Gå til innhold

Hva ønsker du å si til moderatorene og veilederne? Les 1. post!


Anbefalte innlegg

en ting eg er sterkt motstander over hvordan moderatorene opptrer i ekelte diskusjoner, er diskusjoner der moderatorer trekker veldig raske beslutninger om at trådstarter vil ha hjelp til piratkopiering.

 

greit nok, det at det hender noen ganger, men enkelte ganger er dere litt kjappe på avtrekkeren, og uten å forhøre dere med trådstarter låster dere tråden med en gang.

 

ellers er vel moderator teamet stort sett flink. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syntes moderatorene gjør en kjempebra jobb med et unntak: Spill-delforumet. Den modereres helt annerledes enn de andre og det skjer så vannvittig mange ubegrunnede stenginger. Hadde en dialog med en moderator på spill-delforumet ang. en tråd som ble stengt. Det utartet seg slik at moderator skulle ta det opp med hovedstyre og skulle komme tilbake til meg på en avgjørelse der. Fikk aldri en tilbakemelding igjen.

Lenke til kommentar

Personlig er jeg veldig fornøyd med moderatorene, og har aldri selv hatt noen episoder som tilsier at de gjør en dårlig jobb.

 

Men jeg skulle gjerne sett en mer aktive trend med å faktisk hjelpe brukere, i stedet for å følge reglene konsekvent. Jeg tenker da mest på tråder som er feilpostet; disse burde flyttes, ikke stenges. Altfor mange gode og viktige tråder som blir stengt grunnet feilpost.

 

Det samme gjelder emnetittel. Moderator-teamet har tydligvis en klar oppfatning om hva som er og ikke er en god tittel, del denne kunnskapen med andre istedet for at vi må gjette oss frem til den perfekte emnetittel gjennom 5 stengte poster med samme tema.

Lenke til kommentar
Det samme gjelder emnetittel. Moderator-teamet har tydligvis en klar oppfatning om hva som er og ikke er en god tittel, del denne kunnskapen med andre istedet for at vi må gjette oss frem til den perfekte emnetittel gjennom 5 stengte poster med samme tema.

5986295[/snapback]

 

Det kommer ganske klart frem hva som kreves av en emnetittel i standard-beskjeden vi legger inn. Det er til og med linker til nettiketten, som i detalj beskriver hva som er en god tittel, og hva som er en dårlig. Det er ikke nødvendig å gjette seg frem til noe som helst, det holder å lese informasjonen som blir gitt.

Lenke til kommentar
- Hvordan opptrer vi?
Dere er alltid høflige. Enkelte legger også inn en del humor og godstemning når de fikser på noe. Men enkelte er også litt vel streite og seriøse og kan virke en smule skummel.
- Hvor flink er vi til å kommunisere?
Dere er i mange tilfeller veldig knappe. Jeg savner ofte konkrete eksempler når dere f.eks sier at ditten og datten er for lite utfyllende. Jeg synes dere ihvertfall burde legge ved et eksempel til en bedre emnetittel når dere legger inn advarsel om dårlig emnetittel.
- Hvor hjelpsom er vi?
Jeg har aldri opplevd problemer med å verken få hjelp, sticky eller poll når jeg har bedt om det. Men kanskje jeg har gjort det veldig gjennomført da.
- Hvor hurtig er vi til å ta oss av rapporteringer?
Det går vel fort et par timer fra rapportering til handling.
- Er vi for strenge/milde i moderering?
Helt fine.
- Hvor konsekvente er vi?
ca. 1000
Lenke til kommentar
Jeg syntes moderatorene gjør en kjempebra jobb med et unntak: Spill-delforumet. Den modereres helt annerledes enn de andre og det skjer så vannvittig mange ubegrunnede stenginger.

Synes de er velbegrunnede, de jeg har sett. Kan du sende meg PM med et par eksempler på noe annet?

5986810[/snapback]

Du er ganske freesh på forumet. De som vises stengt nå, er vell begrunnet. Saken er at lukkete tråder i dette delforumet blir fjernet etter hvert. Derfor finner vi ingen av de jeg nevner. Endret av überGoliath
Lenke til kommentar
Om det er ønskelig med flere moderatorer så vil de rette folkene ta kontakt med brukere, evt "utlyse" stilling. Dette er noe "sjefene" får vurdere.

 

 

Angående musikk og CS delen hvor moderatorer er etterspurt så er min instendige bønn at man rapporterer, vi kan dessverre ikke være overalt hele tiden.

5986077[/snapback]

Det er det som ikke funker! Jeg har ikke noen konkrete eksempler for hånda, men det har gang på gang vist seg at en "generell" moderator ofte trekker helt feil beslutninger i CS-forumet.

 

Blir det avgjort at en CS-moderator skal innføres, så håper jeg inderlig at det er en som virkelig vet hva han snakker om, og ikke en jævel som spiller public tre dager i uka.

 

Daniel :)

Lenke til kommentar
Du er ganske freesh på forumet. De som vises stengt nå, er vell begrunnet. Saken er  at lukkete tråder i dette delforumet blir fjernet etter hvert. Derfor finner vi ingen av de jeg nevner.

De som er stengt er velbegrunnet, og de som ikke er velbegrunnet er fjernet? :hmm:

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
Du er ganske freesh på forumet. De som vises stengt nå, er vell begrunnet. Saken er  at lukkete tråder i dette delforumet blir fjernet etter hvert. Derfor finner vi ingen av de jeg nevner.

De som er stengt er velbegrunnet, og de som ikke er velbegrunnet er fjernet? :hmm:

5988356[/snapback]

 

Vel, rutinemessig cleanup av forumet. Er ikke pent med masse stengte tråder.

