Gå til innhold

Jobb til 16 åring?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde sommerjobb på en liten lokal Elkjøp sjappe når jeg var 15. Jeg var mest på lageret, registrerte og telte litt varer, og var mye med ut og kjørte ut produkter til folk, sånn som kjøleskap, vaskemaskiner osv. Var fryktelig tungt å bære vaskemaskiner opp trange oppganger osv.. Jobbintervjuet forgikk omtrent slik: -Kan du noe om pc? "Ja" -Ok, kan du noe om elektronikk? "Ja, litt". -Ok, bær den tv'n opp trappa alene. "Okei..."

 

Fikk jobben uten problemer.

Lenke til kommentar
Jeg hadde sommerjobb på en liten lokal Elkjøp sjappe når jeg var 15. Jeg var mest på lageret, registrerte og telte litt varer, og var mye med ut og kjørte ut produkter til folk, sånn som kjøleskap, vaskemaskiner osv. Var fryktelig tungt å bære vaskemaskiner opp trange oppganger osv.. Jobbintervjuet forgikk omtrent slik: -Kan du noe om pc? "Ja" -Ok, kan du noe om elektronikk? "Ja, litt". -Ok, bær den tv'n opp trappa alene. "Okei..."

 

Fikk jobben uten problemer.

6099075[/snapback]

 

 

HAHA :D Såpass avansert intervju ja! LOL

 

Til de som lurte, Ja, jeg kan legge ut søknadden min her:

Er ikke sikkert denne er noe spesielt bra eller no assa,

Men dere kan bruke den som et eksempel eller no.

 

Hei, her er den søknaden jeg sendt.

 

Hei.

Jeg er en gutt som fyller 16år i juli, altså i starten av sommer ferien.

Jeg lurer på om dere hadde noen stilinger ledige.

 

Generelt om meg:

Jeg er en utadvent og sosial gutt på 15 år, fyller 16 den 8 juli.

Jeg går på skole i ******, (******************) Men bor i Ås komune.

På fritden er jeg mye med venner, skater, filmer og redigerer med venner.

Driver også litt smått for meg selv med bygging og salg av datamaskiner.

Jeg er også hjemme/amatør - DiscJockey/Dj, men skal kjøpe Proft utstyr i sommer,

Og skal satse ordentlig på å være Dj. Jeg ønsker å bli en av norges beste innen "Djing"

Jeg har også vært Breack Dance lærer i over 2år for mindre unger. Og jeg ER Daglileder i en elvebedrift,

Så jeg er flink med mennesker og jeg liker også å hjelp folk.

 

ERFARINGER:

* Jeg har selv bygd 5 datamaskiner, kjøpt inn deler og satt det sammen.

* Jeg har hatt arbeidsuke hos et firma som jobber med tv-opptak og driver med filming, kameraer og film redigering.

* Jeg er også Dagli leder i en elevbedrift på skolen. I bedriften har vi utviklet et helt nytt og unikt produkt som vi akkurat har begynt å sette i produksjon. Hva vi utviklet har jeg ikke lyst å nevne enda, for vi har ikke tatt patent på det enda.

 

Jeg mener jeg er en god kandidat for forskjellige jobber hos dere.

Jeg har stor og bred erfaring inni for:

DATA; Det indre hardwaret i en datamaskin og selve bygging av datamskiner.

FILM: Jeg driver veldig mye med film på fritiden og er derfor flink med kameraer, filming og film redigering. ( Har fått Atest fra firma.)

Ellers er jeg interisert i alt innen elektronik og det er naturlig for meg.

 

JOBB TIDER:

Jeg kunne tenkt meg arbeids tider i helger, og ettermidager på hverdager.

Jeg har også mulighet til å jobb nesten hele sommerferien.

 

Ta kontakt på Mobil: ******* eller mail.

 

MvH

***************************

Lenke til kommentar
Andal, du må si ifra hver gang du skal selge alkohol eller tobakk.. Det er en fordel at den andre ikke er en mil bak i butikken da du skal selge liksom :p

6094324[/snapback]

 

ehh... Jobbe du i butikk?hehe.. Sjå da for deg.. 11 stk står i kø. Masse stress. Så komme ein mann.. Du er i tvil... "hmmm... er han øve 18" ?? Du spør etter legitimasjon.. Så va han visst 18.. Du tenke; JA VISST han var 18! Han kan få kjøpa tobakk... Men vent da mangle noko.. Eg må ringa etter ein kollega for å sei at no selge eg røyk...! hehe.. nei da foregår ikkje sånn..

