Gå til innhold

FIFA World Cup 2006 - Status: Ferdig, Italia vant


L@sse

Anbefalte innlegg

artig at en på 17-18 legger stort ut om fotballhistorien. gå å legg deg med fanboy pratet ditt. det er en helt annen fotball som spilles nå enn for 20-30 år siden.

6463878[/snapback]

 

Hvem er det du sikter til? Flere her som mener de kan alt om fortidens og nåtidens fotball ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det har vært så mange gode fotballspillere at det er vanskelig å lage en liste på 5 spillere og få med alle.... Zidane er vel inne på top 10 hvertfall. Veldig synd at han skulle skalle ned Materazzi, men det viste jo bare at han er et menneske han også. De siste årene har han vært middelmådig, han var på topp i et par-tre år og det er litt i korteste laget.

6463844[/snapback]

 

Topp 10? Jaha.. Nå har jeg hørt det og..

6463856[/snapback]

Topp 10 ja, du leste riktig.

Lenke til kommentar
Det har vært så mange gode fotballspillere at det er vanskelig å lage en liste på 5 spillere og få med alle.... Zidane er vel inne på top 10 hvertfall. Veldig synd at han skulle skalle ned Materazzi, men det viste jo bare at han er et menneske han også. De siste årene har han vært middelmådig, han var på topp i et par-tre år og det er litt i korteste laget.

6463844[/snapback]

 

Topp 10? Jaha.. Nå har jeg hørt det og..

6463856[/snapback]

Topp 10 ja, du leste riktig.

6463913[/snapback]

 

Jaha, kan du da være så vennlig å nevne 9 stk. som er bedre?

Lenke til kommentar
Det har vært så mange gode fotballspillere at det er vanskelig å lage en liste på 5 spillere og få med alle.... Zidane er vel inne på top 10 hvertfall. Veldig synd at han skulle skalle ned Materazzi, men det viste jo bare at han er et menneske han også. De siste årene har han vært middelmådig, han var på topp i et par-tre år og det er litt i korteste laget.

6463844[/snapback]

 

Topp 10? Jaha.. Nå har jeg hørt det og..

6463856[/snapback]

Topp 10 ja, du leste riktig.

6463913[/snapback]

 

Jaha, kan du da være så vennlig å nevne 9 stk. som er bedre?

6463918[/snapback]

 

Han sa vel strengt tatt at Zidane er inne på top10, noe som vil si at det kan være alt fra 0 til 9 spillere som han mener er bedre. Personlig synes jeg Zidane er god, men at han er noen soleklar ener er det jo bare å glemme. Hva er det som gjør han til den desidert beste spilleren noensinne?

Lenke til kommentar
Det har vært så mange gode fotballspillere at det er vanskelig å lage en liste på 5 spillere og få med alle.... Zidane er vel inne på top 10 hvertfall. Veldig synd at han skulle skalle ned Materazzi, men det viste jo bare at han er et menneske han også. De siste årene har han vært middelmådig, han var på topp i et par-tre år og det er litt i korteste laget.

6463844[/snapback]

 

Topp 10? Jaha.. Nå har jeg hørt det og..

6463856[/snapback]

Topp 10 ja, du leste riktig.

6463913[/snapback]

 

Jaha, kan du da være så vennlig å nevne 9 stk. som er bedre?

6463918[/snapback]

Skrev at han er "vel inne på topp 10 hvertfall", trenger ikke å være 9 som er bedre, kan holde med en 7-8. Men flisespikkeri til side.

 

Det dukker fort opp noen navn i hodet mitt, men dessverre er jeg ikke så gammel at jeg har sett alle de gamle gode. Bare endel gamle klipp av spillere som holder samme nivå som Zidane og i noen tilfeller vel så det. Det jeg vil frem til, som jeg også var inne på tidligeren i et innlegg her er at det er fryktelig vanskelig å begynne å klassifisere spillere. Mao. Jeg mener at det er minst 10 spiller som har vært like god som Zidane, han er ikke noe unikum. Her følger et knippe spillere som jeg rangerer der oppe sammen med Zidane: Johan Cryuff, Gordon Banks, Ronaldo, Bobby Charlton, Franz Beckenbauer, Garrincha (mye rart med han, men fotball det kunne han spille), Michel Platini. Hvis jeg i tillegg drar med meg Maradona og Pele er jeg vel oppe i ni. Da har jeg laget meg en slags topp 10, selv om den er langt fra komplett og sikkert kunne gått til minst 20.

 

I tillegg å begynne å klassifisere den ene foran den andre er en veldig vanskelig affære og vil jo bli særdeles subjektiv. Maradona og Pele kommer først (det er liksom en litt sånn uskreven regel, selv om jeg ikke er helt enig i det da men), etter det blir det verre. For min egen del ville nok Zidane kommet i siste del av listen om jeg skulle satt den opp.

 

Jeg vil også nevne Ferenc Puskas, eneste som har scoret 4 mål i en EM-finale, i tillegg hadde han vel 84 mål på 85 landskamper. Jeg kom på en til gitt, Alfredo di Stefano, som av mange er rangert som den beste gjennom tidende. Det er endel å ta av. Kom på enda en, Gerd Müller, passelig syk statistikk på han ja. Eneste spillerene som har over 1 mål i snitt per.kamp. Det jeg sier, det er mange å ta av.

 

Min mening er jo min, du må gjerne være uenig.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Helt enig med deg ^fmj, det er veldig vanskelig å virkelig vurdere spillere opp i mot hverandre, og at Zidane kan komme inn på en liste eller to er vel bare naturlig (han er da lett inne på min), men at han er noe overlegent materiale for topp-plassen synes jeg ikke. Hva skulle så det være?

