Gå til innhold

Smallville - Alle sesonger (USA-sendetid) Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Som jeg skrev i TBBT-tråden; de piner oss rett før finalene og satser på overraskelsesmomentene. Jeg tenker de prøver seg på tankegangen "Faen, denne sesongen har vært dritt, men finalen kicka ass, og det gjør opp for resten!".

 

Nå er jo finalen også på 2 hele timer, så er vel nok av tid å både bygge opp og avklare meste ting. Gjenstår å se, og jeg gleder meg faktisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grei tankegang, men en bra finale vil ikke gjøre opp for en elendig sesong, og spesielt ikke om de mister en rekke seere etterhvert. Det de burde ha gjort er å gjøre sesongen så bra som mulig og øke budsjettet for finalen. Vi snakker faktisk den lengste sammenhengende sci-fi serien noensinne. Det fortjener mer enn sånne tulle-episoder ingen bryr seg om rett før finalen. De burde ha begynt å bygge opp til finalen halvveis gjennom sesongen som i alle andre sesonger, roe det ned litt en stund og så sparke igang finalen mens det ennå er tre, fire episoder igjen. Da kunne de ha bygd opp til et gigantisk klimask i slutten av episoden før finalen, og selve finalen kunne ha dratt den helt ut med Darkseid, Superman (flyvende i drakten), stort sett alt som kan krypte og gå av heltene som skurkene som har vært med opp gjennom årene (selv om mange bare er i kameoer) og så videre. I stedet ser det ut til at det blir en ny Doomsday-finale. Men jeg våger å tro de ikke gjør den tabben om igjen. Eller vent, de gjorde det jo med Zod...

 

(btw for faktanerder: StarGate SG-1 hadde også ti sesonger, men de hadde ikke like mange episoder som Smallville. Den varte i ca 214 minutter til sammen, men Smallville vil være ca 218 minutter og er derfor den lengste. Husker ikke tallene i hodet, men Smallville dytter StarGate SG-1 ned fra tronen med noen minutter.)

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Sannheten er at hele siste sesong, har vært fylt med episoder som alle står på egne ben, og ikke har noe med historien å gjøre. Det er åpenbart mangel på retning og planlegging her, og at skaperne bare drar ideer ut av ræva si.

 

Når det gjelder sist episode, så skal jeg ærlig talt innrømme at jeg ikke skjønte den.

HVORFOR måtte Clark og Oliver dra til Phantomzone? Var det i det hele tatt nødvendig? Helt ærlig?

 

Jeg vet det var en grunn, men var den bra nok? Var det ÆRLIG TALT nødvendig å dra dit for å sloss litt kamper, og så dra hjem igjen? Ingenting kom jo ut av denne episoden som spiller noen sabla rolle.

Lenke til kommentar

De dro fordi han fyren (Wade ett eller annet) skulle være fanget i Phantom Zone, men han kom seg til Metropolis på ett eller annet vis. Derfor dro Clark til Phantom Zone for å finne ut hvordan det var mulig. Hva ville skjedd om flere kom seg ut derfra? Og spesielt noen som var farlige? Jeg tror grunnen til hvorfor Oliver slengte seg med var fordi han var director for denne episoden. :p

Lenke til kommentar

Grei nok episode denne gangen, og alltids kjekt å se Supergirl igjen. Men begynner å bli rimelig lei av "ops, han mistet kreftene" igjen. Nesten bra det er finale neste uke. Med litt flaks fortsetter de den der Toyman-linja. Det blir morsomt. :p

 

..De har melka det de kan ut av smallville siden sesong 1 desverre :s følger egentlig bare med av gammel vane og lite annet og gjøre..

Lenke til kommentar

Helt ræva episode.

 

La meg gjette, skal sesongfinalen bli at Clark får tak i buen, og skyter en eller annen med omegasymbolet i panna? Kanskje Oliver, som en mørk vri på det hele? Og tar på seg drakten etterpå? Og gifter seg med Lois, etter at de har hatt en liten diskusjon om at han aldri hadde vært den helten han er i dag uten henne?

 

Likte du ikke episoden? Haha, det var overraskende. :p Sjansen for at du faktisk liker finalen er like stor som om noen fra Paradise Hotel sier noe fornuftig. Fint lite, med andre ord. :p

 

Btw du la merke til at buen ble ødelagt? Selvsagt vil Clark ta på seg drakten. Vi fikk jo til og med se den. Det jeg håper mer på er at de fortsetter det der med Toyman. Han hadde jo rekrutert en rekke superskurker, inkludert Captain Cold. Hva om alle de går etter Clark og gjengen, så Clark får hjelp av Justice League? Det hadde vært tøft. :)

Endret av vikingkylling
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, vil ikke skje. Selv om de har laget en 2 timers finale, er jeg ganske sikker på at de vil drite seg ut på en eller annen måte. Clark og gjengen vil finne på noe lurt slik at kampene vil være fort over og Darkseid skal flykte med halen mellom beina. Tenker meg også det ikke vil være mange ofre, verken fra gjengen eller skurkene.

 

Det er min hypotese for finalen. Velger heller å forvente det verste slik at overraskelsesmomentet blir større hvis de faktisk klarer å konkludere alt på en minneverdig måte.

Endret av Myst
Lenke til kommentar

Nei, vil ikke skje. Selv om de har laget en 2 timers finale, er jeg ganske sikker på at de vil drite seg ut på en eller annen måte. Clark og gjengen vil finne på noe lurt slik at kampene vil være fort over og Darkseid skal flykte med halen mellom beina. Tenker meg også det ikke vil være mange ofre, verken fra gjengen eller skurkene.

 

Det er min hypotese for finalen. Velger heller å forvente det verste slik at overraskelsesmomentet blir større hvis de faktisk klarer å konkludere alt på en minneverdig måte.

 

Tja, vi vet aldri. Grandma Goodness dukket jo opp i forrige episode og ødela buen, så hun dukker garantert opp i finalen. Det samme vil nok resten av Darkseid-gjengen gjøre. For alt vi vet kan Clark kanskje endelig få en fiende verdt å sloss mot, så han og hele Justice League må slå seg sammen med Toyman-gjengen for å klare å stoppe Darkseid.

 

Eventuelt tar de en Doomsday og bygger opp til et svært klimaks som er over på to, tre minutter og bruker en halvtime på griningen til Lois. The End. Rulletekster. "Ops, vi glemte drakten." Clark flyr raskt over skjermen i drakten. The End. Again. :p

 

Men Smallville er den lengste sammenhengende sci-fi serien noensinne, så det hadde jo vært tøft om de hadde feiret det med å la finalen slutte med en gigantisk cliffhanger, og sesong 11 ville vært en mini-serie på tre, fire episoder med budsjettet til en vanlig sesong. :p

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...