Gå til innhold

FIFA World Cup 2006 - Status: Ferdig, Italia vant


L@sse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Italia har faktisk vært den største positive overaskelsen i dette VM'et. De har spilt en morsom, offensiv fotball. I klar kontrast til Frankrike som først begynte å bevege seg over midtbanen i finalen. :)

 

Materazzi spilte en veldig god kamp og jeg jublet ekstremt høyt da han skåret på straffen.

Lenke til kommentar
Hvor gammel er du egentlig? Hvis du ikke har noe saklig å si kan du vel bare stikke av.

6463518[/snapback]

18år

 

Han spiller WOW, han kan ikke noe for det

wowspillinga som jeg forøvrig slutta med den 1.jan har nok ikke noe med det utsagnet å gjøre.

 

PS: æhæhæhæhæh

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar
I min mening er Maradona bare en liten, fet usmaksløs argentiner som ikke fortjener den samme plassen i rekordbøkene som hans mye mere sportslige og mer sympatiske motparter - som også ikke kan skryte av og ha scort med hånda (the hand of god).

6464124[/snapback]

På den annen side kan ikke Zidane skryte av å ha skåret VM-historiens beste mål. Maradona var en eminent spiller som Zidane ikke engang når til knærne. At han førte Napoli til to seriemesterskap og seier i UEFA-cupen omtrent på egen hånd, sier alt.

 

His team members later reported to French media that Zidane was reacting to a racial slur from Materazzi.

Wikipedia ©

6464173[/snapback]

At det står på Wikipedia, betyr jo ikke noe annet enn at en eller annen person påstår det. Det er for øvrig ikke copyright på Wikipedias artikler.

Lenke til kommentar
Holding? jeg snakker om nippelvridning.

 

Edit; Dette VM kommer jeg dessverre til å huske som det mesterskapet der det mest teatralske laget gikk til topps.

6463271[/snapback]

 

Hm? Har jeg misset noe her? Vant Portugal VM?

6463324[/snapback]

 

Nei, Italia er faktisk det laget som filmer mest. Bare sjekk denne linken.

Lenke til kommentar

Gullballen ble avgjort i pausen da, før springskallen.

Og det var fortjent. Gratulerer Zidane. :w00t:

En spiller som bringer fotballen i vanry? Han er i såfall ikke den eneste. Jeg trenger vel egentlig ikke nevne italiensk fotballskandale, ikke at det har så mye med vm å gjøre, men likevel...

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
Edit: Nettavisen: Zidane vant Gullballen

 

Dette er en skam!  :mad:

6464883[/snapback]

 

Skulle til å poste samme innlegg, og må si meg kraftig uenig. Cannavaro har vært bedre enn Zidane før finalen (det er faktisk da stemmene sankes av en merkverdig grunn) og han var bedre i finalen.

Men straffen til Zidane, det skal han ha kreditt for!

 

Er driit lei fotballstorheter (f.eks Ronaldinho, Zidane) som er så store navn at de kan gjøre en, BARE EN, finte og så prater alle magi. For all del de er gode og spiller godt, men så gjør motstanderen også, og hvem prater magi om de. Hørte\leste ikke om fantastiske lovord om pasningen til Pirlo i det 117 minutt (?), da han tar ned ballen framfor å skyte fra 16 m, drar på seg 2 spillere slik at han åpner rommet bak og skjuler pasningen veldig godt. Bare lovord som om det var å forvente av en spiller i en semi. Hadde det vært Ronaldinho, Zidane, Riquelme eller noen av de andre spillerene som har blitt mediafavoritter så hadde de ikke vært måte på jubel og magi. Fotballen blir vel så mye styrt av media som penger.

Lenke til kommentar
Jeg trenger vel egentlig ikke nevne italiensk fotballskandale, ikke at det har så mye med vm å gjøre, men likevel...

6465025[/snapback]

Før vi får bevist at det er spillerne og ikke lagledelsen som står bak kampfiksingen så er det der et verdiløst argument. Og du har helt rett i at det har ingenting med mesterskapet å gjøre (noe mange uvitende personer på dette forumet tror og mener).