Lenke til kommentar
Min mening er jo min, du må gjerne være uenig.

6463963[/snapback]

 

Uenig er jeg, men man kan ikke alltid være enig. Norge er et fritt land, og du skal få mene det du mener, uten å bli hengt for det. Men i mine øyne er Zidane den beste.

6463973[/snapback]

Det har du din fulle rett til å mene!

Lenke til kommentar
Synes uansett Zidane er en fantastisk spiller, den beste jeg har vokst opp med.

 

Det er ingen hvemsomhelst som tør å lobbe en straffe tett oppunder tverrleggeren i en vm finale eller sender ballen i krysset på hel volley fra 30 meter i en CL finale.

 

En legende jeg aldri kommer til å glemme.

6462661[/snapback]

 

Det er bare mer og mer fornuftig som kommer ut fra tastaturet ditt. :)

 

Forøvrig er jeg for en gangs skyld uenig med deg, LarsP. Jeg husker spesielt godt VM '98 hvor Zidane var en stor helt. Jeg kommer ikke til å huske Zuper-Zizou som "nikkeren", og jeg håper virkelig ikke resten her gjør det. Mannen fortjener heder og ære for den fotballgleden han har gitt oss de siste årene / mesterskapene.

Lenke til kommentar

Nå var det vel ikke 30 meter (regner med at vi tenker på samme målet her) og ei tror jeg Zidane planla at den ballen skulle gå akkurat dit den gjorde. Men litt flaks er det lov å ha, han hadde nok litt nerver han også. Keeperen er uansett stort sett sjanseløs på straffer som blir satt høyt.

 

Så litt OT: Fotball engasjerer, håper bare vi får en like fin debatt når EM i handball sparkes av stabelen i desember. :) Skjønt jeg må si at jeg tviler litt på det.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
Det er min mening, og jeg står for hvert eneste ord. Forresten artig å bli kritisert av folk som ikke har sett de overnevnte spillerne i aksjon.

 

Og ja, Bent er bedre enn Zidane.

 

Tidenes beste spiller er forresten Maradona med Sverre Brandhaug på en god andreplass.

6462880[/snapback]

du er like på bærtur med denne kommentaren som med dine kommentarer på de tre siste sidene (25 poster pr side visning :!: )

6463482[/snapback]

 

Herregud for et håpløst søppel innlegg av LarsP. Har sett meg lei på alle de liksomgode postene hans, der han vet alt om alt - og forguder det som er rævva, vanligvis på liksom. Men her er jeg jammen ikke så sikker på hva han tror, uansett kritiserer jeg "meningene" hans :tease: :

 

Er enig med at LarsP er på bærtur med de noe kontroversielle uttalensene sine. Pelé og Zidane er begge større helter enn Maradona, både innenfor og utenfor banen. I min mening er Maradona bare en liten, fet usmaksløs argentiner som ikke fortjener den samme plassen i rekordbøkene som hans mye mere sportslige og mer sympatiske motparter - som også ikke kan skryte av og ha scort med hånda (the hand of god). Maradona kunne godt vært likestilt med evt. Pelé vis han ikke hadde gjort alt det dumme som han har gjort.

 

Maradona har oppført seg som en forbanna idiot utenfor banen. Måtte fnyse av ham da han var på et Argentinsk talkshow og de diskuterte hvem som hadde forgiftet en braziliansk spiller jeg ikke husker navnet på, og da påberopte Maradonna seg den æren... Pluss Pluss, the list goes on.

 

Og det med at Bent Skammelsrud er bedre enn Zizou? Får håpe at det var en mening satt på spissen, vis du skal ha dine meninger innen fotball nogenlunde respektert.

 

Sverre Brandhaug? Enda en RBK spiller som ikke når støvlene til top1000 innen internasjonal fotball.

 

:nei:

Endret av Mr.SS
Lenke til kommentar
Fint skrevet Zeph.

 

Zidane: Takk for alt. Du har vist verden hvordan fotball egentlig skal spilles. Din stil, din balanse, din blikk, din teknikk, din ro, alt stemmer overens. En tåre felles for deg, og kun for deg. Verden vil alltid huske deg. Dine evner er sterker og ikke minst for noe kvaliteter du har.

 

Du har fått dette av Allah, din kjære Gud. Muslimen vil alltid bli husket i fotball.

 

All ære til denne praktfulle mannen. For en spiller, og ikke minst et menneske. (Bortsett fra det som skjedde i kveld.)

6463485[/snapback]

Unnskyld, men må bare.

 

Zidane describes himself as a "non-practicing Muslim".

 

Måten du omtaler han som "muslimen" og "Du har fått dette av Allah" får han til å høres ut som en eller annen religiøs frik som ikke gjør annet enn å ligge vendt mot Mekka på et teppe hele dagen.

Lenke til kommentar

Tror onyx skriver mesteparten av postene sine i beruset tilstand. Om det er fleinsopp eller CM97/98 vites ikke.

 

Skjønner ikke hvordan noen kan mene at Zidane er bedre enn Cannavaro. Sistnevnte har knapt nok tapt en duell de siste 10 årene. Han har tidenes holdning, både til spillet og fysisk, med tidenes brystkasse.

 

65921.jpg

Lenke til kommentar

Du har fått dette av Allah, din kjære Gud. Muslimen vil alltid bli husket i fotball.

 

6463485[/snapback]

 

Nå tviler jeg sterkt på at Zidane noen gang kommer til å bli husket som "muslimen" i internasjonal fotball. Selv har jeg aldri sett på Zidane som noen muslim og heller ikke kristen for den saks skyld. Vær så snill å hold relegion langt unna dette temaet, det ser bare dumt ut.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...