Gå til innhold

Hva ønsker du å si til moderatorene og veilederne? Les 1. post!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alle forstår vel at man trenger en kompetent CS-spiller som kan moderere vekk tull som sier at klan nn er best, når det ikke stemmer.

5989344[/snapback]

 

Skjønner ikke hvorfor han må være noe hardcore spiller for det.

 

Hva er det ola nordmann kan, som ikke "Uber-0la N0rdm@nn" kan ?

Lenke til kommentar
Alle forstår vel at man trenger en kompetent CS-spiller som kan moderere vekk tull som sier at klan nn er best, når det ikke stemmer.

5989344[/snapback]

 

Skjønner ikke hvorfor han må være noe hardcore spiller for det.

 

Hva er det ola nordmann kan, som ikke "Uber-0la N0rdm@nn" kan ?

5989694[/snapback]

 

 

Enig, du trenger ikke være finansanalytiker for å jobbe i skranken på en bank heller. Det viktigste er interesse og vilje og selvsagt noe kunnskap da, imo.

Endret av oysfaerg
Lenke til kommentar
Alle forstår vel at man trenger en kompetent CS-spiller som kan moderere vekk tull som sier at klan nn er best, når det ikke stemmer.

5989344[/snapback]

 

Skjønner ikke hvorfor han må være noe hardcore spiller for det.

 

Hva er det ola nordmann kan, som ikke "Uber-0la N0rdm@nn" kan ?

5989694[/snapback]

 

Sikker på at du er fullstendig klar over poenget som ble gjort i posten over hvis du bare gidder. De sier enkelt og greit at behovet for en som har kompetanse er der og ikke bare en som spiller cs i ny og ne, noe jeg forstår.

Du skal legge igjen en del fritid hvis du skal være oppdatertert til en hver tid.

Lenke til kommentar

Er overrasket over at enkelte moderatorer overser klare brudd på retningslinjene i tråder de selv er aktive i. Blir litt blanding av det å være privat og det å være moderator på forumet, burde være mer våkne.

 

I den delen av forumet jeg holder til i så synes jeg det er bra moderering, kunne kanskje være mer konsekvent mot drittslenging, etc. da det normalt er en høflig tone der.

 

Enkelte moderatorer er litt for harde mot nye brukere som ikke kjenner gangen og miljøet på forumet. Tenker da på spørsmål som har vært belyst før, hvor tråder stenges med henvisning til at temaet har vært diskutert og bruk søkefunksjonen. Vet at modereringen tar mye tid, men en hyggelig veiledning i enkelte tilfeller burde være mulig.

 

Burde modereres mer mot feilposter i feil kategori, spesielt i hardware-delen.

 

Ordet 'tråden' burde ikke vært lovlig brukt i emnetittelen. Ser at det til stadighet dukker opp mange tråder med lite kreative titler:

- Tråden om...

- Tråden med...

- Den store .... tråden...

- Den lille ....tråden...

- ....tråden.

Slike emner tiltaler iallefall meg lite og burde modereres med henvisning til "dårlig bruk av emnefeltet". :p

 

 

EDIT: Trykkleif.

Endret av Pingla
Lenke til kommentar

Jeg lagde selv en ny tråd i spill som het "Finne gold !" i Elder Scrolls forumet her.. Der ble jeg fort satt på plass! En moderator gikk nermest på angrep på meg fordi jeg brøt med 3-ordsregelen. I hele 10 setninger forklarte han hvordan jeg skulle oppføre meg og hva han synes om at jeg brøt med denne regelen. Han synes også at emnetittelen var alt for dårlig og at den måtte endres til en som forklarte tråden mye bedre. Da er det jo egentlig ikke noe vits å starte tråden, den ble jo hetene slik: "Hvor kan jeg finne gold i Oblivion?"

 

Da ble meninga med tråden fort borte

Lenke til kommentar

Beskjeden er en standard-beskjed som vi har tilgang til i en rullegardin-meny, så det var ingenting spesielt med ditt tilfelle.

