Gå til innhold

Smallville - Alle sesonger (USA-sendetid) Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin slutt på en fin sesong. Synd fattigkanalen CW ikke kan varte opp med den produksjonen en slik serie fortjener, det gikk nedover på budsjettfronten etter at WB-kanalen slo seg sammen med UPN.

 

På den annen side, det er lettere å gi grønt lys til stort budsjett når det var 6-7 millioner seere kontra 2-3 millioner. The CW tok over fra sesong 6 og fra sesong 9 flyttet de den til "døds-dagen" fredag, som i USA betyr stort fall i seere kontra andre ukedager og uten tvil et stort kutt i budsjettet.

 

Ellers, set er en tommelfingerregel med superheltfilmer at de beste er de som har hatt best skurk - fordi det får helten til å bli enda mer uber. Artig hvordan de dro dette inn i finalen, fordi de siste sesongene har manglet Lex Luthor. Dette var den beste sesongen siden han forsvant ut, og jeg er glad Lana Lang (som senket kvaliteten på alle sesongene hun var med i) ikke kom tilbake.

 

Er imponert over hva de fikk til i siste sesong. De ga serien en verdig slutt - mot de fleste odds. Koste meg med flere av episodene, spesielt når han dro frem i tid og selvfølgelig også finalen.

 

Merkelig at det hele er over. Begynte å se på serien når eldstegutten var 1 og minstemann ikke født. Nå så vi finalen sammen og storkoste oss. Utrolig bra at en serie har holdt på så lenge og det kommer godt frem hvorfor ingen helt overgår karen med inspirasjon som sin superkraft. :)

 

Nå kommer det Supermann-film neste år. I tillegg går ryktebørsen om at Justice League-film sparkes igang igjen (den var under produksjon for et par år siden, men ble stoppet). En film som ikke vil ha noe med neste års Supermann-film. Da kan de like godt bygge den rollen på Routh-Supermann eller Welling-Supermann.

 

Uansett, mer Supermann takker jeg ikke nei til :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ellers, set er en tommelfingerregel med superheltfilmer at de beste er de som har hatt best skurk - fordi det får helten til å bli enda mer uber.

 

Jeg mener de beste superheltene er de som har svakheter. Superman er på mange måter en dårlig superhelt fordi han er for kraftig. Bortsett fra kryptonitt og magi er han udødelig, så hva er poenget? Det jeg likte med Smallville var at han ikke var kjent med kreftene sine ennå og strevde med mange menneskelige svakheter. Batman på sin side er bare en vanlig mann, men det gjør han til en bedre superhelt, imho. Skytes han kan han fort bli drept. The Flash har ingen krefter unntatt farten, og selv Wonder Woman har få krefter. At de har en bra motstander er bra, men en bra motstander alene holder ikke.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg mener de beste superheltene er de som har svakheter. Superman er på mange måter en dårlig superhelt fordi han er for kraftig. Bortsett fra kryptonitt og magi er han udødelig, så hva er poenget?

 

 

Poenget er at Supermann ikke er super grunnet sin fysiske makt. Hans superkraft er inspirasjon.

 

For mennesker er det en gylden regel - "power corrupts, absolute power corrupts absolutely". Han klarer å unngå det. Men igjen, han er jo ikke menneskelig (og strengt talt, han er en fiksjon.)

 

Blogget om det for lenge siden:

 

Poenget med de eksemplene er å vise hvem Supermann er. Det er ikke styrken og hans løftefetisj som gjør han super. Det er heller ikke hans kjekke ytre eller muligheten til å fly. Det er hans evne til å gjøre det riktige valget, uansett hva. Det er derfor både du og jeg kan være Supermann (eller superkvinne, for ikke å diskriminere for mye), i hvert fall i et par lysglimt i våre syndefulle liv. Gjør det riktige.

 

Jada, du vil oppleve å bli stemplet som svak, som overlegen, som kjedelig og som en festbremsende orgiesabotør. Men det er prisen å betale, svake mennesker reagerer slik og alle mennesker har øyeblikk av svakhet. Når noen ikke sier bææh så må de jekkes ned. Når noen viser styrke som man selv ikke har, så må man rakke ned på det. En inspirasjon er ikke særlig populært, da det blir som et speil hvor man ser alle sine svakheter.

 

Det er livets realitet at det riktige valget som oftest er det motsatte av det populære valget. Klarer du å gjøre det som er riktig og er villig til å betale prisen, gratulerer du er Supermann. Klarer du det hver dag så gi meg gjerne oppskriften på det, for jeg skulle gjerne likt å vite hvordan. For det er ganske umenneskelig. Men så er jo Supermann intet menneske heller. Men det er jo noe å strekke seg etter?

