Gå til innhold

Hva ønsker du å si til moderatorene og veilederne? Les 1. post!


Anbefalte innlegg

Svankmajer: Angående hva jeg har fjernet av ditt/dine innlegg så er ikke dette stedet å diskutere enkeltavgjørelser, noe som kommer klart frem av første post. Ikke husker jeg hva det er som er fjernet av deg, da må jeg grave i arkivet. Lurer du på noe så send en pm.

 

Neeehhh... Det er nok alt fra meg for denne gang.

Forstår aspektet med tid selvsagt.

Du skal være overlykkelig over at du ikke har VG sine debattsider. Der jobber 3-4 mann heltid såvidt meg bekjent (og politikksidene ser likevel ut som et skyllebøttehus til tider).

 

S,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror jeg ser ett problem i at noen få? (aktive) moderatorer av og til deltar i diskusjoner med innlegg som defintivit ikke er nøytrale..

Dette gjelder spesielt litt mer "touchy subjects".. av typen "Jeg hater DELL/Elkjøp".. eller de sedvanlige "flamewars" mellom Intel/AMD-tilhengere.

Det er da kanskje en ide å starte innlegget sitt med en "disclaimer".. slik at det ikke skal være tvil om at rollen er engasjert bruker.. og ikke moderator (i aktuell tråd/debatt).

Bare en tanke..  :)

6030549[/snapback]

 

Det kan vi løse med at moderator selv rapporterer innlegg hvis de er involvert. Det finner ofte sted. Men det går litt andre veien også, som tidligere nevnt i tråden. Opplever man klare regelbrudd så blir det litt feil effekt for mange brukere at en moderator er aktiv men ikke slår ned på regelbrudd. Blir en skjønnsvurdering av situasjonen. Opplever man det man anser som lite nøytral moderering så ta det opp med moderatoren, evt forumstyret.

 

Men vi er brukermoderator og mange moderator er håndplukket dels fordi de er mye aktiv i en spesiell del av forumet (slik som meg, Wh1te og B|Real som er mye aktiv i OT delen). Hvis vi skal slutte helt med å moderere der man er aktiv selv så blir det fort lite som blir gjort. Her er det nok viktig at dere brukere holder oss litt i ørene.

Lenke til kommentar
Kan IBTL-spamming og lignende bli slått hardt ned på? Jeg snakker da om minst 7 dagers ferie hvis dette blir gjort mer enn én gang. Dette er ødeleggende for forumet, og er ikke noe noen ønsker å ha.

6033478[/snapback]

 

Nå er det vel stort sett advarsel og pm man bruker i slike tilfeller. Personlig har jeg sendt pm'er til 4-5 brukere om slikt og ingen av dem har gjentatt det etter dette. Blir litt strengt å utestenge brukere for slikt, om det da ikke er temmelig sikkert at de vet hva som er galt. Dialog er best i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Det er derfor jeg ikke deltar i noen diskusjoner fordi jeg orker ikke at det skal bli fjernet det jeg skriver.

6033479[/snapback]

 

Blir ikke fjernet såfremt det ikke er regelrett spam, off topic, personangrep eller trolling. I visse tilfeller kan også ting bli fjernet om man "mater trollet" (altså f.eks. quoter overnevnte). Men så er ikke sletting det mest utbredte, mye får stå mens brukeren får beskjed om å holde seg mer til on topic diskusjon, da sletting/redigering krever endel ekstra tid, noe moderator ofte har begrenset med.

 

Så er litt vanskelig å vite hva du er redd for skal bli slettet?

 

Vel, IBTL-spamming har eksistert her på forumet i mange år allerede. Jeg er av den oppfatning at det eneste som kan stoppe det er å gi en straff som svir.

6033541[/snapback]

 

Min erfaring er motsatt. Men kan være jeg er naiv og godtroende der ;)

 

Bare fortsett å rapporter slike tilfeller dere som ser slikt (om dere orker ta dere tid).

 

Dette er småting som vi bør klare å rydde opp i. Mye slikt smått blir fort veldig mye rot.

Lenke til kommentar
Retningslinjene og nettiketten er det vi i hovedsak bygger vår moderering på. Det nytter ikke å komme med kritikk av moderatorer for å moderere ut ifra dette. Om du er uenig i en retningslinje så er det en annen diskusjon. Som moderator kan man ikke velge hvilken regler man vil moderere ut ifra og hvilken man ikke vil. Det er ikke automatisk gitt at en moderator rent personlig er tilhenger av en regel, men det er nå slik at det er vår jobb å sørge for at de blir fulgt. Så om det skal komme noen kritikk mtp retningslinjer så må det i så fall være for manglende oppfølging.

Eller overdrevet bruk av sin posisjon.