 

Folk skriver ikke mellomrom mellom siste ord og punktum/utropstegn/spørsmålstegn til vanlig, så da har du fått opp feilmeldingen "for få ord i tittelen". Siden du da velger å ignorere denne regelen, må vi da si ifra på nytt, via denne standard-beskjeden.

Lenke til kommentar
Da ble meninga med tråden fort borte

5993283[/snapback]

 

Om du ikke klarer å forstå hvorfor vi har tre-ords-regelen er det ikke moderatorene som er problemet her.

5993304[/snapback]

 

 

Greit nok, men det er jo en ting som kalles å overdrive. Det er ikke noe vits å gå på angrep på en bruker eller stenge en tråd av den grunn.

Jeg synes den forklarte bra hva tråden var om.

 

Forklar meg gjerne hvorfor vi trenger å bryte inn med 3-ordsregelen på tråden jeg skrev :hmm:

Endret av skyhawk
Lenke til kommentar
Da ble meninga med tråden fort borte

5993283[/snapback]

 

Om du ikke klarer å forstå hvorfor vi har tre-ords-regelen er det ikke moderatorene som er problemet her.

5993304[/snapback]

 

 

Greit nok, men det er jo en ting som kalles å overdrive. Det er ikke noe vits å gå på angrep på en bruker eller stenge en tråd av den grunn.

Jeg synes den forklarte bra hva tråden var om.

 

Forklar meg gjerne hvorfor vi trenger å bryte inn med 3-ordsregelen på tråden jeg skrev :hmm:

5993411[/snapback]

Det er faktisk verdens aller enkleste ting å formulere en topic som inneholder tre ord. Det forbauser meg hvor mange som aktivt prøver å unngå en bitteliten omformulering for at det skal passe til retningslinjene.

 

Uansett hva tråden skal hete, er det mulig å lage en god emnetittel. Det finnes INGEN tråder som må skrives med to ord.

Lenke til kommentar

skyhawk, en emnetittel som beskriver hva du spør om er mye bedre, siden man med en gang ser hva tråden handler om, og om man vet noe om dette så tar man en titt.

 

Og de forhåndsskrevede meldingene er da slettes ikke noe angrep, det er et godt innlegg som beskriver akkurat hva du skal gjøre. Likt for alle.

Lenke til kommentar
Jeg lagde selv en ny tråd i spill som het "Finne gold !" i Elder Scrolls forumet her.. Der ble jeg fort satt på plass! En moderator gikk nermest på angrep på meg fordi jeg brøt med 3-ordsregelen. I hele 10 setninger forklarte han hvordan jeg skulle oppføre meg og hva han synes om at jeg brøt med denne regelen. Han synes også at emnetittelen var alt for dårlig og at den måtte endres til en som forklarte tråden mye bedre.

Dette høres helt greit ut for min del. Når du først ignorerer reglene og lager en pissdårlig tittel på tråden så burde du bare være glad for at noen minner deg på hvordan man skriver norske setninger :thumbup:

Lenke til kommentar
En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

 

Skyhawk; var det en slik du fikk? I såfall er dette en ferdig mal som brukes til det formålet.

Endret av oysfaerg
Lenke til kommentar

Jeg ser at Hardware-kategorien, spesielt "annet om hardware", blir forsømt når det gjelder moderering. Mitt inntrykk er at OT-kategorien blir langt høyere prioritert. Nå har det seg slik at de fleste fjortisene er på OT-baren, og noen må jo passe på de. Men jeg er ganske sikker på at hvis flere advarsler og (kanskje viktigst) ferier blir utdelt til spammerne og hetserne, så vil OT-baren moderere seg selv i langt større grad.

Endret av Dahl
Lenke til kommentar
Jeg ser at Hardware-kategorien, spesielt "annet om hardware", blir forsømt når det gjelder moderering.

 

Jeg har nok mer inntrykk av at denne delen av forumet, modereres etter skippertaksprinsippet. Når en moderator tar seg en tur innom, blir gjerne en 5-10 emner stengt i slengen :)

 

Ellers har jeg stort sett opplevd at moderatorene reagerer relativt raskt, de gangene jeg har trykket på rapporter knappen på hardware forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...