Gå til innhold

Hva ønsker du å si til moderatorene og veilederne? Les 1. post!


Anbefalte innlegg

vurderer dere aldri om innlegg må deles mellom "forbudt" og helt ok innlegg , slik at konsekvensen blir at hel innlegget blir fjernet / skult ?

 

Det er jo veldig frustrerende hvis noe forsvinner uten å ha muligheter til redigere fordi i man har brukt samme innlegg til "kjefte" på andre medlemmer.

mange ganger mister man jo også oversikten over egne innlegg når man ikke kan se hva som står der.

Nå er jeg litt usikker på hva du mener her, så beklager dersom jeg ikke svarer godt nok. Tenker du på om vi vurderer å heller redigere innlegg enn å fjerne dem? Innlegg som blir fjernet, inneholder ofte ting som er ok og noe som strider mot retningslinjene. Jeg kan skjønne at det er irriterende å miste hele innlegget, hvis det bare er noe som er feil. Det som er ulempen for oss moderatorer ved å redigere, er at innlegg har lett for å miste sin mening eller at resten av innlegget mister konteksten sin. Hvis vi gjør en liten feil, så er det lett for å bli beskyldt for å drive med meningsredigering, om man kalle det for det. Samtidig så tar det lang tid dersom det er mange innlegg som inneholder noe som er feil.

 

Jeg skjønner ikke helt det du sier med at det er frustrerende at innlegg forsvinner uten at man får en sjanse til å redigere innlegget. Vi kan ikke sende meldinger til alle, og be dem om å redigere innleggene sine. Det tar veldig lang tid. Det fører også til at vi må huske alle vi har sendt PM til, og sjekke at redigeringen er utført og iht. retningslinjene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her problemet at man kan få en føles av sensur når innlegg bare forsvinner fordi man har gjort feil.

husker man hva man har skrevet så kan man skrive det på nytt , men slik er det jo ikke alltid.

 

på grunn av "sensuren" deres så kunne jeg tenke meg en del nye muligheter.

f,ekt hvis et innlegg er slettet så er jeg moderatoren de enste som her tilgang til det

eller at man automatisk får tilsend det innlegget ( teksten ) som dere velger å fjerne / gjøre utilgjengelig.

 

Da har man i det minste anledning til å kunne skrive det som er viktig på nytt og man slipper å være irtert over innlegg som forsvant

 

Så hvi dere ikke kan sende meldinger så bør det kunne gå automatisk.

Lenke til kommentar

Syns det er bedre med muligheten for pyramide, så lenge den ikke blir veldig stor (4-5 innlegg), det gir mer kontekst, spesielt dersom det er fordelt over flere sider og det er innlegg i mellom.

Ingenting galt med Pyramide så lenge den brukes riktig og man svarer på det som er skrevet ved å splitte denne opp.

Feil bruk av Pyramide er en uting da den kun tilfører forumet støy og gjør at man må lese igjennom samme innlegg X antall ganger for å være sikker på at man får med seg alt.

Lenke til kommentar

Da kunne man gjøre at innlegg som kommer inn som ledd 2 eller senere , men ikke første og siste ledd blir automatisk spoiler tekst , gjerne nøstet spolere også.

 

Da terger man jo bare å "åpne" de innleggene man ønsker .

 

hvis dere ikke forstod helt hva jeg mente så forklarer jeg det bedre i morgen

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Jeg syns alt var enklere før pyramiden, jeg hadde aldri problemer med å få med meg hele diskusjoner uten pyramiden

Dette varierer individuelt, men også i stor grad avhengig av hvilken kategori det er snakk om.

 

En annen ting jeg vil si til moderatorer eller det er egentlig et spørsmål

 

Har moderatorer, veiledere, admin osv lov til å blockere en bruker? Hvordan blir det da når den brukeren tar kontakt med en av dem for å rapportere noe og personen aldri får meldingen?

Lenke til kommentar

Har moderatorer, veiledere, admin osv lov til å blockere en bruker? Hvordan blir det da når den brukeren tar kontakt med en av dem for å rapportere noe og personen aldri får meldingen?