Lenke til kommentar
Akkurat slik maktytelse er jeg irritert over. "Nei den skal ikke her, men der, og nei denne skal der". Hva som om det er litt off-topic eller ei. Dette er et forum for å diskutere, ikke en konsentrasjonleir hvor man ikke har lov til å si noe annet enn det vakten vil høre.

6034451[/snapback]

 

Kraftige ord. Er som Psilocybe sier ikke meningen å diskutere retningslinjene i denne tråden. For om jeg eksempelvis skulle hate fjortentegnsregelen så er det lite jeg kan gjøre med det, for som moderator må jeg moderere utifra de regler og føringer som er gitt meg.

 

Det handler om å opptre profesjonelt. Om jeg skal diktere reglene etter eget ønske så har jeg ingenting som moderator å gjøre. Derfor hjelper det fint lite i denne tråden å si at man misliker en regel, for det er ikke noe vi kan gjøre noe med. Det er en jobb for de som lager reglene. Denne tråden handler om hvordan vi kan gjøre jobben bedre, utifra de gitte forutsetninger.

 

Men om man er uenig i hvordan vi moderatorer håndterer regelbrudd, så er dette rette stedet å ta det på. Det står ganske klart i første innlegg. :)

Lenke til kommentar

Jeg ser meg litt lei på mye av detaljstyringen på forumet, som har bltt nevnt før. jeg reagerer også litt på deg med antiwarezmani, dere er ikke på tråd med deres brukere, de aller fleste av oss er uenige med dere anngående dette. så en smule mer avslappethet rundt dette kunne vært fint.

men det sitter vel høyere opp denne besluttningen.

 

ellers gjør dere en grei job sålangt jeg kan se.

tilog med kvitt warn er jeg.

Endret av Demogorgon
Lenke til kommentar

Hadde vært fint om dere hadde tillatt brukere å ta litt mer ansvar for egne handlinger, da det å linke til sider som har linker som kan brukes til å tilegene seg kunnskap om ting som potensielt kan være farlig for et dårlig sikret nettverk her er ulovlig.

Når du ser hvor komplisert den setningen er, så fattar du^

Lenke til kommentar

Må si jeg ikke likte moderatorene i begynnelsen, da jeg ikke var så kjent med dette nettstedet. Postet ofte feil, og så kom en moderator å stengte tråden min. Men selv om jeg ikke like ofte poster feil lenger, hender det jo. Og der synes jeg moderatorene har forbedret seg veldig! For nå flytter de heller feilpostede tråder i stedet for å stenge dem.

 

En annen ting som er positivt er at selv om man går over grensen får man først en advarsel før man blir "bøtlagt". Jeg har selv vært innom begge stadiene...

 

Vil derfor utbringe en skål for alle moderatorene (unntatt en, som jeg ikke skal nevne navnet på) for at de hjelper å opprettholde en flott side!

Lenke til kommentar
Akkurat slik maktytelse er jeg irritert over. "Nei den skal ikke her, men der, og nei denne skal der".

Hvis folk poster noe på feil sted eller skriver en dårlig tittel el.l., så går det ut over andre. Jeg søker stadig vekk etter informasjon i forumet, og det er ingenting som er verre enn en haug med overskrifter som ikke sier noe som helst om hva tråden handler om.

 

Hva som om det er litt off-topic eller ei. Dette er et forum for å diskutere, ikke en konsentrasjonleir hvor man ikke har lov til å si noe annet enn det vakten vil høre.

Hvis du har et problem som du gjerne vil løse, setter du da pris på om noen tar over tråden din og begynner å diskutere noe helt annet så spørsmålene dine drukner i andre ting og du aldri får svar?

Lenke til kommentar
jeg reagerer også litt på deg med antiwarezmani, dere er ikke på tråd med deres brukere, de aller fleste av oss er uenige med dere anngående dette. så en smule mer avslappethet rundt dette kunne vært fint.

Men så er det heller ikke du som sitter som ansvarlig for dette nettstedet, og som kan risikere både medieomtale og politianmeldelse hvis det skjer ulovligheter her.

 

Det er fint å sitte trygt i godstolen å fortelle hvor strenge andre er når man selv ikke må ta konsekvensene.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hey I`m back, and defenitly born hard again!

:blush:

 

Synes at forumet er helt "knæsj"!

 

Det er bare noe jeg lurer på. Det er at når man har "ligget" over knastene og svettet for å produsere i overkant av hva noen kan forvente, så er det vel fortjent at man får sin velfortjente avspasering. Det som er i overkant av velfortjent ferie er at man blir avskåret fra hele forumet. Jeg synes at grensen kunne gå ved de trådene man har kommet i skade for å være litt "hyperaktive" på, eller er det ikke mulig?

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...