Lenke til kommentar

har akuratt sett serieavsluttning og jeg må si den siste(dobbelepisoden) var knallbra, var supert å se Lex tilbake, største tabben serien gjorde var å kutte han ut. For en karakter, veldig bra lagd til siste episoden.

Er egentlig godt at serien sluttet nå, serien er bra men de har dratt det langt. Serien tapte seg VELDIG når Lex forsvant IMO.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har bare sett 1. sesong av denne serien. Folk sa den var så bra i starten, men etter min mening var det bare det samme om og om igjen. En person som ble endret av krypton, også måtte Clark redde dagen.

 

Når det ble sagt at de seien i tillegg tapte seg etter hvert ble det aldri noe mer for meg, dessverre.

Lenke til kommentar

Det var synd, for når folk sier at serien tapte seg etterhvert, så mener de i løpet av de siste sesongene. Den løftet seg mye etter sesong 1. Slet selv med første sesongen, da det egentlig var bare "freak of the day"-episoder. Etterhvert som den ordentlige historien fikk utvikle seg fra sesong 2, 3 og utover, ble serien også meget mye bedre.

Lenke til kommentar

Seriefinalen knallbra? For real!?

 

Når klimakset av seriefinalen din er at hovedpersonen redder verden ved å slå til en annen planet er det ganske sannsynlig at serien din suger. Selv når det kommer til en serie rundt Clark Kent. Man forventer en mer "episk" sluttkamp enn det.

 

Sorry. Men som fan av Superman og Clark Kent siden jeg hvertfall var i USA som tiåring og kjøpte mine første DC Comics-hefter (og Marvel naturligvis). Så var seriefinalen til Smallville en virkelig enda en downer Smallville har gitt meg.

 

 

Uansett glad for at Zack Snyder, Christopher Nolan, og David S. Goyer nå skal lage neste Superman-film. Kanskje vi endelig vil få se en bra Superman-film, hvertfall nå som riktige folk står bak produksjonen? Og mer riktige skuespillere som Henry Cavill, Michael Shannon, Amy Adams, Costner, Christopher Meloni o.s.v. med i casten.

Lenke til kommentar

Seriefinalen knallbra? For real!?

 

Når klimakset av seriefinalen din er at hovedpersonen redder verden ved å slå til en annen planet er det ganske sannsynlig at serien din suger. Selv når det kommer til en serie rundt Clark Kent. Man forventer en mer "episk" sluttkamp enn det.

 

Sorry. Men som fan av Superman og Clark Kent siden jeg hvertfall var i USA som tiåring og kjøpte mine første DC Comics-hefter (og Marvel naturligvis). Så var seriefinalen til Smallville en virkelig enda en downer Smallville har gitt meg.

 

 

Uansett glad for at Zack Snyder, Christopher Nolan, og David S. Goyer nå skal lage neste Superman-film. Kanskje vi endelig vil få se en bra Superman-film, hvertfall nå som riktige folk står bak produksjonen? Og mer riktige skuespillere som Henry Cavill, Michael Shannon, Amy Adams, Costner, Christopher Meloni o.s.v. med i casten.

Krysser vi fingrene for Nicolas Cage som neste Supermann eller?

Montage-of-Nicolas-Cage-a-001.jpg

Endret av Ramius
Lenke til kommentar

Henry Cavill skal spille superman i Zack Snyder/Nolan-prosjektet. Cage er en spøk blitt.

 

Tok heller ikke spøken med Cage, da jeg nettopp sier at jeg er fornøyd over castingen av Cavill. Så logikken din der er rimelig lame.

 

Ramius er uansett en stor idiot ingen liker..

Endret av Maury
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har bare sett 1. sesong av denne serien. Folk sa den var så bra i starten, men etter min mening var det bare det samme om og om igjen. En person som ble endret av krypton, også måtte Clark redde dagen.

 

Når det ble sagt at de seien i tillegg tapte seg etter hvert ble det aldri noe mer for meg, dessverre.

 

Jeg vil ikke si Smallville tapte seg, men det endret fokus ganske drastisk fra Clark i ungdomsårene til Clark som en del av DC-universet med JLA og hele pakken. Men det sier jo sitt at selv de som hatet de siste sesongene faktisk så dem. De kunne jo latt være. ;)

Lenke til kommentar

Har bare sett 1. sesong av denne serien. Folk sa den var så bra i starten, men etter min mening var det bare det samme om og om igjen. En person som ble endret av krypton, også måtte Clark redde dagen.

 

 

Dette var et fenomen som fikk navnet "freak of the week". De gikk bort fra det mer og mer. :)

 

Har slengt ut anmeldelseav sesongen.

 

For de som er ute etter mer av superheltserier, så har Alphas premiert til gode tall på Syfy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...