6098790[/snapback]

 

 

du har IKKE LOV til å selge sånn uten videre.. blir det merket får butikken bot, og kan miste salg over en periode o.l

 

kan hende dere driter i det på europris der du jobber.. men på sjapper som er seriøse blir dette tatt seriøst :)

6098803[/snapback]

 

Kor har du da frå egentlig? Trur egentlig eg har litt meir peiling enn deg akuratt der.. Skal ikkje sei det eg ville ha sagt no.. :w00t: Men blir som å diskutera om 50 er ei passelig fartsgrense på vestlande..

Endret av Andal
Lenke til kommentar
Kor har du da frå egentlig? Trur egentlig eg har litt meir peiling enn deg akuratt der.. Skal ikkje sei det eg ville ha sagt no.. konservativ_woot.gif Men blir som å diskutera om 50 er ei passelig fartsgrense på vestlande..

Hvorfor vil du si at du har så mye peiling rundt dette temaet da? Jeg har også hørt at du må være 18 for å selge alkohol eller tobak, eller at det må være en over 18 i nærheten!

Lenke til kommentar
Kor har du da frå egentlig? Trur egentlig eg har litt meir peiling enn deg akuratt der..

 

Fordi det er regler, naboen til en kompis ha eid en rema 1000 butikk i mætta år, og tre av kompisene mine jobber i butikk..

 

Det er noen regler som sier det, men veit ikke om de finnes på nettet o.l..

Om det ikke hadde vært regler, hvorfor jobber ingen under 18 på utesteder da egentlig?

Lenke til kommentar
Kor har du da frå egentlig? Trur egentlig eg har litt meir peiling enn deg akuratt der..

 

Fordi det er regler, naboen til en kompis ha eid en rema 1000 butikk i mætta år, og tre av kompisene mine jobber i butikk..

 

Det er noen regler som sier det, men veit ikke om de finnes på nettet o.l..

Om det ikke hadde vært regler, hvorfor jobber ingen under 18 på utesteder da egentlig?

6102972[/snapback]

 

hehe.. Ja koffor selge eg tobakk då ? Nei, ikkje fordi eg bryte noken reglar.. hehehe.. ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Søkte du direkte til butikken, eller søkte du til hovedkontoret eller whatever? Hvor fant du mailene? :) Har en jobb jeg mistrives sterkt i, og får ikke lov til å slutte der, før jeg får skaffet meg en ny :p

6278183[/snapback]

 

Jeg søkte til direkte butikker,

Der jeg kunne tenke meg å jobbe, og der det passer for meg å jobbe.

Lenke til kommentar
hehe.. Ja koffor selge eg tobakk då ? Nei, ikkje fordi eg bryte noken reglar

 

 

tja, hvorfor raner folk banker? det er ikke lov selv om folk gjør det..

 

Spør noen som SKAL vite det.. så får du høre :p

6104606[/snapback]

 

Eg har og ein kompis som jobber på rimi. Han får ikkje lov til å sitte i kassa, men europris er nok ikkje det samme som ein dagligvarebutikk. Så du har aldri sitt 17 åringer i kassa på klesbutikker o.l? Og det er ingen reglar der det står at ein må spørre ein over 18 for å selge tobakk. Har og vert i opplæring i fleire europrisbutikkar, og den butikken eg jobber på fast er ikkje noko særskilt unntak. Enda ein opplysning til deg er at me netopp har hatt kontrollørspionar i butikken vår. Det gjekk veldig bra :)

Lenke til kommentar
Eg har og ein kompis som jobber på rimi. Han får ikkje lov til å sitte i kassa, men europris er nok ikkje det samme som ein dagligvarebutikk. Så du har aldri sitt 17 åringer i kassa på klesbutikker o.l?

 

Seff på klesbutikker... Mange klesbutikker har du sett som selger alkohol og tobakk ?

 

Man har ikke lov til å selge varer det er 18 års-grense på til folk om man er under 18 UTEN oppsyn av andre.. mange tar det ganske slappt, sånn at det "er greit om noen er i nærheten" liksom.. Noe som jeg også synes er greit..

Men det er regler på det, bare spør noen som må kunne reglene!

Lenke til kommentar

Kan du ikkje finna skriftlige regler for det? Har gått igjennom mange sikkerhetskurs med ansvarlige i heile europriskjeden. Europris hadde ikkje ansatt folk under 18 då, pga det hadde vert all for tungvint! Dei hadde tapt meir penger på tida dei brukte då, enn og gitt ein 18åring lønn istadenfor ein 17åring. Frustrerande og høyra på deg... Noke meir du veit?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...