 

Flott at Zidane fekk ballen, eit par sekundars idioti bør ikkje ha så stor innverknad på det han har prestert i mesterskapet.

6465038[/snapback]

Jo, tenk hvilke signaler dette sender til unge spillere. Zidane og andre fotballspillere skal være forbilder, ikke voldelige bøller.

 

Skulle til å poste samme innlegg, og må si meg kraftig uenig. Cannavaro har vært bedre enn Zidane før finalen (det er faktisk da stemmene sankes av en merkverdig grunn) og han var bedre i finalen.

Men straffen til Zidane, det skal han ha kreditt for!

 

Er driit lei fotballstorheter (f.eks Ronaldinho, Zidane) som er så store navn at de kan gjøre en, BARE EN, finte og så prater alle magi. For all del de er gode og spiller godt, men så gjør motstanderen også, og hvem prater magi om de. Hørte\leste ikke om fantastiske lovord om pasningen til Pirlo i det 117 minutt (?), da han tar ned ballen framfor å skyte fra 16 m, drar på seg 2 spillere slik at han åpner rommet bak og skjuler pasningen veldig godt. Bare lovord som om det var å forvente av en spiller i en semi. Hadde det vært Ronaldinho, Zidane, Riquelme eller noen av de andre spillerene som har blitt mediafavoritter så hadde de ikke vært måte på jubel og magi. Fotballen blir vel så mye styrt av media som penger.

6465040[/snapback]

Flott at noen her inne faktisk er enige med meg. :)

 

B) En spiller som bringer fotballen i vanry fortjener absolutt ikke å vinne en så gjev pris.
ikke i vanry, han er kanskje et levende eksempel på "si nei til rasisme" kampanien :love:

6465041[/snapback]

Lenge leve seriøsiteten. :hm:

 

--

 

Camron: Jeg er helt klar over at avstemningen ble gjennomført før finalen. Jeg håper FIFA endrer denne praksisen på grunnlag av Zidane-skandalen.

 

En ting til:

Den "morsomme" er jo at Zidane hadde blitt puttet bak lås og slå for den nedskallingen om han hadde utført den utenfor fotballbanen. Jeg har sett uttallige innlegg på blant annet VG-nett hvor enkelte hyller den grusomme handlingen. Voldsmenn fortjener ingen hyllest, bare pipekonserter. Heldigvis for Zidane var dette hans siste kamp.

Lenke til kommentar
Er driit lei fotballstorheter (f.eks Ronaldinho, Zidane) som er så store navn at de kan gjøre en, BARE EN, finte og så prater alle magi. For all del de er gode og spiller godt, men så gjør motstanderen også, og hvem prater magi om de. Hørte\leste ikke om fantastiske lovord om pasningen til Pirlo i det 117 minutt (?), da han tar ned ballen framfor å skyte fra 16 m, drar på seg 2 spillere slik at han åpner rommet bak og skjuler pasningen veldig godt. Bare lovord som om det var å forvente av en spiller i en semi.

 

Pirlo er god han, men cmon! Zidane har gjort alle verdens finter, på alle tenkelige motstandere og vunnet stort sett hvert eneste trofe av noen betydning. Ikke nok med det, men han er en spiller som skinner spesielt sterkt i kamper av viktig betydning. Stanginga igår legges i kategorien menneskelige feil, noe Zidane absolutt ikke er alene om. Det var bare ett ekstra uheldig tidspunkt. Pirlo er 27år og har mange, gode år foran seg, men han vil ikke engang rekke Zizou til knærne.

Lenke til kommentar

No byrjar vurderinga av Zidanes prestasjonar i dette VM og ta heilt av.

 

Det var nesten utenomjordisk det Zidane presterte i VM. ... Han svarte med et spill som var helt i egen klasse.

 

Herregud. Greit nok at han spelte bra i eit par kampar (ja, det var berre i eit par kampar han spelte bra nok til å utmerke seg), men "utenomjordisk" og "helt i egen klasse" er heilt på jordet. Cannavaro skulle vunne etter mi meining, spelte fantastisk gjennom heile VM. I finalen imponerte Thuram og Makelele stort.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...