Ja, vi har det. Du vil få en feilmelding når man prøver å sende en melding der det står noe ala "Navn har valgt å blokkere meldinger fra deg"

 

Da får brukeren heller ta kontakt med en annen moderator eller bruke rapporterings-knappen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

Jeg vet ikke. Tror ikke det er mulig å finne ut av det.

Men vist dem kan blocke oss hvorfor kan ikke vi blocke dem?

 

Fordi vi må kunne moderere deg, og da må det være mulig å få tak i deg.

 

Ja skjønner men visst en bruker misliker en moderator og ditto den andre veien så kan jo den mod eller admin komme til å banne eller gi advarsel helt uten grunn bare pågrunn av forholdet?

 

Hva om noen blir trakasert av en mod eller admin? Visst en av de jeg har på blocke liste mi blir forumveileder eller høyere vil dem da forsvinne automatisk fra lista?

Lenke til kommentar

Ja skjønner men visst en bruker misliker en moderator og ditto den andre veien så kan jo den mod eller admin komme til å banne eller gi advarsel helt uten grunn bare pågrunn av forholdet?

 

Hva om noen blir trakasert av en mod eller admin? Visst en av de jeg har på blocke liste mi blir forumveileder eller høyere vil dem da forsvinne automatisk fra lista?

Vi har enkelte tiltak for å unngå dette. Hvis en moderator føler seg inhabil til å moderere et medlem, så skal man kontakte en annen moderator for å få en ekstra synsvinkel på saken. Samtidig, hvis en bruker mener at han har blitt moderert uten grunn, så har han mulighet til å klage til innholdsansvarlig (admin). Hvis det er åpenbart at det var ingen grunn til reaksjon, så blir modereringen opphevet.

 

Hvis en bruker blir trakassert av en moderator, så står han igjen fritt til å sende en klage til administrasjonen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Ja skjønner men visst en bruker misliker en moderator og ditto den andre veien så kan jo den mod eller admin komme til å banne eller gi advarsel helt uten grunn bare pågrunn av forholdet?

 

Hva om noen blir trakasert av en mod eller admin? Visst en av de jeg har på blocke liste mi blir forumveileder eller høyere vil dem da forsvinne automatisk fra lista?

Vi har enkelte tiltak for å unngå dette. Hvis en moderator føler seg inhabil til å moderere et medlem, så skal man kontakte en annen moderator for å få en ekstra synsvinkel på saken. Samtidig, hvis en bruker mener at han har blitt moderert uten grunn, så har han mulighet til å klage til innholdsansvarlig (admin). Hvis det er åpenbart at det var ingen grunn til reaksjon, så blir modereringen opphevet.

 

Hvis en bruker blir trakassert av en moderator, så står han igjen fritt til å sende en klage til administrasjonen.

 

Så det er ikke lov å være mod eller en annen tittel og gå etter visse brukere?

Lenke til kommentar

Ja skjønner men visst en bruker misliker en moderator og ditto den andre veien så kan jo den mod eller admin komme til å banne eller gi advarsel helt uten grunn bare pågrunn av forholdet?

 

Hva om noen blir trakasert av en mod eller admin? Visst en av de jeg har på blocke liste mi blir forumveileder eller høyere vil dem da forsvinne automatisk fra lista?

Hvis en moderator eller veilder misbruker makt, trakasserer eller lignende melder du fra til ledelsen ved administratorene. Da vil de se på saken, og dersom de er enig i at dette er maktmisbruk eller trakassering så vil vedkommende bli irettesatt. Om det ikke bedrer seg vil man nok fort få beskjed om at man ikke er egnet til vervet.

 

Dersom noen modererer "skjevt" fordi de er inhabile så gir du beskjed om det på samme måte, og så vil vedkommende få beskjed om å holde seg unna dine saker, eller i alle fall be om second opinion før det modereres.

 

Altså: Løsningen er å ta kontakt med ledelsen, ikke å ta saken i egne hender. Du bestemmer nemlig ikke hvem som skal håndheve reglene på forumet, det er det ledelsen som gjør.

Så det er ikke lov å være mod eller en annen tittel og gå etter visse brukere?

Det kommer an på hva du mener med "gå etter visse brukere".
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...