Gå til innhold

Jobb til 16 åring?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Får du noe svar da?

 

btw: man må ikke være 18 for å stå i en kasse.. en kompis av meg som er 17 har stått i kassa på rimi siden han var 14-15 ;)

6089017[/snapback]

 

Nei, jeg har ikke fått noe svar enda.

Men skal oppdatere dere når jeg får.

 

Hmm, fra han fa 14 år. Det har jeg ikke hørt om før. :hmm:

Lenke til kommentar
Får du noe svar da?

 

btw: man må ikke være 18 for å stå i en kasse.. en kompis av meg som er 17 har stått i kassa på rimi siden han var 14-15 ;)

6089017[/snapback]

 

Nei, jeg har ikke fått noe svar enda.

Men skal oppdatere dere når jeg får.

 

Hmm, fra han fa 14 år. Det har jeg ikke hørt om før. :hmm:

6089120[/snapback]

 

begynte med pryo (arbeiduker man har i 9'ende klasse) og siden har han jobbet der :)

 

har og en veninne som jobber på prix som er 16, og naboen min står i kassa på coop elektro og han er 17.. såe?

Lenke til kommentar
Andal, du må si ifra hver gang du skal selge alkohol eller tobakk.. Det er en fordel at den andre ikke er en mil bak i butikken da du skal selge liksom :p

6094324[/snapback]

 

ehh... Jobbe du i butikk?hehe.. Sjå da for deg.. 11 stk står i kø. Masse stress. Så komme ein mann.. Du er i tvil... "hmmm... er han øve 18" ?? Du spør etter legitimasjon.. Så va han visst 18.. Du tenke; JA VISST han var 18! Han kan få kjøpa tobakk... Men vent da mangle noko.. Eg må ringa etter ein kollega for å sei at no selge eg røyk...! hehe.. nei da foregår ikkje sånn..

Lenke til kommentar
Andal, du må si ifra hver gang du skal selge alkohol eller tobakk.. Det er en fordel at den andre ikke er en mil bak i butikken da du skal selge liksom :p

6094324[/snapback]

 

ehh... Jobbe du i butikk?hehe.. Sjå da for deg.. 11 stk står i kø. Masse stress. Så komme ein mann.. Du er i tvil... "hmmm... er han øve 18" ?? Du spør etter legitimasjon.. Så va han visst 18.. Du tenke; JA VISST han var 18! Han kan få kjøpa tobakk... Men vent da mangle noko.. Eg må ringa etter ein kollega for å sei at no selge eg røyk...! hehe.. nei da foregår ikkje sånn..

6098790[/snapback]

 

 

du har IKKE LOV til å selge sånn uten videre.. blir det merket får butikken bot, og kan miste salg over en periode o.l

 

kan hende dere driter i det på europris der du jobber.. men på sjapper som er seriøse blir dette tatt seriøst :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...