ønsker, og fant et firma på sørlandet som også tar på seg jobber (agder sport). Men er litt usikker på hvem som burde gjøre dette, og evt hva prisen "burde" ligge på. Har 3 tanker som burde vært testet nå, hovedsaklig for å kunne ha som backup og for at evt venner uten gear skal kunne låne backup utstyr.

 

Selv planer om å kjøpe meg ny composite tank i løpet av våren, men ser ikke helt det store poenget med å kaste tankene om det er en enkel og billig måte å få testet de på, og evt godkjent dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...