Lenke til kommentar
Om det er ønskelig med flere moderatorer så vil de rette folkene ta kontakt med brukere, evt "utlyse" stilling. Dette er noe "sjefene" får vurdere.

 

 

Angående musikk og CS delen hvor moderatorer er etterspurt så er min instendige bønn at man rapporterer, vi kan dessverre ikke være overalt hele tiden.

5986077[/snapback]

Det er det som ikke funker! Jeg har ikke noen konkrete eksempler for hånda, men det har gang på gang vist seg at en "generell" moderator ofte trekker helt feil beslutninger i CS-forumet.

 

Blir det avgjort at en CS-moderator skal innføres, så håper jeg inderlig at det er en som virkelig vet hva han snakker om, og ikke en jævel som spiller public tre dager i uka.

 

Daniel :)

5988264[/snapback]

 

Ja, men intill videre og intill en ny mod eventuelt kommer til så er det det beste vi kan tilby.

Lenke til kommentar
det er vel flere moderatorer som er under 18 år?

5986044[/snapback]

Nupe, vi har ingen under 18.

 

Forøvrig holder vi på å gå bort fra delmoderatorer og går over til globale moderatorer, det hindrer de jo selvsagt ikke i å holde seg et sted det meste av tiden.

 

CS forumet alene er forøvrig for lite til at det trenger sin helt egen mod ;)

Lenke til kommentar
Ok, så langt skal jeg se om vi har fått på plass hva som etterlyses;


  •  
  • Stenge flere telletråder
     
  • Stenge, generelt sett, færre tråder
     

Det jeg kommer på i farten. Litt motstridene meldinger, men det er nå uansett mye her vi kan ta med oss. Noe mer som bør nevnes?

5985254[/snapback]

Jeg kom med ønske om å få fjernet telletråder. Mente ikke at dere skal gå man av huse men mange tråder er bare totalt meningsløse og like givende som arsenikk. De er de jeg sikter til. Ellers kan en og annen telletråd være hyggelig.

Jeg stiller meg enda spørsmål med lovligheten av å ha et warnsystem, slik forumet har i dag. Det er ingen kontroll (bortsett fra hvem som er moderator) på hvem som leser anmerkninger som går på en privatperson. Jeg tror denne saken hadde stått rimelig svakt hos et eventuellt besøk av datatilsynet. Muligheten til å sperre brukere eller utdele warn burde være begrenset oppad til noen få personer.

Moderatorene burde vært fler og hatt mindre "makt". De skulle bare hatt editeringsmuligheter, da tror jeg at vi hadde hatt fler positive modereringer

 

Å utestenge/warne en person er litt for subjektivt i forumet her. Og det er ikke bra.

Hvis man ikke har warn\bann som faktor her på forum tror jeg det kunne blitt ganske drøyt til tider. Da kunne man slengt ut _mye_ driit uten noen bekymring, og alt som skjedde var at en mod kom om 10 min og endret innlegget ditt. Kjernen er i så fall at moderatorene er for glad i å gi ut warn framfor og redigere innlegg. Noe som jeg er enig i. Moderatorene kan bli flinkere til å veilede.

 

Hvorvidt det er lovlig eller ei med warn\bann er en annen diskusjon. Men at man ikke kan warn\bann pga det er for subjektivt, blir som ikke hive Toska i fengsel. Man bør stå for sine handlinger.

En og annen kan få feilmessig en 3 dagers. OK, forskjellsbehandling...so what. Han har sikkert ikke opptredd feilfritt og alle klarer seg uten hw i 3 dager (tviler på at noen får 3 dagers feilmessig). Moderatorene kan gjøre feil på lik linje med andre, takknemligheten for innsatsen deres er ikke allverdens. På tide at forumbrukere tar seg selv i naken og ikke alt faller på styret/moderatorene sine skuldre.

Lenke til kommentar
Om det er ønskelig med flere moderatorer så vil de rette folkene ta kontakt med brukere, evt "utlyse" stilling. Dette er noe "sjefene" får vurdere.

 

 

Angående musikk og CS delen hvor moderatorer er etterspurt så er min instendige bønn at man rapporterer, vi kan dessverre ikke være overalt hele tiden.

5986077[/snapback]

Det er det som ikke funker! Jeg har ikke noen konkrete eksempler for hånda, men det har gang på gang vist seg at en "generell" moderator ofte trekker helt feil beslutninger i CS-forumet.

 

Blir det avgjort at en CS-moderator skal innføres, så håper jeg inderlig at det er en som virkelig vet hva han snakker om, og ikke en jævel som spiller public tre dager i uka.

 

Daniel :)

5988264[/snapback]

 

 

trenger vell strengt tatt ikke være hardcore cs spiller for og moderer et forum om det

Lenke til kommentar
Om det er ønskelig med flere moderatorer så vil de rette folkene ta kontakt med brukere, evt "utlyse" stilling. Dette er noe "sjefene" får vurdere.

 

 

Angående musikk og CS delen hvor moderatorer er etterspurt så er min instendige bønn at man rapporterer, vi kan dessverre ikke være overalt hele tiden.

5986077[/snapback]

Det er det som ikke funker! Jeg har ikke noen konkrete eksempler for hånda, men det har gang på gang vist seg at en "generell" moderator ofte trekker helt feil beslutninger i CS-forumet.

 

Blir det avgjort at en CS-moderator skal innføres, så håper jeg inderlig at det er en som virkelig vet hva han snakker om, og ikke en jævel som spiller public tre dager i uka.

 

Daniel :)

5988264[/snapback]

 

XoRc for mod?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...